Jos vaimolla oli salasuhde, niin kai mullakin saa olla?
Siitä on jo jokunen vuosi aikaa, mutta vieläkään en ole unohtanut. Meillä oli isoja ongelmia monta vuotta ja riideltiin jatkuvasti. Kiinni jäätyään vaimo muuttui paljon lempeämmäksi eikä enää esim. nalkuta mitä teki silloin jatkuvasti. Hakeutuu lähelle, ottaa huomioon kaikessa paremmin ja osaa keskustella rauhallisesti. Nyt tehdään kaikkea yhdessä, ja osataan jopa nauraa yhdessä, mitä ei pahimpina aikoina vuosiin tapahtunut.
Osaan elää tapahtuneen kanssa aika hyvin, mutta en usko koskaan unohtavani. Hän on kuitenkin sama ihminen, vaikka käytös onkin muuttunut. Välillä nousee todella vahvasti mieleen, että saan kai minäkin seikkailla, jos sopiva ihminen sattuu kohdalle, koska hänkin sai. Olisko se keltään pois?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Voitte ehkä jakaa sen salasuhteen ja sopia päivät.
Vaimo ei ole koskaan ennen ollutkaan naisen kanssa, mutta voidaan ehkä ensin kolmistaan totutella.
AP miten huomasit vaimon pettämisen ja miten jäi kiinni?
Teit väärin kun et lyönyt vaimoasi ja sitä vierasta miestä. Aviorikos on hyvin vakava rikos, ja vaimosi on päässyt kuin koira veräjästä lepsuutesi takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, samat säännöt molemmille ja tasa-arvo. Itse kyllä silti ottaisin eron pettäjästä.
Jos suhde toimii, niin miksi pelkän vierasveneen soutamisen takia pitäisi erota? Minusta reiluinta olisi, että ap saisi myös käydä vieraissa eli pettää. Sillä se alkuperäinen pettäminen olisi kuitattu.
En jäisi henkeä pidätellen odottamaan minkä sukupuolitaudin saisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, samat säännöt molemmille ja tasa-arvo. Itse kyllä silti ottaisin eron pettäjästä.
Jos suhde toimii, niin miksi pelkän vierasveneen soutamisen takia pitäisi erota? Minusta reiluinta olisi, että ap saisi myös käydä vieraissa eli pettää. Sillä se alkuperäinen pettäminen olisi kuitattu.
Yhtä lailla voit saada sukupuolitauteja myös sinkkuna baarihoidolta.
Itse olen ehdottomasti sillä kannalla että uskottomuus ei kuulu avioliittoon, mutta virheitä tapahtuu, ja on mun mielestä hienoa että pystyit antamaan anteeksi vaimollesi. Se ei sinusta tee mitään "nörttiä" tai "luuseria". Jos avioliitto ne on nyt hyvässä jamassa, niin miksi itse haluat pettää?
Kysy itseltäsi: haluanko vaan kostaa? Vai tekeekö vaan mieli käydä pronkkaamassa jonkun toisen naisen reiällä? Jos vastaus on kyllä, niin on vaikea uskoa että liittonne tulee kestämään. Kaksi väärää ei tee yhtä asiaa oikeaksi.
Ja vielä kerran: vaimosi teki virheen ja satutti sinua. Mutta jos kerran olet pystynyt antamaan anteeksi, niin mikset keskittyisi teidän kahden suhteeseen ja hyvään elämään kahdestaan?
Kun vaimolla salasuhde, se kertoo vahvasta itsenäisestä voimaantuneesta oman seksuaalisuutensa tiedostavasta upeasta Naisesta. Kun miehellä on salasuhde, se on sika.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ehdottomasti sillä kannalla että uskottomuus ei kuulu avioliittoon, mutta virheitä tapahtuu, ja on mun mielestä hienoa että pystyit antamaan anteeksi vaimollesi. Se ei sinusta tee mitään "nörttiä" tai "luuseria". Jos avioliitto ne on nyt hyvässä jamassa, niin miksi itse haluat pettää?
Kysy itseltäsi: haluanko vaan kostaa? Vai tekeekö vaan mieli käydä pronkkaamassa jonkun toisen naisen reiällä? Jos vastaus on kyllä, niin on vaikea uskoa että liittonne tulee kestämään. Kaksi väärää ei tee yhtä asiaa oikeaksi.
Ja vielä kerran: vaimosi teki virheen ja satutti sinua. Mutta jos kerran olet pystynyt antamaan anteeksi, niin mikset keskittyisi teidän kahden suhteeseen ja hyvään elämään kahdestaan?
Nii voimaantunut upea itsenäinen Nainen. Ja mies olisi sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä lailla voit saada sukupuolitauteja myös sinkkuna baarihoidolta.
En harrasta baarihoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä kerran: vaimosi teki virheen ja satutti sinua. Mutta jos kerran olet pystynyt antamaan anteeksi, niin mikset keskittyisi teidän kahden suhteeseen ja hyvään elämään kahdestaan?Nii voimaantunut upea itsenäinen Nainen. Ja mies olisi sika.
Kuule, jos roolit olisivat tuossa toisin päin, niin kommentoisin aivan samalla tavalla, riippumatta siitä kumpi petti.
En ymmärrä miksi sinun täytyy joka ketjuun tulla jankkaamaan tuota "naiset voi tehdä mitä vaan mut miehet on aina sikoja yhyyy"
Kuuntele Spotifystä Anna Perhon rajoilla podcast jakso Pettäjän tie. Vastaa moneen kysymykseen liittyen salasuhteisiin ja pettämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin itseltäni. En niinkään janoa kostoa, vaikka tietysti hänelle voisi olla opettavaista kokea sama minkä pakotti mutkin kokemaan. Enemmän kyse on tasapuolisuudesta eli jos hän sai, niin minäkin saan. Minulle sopisi avoin liitto, mutta hänelle ei. Itsekkyyden huippu.
Kuulostaa siltä, ettet ole käsitellyt asiaa ja päässyt yli siitä. Jos alat itse pettää, se vain lisää ongelmia, eikä poista noita vanhoja.
Ajattelen kyllä, että samat säännöt molemmille, mutta se sun oman pettämisen aika olisi ollut silloin heti ennen kuin annoit anteeksi vaimolle. Nyt vuosien jälkeen se on jo ihan pettämistä itsessään.
Mikä tavoitteesi on? Haluatko vain päästä tasoihin ja loukata vaimoa, (k -sana ei mene läpi), vai korjata suhteenne ja olla onnellinen? Siitä kannattaa lähteä liikkeelle.
Vaimosi kyttää viestittelyäsi? Aivan selvä merkki siitä että hänellä on jotain meneillään ja siksi mustasukkainen sinusta kun luulee että sinullakin on. Ihmeellistä näissä on aina tämä sama eli pettäjä on mustasukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, ettet ole käsitellyt asiaa ja päässyt yli siitä. Jos alat itse pettää, se vain lisää ongelmia, eikä poista noita vanhoja.
Ajattelen kyllä, että samat säännöt molemmille, mutta se sun oman pettämisen aika olisi ollut silloin heti ennen kuin annoit anteeksi vaimolle. Nyt vuosien jälkeen se on jo ihan pettämistä itsessään.
Mikä tavoitteesi on? Haluatko vain päästä tasoihin ja loukata vaimoa, (k -sana ei mene läpi), vai korjata suhteenne ja olla onnellinen? Siitä kannattaa lähteä liikkeelle.
Oon eri mieltä tosta ajoituksesta. Kaikkialla neuvottiin, että heti pettämisen paljastuttua eli akuutin kriisin aikaan ei pidä pettää tai erota tai tehdä muitakaan isoja päätöksiä tai tekoja. Tavoite ei ole satuttaa vaimoa vaan kokea itsekin jännä seikkailu, joksi hän joskus suhdettaan kutsui. En silti tietenkään halua joutua luopumaan nykyisestä hyvästä parisuhteestani ja ehjästä perheestä, koska eihän hänenkään tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi kyttää viestittelyäsi? Aivan selvä merkki siitä että hänellä on jotain meneillään ja siksi mustasukkainen sinusta kun luulee että sinullakin on. Ihmeellistä näissä on aina tämä sama eli pettäjä on mustasukkainen.
Enemmän varmasti sitä, että pelkää mun pystyvän siihen, koska hän itsekin pystyi. Huomasi kuinka helppoa on kusettaa toista kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jatkat pettäjän kanssa? Mistä tiedät oletko edellenkään vaimosi ainoa pano? Kokemuksesta: petos ei vanhene, se haalistuu, kunnes uusi petos repii kaiken auki. Miksi alistut pettäjän surkeaan moraaliin?
Koska lapset ja elintaso, ja vaimon täysin muuttunut käytös. Elämä on ihan mallillaan nyt, mutta en voi kieltää etteikö välillä käy kaikenlaisia ajatuksia mielessä, kun tapaa mielenkiintoisia ihmisiä.
Ei oo kokemusta,mutta eiköhän tuo asia kummittele aina suhteessa,vaikka vanhenisi ja toinen muuttaisi käytöstään....
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saat, ap! Itsekin tekisin samat. Miksi puoliso saisi viipottaa vieraissa ja sitten nöyränä pyydellä anteeksi ja olettaa, että sinulle asia on vastedes OK.
Silmä silmästä, hammas hampaasta on minusta se reiluin ratkaisu. Pitää muijan sietää syödä samaa soppaa, mitä itsekin keitti. Sillä se käsityskyky ja empatia parhaiten kehittyy. Ja sinua kohtaan on reilua, että sinäkin saat käydä vieraissa sen x kertaa liittosi aikana.
Näin minä ajattelen.
N46
Niin,sittenhän se ois tasapeli. Tai sitten ero. Kyllähän jos se jää kaihertamaan mieleen,niin ero siitä voi myöhemmin tulla,kun tuntee,ettei oo ihan reilua ja toinen ei tehny ihan oikein.
Voisit alkaa suhteeseen anopin kanssa?