onko kuusi lasta liikaa?
Kommentit (59)
On liikaa. yhteiskunnan loisia on muutenkin liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Harvan tulotaso riittää kuuden lapsen hoitoon ja kasvatukseen ja tukemiseen aikuisuuteen asti. Jos riittää rahaa ja muita voimavaroja niin mikäs siinä sitten, jos niin haluaa elämänsä elää, lasten ouolisoita ja lapsenlapsiakin on sitten suuri määrä tilaa, aikaa ja rahaa viemässä.
Mun yhdellä tutulla on neljä lasta. Välillä hän haaveilee, että vielä tulee lisää, koska saisi kuulemma niin hyvin lapsilisiä. Tässä ei taideta ymmärtää, että menot vain kasvaa kun lapset kasvaa. Samainen henkilö puhuu jo nyt, kuinka raha ei riitä kaikkeen
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni 4 on sopiva määrä. Mulla tosin vain 3. Kaikki ei mee kuten toivoisi.
Täällä sama tilanne. Mun mielestä 4 olis paras. Meillä 3 lasta ja puoliso ei halua enään.
Mutta 6 on jo mielestäni liikaa
Kyllä se toisille on kun häiritsevät mutta itselleni sallisin
Pitää jo ostaa bussi, että pääsee perheenä liikkumaan. Ei kiitos.
Ei ole liikaa! Meillä on 6 aikuista lasta! 5 poikaa ja yksi tyttö! Nyt vaimon kanssa elellään kahdestaan laatuaikaa! Rakkaus kukoistaa vieläkin!
Tälle planeetalle pitäisi saada kaikkialle ulottuva yhden lapsen politiikka. Ihmisiä on liikaa jo nyt, eikä luonnonvarat yksinkertaisesti enää riitä.
Tunnen perheen, jossa on neljä lasta. Molemmat vanhemmat korkeasti koulutettuja ja hyvätuloisia, mutta ainakaan äidillä ei kiinnostus riitä lastenhoitoon. Jos hankkii lapsia, pitäisi sitten jaksaa hoitaakin. Perheessä on au pairit vaihtuneet ja nyt on meneillään vähän vanhempi täti, joka hoitaa kotityöt.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen perheen, jossa on neljä lasta. Molemmat vanhemmat korkeasti koulutettuja ja hyvätuloisia, mutta ainakaan äidillä ei kiinnostus riitä lastenhoitoon. Jos hankkii lapsia, pitäisi sitten jaksaa hoitaakin. Perheessä on au pairit vaihtuneet ja nyt on meneillään vähän vanhempi täti, joka hoitaa kotityöt.
Samaan törmännyt. Että niiden neljän lapsen kanssa ei jakseta olla. Aina vain haaveillaan silti lisää, koska "nuorin on jo niin iso, että taas voi tehdä yhden" tai että "isommat on jo niin isoja" se on aina myös sieltä isoilta pois , kun uusi vauva tulee
Tuttavaperheessä on seitsemän lasta. Kyllähän se elämä pyörii aika lailla lasten ympärillä ja on erilaista kuin esim meillä kahden lapsen perheessä. Mutta kaikilla lapsilla on omia harrastuksia ja heihin panostetaan. Lääkäripariskunta, joten ihan itse elättävät perheensä.
minulle ainakin ihan liikaa. 1-2 on sopiva.
6 lasta kuulostaa ihan realistiselta, jos perhe on varakas, tukiverkot kunnossa ja lapset tehdään kahdessa tai kolmessa "erässä". Esim. ensin pari lasta parin vuoden ikäeroilla, näiden ollessa kouluiässä vielä kaksi parin vuoden ikäerolla (jolloin perheessä lapset 0, 2, 9, ja 11 v.) Siitä 5-10 vuoden kuluttua pari lisää. Toki pitää aloittaa aika nuorena, jos haluaa ehtiä pitää terveellisiä taukoja. 6 lasta köyhään tukiverkottomaan perheeseen parin-kolmen vuoden välein kuulostaa aika hirveältä omaan korvaani.
Itse kolmen lapsen yksinhuoltaja niin sanoisin että kuusi on liikaa. Kahden huoltajan kanssa helpompi tietysti jakaa vastuuta mutta silti keskimäärin kolme yhtä vanhempaa kohden. Lapsille ei riitä huomiota tai aikaa yksin kunkin lapsen kanssa. Meillä joskus harvoin joku meno tyyliin hammaslääkäri, mihin otan kesken koulupäivän mukaan vain yhden lapsen, ja hän sanoo autossa onpa kivaa mennä kahdestaan jonnekin 😳
Tylsää mälsää ja hellapoliisiksi. Ei kiinnosta .
Kuusi on ehdottomasti neljä liikaa.