Asuuko mielestäsi vain "luuserit" kerrostalossa?
Ja en nyt tarkoita mitään Helsingin miljoonan arvoisia kerrostaloja, vaan ihan tavallisia 60-80 luvun kerrostaloja ei niin hyvällä alueella. Minkälainen ihminen asuu mielestäsi kerrrotalossa? Onko huonompi kuin esim omakotitalon omistaja?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Muistan me asuttiiin lapsena kerrostalossa. Kaveri jäi ekalla luokalla siinä kerrostalomme edessä rekan alle ja kuoli. Mutta kylllä se lapsena siitä jäi muutenkin ysärillä kauheita muiistoja: vanhemmat avioeron partaalla, pelailiin doomia mikä oli justiin tullut, lama aikaa ja huonot opettajat, ei terapioiita eikä tietoakaan mistään sellaisesta. Swartszegger takoi rahaaa holllywoodissa lihaksillaaan.
Johtuiko tuo kaikki siitä kerrostalosta? Onko tämä joku varoittava esimerkki?
Vierailija kirjoitti:
Jos en olisi taloudellinen luuseri, asuisin rivitalossa.
Kerrostalot pitäisi kieltää lailla.
Miksi ne pitäisi kieltää lailla? Eihän täällä riittäisi asuintilaa kaikille, jos jokaiselle pitäisi olla oma talo ja piha. Ja miten talous suoraan liittyy asumismuotoon? Moni ei vain halua sitä kaikkea stressiä ja työtä mitä omakotitalo voi tuoda tullessaan.
Mun alalla tapaa kerrostaluasujia näkee asuntoja laidasta laitaan, satoja vuodessa. Tämän kaupungin yksi rikkaimmista asuu kerrostalossa. TAvallisen näköinen talo u mlkoapäin, mutta asunnossa näkee ettei ihan köyhää porukkaa asu. Samassa kerroksessa samassa rapussa voi asua hyvätuloinen arkkitehti tai lääkäri, jonka kämppä on viimeisen päälle laitettu ja seinän takana joku mt-ongelmainen, jonka alkuperäiskuntoisen vuokrakämpän sotkun alta ei lattiaa. Suurimmat asukasryhmät kerrostaloissa on kuitenkin eläkeläiset ja, nuoret sinkut, kun puhutaan omistusasunnoista. Vähävaraiset lapmsiperheet taitavat asua enemmän ns. kaupungin asunnoissa (nykyäänhän ne on osakeyhtiöitä) Sat lolla, Lumolla yms. Lapsiperheitä ei osaketaloissa ole kuin satunnaisia. Lähiöissä enemmän kuin keskustassa.
Tässä 80-luvun talossa, missä itse asutaan, on yksi eläkeläinen ja loput kaikki käyvät töissä. Meillä m miehen kanssa on bruttotulot yhteensä n. 8000 euroa/kk, joten ei me varmaan ihan luusereita olla vaikke mitään huipputuloisiakaan.
"Luuserit" ovat kotivastaisia ja heille mikään paikka maapallossa ei ole koti.
Kerrostalo on ainoa järkevä asumismuoto tulevaisuudessa.
Minun ja mieheni yhteenlasketut nettotulot on noin 12k ja asutaan kerrostalossa - vieläpä vuokralla!
Joku aloittajan tuttu on muuttanut kerrostaloon ja viihtyy nyt siellä. Ap asuu itse omakotitalo-työleirissä hirveissä veloissa ja nyt kismittää niin paljon että piti ihan tämmöinen aloitus tehdä.
Tällaisena omassa talossa asujana olen miettinyt välillä että jos myisi tämän. Sellainen uudehko kerrostalo autotalleineen on omalla tavallaan houkutteleva.
Täällä omakotitalot tien päässä jolla asun(400m) maksaa 1-3 miljoonaa. Ei ole varaa muuttaa.
Suomalaiset omakotitalot ja rivitalot ovat niin päin persettä rakennettuja kosteusvaurioisia homepesiä, että minulle joutuisi maksamaan siitä, että suostuisin sellaisessa asumaan.
Poislukien sotien jälkeen rakennetut rintamamiestalot, jotka nekin ovat usein pilattu myöhemmillä remonteilla. Esim. muovimattoa laitettu suoraan lautalattian päälle, kellarin ilmanvaihto tukittu ja vuorilaudoitus vaihdettu pelliksi.
Luuserit, laiskat, saamattomat, vätykset
Voi kuinka mielelläni asuisin jossain muualla kuin kerrostalossa. Taas muutti pari elämäm koululaista yläkertaan ja saan taas "nauttia" yöllisistä huudoista, kiroilusta ja tupakansavusta. Yöunet taas pilalla, muuten ihan kiva, mutta kun joudun herämään sellaiseen harvinaiseen asiaan kuin töihin klo 5.45, niin ei paljon naurata. Nyt olen väsynyt ja särkee päätä, migreeni tulossa. Haaveilen omakotitalosta, mutta tiedän että yksinäisenä minulla olisi paljon töitä ja tekemistä omakotitalon kanssa. Niin että yeah, elämä on kivaa ja kerrostalossa vielä kivempää.
Kerrostalot pitäisi kieltää
Kerrostalot on typeriä
Kerrostalot on saatanasta
Kerrostalot on köyhien asuin paikkoja
Kerrostalot on narkkien taloja
Kerrostalot on rumia
Kerrostalot on typeriä lokero taloja
Kyllä. Pelikortit oikein pelannut omistaa omakotitalon. Viim. ennen 40v.
Kaikki muut kerrostaloasujat ovat luusereita, paitsi minä, tietenkin!
Jos on varaa asuaomistusasunnossa kerrostalossa, niin on myös varaa asua omakotitalossa niin halutessaan. Ihan puhtaasti valintakysymys. Itse en missään nimessä haluaisi asua omakotitalossa. Hoitamaton piha olisi kauhistus, enkä toisaalta halua mitään pihatöitä tehdä. Olen mukavuudenhaluinen ja nautin helposta kerrostaloelämästä.
Vierailija kirjoitti:
Ovat luusereita! Itsekkin asun!
Kyllä ja sama. Olen myös tyhmä ja ilkeä. AP oot H O M O.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuinka mielelläni asuisin jossain muualla kuin kerrostalossa. Taas muutti pari elämäm koululaista yläkertaan ja saan taas "nauttia" yöllisistä huudoista, kiroilusta ja tupakansavusta. Yöunet taas pilalla, muuten ihan kiva, mutta kun joudun herämään sellaiseen harvinaiseen asiaan kuin töihin klo 5.45, niin ei paljon naurata. Nyt olen väsynyt ja särkee päätä, migreeni tulossa. Haaveilen omakotitalosta, mutta tiedän että yksinäisenä minulla olisi paljon töitä ja tekemistä omakotitalon kanssa. Niin että yeah, elämä on kivaa ja kerrostalossa vielä kivempää.
Vuokratalo? Ei meillä vaan tuollaisia lieveilmiöitä ole kun tässä talossa ei juuri vuokra-asuntoja ole. Muutama yksittäinen asunto on vuokrattu eteenpäin, mutta niissäkin asuu ihan normaalit asukkaat.
Ei siellä on ihan tavallisia ihmisiä kuten muissakin paikoissa.
Monesti on kyllä naurattanut kun asujat valittaa että naapurista kuuluu ääniä ja ovat jotenkin tuohtuneita ja yllättyneitä siitä. En tiedä mitä he on sitten odottanut? Että ne muut asukkaat on hänen alaisiaan ja elää samassa syklissä kuin hän? Ottaa vaikka päiväunet niin naapureiden pitää tajuta se ja olla hiljaa.