Te, jotka abortoisitte vammaisen lapsen. Oletteko ajatelleet
että hänen lisäksi voisitte saada myös terveen lapsen? Ja muille lapsille vammainen sisarus voisi olla hyvinkin kasvattava kokemus?
Kommentit (7)
en terveitä, enkä varsinkaan sairaita. 2 vammaista lasta on perheessämme ja se riittää.
Vierailija:
On ajateltu. Ja miltä tuntuu vammai...
Lievästi ja keskivaikesti kehitysvammainen ihminen aikuistuu ihan siinä missä ns. normaalitkin ihmiset. He kokevat sen surun omalla tavallaan, aivan kuten terveetkin ihmiset.
Vaikeasti ja syvästi kehitysvammaisten keskimääräinen elinikä on yleensä lyhyempi kuin terveitten. Kuten toisaalta myös monien lievempienkin kehitysvammaoireyhtymien kohdalla on kyse.
Parempi vaan abortoida ne joista osataan varhaisilla viikoilla sanoa. Jää sitten paremmin resursseja hoitaa niitä vammaisia joita joka tapauksessa syntyy.
kärsimään ollakseni jollekin sisarukselle kasvattava kokemus.
Vierailija:
että hänen lisäksi voisitte saada myös terveen lapsen? Ja muille lapsille vammainen sisarus voisi olla hyvinkin kasvattava kokemus?
Vierailija:
että hänen lisäksi voisitte saada myös terveen lapsen? Ja muille lapsille vammainen sisarus voisi olla hyvinkin kasvattava kokemus?
Otetaanpa esimerkiksi minä: kolmen pienen lapsen yh, jolla on ehkäisy lääkkeellisistä syistä. Lankean ihanaan mieheen ja yden yön juttuun. Kierukka pettää ja myöhemmin selviää, että lapsi onkin vammainen. Mitäpä luulet, mitä tekisin? " Kasvattaisin" jo olemassaolevia lapsia vai abortoisin? Abortoisin. Vammainen on aivan yhtä arvokas, kuin tervekin, mutta miksi ihmeessä haluaisin tähän vielä erityislapsen, kun ei aina meinaa paukut riittää näiden terveidenkään kanssa?
Muistaakseni kolmasosa kehitysvammoista on seurausta vammautumisista, eivätkä ne siis ole synnynnäisiä.