Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankkivirkailija käytti tiliäni puolisoni luvalla ilman minun lupaa?

Vierailija
06.06.2022 |

Ostettiin jonkin aikaa sitten aviopuolisoni kanssa talo. Kaupat tehtiin pankissa, odoteltiin neukkarissa kun virkailija poistui hoitamaan maksut ja puoliso käväisi sillä aikaa omien sanojensa mukaan vessassa. Tilaisuuden jälkeen kotimatkalla puoliso kertoi, että hänen varainsiirtovero maksettiin minun säästötililtä, kun hänellä ei yllättäen ollutkaan tarpeeksi omilla tileillään. Maksoi kyllä pikaisesti takaisin, ei siinä mitään.

Olin niin innoissani uudesta kodistamme, etten silloin tullut ajatelleeksi, mutta nyt kun kerroin ystävälle tuosta maksamiskuviosta, hän sanoi järkyttyneenä, ettei niin olisi saanut tapahtua. Siis että minun henkilökohtaiselta tililtä otettiin rahaa ilman lupaani, kun puolisolla ei ole käyttöoikeutta siihen. Että sellainen olisi laitonta. Asia on jäänyt sen jälkeen vaivaamaan ja mietin, että onko tosiaan näin myös avioliitossa ja miten vakavasta asiasta mahtaa olla kyse?

Kyllähän se nyt tarkemmin ajatellen tuntuu vähän erikoiselta, että puoliso on noin vain pyytänyt pankkivirkailijaa käyttämään minun tiliä. Ja vielä erikoisemmalta tuntuu, että virkailija on tosiaan tehnyt niin kysymättä ensin minulta.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on.

Vierailija
2/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies väärentänyt valtakirjan? Tai esittänyt asian niin, että alunperinkin on ollut tarkoitus sun tililtä maksella? "Ja maksetaan vaimon säästötililtä tämä summa". Kun olet ollut mukana siinä ja ilmeisesti virkailijan kanssa keskustellut, niin virkailijalla on ollut varmaan olettamus, että tulitte yhdessä asiaa hoitamaan ja  olette asiasta yhdessä myös sopineet. Joka tapauksessa pitäisi kyllä varmistaa asia suoraan tilinhaltijalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avioliitto anna tilinkäyttöoikeutta

Eli ei olisi saanut kysymättä sulta käyttää sun tiliä

Mistä tililtä hoidettiin kauppasummat yms kuviot?

Vierailija
4/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Pankki siis.

Mies on ihana.

Vierailija
5/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varainsiirtoveroa ei makseta enää asuntokaupan yhteydessä, vaan se hoidetaan netissä omaverossa itse. Muuten hyvä yritys.

Vierailija
6/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei avioliitto anna tilinkäyttöoikeutta

Eli ei olisi saanut kysymättä sulta käyttää sun tiliä

Mistä tililtä hoidettiin kauppasummat yms kuviot?

Muut maksut hoidettiin yhteiseltä talon menojen hoitamiseen tarkoitetulta tililtä. Olin ensiasunnon ostaja, joten ainoastaan mies joutui maksamaan varainsiirtoveron ja se hänen oli tarkoitus hoitaa erikseen itse.

Vierailija
7/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varainsiirtoveroa ei makseta enää asuntokaupan yhteydessä, vaan se hoidetaan netissä omaverossa itse. Muuten hyvä yritys.

Kyllä se voidaan hoitaa pankissakin, eikä omaverossa makseta mitään, muuten hyvä yritys 🤭

Rahalla saa katsos palvelua, ei tarvitse itse näpytellä verkkopankissa maksua...

Vierailija
8/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun virkailija poistui hoitamaan maksut... lopetin lukemisen tähän. 

Vierailija
9/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkailijalta aivan selkeä virkavirhe. Ei varmaan pahaa tarkoitettu, mutta tästä olisi hyvä laittaa virallinen tiedustelu pankille, jotta kertoisivat mitä tapahtui. Ei siksi, että yrittäisit saada virkailijalle ongelmia, mutta hänellä on selvästi koulutustarvetta asiassa ja vastaavassa tilanteessa voi tapahtua todella suuria vahinkoja ja pankki olla kohta raastuvassa. Jotta sellaiselta vältyttäisiin.

Vierailija
10/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksetaan, kun kaupoissa mukana on välittäjä.

Vero.fi:

Jos ostat asunto-osakkeen kiinteistönvälittäjän kautta, maksa vero kaupanteon yhteydessä.

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/asuminen/varainsiirtovero/asuntoos…

Vierailija
11/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehesi petti sinua virkailijan kanssa.

Vierailija
12/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

virkailija toimi väärin

Vierailija
13/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vero.fi:

Jos ostat asunto-osakkeen kiinteistönvälittäjän kautta, maksa vero kaupanteon yhteydessä.

Aloittaja puhui talosta eli kyseessä oli kiinteistökauppa.

Vierailija
14/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen tarina taas... Siellä vessassako puolison lorotellessa on rahaa siirretty?

Vierailija
15/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankissa ollaan vielä nykyäänkin ihan kujalla näissä. En tule koskaan unohtamaan niitä tapahtumia, kun piti perukirjojen ja kauppojen ja lainojen takia ravata pankissa ja huomata vasta liian myöhään että rähmäsesti kävi. Pankkiin ei saisi ikipäivänä mennä, ei yhdessä eikä erikseenkään, ellei ole etukäteen selvittänyt kuka laskut maksaa. 

Näistä virheistä saa myös tehdä kantelun johonkin instanssiin, eivät ne pankkivirkailijat/pankinjohtajat ihan oman päänsä mukaan saa rangaistuksetta ja seuraamuksetta huiskia menemään. 

Vierailija
16/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis olit paikalla ja puoliso meni vessaa silti hänen luvallaan otetiin rahat sun tililtä, ja olit paikalla vai vessako ne rahat otettiin?

Vierailija
17/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tilin käyttö vaatii kuittauksesi, eli varmaan allekirjoitit jonkun paperin?

Vierailija
18/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankissa ollaan vielä nykyäänkin ihan kujalla näissä. En tule koskaan unohtamaan niitä tapahtumia, kun piti perukirjojen ja kauppojen ja lainojen takia ravata pankissa ja huomata vasta liian myöhään että rähmäsesti kävi. Pankkiin ei saisi ikipäivänä mennä, ei yhdessä eikä erikseenkään, ellei ole etukäteen selvittänyt kuka laskut maksaa. 

Näistä virheistä saa myös tehdä kantelun johonkin instanssiin, eivät ne pankkivirkailijat/pankinjohtajat ihan oman päänsä mukaan saa rangaistuksetta ja seuraamuksetta huiskia menemään. 

Ja varsinkin näissä perähikiän pankeissa on varmaan vielä asiat vähän hakusessa kun virkailijalla ei ole edes läppäriä. Turussa niillä on ja kaikki hoituu näppärästi neukkarissa. 

Vierailija
19/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vero.fi:

Aloittaja puhui talosta eli kyseessä oli kiinteistökauppa.

Oletkos koskaan kuullut esim. erillistaloista? Paritalojakin moni kutsuu ihan vain taloiksi.

Vierailija
20/43 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja varsinkin näissä perähikiän pankeissa on varmaan vielä asiat vähän hakusessa kun virkailijalla ei ole edes läppäriä. Turussa niillä on ja kaikki hoituu näppärästi neukkarissa. 

Onko siellä asiakkaille vessakin? Porissa ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä