Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkitien varren lähikauppa lopettaa kun alueen mökkiläiset käy Prismassa 30 km päässä - miksi suomalaiset ei tykkää lähipalveluista??...

Vierailija
07.06.2022 |

Suomalainen ajaa tunnin ja 60 kilometriä saadakseen vähän halvemmalla maitoa ja olutta.

Kommentit (221)

Vierailija
101/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän naurattaa tämä mökkitien Prisma-kesksutelu. Sanokaa nyt suoraan, että haluatte ostaa Prismasta niitä valmisruokia ja pakasteita, koska ette osaa tehdä mökillä mitään ruokaa itse..

Pikkukaupat on niitä varten, jotka osaa kuoria perunat a kittää ne

Vierailija
102/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy ajaa pienen kyläkaupan ohitse on Alko, apteekki, rautakauppa, halpismarketit sun muu, mitä palveluja  mökkiläinen uskoo tarvitsevansa. Kyläkaupoissa on usein riittävä, mutta ei kattava tuotevalikoima. Mökillä tulee aika tulee pitkäksi, jos on pitkään kylmää ja sateista ja miksi silloin iso ostari tarjoaa ravintoloita ja ajanvietettä kuka sellaisesta tykkää. 

Kyläkauppojen vetovoimaa lisää, jos

-myydään alueen pientuottajilta leipomuksia (esim. tosi hyvä leipä), erilaisia muita ruokatarvikkeita mm yrttimausteita, hunajaa, lihaa, mansikoita jne. 

- siisti kahvila, josta saa myös olutta tai siideriä koko perheen tarpeisiin 

- muutamia kesätapahtumia esim. kesätori, jossa kylän mummot pääsevät myymään käsitöitään ja tuleva nuori taiteilija taulujaan

- veikkauspiste, joka on yksi parhaimpia magneetteja saada mökkiläiset asioimaan kaupassa

- mukava kaupan pitäjä, joka jaksaa rupatella joka asiakkaan kanssa edes muutaman sanan

- ilmainen juomavesi, jolloin suurin osa vettä hakiessaan silkkaa kohteliaisuuttaan ostaa jotakin mukaan kaupasta

- aktiivinen markkinointi/päivitys esim. Facessa kaupan tuotteista ja tempauksista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän 95% pientä kyläkauppaamme, vaikka se on kalliimpi, kuin lähin isompi marketti. Tämä siksi, että haluan palvelun pysyvän lähellä, ja ainoa tapa vaikuttaa siihen on oma ostokäyttäytyminen. Lähikauppamme on valikoimaltaan kokoisekseen uskomattoman kattava, mikä todennäköisesti on pitänyt asiakkaat uskollisina. Sieltä löytyy kala-, liha- ja juustotiski, hyvä hevi-osasto ruukkuyrtteineen, eksoottisine hedelmineen ja erikoistuotteineen, kukkia, kaikkea mahdollista tarviketta siivouksesta ompeluun ja säilömiseen, kattava valikoima gluteenittomia ja vegaanisia tuotteita sekä raaka-aineita, paljon lähituotteita ja asiakkaiden toivomuksesta tilattuja tuotteita, eineksiä ja pakasteita joka lähtöön. Hyvin harvoin joutuu mitään päivittäistavaraa hakemaan muualta.

Ymmärrän hyvin, että sekä suppea valikoima että korkeammat hinnat voivat karkottaa lähikauppojen asiakkaat, mutta sitä en ymmärrä, miksi palvelun katoamista sitten päivitellään ja harmitellaan.

Vierailija
104/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy ajaa pienen kyläkaupan ohitse on Alko, apteekki, rautakauppa, halpismarketit sun muu, mitä palveluja  mökkiläinen uskoo tarvitsevansa. Kyläkaupoissa on usein riittävä, mutta ei kattava tuotevalikoima. Mökillä tulee aika tulee pitkäksi, jos on pitkään kylmää ja sateista ja miksi silloin iso ostari tarjoaa ravintoloita ja ajanvietettä kuka sellaisesta tykkää. 

-myydään alueen pientuottajilta leipomuksia (esim. tosi hyvä leipä), erilaisia muita ruokatarvikkeita mm yrttimausteita, hunajaa, lihaa, mansikoita jne. 

- muutamia kesätapahtumia esim. kesätori, jossa kylän mummot pääsevät myymään käsitöitään ja tuleva nuori taiteilija taulujaan

- veikkauspiste, joka on yksi parhaimpia magneetteja saada mökkiläiset asioimaan kaupassa

- mukava kaupan pitäjä, joka jaksaa rupatella joka asiakkaan kanssa edes muutaman sanan

- ilmainen juomavesi, jolloin suurin osa vettä hakiessaan silkkaa kohteliaisuuttaan ostaa jotakin mukaan kaupasta

- aktiivinen markkinointi/päivitys esim. Facessa kaupan tuotteista ja tempauksista

Tällainen on esimerkiksi Sale Sammatti. 

Kaikesta huolimatta ne asiakkaat vaan puuttuu. Eipä kukaan ostanut mansikoitakaan, kun kuulemma oli kalliimpia kuin ABCn pihalla :)

Vierailija
105/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näillä palkoilla ja hinnannousuilla viitsi bensaa turhaan kuluttaa ja lähikaupastakin saa keittotarpeet halvalla. Ja hiivan ja jauhot, mistä leipoa leipä.

Eri asia, jos on varaa ajella ja ostella kaiken maailman valikoimista kaikkea.

Jos on varaa ajella mökille, on varmasti varaa ajaa myös kauppaan. 

Outo logiikka sulla, jos on "varaa" käyttää x-summa rahaa johonkin, niin se automaattisesti tarkoittaisi että on myös varaa käyttää sen lisäksi y-summa rahaa? Mitä taikasieniä oikein vedät?

No ei tässä ollut kyse siitä että jos on varaa mökkimatkan bensoihin, on varaa myös avaruuslentoon.

Vierailija
106/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksi lähellä oleva kalliimpi kampaamo kyllä käy, mutta se lähellä oleva pikkukauppa ei. 

Vierailija
107/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vähän naurattaa tämä mökkitien Prisma-kesksutelu. Sanokaa nyt suoraan, että haluatte ostaa Prismasta niitä valmisruokia ja pakasteita, koska ette osaa tehdä mökillä mitään ruokaa itse..

Ihan kiva, mutta me emme syö perunaa kuin ehkä kerran tai kaksi kesässä kun ensimmäiset varhaisperunat nousee.

Vierailija
108/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miksi lähellä oleva kalliimpi kampaamo kyllä käy, mutta se lähellä oleva pikkukauppa ei. 

Koska sieltä pikkukaupasta ei saa kaikkea tarvittavaa.

Vierailija
109/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän näitä ole jo joka kylässä.

Veikata voi ihan kännykälläkin nykyään. Oletko ajatellut osaa sellaisen?

Vierailija
110/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä et ole löytänyt pikkukaupasta? Oletko yrittänyt kysyä sitä myyjältä?

Me saatiin omaan lähikauppaan soijamaidot kun kysyttiin sitä kassalta. 

Vierailija
111/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Kovin moni on nykyään aika avuton, tai sitten mökille mennään tekemään instagram-kuvia, jossa syödään entrecotea maustevoilla ja lohkoperunoilla. 

Vierailija
112/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kauppias tietää että haluat osta paria pakettia Tenaa. Ei tarvitse häpiellä :)

Vierailija
113/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin tehdään ruokatilaus kauppaan jo kotona ja noudetaan sit mennessä. Tosi kätevä, kun voi kotona rauhassa miettiä ruuat ja muut eikä kaupassa pyörimiseen tarvitse tuhlata aikaa

Vierailija
114/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä koska nykyajan kuluttajille ei riitä enää se lähikaupasta ostettu perus perunapussi ja läskisoosin ainekset. Halutaan hyvä valikoima kaikissa tuotteissa, erikoistuotteita ja muita palveluita kylkeen.

Kymmenen vuoden päästä muuttotappioalueilla tuskin on enää mitään palveluita. Kaupungistuminen kiihtyy.

Vierailija
115/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kysellyt, koska 900 metrin päästä siitä meitä lähimmästä pikkukaupasta on yksi Suomen suurimmista Citymarketeista, Prisma ja lippulaiva-Lidl.

Vierailija
116/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta esim. alkottomien juomien valikoima on tosi suoppea, lähinnä limut ja pari holitonta olutta. Prismassa on pelkkää kombuchaakin sen seitsemää sorttia ja hyllymetreittäin alkottomia oluita.

Vierailija
117/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytetä pikkukauppoja, sieltä ei saa kaikkea tarvittavaa kerralla. En jaksa juosta monessa kaupassa, arvostan enemmän perheen vapaa-aikaa kuin kauppoilla juoksemista.

Vierailija
118/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyntä-tarjonta. Jos haluaa perusleikkauksen, niin ei kampaamolla varmaan niin väliä olekaan. Mutta jos haluaa vähän erikoisempaa värjäystä tai tekniikkaa, niin kyllä kampaamonkin valitsee niin että siellä osataan ko. jutut.

Vierailija
119/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudenmaan sulun aikana tuli mäntyharjulaisilta sellaista kommenttia meistä pääkaupunkiseudun mökkiläisistä että minä en ainakaan sen kunnan palveluja tue ellei ole ihan pakko.

voi että oot herkkähipiäinen. Jos minä boikotoisin joka paikkakunnan palveluja, jossa joku joskus saattaisi sanoa jotain minua loukkaavaa, niin en käyttäisi palveluja missään, ollenkaan.

Ja olen Joensuusta, enkä ole tainnut koskaan käydä Mäntyharjulla, mutta ajattelen niin, että jos epidemian alun sekaannuksessa joku jäi hiertämään niin katseet kohti päättäjiä. Ei niitä yksittäisiä ihmisiä, jolla alkoi peloissaan vähän keulimaan.

Se Mäntyharjulaisten tuottama palaute oli kyllä aivan luokatonta silloin. Uhkailua ja paskaa. Käyn Mäntyharjussa joskus ohimennen kaupassa ja kyllä tuli jätettyä seuraavana kesänä välistä. Enkä edes itse mökkeile Mäntyharjussa.

Vierailija
120/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh, eikös toi menis just toisin päin... Pikkukaupasta ne peruspakasteet ja einekset, koska niitähän on kaikissa kaupoissa. Prismasta sitten ne kaikki ruuanvalmistustuotteet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi