Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon tällaisesta ystävästä?

Vierailija
05.06.2022 |

Kyseessä on henkilö, jonka itse mieluusti säilyttäisin elämässäni ystävänäni. Ongelmana on kuitenkin se, että itse toivon ystävyydeltämme valitettavasti enemmän kuin hän. Hänellä on muita läheisempiä ystäviä ja siksi minä olen varmaankin jäänyt hieman varasijoille. Olen puhunut tästä asiasta ystäväni kanssa, mutta hän kieltää asian täysin, ja lupaa jatkossa huomioida minua enemmän, mutta silti mikään ei muutu.

Nykyään ystävyytemme satuttaa minua enemmän kuin antaa minulle. Saatan esimerkiksi ehdottaa yhteistä tekemistä ystävälleni, mikä ei hänelle kuitenkaan sovi esimerkiksi syystä, että hänen täytyy mennä hammaslääkäriin. Kahden tunnin kuluttua hän lisää someen kuvan, jossa on tekemässä tätä ehdottamaani asiaa toisen ystävänsä kanssa, siis samana päivänä. Tämä esimerkki on täysin hatusta vedetty, mutta täysin verrattavissa niihin tapauksiin, joita on sattunut.

Haluaisin lopettaa ystävyyden tämän henkilön kanssa, koska kuten todettua, hän syö enemmän energiaani kuin antaa minulle. Kuitenkin, jos yritän ottaa etäisyyttä, hän on aktiivisesti yhteydessä, ja lähettää yltiöystävällisiä viestejä, jotka saa jälleen itseni kaipaamaan ystävääni ja muistelemaan menneitä mukavia hetkiä. Yhtäkkisesti ystävyyden lopettaminen ei myöskään onnistu, koska hän ihmettelee miksi en vastaa, onko minulla jokin hätänä, eikä ymmärrä kerrassaan yhtään, jos yritän selittää syytä.

Kommentteja?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nössö.

Vierailija
2/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ihan suoraan että haluat lopettaa ystävyyden

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti sun vaan kannattaa alentaa se tuttavaksi ja etsiä parempia kavereita.

Vierailija
4/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia tarinoita on maailma pullollaan. Itse olen jättäytynyt ns. ystävien elämästä pois, koska olen aina ollut hätävara toisille. Ikinä ei kukaan pyydä mihinkään ja jos itse yrittänyt jotakin ehdottaa, niin ei ole ollut kiinnostusta.

Parempi olla yksin kuin sellaisessa seurassa, jossa tunnen oloni huonoksi.

Vierailija
5/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet juuri siinä missä hän haluaakin sinun olevan: Tunnekoukussa.

Et sinä ole hänelle ystävä, olet hänelle huomion lähde. Ystävyys on jotain aivan muuta.

Dumppaa tuollainen luonnehäiriö kylmästi ja hanki oikeita ystäviä. Huomaat että oma sisäinen olosi paranee huikeasti.

Vierailija
6/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan että susta tuntuu että sua ei arvosteta ystävänä, etkä halua jatkaa kuormittavaa ihmissuhdetta. Lakkaat seuraamasta ihmistä somessa ja poistat yhteystiedot puhelimesta. Jos tyyppi pommittaa viesteillä, niin blokkaat.

Vierailija
7/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on totta tuo. Kuulostaa että ystäväsi nöyryyttää sua.

Vierailija
8/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on FOBO- ystävä= fear of better oppirtunities ystävä- vmäisempi versio FOMO- ystävästä. Minulla on samanlainen ystävä, ja kun tajusin asian, olin tosi surullinen, koska itse olin tälle ihmiselle aito ystävä. Suurin suruni, olen edelleen ystävä, mutta toimin hänen kanssaan samoin, kuin hän toimii kanssani. Eikä omatunto soimaa yhtään. Win- win tilanne.

Vierailija
9/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa röyhkeä. Eikö yhtään nolostunut, kun otit asian puheeksi? Itsellä oli tuollainen ystävä, joka piti minua varalla. Ihan noin vain saattoi kysyä, että lahdetkö baariin jos x ei lähde. Otin ison etäisyyden muutaman tuollaisen tökerön asian jälkeen.

Vierailija
10/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta löytyy myös ja olen niin nössö etten ole saanut sanottua tästä, mutta olen lopettanut itse alotteiden teon.

Välillä tulee viestiä, kuinka ihana olisi nähdä ja kun nyt on niin kiire, mutta katsotaan loppukesästä. Oon sanonut vaan, että ilmottele, kun sulla ei ole niin kiire, mulla on aikaa. Ei ikinä kuulu mitään.

Kuitenkin just some pullollaan, että ollaan tekemässä millon mitäkin ja ehditään tapaamaan ystäviä vaikka ulkomaille asti,mä "asun niin kaukana" 40 km päässä.

Ei ehdi, ei siinä mitään sitten. Itse en enää jaksa vaivautua, yritin joskus miellyttää näitä ihmisiä ja olla pompotettavana, että edes jotkut välit säilyisi, mutta sitten vaan tajusin että mitä mä meidän väleillä teen.

Yksi kaveri on yhteydessä, kun tarvitsee selkeästi vaan seuraa johonkin. Baariin, rannalle, kuskia kirppikselle. Aina on joku catch, että miksi se haluaa nähdä.

Yksi haluaisi aina muka nähdä, mutta feidaa joka kerta.

Millon on mikäkin, että nenää kutittaa niin tulee perumisviesti paria tuntia ennen.

Ei kiinnosta sopia enää mitään, ei edes parin tunnin päähän.

Vierailija
11/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa röyhkeä. Eikö yhtään nolostunut, kun otit asian puheeksi? Itsellä oli tuollainen ystävä, joka piti minua varalla. Ihan noin vain saattoi kysyä, että lahdetkö baariin jos x ei lähde. Otin ison etäisyyden muutaman tuollaisen tökerön asian jälkeen.

Mulla kans! Saattoi 23 aikaan laittaa että hei otetaako lasilliset. Tai kysyi _01:30_ yöllä että sopiiko jos soitan ja jutellaan mukavia. Jos kysyin että tehdäänkö joku suunnitelma kun hänellä on vapaata, niin sillon ei ikinä tiennyt tai osannut mitään sanoa. Ei kiinnostanut koko tyyppi enää. Kyselee 6 kk välein mitä kuuluu, mitä se sitä kiinnostaa, en vaan tajua. Kuulemma "on kaikille sellainen" no olkoot, ei ole mulle.

En todellakaan oo mikään seuralaispäivystäjä.

Vierailija
12/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu suoraan ja kerro miltä sinusta tuntuu tuo kohtelu. Jos se ei silti muutu, anna hänen haalistua muistoihin ja lopeta yhteydenpito.

Vierailija
13/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle, että haluat ottaa vähän etäisyyttä, eli harventaa yhteydenpitoa.

Jos tämä ei hänelle käy, katkaise välit kokonaan.

Vierailija
14/41 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullu taas vauhdissa. Tämäkin aloitus on ollut täällä jo monesti vähän eri höysteillä.

Vierailija
15/41 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin tässä eräälle kaverilleni ja hän sanoi että on kauhee kiire. Sanoin että soittele kun kiireet vähenee. Siitä on nyt parikymmentä vuotta ja soittoa ei ole kuulunut...

Vierailija
16/41 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette alapeukuttaneet aloitusta - miksi? Tunnistitteko itsenne aloituksen "ystäväksi"? Jos tunnistitte, voisitteko osaltanne selittää, miksi toimitte tavoin, joka saa toisen tuntemaan olevansa varasijoilla?

Vierailija
17/41 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Olette kyllä introvertin painajaisia, jos ystävyys menee katkolle siksi että ette saa jatkuvasti huomiota ja tapaa usein.

Itse olen introveetti, jolla on kuormittava työ ja paljon rakkaita ystäviä joita näen harvoin. Qe, että sosiaalinen energiani on rajoittunutta eo tarkoita ettenkö välittäisi aidosti ystävistäni. Usein perusolotilani on väsynyt, niin yhteydenpitoaloitteet ovat pääsääntöisesti sillä ekstrovertimmalla osapuolella. Voi mennä puolesta vuodesta vuoteen tai pidempäänkin ennenkuin alan ihmetellä ettei jostain ole kuulunut aikoihin ja laitan itse viestiä. Yleensä oletan että toisella on myös hektinen elämä.

Vierailija
18/41 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaveri on yhteydessä, kun tarvitsee selkeästi vaan seuraa johonkin. Baariin, rannalle, kuskia kirppikselle. Aina on joku catch, että miksi se haluaa nähdä.

Millon on mikäkin, että nenää kutittaa niin tulee perumisviesti paria tuntia ennen.

Siis mitä, loukkaantuuko joku oikeasti siitä että häntä pyydetään seuraksi baariin, rannalle tai kirppikselle? Ei olisi käynyt kyllä mielessäkään että "Hei, enpäs ole nähnyt X:ää hetkeen ja kenties häntäkin kiinnostaisi tämä juttu, pyydänpäs josko liittyisi seuraan" on vääränlaista ystävyyden ylläpitoa. Asia tietty erikseen jos oletuksena on painostaa toinen tarjoamaan tai ostamaan tai jos kyse on pelkästä kyydistä eikä edes seurasta

Kuinkahan moni on nyrpeänä kun kyselen vähän väliä kiinnostaisiko jotakuta tulla kanssani jonnekin josta arvelen toisenkin pitävän...

Vierailija
19/41 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten jos hänellä on läheisempiäkin ystäviä? Etkö voi olla jonkun kaveri jos et ole hänen bestis? Mullakin on pari bestistä ja kyllä mä silti pidän muitakin ihmissuhteita arvokkaina ja tykkään että on kavereita ja tuttavia vaikka jokaisen kanssa ei voi maailman läheisin ollakaan. Ei kai niitä välejä tarvii sen takia poikki laittaa.

Vierailija
20/41 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta löytyy myös ja olen niin nössö etten ole saanut sanottua tästä, mutta olen lopettanut itse alotteiden teon.

Välillä tulee viestiä, kuinka ihana olisi nähdä ja kun nyt on niin kiire, mutta katsotaan loppukesästä. Oon sanonut vaan, että ilmottele, kun sulla ei ole niin kiire, mulla on aikaa. Ei ikinä kuulu mitään.

Kuitenkin just some pullollaan, että ollaan tekemässä millon mitäkin ja ehditään tapaamaan ystäviä vaikka ulkomaille asti,mä "asun niin kaukana" 40 km päässä.

Ei ehdi, ei siinä mitään sitten. Itse en enää jaksa vaivautua, yritin joskus miellyttää näitä ihmisiä ja olla pompotettavana, että edes jotkut välit säilyisi, mutta sitten vaan tajusin että mitä mä meidän väleillä teen.

Kuka/mikä on catch?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän