Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkitien varren lähikauppa lopettaa kun alueen mökkiläiset käy Prismassa 30 km päässä - miksi suomalaiset ei tykkää lähipalveluista??...

Vierailija
07.06.2022 |

Suomalainen ajaa tunnin ja 60 kilometriä saadakseen vähän halvemmalla maitoa ja olutta.

Kommentit (221)

Vierailija
61/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi monta kertaa kun pettyy pikkukioskissa kun ei ole sitä eikä tätä valikoimassa, vaan joka tapauksessa pitää lähteä sinne isolle marketille, niin sitten sitä jo meneekin suoraan sinne, eikä enää edes kokeile sattuisiko pikkukaupassa olemaan.

Toki pikkukauppaan ei edes mahdu samat tavarat kuin isoon markettiin, joten kauppiaan on väistämättä tehtävä valintoja mitä otetaan valikoimaan ja mitkä jätetään pois. Aina ei kauppiaan ja asiakkaan näkemys kohtaa.

Vierailija
62/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan, että lähiaikoina kuolee paljon pieniä lähikauppoja pois suomalaisten ostovoiman totaaliromahduksen seurauksena...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennustan, että lähiaikoina kuolee paljon pieniä lähikauppoja pois suomalaisten ostovoiman totaaliromahduksen seurauksena...

Niitä pieniä kauppoja on niin vähän, että ne kuolee nyt lähiöistä, ei enää maalta.

Vierailija
64/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin kyläkaupasta jauhelihaa palvelutiskiltä ja kun piti alkaa kokkaamaan arvaatte miten sille oli käynyt. Viimeinen kerta siinä kaupassa.

No mitä jauhelihalle tapahtuu, kun se on kolme päivää jääkaapissa? Menee pilalle, kun ei olekaan pakattu muoviin.

Olen ollut töissä tuollaisessa pienessä kyläkaupassa ja mökkiläiset tuli vihaisina kertomaan, että myitte huonoa. Sitten kun varmistaa, että minä päivänä ostit ja miksi vasta nyt reklamoit, niin vastaus oli aina sama: maanantaina ostin ja tein sitä ruokaa tänään torstaina, miten minä olisin ennen ruuanlaittoa tiennyt, mitä piip minulle myitte. Harva kaupunkilainen muistaa, että tuoretiskistä ostettu jauheliha pitää käyttää alle vuorokaudessa.

Prismassa tuollainen jauheliha myydään 60 prosentin alennuksella. Miksi te pyydätte täyden hinnan?

Mitä ihmettä? Oletko täysin vieraantunut elämästä vai trollailetko huvikseen. Kyllä jos trolli olet niin 5/5 pistettä, kyllä upposi.

Sinä tunnut olevan vieraantunut elämästä. Kun tuote pilaantuu noin nopeasti, se myydään hävikkiruokana joka paikassa muualla.

Kyllä se nyt on sinä ja muut kaltaisesi jotka ovat väärässä. Ei ole häpeä myöntää ettei tiedä, mutta se on että sitä suureen ääneen julistaa.

https://www.hk.fi/lihakoulu/lihan-sailytys/artikkelit/kylmaketju/artikk…

"Käytä palvelutiskiltä ostamasi tuore liha mahdollisimman pian, viimeistään 2–3 päivän sisällä, tai pakasta se heti. Palvelutiskiltä ostettu JAUHEliha on kypsennettävä jo ostopäivänä. "

Hk ei vastaa hinnoittelusta.

Kun kauppias myy huomenna pilaantuvan tuotteen, hänen täytyy ymmärtää hinnoitella se hävikkiruuaksi. Emme elä enää 90-lukua, silloin tuo ehkä kävi päinsä. Ei missään nimessä enää.

Vierailija
65/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun polttoaineen hinta on niin halpa, ajetaan vaikka sata kilometriä, että saadaan se yksi hernekeittopurkki 10 senttiä halvemmalla, kuin lähikaupasta.

Vierailija
66/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä, että käytte Prismassa, niin me maalaisetkin. Säästäkää silti paikalliset sähkö- ja putkimiehet meille älkääkä kesken meidän navettarempan soitelko, että olisi kiire ja pitäisi tehdä sitä ja tätä. Soittakaa kaupunkiin, sieltä saatte yhtä pätevää väkeä tuplahinnalla.

Eikö se nyt pitäisi olla hyvä asia jos kaupunkilaiset auttaa maalaistenkin työllistymistä? Sen teidän navettarempan jälkeen saattaa muuten olla putkimiehen kalenteri tyhjä ja matti kukkarossa.

Eli sinusta sovittu työ pitää jättää kesken, jotta mökkiläinen saa samantien sähkönsä kuntoon? Sen meidän navettarempan jälkeen (tilattu jo viime syksynä) on listalla melko monta työtä, joten ihan pikainen matti ei kukkaroon ole menossa. Mökkiläinen joko tekee tilauksensa ajoissa tai hyväksyy sen, että maksaa sähkömiehelle niin matkat kuin päivärahatkin, jos siis samantien täytyy paikalle tulla.

Ammattilainenhan itse päättää, minkä työn ottaa vastaan. Mutta tuksin teidän putkimies kesken sovitun työn on lähtenyt vaan käskenyt mökkiläistä odottamaan?

Mökkiläinen on kiellon jälkeen ajanut rakennustyömaalle kyselemään, että koska on lounastauko, tulet silloin katsomaan meille sen homman ja teet samantien loppuviikosta, kyllä tämä tässä pari päivää voi odottaa. Eli ei heillä ole mitään käsitystä siitä, että ammattilainen todella tekee oman aikataulunsa mukaan, ei mökkiläisen.

Vierailija
67/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin kyläkaupasta jauhelihaa palvelutiskiltä ja kun piti alkaa kokkaamaan arvaatte miten sille oli käynyt. Viimeinen kerta siinä kaupassa.

No mitä jauhelihalle tapahtuu, kun se on kolme päivää jääkaapissa? Menee pilalle, kun ei olekaan pakattu muoviin.

Olen ollut töissä tuollaisessa pienessä kyläkaupassa ja mökkiläiset tuli vihaisina kertomaan, että myitte huonoa. Sitten kun varmistaa, että minä päivänä ostit ja miksi vasta nyt reklamoit, niin vastaus oli aina sama: maanantaina ostin ja tein sitä ruokaa tänään torstaina, miten minä olisin ennen ruuanlaittoa tiennyt, mitä piip minulle myitte. Harva kaupunkilainen muistaa, että tuoretiskistä ostettu jauheliha pitää käyttää alle vuorokaudessa.

Prismassa tuollainen jauheliha myydään 60 prosentin alennuksella. Miksi te pyydätte täyden hinnan?

Enpä ole huomannut. Kun tuoretiskistä ostan jauhelihaa, on sen viimeinen käyttöpäivä aina seuraava päivä eikä mitään 60% alea missään.

Vierailija
68/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen haluaa tehdä kaiken itse. Itsepalvelu kahvila, seisovapöytä ruokailu, saa mättää niin paljon kuin sielu sietää jne. Prisman ymmärrän koska hinnat halvemmat ja valikoima laajempi.

Vierailija
69/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kaikilla jossain mukana pienet jääkaapit, vai miten ihmeessä saatte maidot, juustot, jugurtit, leikkeleet jne. perille viileässä säilytettyinä ja vieläpä siis koko viikon tarpeisiin? Vaikka autossa miten on ilmastointi, niin ei se ruokia peräkontissa pidä viileässä ja kun mökkimatkaa kaupalta on 60 km, niin siinä menee lähes tunti (harvalla on mökki niin, ettei viimeinen 10 km ole kapeaa kylä- tai metsätietä).

Vierailija
70/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kaikilla jossain mukana pienet jääkaapit, vai miten ihmeessä saatte maidot, juustot, jugurtit, leikkeleet jne. perille viileässä säilytettyinä ja vieläpä siis koko viikon tarpeisiin? Vaikka autossa miten on ilmastointi, niin ei se ruokia peräkontissa pidä viileässä ja kun mökkimatkaa kaupalta on 60 km, niin siinä menee lähes tunti (harvalla on mökki niin, ettei viimeinen 10 km ole kapeaa kylä- tai metsätietä).

Oletko kuullut kylmälaukuista? Me kuskataan kylmälaukussa kylmäkallejen (0,5 l vesipullot jäädytettyinä säilyy jäisinä koko matkan) kanssa kylmäsäilytystä vaativat ruoat. Leivät, kasvikset, mehut yms menevät ihan ruokakassissa ilman kylmäsäilytystä. Mökkiviikon aikana voi käydä siellä 60 km päässä täydentämässä varastoja, jos tarvitsee.

Vierailija
71/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn Prismassa lähikaupan sijaan

1. hinta

2. valikoima Ruuan lisäksi ostetaan tarvikkeita, astioita, kasveja, puutarhaan välineitä jne.

Vierailija
72/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset enää muista, että jos jauheliha ei ole pakattu suojakaasuun, niin se pilaantuu nopeasti?

Se on tuoretta siinä tiskissä, mutta se pitää käyttää heti. Sen sijaan tehtaasta tulleet on pakattu suojakaasuun, jotta se säilyisi muutaman päivän. Raaka jauheliha ei säily kauaa vaan kypsennettävä nopeasti tai pakastettava. 

Nähtävästi muutamakin on vieraantunut todellisuudesta :D

Jonnet ei muista aikaa ennen suojakaasua. Silloin broileria, eli kanaakaan ei myyty kuin pakkasesta.

Vierailija
73/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ihmiset ostaa ruuat tullessaan eikä aja ensin sinne lähikaupalle katsomaan sitä yhtä maitopurkkia ja tyhjää makkarahyllyä.

Vierailija
74/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi monta kertaa kun pettyy pikkukioskissa kun ei ole sitä eikä tätä valikoimassa, vaan joka tapauksessa pitää lähteä sinne isolle marketille, niin sitten sitä jo meneekin suoraan sinne, eikä enää edes kokeile sattuisiko pikkukaupassa olemaan.

Toki pikkukauppaan ei edes mahdu samat tavarat kuin isoon markettiin, joten kauppiaan on väistämättä tehtävä valintoja mitä otetaan valikoimaan ja mitkä jätetään pois. Aina ei kauppiaan ja asiakkaan näkemys kohtaa.

Kyllä näin, koska se vasta maksaakin kun joutuu ajelemaan kymmeniä kilonetrejä eioo:n vuoksi.

Vierailija
75/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veetuttaisi ajaa Prisman ohi mökkipaikkakunnalle ja sitten huomata että lähikaupan valikoima ja  ostoslista ei kohtaa... ja ajaa sitten takasin sinne Prismalle.

Kotonakin ajan mieluummin 22km Cittariin kuin 11 km K-markettiin/S-markettiin/ Lidliin. Tai itseasiassa en aja, 2 vuotta olen tilannut kamat sieltä cittarista kotiovelle.

Vierailija
76/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Oletko täysin vieraantunut elämästä vai trollailetko huvikseen. Kyllä jos trolli olet niin 5/5 pistettä, kyllä upposi.

Sinä tunnut olevan vieraantunut elämästä. Kun tuote pilaantuu noin nopeasti, se myydään hävikkiruokana joka paikassa muualla.

Kyllä se nyt on sinä ja muut kaltaisesi jotka ovat väärässä. Ei ole häpeä myöntää ettei tiedä, mutta se on että sitä suureen ääneen julistaa.

"Käytä palvelutiskiltä ostamasi tuore liha mahdollisimman pian, viimeistään 2–3 päivän sisällä, tai pakasta se heti. Palvelutiskiltä ostettu JAUHEliha on kypsennettävä jo ostopäivänä. "

Kun kauppias myy huomenna pilaantuvan tuotteen, hänen täytyy ymmärtää hinnoitella se hävikkiruuaksi. Emme elä enää 90-lukua, silloin tuo ehkä kävi päinsä. Ei missään nimessä enää.

Plavelutiskiltä ostettava jauheliha on huomenna pilaantuva tuote, ihan niin kuin raaka kalakin. On aina ollut ja tulee aina olemaan, mikäli tuoremyynnissä ovat.  Voi sinua typerystä :D

Vierailija
77/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mökiltä sinne aja vaan käyvät siellä mökille tullessaan koska paljon edullisempaa.

Silti toivotaan niitä kyläkauppoja.

Sitten niistä ei osteta, kun ne ovat kalliita.

Sama homma kaikilla aloilla. Musiikkiliikkeessä on kiva kokeilla kitaraa ja tilata se sitten Thomannilta.

Vierailija
78/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo rahasta kiinni, vaan pikkukaupoista ei löydy mitään muuta kuin grillimakkaraa, maitoa ja tuorekurkkua.

Vierailija
79/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmälaukut, ja tuotteiden sijoittaminen niin että kaupasta ostettua huoneenlämpöistä ei laiteta kylmälaukkuun lämmittämään kylmiä tuotteita. Hyvin kestää mökille asti. 

Vierailija
80/221 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mennyvittuun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä