Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada rahaa palkan lisäksi? Palkka ei riitä.

Vierailija
05.06.2022 |

Menot on karsittu todella alhaisiksi.
Miten tuloja saisi lisää?

Kommentit (971)

Vierailija
81/971 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat osakkeita ja saat osinkoja.

Niitä pitäisi olla sadoillatuhansilla euroilla, että olisi mainittavaa hyötyä. 

Ei pidä paikkaansa. Jo muutama kymmenen euroa kuukausiosinkoja auttaa hätätilassa. Jos hätätilaa ei ole ne rahat voi sijoittaa uudelleen. Kaikki säännöllinen palkanmaksajasta riippumaton kassavirta on jees.

Sä et selkeästi tajua mistään mitään.

Muutama kymppi kuukaudessa tarkoittaa montaa sataa vuodessa osinkoja. Jos kuukausi-osinko nettona olisi esim 50 euroa (vuodessa 600 e), vaatii tämä noin 20 000 euron salkun. Mistä aattelit että köyhä tällaiset rahat säästää?

Mistään osakkeista ei makseta kuukausittain osinkoja! Kerran vuodessa tai joistain kahdesti, enintään neljännesvuosittain, mutta kyllä ne osingot on niin pieniä, että ei niistä ole juurikaan apua, jos ei ole rahaa ostaa vähintään tuhansia, kymmeniä tuhansia tai satoja tuhansia osakkeita!!

Kyllä ne pörssipelit on vain rikkaiden huvia, ei köyhä niillä rikastu, välityspalkkiot jo vievät sen vähänkin voiton mitä hyvällä tuurilla saattaisi saada, ja verottaja viimeistään varmistaa vahingon!!

Maksetaan.

tarkista vaikka tikkerit

LTC, UTF, O, GAIN, GOOD, WSR, APLE, AW.UN, RNW, CIBUS, SBB, MAIN, ARR, BRMK, ORC, SLG, AGNC,....

Suomi osakkeista, joihin suomalaiset tyypillisesti sijoittaa, maksetaan vain kerran tai kaksi vuodessa.

Ja tuo on ihan totta että jotta saisi kunnon osingot sitä rahaa pitää tosiaan olla niissä osakkeissa ihan huolella kiinni. Ja kaikenlisäksi hyvät osinko-osakkeet eivät ole halpoja.. silti niistä saa jotain euron pari per osake. Että joo ei sillä rahoiksi tehdä tavallisen ihmisen säästöillä. Hyvä jos leipää saa pöytään osinkorahoilla.

ja minkäköhänlaisella kokemattomuuden syvällä rintaäänellä siellä puhutaan. Voin sanoa että minä pystyn meidän perheen ruokaostokset maksamaan kokonaan osingoilla ja jäljelle jää vielä kiva nippu seteleitä muuhunkin kulutukseen, eli kyllä sillä sen leivän nimenomaan saa pöytään.

Niin sanot vaan että sulla on paljon rahaa. Entä sitten?

Vierailija
82/971 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kaikki pienituloiset!

Me voidaan oikeasti vaikuttaa meidän elämään.

Äänestetään ensi eduskuntavaaleissa Skp:tä ja vasemmistoliittoa!

Meitä pienituloisia on paljon, joukossa on voimaa!

Ei kommunismi ole köyhyyttä ennenkään poistanut. Toki Kokoomuksen äänestäminen olisi itsemurh*a

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/971 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjojen myynnit ja lehtien jakaminen ovat rankkaa työtä, eivätkä ne poista ongelmaa.

Jos yhtään kiinnostaa opiskele hoitoalalle.

Meillä töissä tienaa kyllä kun aina saa tehdä tuplavuoroa.

Vierailija
84/971 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on että suomalaisen pitää alkaa aina pätemään ja päsmäröimään, tulee varmaan itselle parempi mieli, aina väittelemään ja riitelemään

Vierailija
85/971 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee jonkun ohjelman koekuvauksiin, vaikka salkkareihin. Pääset hyville palkoille.

Vierailija
86/971 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Jo muutama kymmenen euroa kuukausiosinkoja auttaa hätätilassa. Jos hätätilaa ei ole ne rahat voi sijoittaa uudelleen. Kaikki säännöllinen palkanmaksajasta riippumaton kassavirta on jees.

Muutama kymppi kuukaudessa tarkoittaa montaa sataa vuodessa osinkoja. Jos kuukausi-osinko nettona olisi esim 50 euroa (vuodessa 600 e), vaatii tämä noin 20 000 euron salkun. Mistä aattelit että köyhä tällaiset rahat säästää?

Mistään osakkeista ei makseta kuukausittain osinkoja! Kerran vuodessa tai joistain kahdesti, enintään neljännesvuosittain, mutta kyllä ne osingot on niin pieniä, että ei niistä ole juurikaan apua, jos ei ole rahaa ostaa vähintään tuhansia, kymmeniä tuhansia tai satoja tuhansia osakkeita!!

Kyllä ne pörssipelit on vain rikkaiden huvia, ei köyhä niillä rikastu, välityspalkkiot jo vievät sen vähänkin voiton mitä hyvällä tuurilla saattaisi saada, ja verottaja viimeistään varmistaa vahingon!!

Maksetaan.

tarkista vaikka tikkerit

LTC, UTF, O, GAIN, GOOD, WSR, APLE, AW.UN, RNW, CIBUS, SBB, MAIN, ARR, BRMK, ORC, SLG, AGNC,....

Suomi osakkeista, joihin suomalaiset tyypillisesti sijoittaa, maksetaan vain kerran tai kaksi vuodessa.

Ja tuo on ihan totta että jotta saisi kunnon osingot sitä rahaa pitää tosiaan olla niissä osakkeissa ihan huolella kiinni. Ja kaikenlisäksi hyvät osinko-osakkeet eivät ole halpoja.. silti niistä saa jotain euron pari per osake. Että joo ei sillä rahoiksi tehdä tavallisen ihmisen säästöillä. Hyvä jos leipää saa pöytään osinkorahoilla.

Ja tässäkin olet väärässä.

Katso yhtiöt

Kesko,

verkkokauppa.com

citycon.

...

Tota enemmän noita esimerkkejä et löydä edes itse

Vierailija
87/971 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähtisin yhä karsimaan menoja. Alkoholin juonti loppuu kokonaan, tupakointi on tietysti jo aikaa sitten lopetettu, ei syödä tai kahvitella ulkona. Yle Areena on vallan hyvä suoratoistopalvelu.

Vierailija
88/971 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko saada töistä lisävuoroja?

Luulen kyllä että olet tätä jo kysynyt.

Entäs uuden ammatin opiskelu.

Vierailija
89/971 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen työ.

Suosittelen kevytyrittäjyyttä. Voit hinnoitella työsi ihan itse ilman mitään tes minimipaskapalkkataulukkoja.

Vierailija
90/971 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähtisin yhä karsimaan menoja. Alkoholin juonti loppuu kokonaan, tupakointi on tietysti jo aikaa sitten lopetettu, ei syödä tai kahvitella ulkona. Yle Areena on vallan hyvä suoratoistopalvelu.

En pysty enää karsimaan menoja.

En juo alkoholia, en polta tupakkaa, en juo kahvia.

Onneksi ei ole ketään ketä pitäisi elättää.

Ap

Vierailija
91/971 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pätee noista osingoist jatkuvasti vaikka fakta on että tarvitset 100k salkun, että saat sen verran osinkoja että ne edes tuntuisivat missään. Miljoonan salkun, jotta voisit jättää normipalkkaisen päivätyösi..

Tätä on osinkohullun vaikea ymmärtää.

Vierailija
92/971 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala kutsuu!

Sinne vaan rohkeasti!

Vierailija
93/971 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ostanut vuoden vaihteen jälkeen mitään muuta, kuin ruokaa ja polttoainetta. En oikein tiedä, mistä enää voisin karsia. Itse voisin elää vaikka viikkoja makaronilla ja voilla, mutta teinit tarvitsevat muutakin. 

Palkka ei nouse. Työtä on vaikea vaihtaa, koska olen toistaiseksi vain osittain työkykyinen. Alan vaihto vaatisi (uuden ammatin) opiskelua ja opiskelu pudottaisi tulotasoa entisestään. 

Torissa olen myynyt suunnilleen kaiken, mikä irtoaa. Joitakin yksittäisiä tavaroita vielä on, mutta ei meinaa mennä kaupaksi. Hinnan pitäisi olla kohdillaan, mutta en tiedä, mikä sitten mättää. Puoli-ilmaisia jo nyt.

Vierailija
94/971 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko muuttaa jollekin toiselle paikkakunnalle?

Ehdotan että alt heti etsimään uusia työpaikkoja. Joitakin työpaikkoja saa ilman koulutusta.

Vierailija
95/971 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi uusi työpaikka.

Kiität itseäsi myöhemmin.

Vierailija
96/971 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kulurakenne koostuu?

Itse ihmettelen, mitä ylimääräistä aikuisilla on myytävänä niin paljon, että sillä tienaa. Ymmärrän satunnaiset heräteostokset, joita katuu myöhemmin/tuote ei vastannutkaan sitä mitä odotti mutta ei ole palautukseen oikeuttavaa virhettä tai lahjat, joille ei ole käyttöä. Mutta muuten, jos myytävää kertyy paljon, on täytynyt ostaakin ensin paljon. 

Mutta ap:n kysymykseen olisi helpompi vastata, jos hän kertoisi mitä hän osaa. Ei tarvitse ammattia kertoa, mutta mitä osaat? Itse olen takavuosina saanut lisätienestejä tekemällä pieniä kirjanpitoja, enää en tee kun nykyään en tarvitse lisätuloja ja haluan pitää vapaa-ajan vapaa-aikana (olen taloushallinnon tradenomi, mutta nyt teen toisentyyppistä työtä täyspäiväisesti.  Yksi tuttavani laatii tai ainakin on laatinut sanaristikoita. 

Itse jos olisin tilanteessa, että menettäisin työni, nettoni olisi ap:n luokkaa, muita tukia en varmasti saisi, koska ansiosidonnaiseni olisi riittävän hyvä ja on omistusasunto. Jos ei olisi puolisoa, yrittäisin saada asunnon myytyä ja muuttaisin edullisempaan tai vuokralle (edullisemmalle alueelle). Ei minun tarvitsisi kuin muittaa vähän pienempään ja tinkiä alueesta vähän, niin asia olisi hoidettu. Osaisin tehdä kyllä nettisivuja, mutta niiden tekijöistä on ylitarjontaa. Voi sitä silti kokeilla lisätyönä, päätoimisena ei varmasti kannata. 

Vierailija
97/971 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1300e netto

Ap

Miten paljon sinulla on oikein niitä kuluja, kun et tuolla pärjää?!

No miten tuolla summalla voi pärjätä, jos eräs hoitaja ei pärjää edes 2200 euron netolla? Iltalehdessä oli juttu aiemmin keväällä.

Vierailija
98/971 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis tämä köyhä säästi viidessä vuodessa 15 000 euroa sijoittaen kaikki pienetkin osingot takaisin salkkuun ja samaan aikaan salkun arvokin nousi sen 5000 euroa.

Tämä köyhä valikoi salkkuun sellaisia yhtiöitä jotka nostavat joka vuosi osinkoaan. Siksi salkku tuottaa nyt vuodessa tuhannen euroa köyhän tilille..

En tiiä ootko kuullu korkoa korolle-efektistä koskaan. Tai miettinyt miten tehdään lumiukko. Otetaan pieni pallo jota aletaan kasvattaa vierittämällä. Siihen tarttuu lisää lunta ja se kasvaa.

Vähän samalla tavalla kasvoi mun salkkuni. Salkkuun muutama satanen kuukaudessa uutta pääomaa+ osingot. Joka kuukausi sama juttu. Mitä kauemmin sitä tekee sen paremmin teho näkyy.

Itse aloitin säästää rahastoihin 500 e / kk, kun olin palkankorotuksen.

Viisi kuukautta säästin, rahaston arvo oli 2350e eli otin 150e tappiota säästämällä.

Vierailija
99/971 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Voisitko hankkia lisätyön. Parille päivälle viikossa. Se tuntuu järkevältä.

Vierailija
100/971 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1300e netto

Ap

Mikä on tilanteesi onko lapsia. Jos on, tärkeintä on että pyrit hoitamaan lasten asiat, jos vain jaksat  Kilpailuta kaikki, sähkö, puhelin, karsi kaikki turha, älä häpeä ostaa alennuttuja tuotteita, ei sinua katso. Ei nyt minuakaan ja jos katsoo katsokoon.

Aikanaan menin sossuun, kun töissä sanoivat että yh. saa sieltä heti apua, kaikki maksetaan. Menin ja sanottiin, että myy asuntosi, 90-luvulla korot olivat huimat. Onneksi minulla oli molemmat isovanhemmat tukena, sain maksettua pitää asuntoni,

Nyt keräisin laskut, erityisesti sähkö ym laksut ja menisin sossuun, vai mitä nimitystä siitä virallisesti käytetään. Ministeri Saarikon ohjehan kyselytuinnilla oli, että jos ja kun menee tiukille vaikkapa sähkölaskun kanssa,  kannattaa hakea apua sossusta.

Pelasturmeijalla taitaa olla nyt hoidettavia, itse sain sieltä apua, samoin seurakunnalta paljon apua. Nyt jaetaan vielä ruokaa monissa paikoissa,  töissäkäyvällä ei toki ole aikaa roikkua ruokajonoissa. Pidä kynsin hampain kiinni työpaikasta, työtön voi saada enemmän käteen mutta pidemmän päälle huono asia.

Asioilla on tapana järjestyä, älä lamaannu, pakkohan meidän hallituksenkin on puuttua tähän hintojen huimaan nousuun ja ihmisten ahdinkoon, vaikka nyt muut isot EU-maat ovat etusijalla.

Vaalit tulossa, kannattaa äänestää. Kokoomus toki nousee, joka taas nostaa veroja tietty, mutta sitten Kelan luukulla on enemmän jaettavaa. Vihreiden höttöaatos vie tämän maan tuhoon.  Vaikka olisimme paras ilmaston suhteen ja lopettaisimme saunan lämmitykse, että pallo pelastuu, ikävää jo kuolemme nälkään ja janoon. Viisi miljoonaa ei kuitenkaan palloa pelasta.

Anteeksi paatos, eläkkeellä tulee liikaa seurattua tätä hulluutta. Lapseni ovat kieltäneet :(