Olipa tarjoilut YO-juhlissa !!
Olimme lauantaina Yo-juhlissa. meiltä juhliin matkaa 160 km ja myös suurin osa muistakin vieraista suunnilleen yhtä pitkän matkan päästä.
Kutsun mukaan juhlat alkoivat klo 13. Kun menimme paikalle sovittuun aikaan, oli kaikki tarjoilut ym. vielä kesken, itse juhlapäivän sankaria ei näkynyt missään. No, klo 14 tienoilla kaikki alkoi olla kunnossa ja onnittelumaljana tarjoiltiin huoneenlämpöistä Pommacia. Lapsille ei tarjottu mitään.
Sitten päästiin kahvipöytään. Tarjolla oli vihreää salaattia, karjalanpiirakoita, munavoita, kuivaa kakkua, täytekakkua ja keksiä. Esim. karjalanpiirakoita oli ilmeisesti varattu vain 1 kpl/henkilö, koska joku erhtyi ottamaan kaksi ja ne loppuivat kesken. Myös täytekakku loppui kesken, vaikka ihan kaikki eivät sitä edes ottaneet.
Eihän juhliin nyt varta vasiten syömään menty, mutta sen verran nälkäisenä juhlista lähdettiin, että ensimmäiseksi etsittiin lähistöltä ruokapaikka. ja kas kummaa - sinne samaan Rossoon ilmestyi muitakin juhlissa olleita.
Kommentit (84)
Mitä hienompi ravintola, sitä nälkäisempiä asiakkaat ovat ravintolasta poistuttaessa.
Vierailija kirjoitti:
Pitkän matkan kulkeneille ja muillekin voi ennen kakkutarjoiluja tarjota vaikkapa kermaisaa lohikeittoa.
Vieraat voivat ihan omaan piikkiin käydä lounaalla vaikka ABC:llä. Yo-juhla on kahvittelujuhla. Ei sinne tulla mättämään ja sikailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt sitten vaan kaikki, keillä tosiaan oli kahvitarjoilu ylioppilasjuhlissa loukkaantuko aloituksesta. Harvemmin valmistujaisjulissa mitään lämpimiä ruokia tarjotaankaan. Eiväthän ne ole mitkään häät.
Mä oon ollut vain yo juhlissa, joissa on ollut kunnon tarjottavat.
Aikoinaan ihmiset kiertelivät juhöista toiseen, mutta minulla on ollut vain yhdet juhlat per vuosi.
Pitkän matkan kulkeneille ja muillekin voi ennen kakkutarjoiluja tarjota vaikkapa kermaisaa lohikeittoa.