Miten saada rahaa palkan lisäksi? Palkka ei riitä.
Menot on karsittu todella alhaisiksi.
Miten tuloja saisi lisää?
Kommentit (971)
Vierailija kirjoitti:
Työn orjat sorron yöstä nouskaa...
Lait pettää, hallitukset sortaa,
verot köyhälistön verta juo,
ja köyhän ihmisoikeuskin
ompi tyhjä lause tuo
Vierailija kirjoitti:
Useammassa mielipidekyselypaneelissa ja aluksi kerryttäen, voi tienata useampia kymppejäkin per paneeli. Vie tosiaan aikaa, mutta jossain vaiheessa kertymän kohotessa onkin ilo vaihtaa työpanos rahaksi.
Vaihtoehtoina voi olla siirto Paypal tilille ( tulee olla sama sähköpostiosoite, niin paneelissa kuin Paypalissa ),
lehtitilaus, Superlahjakortti.
Jokaisessa paneeliesittelyssä selviää, miten mielipidepaneelissa voi kertymän hyödyntää, sillä kaikki eivät maksa rahana.
Suosittelen erillistä sähköpostiosoitetta, jos liityt mielipidepaneeleihin.
Missä paneeleissa tällaisia summia saa
Jos on joku erityinen mielenkiinnon kohde niin blogia tai tubettamista voi aina koittaa. Harvempihan niillä tienaa, mutta jos ei ole löytänyt muutakaan työtä, niin ei siinä kai juuri mitään menetäkään jos luo sisältöä itseään innostavasta aiheesta ja katsoo saako sillä myytyä mainostilaa.
Kannattaisiko vaihtaa alaa tai pyrkiä pomon paikalle? Työpaikan vaihto ja parempi liksa? Lisää koulutusta, niin kaikki on mahdollista. Tsemppiä!
En ihan tajua sijoitusvinkkejä tällaisissa ketjuissa.
Toisaalta aina sanotaan, että sijoita vain sellaista rahaa, mille ei ole mitään akuuttia tarvetta.
Jos joku etsii epätoivoisesti lisätienestejä, jotta saisi laskunsa maksettua, niin ei siltä ihmiseltä kyllä irtoa mitään ylimääräistä sijoitettavaksi.
Eikä muutenkaan auta akuuttiin rahapulaan, että jos alat nyt pikkuhiljaa sijoittaa pienistä tuloistasi, vuosien päästä voit tienata jo satasia vuodessa osinkoja. Oletan, että ap:n - kuten minunkin - tapauksessa ne sataset tarvittaisiin NYT. (Ja niitä tarvittaisiin satasia kuukaudessa, ei vuodessa.)
Myymällä piparia..Ryöstämällä köyhiltä ja antamalla rikkaille,niinkuin eliitti tekee..Ainoat keinot rikastua nyky-Suomessa..
Itse tein yhteen väliin vuosia kahta työtä. Päivät konttorilla ja illat siivosin yhtä leipomoa ja toimistoa. Siivouspalkalla maksoin opintolainan pois ja säästin käsirahan omaan asuntoon. Sunnuntait pidin vapaata.
Vaihtamalla työpaikkaa pitäisi palkan yleensä parantua.
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkasi on pieni, kannattaa toivoa potkuja ja alkaa elämään samansuuruisilla tuilla.
Itselle ei työsopimusta onneksi jatkettu.
Nettopalkkani oli 1200e/kk
Nyt saan tukia 1000e/kk.
Ei ole mitään järkeä olla töissä jos ero on noin pieni. Lisäksi työmatkoihin kului lähes toi 200e.
Mitäs luulet, kummasta tilanteesta on helpompi työllistyä parempipalkkaisiin hommiin, jo työssä olevana vai työttömänä joka on saanut aiemmasta työpaikastaan potkut?
Näitä asioita kannattaa miettiä vähän pitkäjänteisemmin eikä tuijotella vain kuukausittaisia rahasummia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä mitä teen väärin. Mun palkka riittää aina. Ei tartte miettiä riittääkö raha laskuihin tai muuta. Eikä palkka ole edes erityisen hyvä, jää alle 3000 euron brutto. Puolison palkka samaa, 2 alaikäistä lasta.
Aina auttaa jos pariutuu toisen täyspäisen kanssa: 2*alle 3000€ brutto + kaikki laskut puoliksi verrattuna vain yhden ihmisen tulot ja kaikki laskut 100% itse maksettava.
Onhan tuo teidän tulo jo "alle 6000€ brutto" mikä on muuten aika paljon enemmän netto kuin yhden ihmisen mitä jää "alle 6000€ palkasta" nettona koska progressiivisen tuloverotus.
Mutta aina joskus soisi ihmisten harkitsevan pariutumista hiukan enemmän kuin hetken huumassa. Onko se toinen puolisko oikeasti vanhempi-kelpoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirkka-ketsupin hinta viime vuonna 2.29€, äsken ostettuna 3.79€. Korotusta "maltillisesti" vain 65%. Mistähän tässä vielä pihistäisi kun ei makaronilientä ole varaa enää edes pirkka-ketsupilla piristää?
K-menu ketsuppi 99 senttiä.
"K-Menu tomaattiketsuppi 1 kg
Kommentit:Ihmeellisen makuinen. On lastulevyn makua. Suolaa on 1,6 g per 100 g. Ei ole happoa, eikä maistu miltään. Ihan kuin olisi jatkettu vedellä"
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/8b73b402-d4cf-4fdb-b6c3-e2a…
Jep en käyttäisi - mutta jos ei ole varaa ostaa Felix/heinz niin sitten ei ole ketsuppia. Sekään ei olen ikään ruokapöydän välttämättömyys...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun velattomassa omistusasunnossa hyvässä yhtiössä. Vastike 113 euroa kuussa. En omista autoa ja opiskelin nuorena sellaisen ammatin missä palkka on 5000 euroa kuussa (nettona yli 3000 euroa).
Kyllä Suomessa VOI rikastua työtä tekemällä.
Kyllä meidän duunarien on tätä yhteiskuntaa pienellä palkalla pyöritettävä että kaikki toimii ja sinä voit istua siellä tietokoneella koko päivän päivänselvyyksiä "keksimässä".
Oooh! Sinähän olet oikea hyväntekijä kun teet niitä duunarihommia, jotta me muut voimme näppäillä tietokoneitamme.
Vaikka duunareita toki ehdottomasti tarvitaan, mikään, siis yhtään mikään, ei kuitenkaan ole se peruste että juuri sinun täytyy uhrautua ja uhriutua!
missä te olitte kun crypto valuutat todettiin huijjaukseksi???!?!!!?!?!?!?!?!?!?
Kyttää pörssissä kunnon notkahdusta. Esimerkiksi Nokian osakkeella on kyennyt tekemään vuosikausia kohtuutilin osaripäivänä (osavuosikatsaus), kun kurssi on kyykännyt sellaiset 10 - 20 prosenttia miltei tuloksesta riippumatta!
Kerron saman neuvon jonka sanoi eräs tunnettu politiikko tässä takavuosina..
Köyhyydestä pääsee. Ryhtymällä rikkaaksi
Käykää järjestyksenvalvojakurssi. Järjestyksenvalvojista on todella pulaa ja omien keikkojen ajankohdat voi käytännössä valita. Esimerkiksi respaan ja narikkatyöntekijöille löytyy koko ajan keikkaa, ja kesän festarikausi on alkamassa. Palkka nyt ei ole mikään valtava, mutta vastaavasti pienituloisilla ei mene verojakaan.
Tein näitä itse useampi vuosi sitten, kun oli heikko rahatilanne. Olen keski-ikäinen nainen ja vingutin luottokorttia, jotta sain kurssin maksettua. Tein ahkerasti keikkaa, jotka kaikki olivat kivoja. Mitään känniääliöitä en joutunut koskaan paimentamaan eikä muutenkaan osunut järjestyshäiriöitä omalle kohdalle. Olin tapahtumissa tarkastamassa lippuja, ohjaamassa yleisöä ja narikassa.
Keikat auttoivat minua rahallisesti aivan valtavasti ja sain silloiset velkani maksettua etuajassa jv-keikkojen ansiosta. Kerrytin jopa rahaa säästöön ja kun talouteni oli tasapainossa niin lopetin ylimääräiset työt.
Katse tulevaisuuteen. Minusta sinun kannattaisi alkaa hissukseen työn ohessa opiskella uutta ammattia, jossa mahdollisuudet parempi palkkaiseen työhön. Itse opiskelin konttorirottana maisteriksi lähes kokonaan työn ohessa, vaikka minulla oli kaksi pientä lasta. Se onnistui, kun hinku oli kova, eikä todellakaan ole kaduttanut.
Hyvinhän tuolla pärjää. Nyt Excel käyttöön ja menot ja tulot siihen. Johonkin turhaan sinulla kuluu rahaa, koska perustoimeentulotuen raja ylittyy kaksinkertaisesti. Tarvittaessa voit hakea harkinnanvaraista toimeentulotukea, jos laskevat sinun olevan jonkin asian tarpeessa.
Äänestä kommunisteja jatkossakin.
OnlyFans ? Kaikkien lahjattomien keino tienata.
Kysy ihmisiltä, mitä he haluavat, ja mieti, voitko myydä sitä kohtuulliseen hintaan.