Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7-luokkalaisen keskiarvo 7.6, surettaa :(

Vierailija
06.06.2022 |

Olisin jotenkin odottanut parempaa keskiarvoa. Jos 8- ja 9-luokilla ei parannusta tapahdu, niin eihän tuo poikaparka edes pääse lukioon täällä Tampereen alueella😞. Isosiskonsa KA oli 7-luokalla jo 9.3, ja nyt hän on Tampereen Lyseon lukion Eurooppa-linjalla keskiarvonaan 9.7.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon keskiarvon saa nostettu helposti yli kasin, kunhan vaan annat hyviä lahjoja opettajille. 100 lahjoja jouluna ja keväällä riittää. Jos annat viidelle opettajalle, 2000 riittää pelastamaan poikasi tulevaisuus. Ei paha hinta.

Vierailija
42/77 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään väliä, ei oikeasti ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja oli perskoulussa Seiskalka toi ja ysillä joku 8

Lukiossa 8,9

Ja kysy aikooko poika lukioon

Ja jos niin minne ja Pyydä katsomaan vaatimukset

Pitää itse haluta

Ei se kannettu vesi kaivossa pysy

Vierailija
44/77 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aikoinaan 80-luvun lopulla yläasteella taisi keskiarvo pudota koulukiusaamisen takia alle seiskaankin, eikä se sitten päättötodistuksessakaan ollut kuin 7,8. Ala-asteella meni paljon paremmin.

Vierailija
45/77 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei poika maanitteluista huolimatta halunnut lukioon, vaikka keskiarvo oli 9,2. Surettaa kyllä.ä, mut oma on tiensä.

Viisas poika kun elää omaa elämäänsä eikä muiden. Jo meille aikoinaan koulussa sanottiin, että menkää sinne jatko-opiskelemaan minne itse haluatte, ei sinne minne vanhemmat haluavat.

Vierailija
46/77 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli keskiarvo kasilla jotain 8,6 mutta tsemppasin sitten ja ysin keväällä se oli jo 9,6.

Eikä se lukiomenestys mitään lupaa. Itsellä oli lukion päättötodistuksessa keskiarvo 9,7 (kaikki aineet) ja kirjoitin kuusi vanhanaikaista laudaturia. Mutta ei tullut opiskelusta mitään ja työelämästä olen ollut enemmän syrjässä kuin mukana. 

Vuosi sitten sain ADHD-diagnoosin ja olen prosessoinut sitä, että minusta ei koskaan 'tullut mitään' ja muutenkin yrittänyt oppia ymmärtämään elämää ja ihmisyyttä. Olen nyt 50+ -vuotiaana taas palaamassa koulun penkille (yliopistoon) siinä toivossa, että se nyt ADHD-lääkkeiden avulla sujuisi. 

Hyvin menneen koulun jälkeen voi elämä mennä päin mäntyä. Ja huonosti menneen koulun jälkeen voi elämä mennä hienosti.

Se ADHD on nyt kuuminta muotia varsinkin naisilla, jokaisen huonosti pärjäävän tekosyy omalle tyhmyydelle ja laiskuudelleen. Myös paniikkihäirö on muotisairaus, masennus taitaa jo olla menossa muodista.

Vierailija
47/77 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannalla oli päästötodistuksessa vain 7,5 ja nyt hän on Suomen kuvatuin pylly.

Vierailija
48/77 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sannalla oli päästötodistuksessa vain 7,5 ja nyt hän on Suomen kuvatuin pylly.

https://www.seiska.fi/Kotimaa/Paparazzi-iski-kireat-trikoot-myotailivat…

Selkeästi paparazzi on huomattu kun marin on noussut varpaille pyllyposeerausta varten.

Vierailija
49/77 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö äidin tehtävä ole nähdä, mikä lapsessa on hyvää? Tuossakin pojassa on paljon hyvää, ei pelkkä keskiarvo määritä häntä. Onko hänellä joku aine, missä on hyvä? Tai harrastus? Onko hän hyvä ihmisten kanssa - pitää heikompien puolia tai huomaa, kun joku kaipaa lohdutusta?

Onko hänelle sanottu, että hän on rakas ja tärkeä?

Minä en saanut kotoa kehuja, en vaikka keskiarvo oli sen 9,7 ja kuusi ällää. Äidin työkaverit sen sijaan onnittelivat äitiä minun hienosta todistuksestani! Äiti joutui sanomaan, ettei hän ole tehnyt mitään sen eteen. Työkaverit ehdottivat: "Olethan sentään lähettänyt tytön kouluun joka aamu." Äiti joutui tunnustamaan, ettei ollut tehnyt sitäkään vähää.

Kun näytin äidille allekirjoitusta varten todistustani, joka vilisi kymppejä ja ysejä, mutta historia meni huonommin, kun ei jaksanut kiinnostaa. Niin mitä sanoi äiti? "No, eikö sinua historia kiinnosta?" Koskaan en saanut tuntea, että olin suoriutunut hyvin tai että äiti olisi ollut minusta ylpeä. 

Älä sinä ap ole lapsellesi tuollainen äiti! Lapsesi ansaitsee parempaa!

Minkäs takia naisia ei kiinnosta historia? Itselläni oli historia kymppi ja olin tunnilla joka kysymykseen käsi pystyssä. Ei ihme, että nykyajan nuoret naiset eivät edes tiedä Suomen olleen sodassa. No kohta tietävät henkilökohtaisesti.

Vierailija
50/77 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskan oppilas minäkin ja nyt diplomi-insinööri. Ketään ei kiinnosta peruskoulun numerot... Nykyään voi mennä vaikka iltalukioon aikuisena... Ei hätää

Tai amiksesta suoraan yliopistoon

Vierailija
51/77 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amispuolia tutkimaan vaan.

Ennen sitä tietysti pitäisi tietää, onko poika edes pistänyt parastaan koulussa, vai onko vielä pakkuja parantamiseen.  Jos on niin, sittenhän keskusteluilla voi saada vauhtia opintoihin.   

Vaikea sanoa, mikä on paras tapa, kun poikaasi en tunne.  

Ehkä hänellä on jo itsellään jotain näkemystä siitä, mitä haluaa tehdä.  Voihan sitä todeta keskustelussa, että yleensä mahdollisuuksia on enemmän, jos todistkus on kunnossa ja sen kuntoon paneminen kannattaa yleensä aloittaa ajoissa.  Voi sitten päättää, meneekö lukioon tai ainakin paremmat mahdollisuudet päästä amatsuun linjalle, jolle haluaa.

Ja kun juttelet pojan kanssa, älä vertaa häntä tyttäreesi. Kaksi elää, kummallakin omansa ja omanlaisensa.

Mikään ei yleensä saa jarruja niin hyvin päälle, kuin se, että verrataan sisaruksiin.  

Vierailija
52/77 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan hyvä keskiarvo. Jos lukioon haluaa, niin sit kyllä pänttää jos kiinnostaa. Oma KA 7.2, siitä ammattikouluun ja ammattikorkeaan, nyt menestyneenä työelämässä monta vuotta.

Tee palvelus, älä vertaile lapsiasi, se on myrkkyä. Ei se yläasteen todistus loppuelämää ratkaise.

Vierailija
53/77 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etälukio ja pikkupaikoissa on lukioita joissa ilmainen asuntola.

Vierailija
54/77 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri. kirjoitti:

Sisko on entinen kympin oppilas ja L:n ylioppilas. Nyt kaikkien arvostama akateeminen ja kesäksi lomautettava opettaja alle 3000€:n palkalla. Minä olen entinen seiskan oppilas ja insinööri 6000€:n palkalla.

Pojallasi on siis vielä toivoa.

Täällä samanlaista kokemusta. Todennäköisesti sinä teet tietopuolisesti haastavampaa työtä kuin siskosi. Hänellä työssään ne haasteet saattaa sitten liittyä esimerkiksi kasvatuksellisiin asioihin.

Toinen Insinööri

Vierailija
55/77 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei poika maanitteluista huolimatta halunnut lukioon, vaikka keskiarvo oli 9,2. Surettaa kyllä.ä, mut oma on tiensä.

No minne meni sitten? Miten menestyi opinnoissa/töissä?

Vierailija
56/77 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maailma kaadu siihen, että menee amikseen. Nyt vaan tsemppaamaan lasta eteenpäin. Lapsesta itsestään kiinni miten koulu menee.

Tai voi toki tehdä niinkuin omat vanhempani veljelleni: ymmärtää ihan loputtomasti ja etsiä syytä kaikesta paitsi siitä veljen toiminnasta. Veljeni sai 7 ka seitsemännellä luokalla ja vanhempani selittivät ummet ja lammet miten koulu on niin epäreilu juuri veljelleni. Että sama se miten paljon yrittää niin mitään kiitosta ei saa. Lopputuloksena veljeni on pätkätöissä, koska saa aina koeajalla potkut. Yleensä siksi että häntä kohdellaan epäreilusti kun vaaditaan samaa kuin muilta.

Vierailija
57/77 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon keskiarvon pojista tulee usein parhaiten menestyneitä elämässä.

Ei lepää päällä hikarin aura muttei ole mikään menetetty tapauskaan.

Vierailija
58/77 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos poika ei halua lukioon oli keskiarvo mikä tahansa?

Minulla meni näin.

Olin aivan innoissani elektroniikasta, joten en hakenut kuin yhteen kouluun, alan amikseen, vaikka lukuaineiden keskiarvo oli 8,9.

Tosin tiedostin, että minulla oli mm. teoreettisen kieliopin taidoissa puutteita, jotka kasarilla olisivat olleet iso ongelma lukio-opinnoissa.

Näemmä nykyään on toisin.

Silloin sai amiksissakin hyvää opetusta, nykyään senkin kanssa on niin ja näin...

Vierailija
59/77 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu on tytöille helpompaa. Siskoni sai tekemättä mitään keskiarvoksi 9,5. Meni lukioon, ei tehnyt mitään ja kirjoitti silti m paperit. Meni yliopistoon ja sai sielläkin hyviä arvosanoja.

Sitten taas me kolme veljeä ollaan saatu max 7 keskiarvoa. Jopa vanhemmat totesi että jotain epäreilua siinä on että tyttö saa hyviä numeroita vaikkei yritä ja pojat ei edes yrittämällä.

Vierailija
60/77 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan on hyvä keskiarvo seiskalle, helppo korottaa ensin kasiin ja sitten ysiin.

Olet kyllä kauhea vanhempi, jos tuo ei sinulle kelpaa ja vertaa häntä siskoon. Jos tuo vertaaminen jatkuu voipi olla että motivaatio vain laskee ja ysin todistuksensa komeilee 6 ka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä