Miten saada rahaa palkan lisäksi? Palkka ei riitä.
Menot on karsittu todella alhaisiksi.
Miten tuloja saisi lisää?
Kommentit (971)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pätee noista osingoist jatkuvasti vaikka fakta on että tarvitset 100k salkun, että saat sen verran osinkoja että ne edes tuntuisivat missään. Miljoonan salkun, jotta voisit jättää normipalkkaisen päivätyösi..
Tätä on osinkohullun vaikea ymmärtää.
heh. täällä useampikin kirjoittaa näkojään osingoista. Se millaiset osingot tuntuvat "missään" riippuu tietenkin muista tuloista. Jos seuraavaan palkkapäivään on 2 viikkoa ja tili tyhjä niin väitänpä että siinä kohden esim 50 euron osinko tuntuu todella kivalta. Ainakin näitä avauksia täällä jatkuvasti että "palkkapäivään 2 viikkoa, mitä teen". Ja töistä jäämiseen ei tarvitse miljoonasalkkua, vaan vähempikin riittää. Se riippuu täysin omasta kulurakenteesta. Minä voisin taloudellisesti jäädä pois töistä jo nyt, eikä salkkuni ole miljoonaa, ei lähellekään. Ehkä 7 vuoden päästä on. Miksi sitten olen yhä töissä? No juuri siksi että saisin nopeammin kerrytettyä omaisuutta jotta en vain pärjäisi vaan voisin mukavasti elellä. Siihen mukavasti elämiseen minä tarvitsen sen miljoonan salkun, toisille se ei riitä, toisille riittää vähempikin.
Te jotka ette sijoita, ette vain ymmärrä korkoa korolle ilmiötä, ettekä sitä että "eurossa on miljoonan alku". Euro enemmän tienattu on euro enemmän positiivista kassavirtaa ja tuntuu taloudessa. Varsinkin kun nuo eurot alkavat kumuloitumaan.
Vierailija kirjoitti:
Muuta toiseen maahaan. Lahjoita kaikki raskaat tavarat Kierrätyskeskukselle/Torissa huomautuksella vain nouto.
Hotellisiivoojaksi pääsee suht kivuttomasti.
Ala katselemaan.
Millä saaataisiin hyvinvoinnin ahnehtijat paremminvoivat muuttamaan pois suomesta ja antamaan omaisuutensa ilmaiseksi pois ja ryhtymään ulkomailla sitten hotellisiivoojiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kulurakenne koostuu?
Itse ihmettelen, mitä ylimääräistä aikuisilla on myytävänä niin paljon, että sillä tienaa. Ymmärrän satunnaiset heräteostokset, joita katuu myöhemmin/tuote ei vastannutkaan sitä mitä odotti mutta ei ole palautukseen oikeuttavaa virhettä tai lahjat, joille ei ole käyttöä. Mutta muuten, jos myytävää kertyy paljon, on täytynyt ostaakin ensin paljon.
Mutta ap:n kysymykseen olisi helpompi vastata, jos hän kertoisi mitä hän osaa. Ei tarvitse ammattia kertoa, mutta mitä osaat? Itse olen takavuosina saanut lisätienestejä tekemällä pieniä kirjanpitoja, enää en tee kun nykyään en tarvitse lisätuloja ja haluan pitää vapaa-ajan vapaa-aikana (olen taloushallinnon tradenomi, mutta nyt teen toisentyyppistä työtä täyspäiväisesti. Yksi tuttavani laatii tai ainakin on laatinut sanaristikoita.
Itse jos olisin tilanteessa, että menettäisin työni, nettoni olisi ap:n luokkaa, muita tukia en varmasti saisi, koska ansiosidonnaiseni olisi riittävän hyvä ja on omistusasunto. Jos ei olisi puolisoa, yrittäisin saada asunnon myytyä ja muuttaisin edullisempaan tai vuokralle (edullisemmalle alueelle). Ei minun tarvitsisi kuin muittaa vähän pienempään ja tinkiä alueesta vähän, niin asia olisi hoidettu. Osaisin tehdä kyllä nettisivuja, mutta niiden tekijöistä on ylitarjontaa. Voi sitä silti kokeilla lisätyönä, päätoimisena ei varmasti kannata.
Eihän sillä oikeasti tienaakaan kuin ihan poikkeustapauksissa. Yleensä saa vain osan aikaisemmin tuhlaamistaan rahoista takaisin.
Onko tuo koko- vai osapäivätyön palkka? Pystytkö tekemään lisätunteja omassa työssäsi? En muista tulorajoja, mutta katso oletko oikeutettu soviteltuun päivärahaan. Yksi vaihtoehto on ottaa esim. keikkatyö nykyisen työn rinnalle, jos tällainen mahdollisuus paikkakunnalla on. Keikkatyöt voi olla helpompi sovitella toisen työn aikatauluun, kuin joku vakituinen vuoro. Toki riippuu nykyisen työn vuoroista, miten säännöllinen / epäsäännöllinen työ on.
Vierailija kirjoitti:
Robin Hoodin malli, otetaan rikkailta ja jaetaan köyhille!
Käytössä jo Suomessa kovalla kädellä, nimittäin progressiivinen verotus. Keskipalkan ylittyessä jaat kaiken 50/50 verottajan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta toiseen maahaan. Lahjoita kaikki raskaat tavarat Kierrätyskeskukselle/Torissa huomautuksella vain nouto.
Hotellisiivoojaksi pääsee suht kivuttomasti.
Ala katselemaan.Millä saaataisiin hyvinvoinnin ahnehtijat paremminvoivat muuttamaan pois suomesta ja antamaan omaisuutensa ilmaiseksi pois ja ryhtymään ulkomailla sitten hotellisiivoojiksi.
Syytät ihan oikeasti toista tahoa siitä ettei Suomessa löydy töitä? Suomi ei vain houkuttele. Ollaan turhan kallis ja sijainnilta liian pohjoisessa (turismi sesonkiluontoista)
Vierailija kirjoitti:
PIKAVIPPI
Ehdottomasti kannattaa velkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PIKAVIPPI
Ehdottomasti kannattaa velkaantua.
Pikavippi kannattaa aina!
Mene johonkin paremmin palkattuun työhön, ota joku lisätyö, ala jakaa lisäksi lehtiä tai mainoksia, voita lotossa jne., peri joku rikas sukulainen, asia olisi ratkaistu jo, jos olisit älynnyt aikanaan syntyä johonkin rikkaaseen sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Ala tukiperheeksi ja ajattele se työnä. Kolme lasta viikonlopun, saat noin 450 verottomana. Näistä on pulaa, saat varmasti.
Tämän päivän tukiperheenä menettää viimeisenkin mielenteryden rippeen. En ole kokenut, mutta hurjaksi on tilanne median mukaan mennyt, toki joku nettoaa jos hankkii lahoon taloonsa parikymmentä lasta, lukittujen ovien sisään.
Samaa mietin ap,työttömyysturva katkolla koska olen muuttamassa ja tarvitsen sen työtodistuksen jotta työkkäri saa tiedon, vielä en ole sitä saanut,joutuu älyttömän vähillä tulemaan toimeen siihen asti nyt jo tekee tiukkaa,palkka ei mullakaan riitä ja asumistuki laski.
Vierailija kirjoitti:
Matalapalkka-alojen ammattiliitot HERÄTYS!
Puolustakaa työntekijöitä!
Kunnon lakot pystytn, jos palkka ei nouse HUOMATTAVASTI!
Ay-liike enempi tiputtamassa palkkoja sallimalla työkkärien määräämien orjien käytön. Liikkeen Puoluesidonnaisuudesta puhui lähinnä persut muttei ne missään muussakaan asiassa mitään saaneet aikaan.
SKP tosin on puheissaan kannattanut minimipalkkoja ja minimitukia, mutta ei heillä kansanedustajia ole.
Nyt vielä melkoinen ongelma on pienipalkkaisten alojen välinpitämättömyys työntekijöiden terveydestä, kait ne aina saa ulkomailta tilalle uusia kun korona vie edellisiä joko hautaan tai pysyvästi vammautuneiksi long covidin myötä. Ennen oli lakeja jotka turvasi työntekijöiden henkeä ja muita oikeuksia, niitä eivät vain enää välitä noudattaa valtiolla tai yrityksissä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin ap,työttömyysturva katkolla koska olen muuttamassa ja tarvitsen sen työtodistuksen jotta työkkäri saa tiedon, vielä en ole sitä saanut,joutuu älyttömän vähillä tulemaan toimeen siihen asti nyt jo tekee tiukkaa,palkka ei mullakaan riitä ja asumistuki laski.
Itse tein sen virheen että menin kertomaan joka työpaikan missä olin ollut. Kysele siinä sitten paikoista jotka ei ole vuosiin ollut pystyssä niitä todistuksia, tahtoivat jokaisesta.
Ehdotan että pyydät suullisen todistuksen jonka kirjoitat itse puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala tukiperheeksi ja ajattele se työnä. Kolme lasta viikonlopun, saat noin 450 verottomana. Näistä on pulaa, saat varmasti.
En ole ap, mutta olemme olleet tukiperhe 20 vuotta ja se ei todellakaan ole lapsen etu, että rahan takia kuka tahansa hakeutuu tukiperheeksi.
Nykyisin lapset jotka tulevat tukiperheeseen voi olla haastavia ongelmia käytöksessä.
Ja kolme lasta ei ihan pieneen asuntoon majoitu.
Miksi ne lapset aikaisemmin joutuivat tukiperheeseen, otettiin huostaan, eiköhän tilanteet olleet yhtä hurjia. Nyt puhutaan haastavista tilanteista, erityislapsista, silleen nätisti näistä huostaanotetetuista.
Leikkaaminenhan ei tuossa tilanteessa ole ratkaisu kun ei ole mistä leikata. Ainoa tapa on siis hankkia lisää. Tähän kannustan. Omien kykyjen mukaan ideoimalla askel kerrallaan ylöspäin.
Ainoa järkevä vaihtoehto taitaa olla lisätyö tai kakkosduuni.
Itse olen vuosien ajan tehnyt kahta työtä, muutoin ei raha riitä. Asumme Helsingissä jossa on onneksi työtä tarjolla.
Minulla itselläni ei ole velkoja harteillani, mutta minun talouttani rasittaa mm iäkäs äitini, jolle pitää joka kuukausi antaa rahaa jotta selviäisi ja saisi ruokaa.
Vuosien ajan kun tekee kahta työtä, eikä saa pidettyä lomia, niin se kyllä näkyy ja tuntuu kehossa.
En kyllä jaksaisi tehdä enää kahta työtä näin säännöllisesti.. olen äidille ehdottanut muuttoa halvempaan asuntoon, jotta hänen kulut pienenisivät ja tätä kautta hänelle jäisi omista rahoista enemmän rahaa. Äiti ei suostu, hänen koti on kuulema tuossa asunnossa, eikä iäkkäänä voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vuosien ajan tehnyt kahta työtä, muutoin ei raha riitä. Asumme Helsingissä jossa on onneksi työtä tarjolla.
Minulla itselläni ei ole velkoja harteillani, mutta minun talouttani rasittaa mm iäkäs äitini, jolle pitää joka kuukausi antaa rahaa jotta selviäisi ja saisi ruokaa.
Vuosien ajan kun tekee kahta työtä, eikä saa pidettyä lomia, niin se kyllä näkyy ja tuntuu kehossa.
En kyllä jaksaisi tehdä enää kahta työtä näin säännöllisesti.. olen äidille ehdottanut muuttoa halvempaan asuntoon, jotta hänen kulut pienenisivät ja tätä kautta hänelle jäisi omista rahoista enemmän rahaa. Äiti ei suostu, hänen koti on kuulema tuossa asunnossa, eikä iäkkäänä voi muuttaa.
Sinulle ihan ystävän neuvo: pyydä äitiäsi näyttämään sinulle muutaman kuukauden tiliotteet. Jos äidillesi jää joka kuukausi eläkkeestä enemmän rahaa mitä hänellä on menoja, niin lopeta avustaminen. Sinä teet itsestäsi tuolla menolla työkyvyttömän ja kukas sinusta sitten huolen pitää? Auttaa toki voi, jos on ylimääräistä rahaa, mutta sinulla ei sitä selvästi ole. Sen lisäksi sinun pitää selvittää, onko äidilläsi oikeutta johonkin tukeen, jota hän ei ole hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika sentään, kuka jaksaa tehdä kahta tai jopa kolmea työtä, hyvä kun selvisin hengissä yhdestä. En voisi vaatia lapseltani, että raataa itsensä hengiltä, jotta saisin asua hulppeasti. Lapseni tuskin edes suotuisi moiseen, vaikka autteleekin monin tavoin hurjasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat torista jotain halvalla, tuunaat tarpeen mukaan ja myyt voitolla.
Postikuluineen menee niin kalliiksi, että ei kukaan osta semmoisella hinnalla, että jäisi jotain voittoa vielä oman työn ja tarvikkeiden hintojen päälle.
Olen eri henkilö kuin aloittaja, mutta huutonetin kokemuksen perusteella suomalaisten ostokyky on täysin romahtanut tässä korona-aikana, ei mene enää mikään kaupaksi, eikä kovin hääviä ollut ennenkään.
Normaaleissa maissa kyllä, esim. Briteissä pystyy tulemaan toimeen ostamalla halvalla esim. car boot saleista tavaraa ja myymällä niitä voitolla eteenpäin, mutta ei Suomessa. Suomessa ei kannata enää yhtään mikään, ei ole ostovoimaa mihinkään kun pelkkä peruseläminen, asuminen, ruoka, liikkuminen, sähkö, vesi, jne. vie aivan kaikki rahat, eikä riitäkään enää näillä hinnankorotuksilla. Tämä ei ole normaali maa, ei missään järkevässä maassa valtio tahallaan aiheuta tällaista taloudellista väkivaltaa omaa kansaansa vastaan!!
Huutonetin kohdalla ongelma on kyllä se, että se on palveluna ihan kuollut. Ostajat on kaikonneet sieltä ja siirtyneet mm. Toriin.
Just viime viikonloppuna myin siellä noin 40 edestä itselle tarpeetonta harrastustavaraa. Ei ole kuollut vaikka onkin hiljentynyt paljon. Siellä kuten torissakin myy parhaiten kun lisää useampia ilmoituksia päivässä. Näin olen saanut paljon uusia ostajia. Kun ostaa kerran ja kaikki sujuu hyvin, ostaja palaa kaupoille pian uudelleen. Vaatteita ei kukaan osta sovittamatta, ihan sama missä myy. Jotkut vaatteet kannattaakin leikata kankaiksi, jos saa isoja ehjiä paloja ja vähän käytetty vaate. Vaatteissa aina sama ongelma eli on vain koko ilmoitettu mutta sehän ei kerro mitään, pitäisi viitsiä mitata ja ottaa hyviä tarkkoja kuvia, eikä silitystäkään kannata jättää tekemättä.
Eihän lehtiä enää jaeta, ei edes ilmaislehtiä kuin satuinnaisesti. Kirjeitäkään ei kirjoitella.