Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein on ok kysellä vauvaperheen kuulumisia?

Vierailija
06.06.2022 |

Ehkä tyhmä kysymys, mutta haluaisin kuulla mielipiteitä. Jos sinulla on vastasyntynyt vauva, niin koetko läheisiltä tulevan kuulumisten kyselyn häiritsevänä vai tervetulleena asiana? Kuinka usein on ok esim. viestillä tai lyhyellä puhelulla kysyä kuulumisia, jos haluaa pysyä kärryillä ja osoittaa välittämistään, mutta ei halua olla kuitenkaan häiriöksi?

Yksilöllisiä eroja varmasti on, mutta miten juuri SINÄ koet asian?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstareilla voi kysyä useamminkin kuin puheluilla. Pidin puhelinta koko ajan äänettömällä, jotta vauva ei heräisi puhelimen soimiseen. Viestiin voi vastata milloin ehtii ja jaksaa mutta puhelu on jotenkin vaativampi ja tuntuu ikävältä hylätä puhelu. Viestiin voi vastata vaikka keskellä yötä, silloin oli yleensä eniten sitä luppoaikaa ja pakko pitää itseään hereillä, jos imettää istualtaan.

No voi hyvät hyssykät mitä ylisuojelua! Aivan normaaleja elämisen ääniä nuo puhelimen äänet.

Vierailija
22/25 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ainakaan vois vähempää kiinnostaa jonkun kitisevät kakarat.

Eipä tässä kysytty sinun mielipidettäsi lapsista! Älä aina tuo tätä minä-minä-minä-mielipidettäsi joka paikkaan täysin asiattomasti, tyhmä!

Vastauksenani sanon, että juuri ne, jotka muutenkin olivat yhteydessä meihin, kyselivät kuulumisia edelleen, ja ymmärsivät jos en heti vastannut, kun arki vei ajan ja voimat. Eli saa kysellä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärryillä mistä?!

Vierailija
24/25 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvaperheen pitää antaa olla rauhassa.

Kaikki ei todellakaan halua olla rauhassa, toiset ovat sosiaalisia ja kaipaavat seuraa ihan yhtä lailla kuin ennenkin.

Vierailija
25/25 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärryillä mistä?!

No mitä nyt ihmiset toisilleen jakavat. Arkisia tai vähemmän arkisia kuulumisia, fiiliksiään, ajatuksiaan... Eihän se ihmissuhde mihinkään lakkaa, vaikka tulee lapsia.