Kaksosten epätasa-arvoinen kohtelu kummin osalta
Kaksoseni pääsivät ylioppilaiksi. Heidän molempien kummi ei päässyt paikalle, mutta lähetti ruusut ja kortit molemmille. Toisen kortissa oli erittäin lyhyt ja suorastaan ankea teksti. Toisen kortti oli pitkä ja täynnä valtavaa suitsutusta ja ylitsevuotavia kehuja ja kuinka ylpeä hän on kummilapsestaan.
Minulle äitinä tuli paha mieli, kun näin molempien korttien tekstit. Olen ihan ymmälläni miksi lasten kummi toimi kuten toimi. Eihän sille mitään voi, jos tykkää enemmän toisesta kummilapsestaan, mutta jotenkin toivoisi että sitä ei ihan noin räikeästi alleviivattaisi ja aiheutettaisi tarpeetonta pahaa mieltä.
Mitä ajatuksia tämä teissä herättää? Pitäisikö asiasta jutella kummitädin kanssa vai antaa asian olla. Jokainen taaplaa tyylillään. Lyhyen ja jopa viileäsävyisen kortin saajan mieli pahoittui nähtyään sisarensa kortin. Puhuimme asiasta ja sanoin, että minä en tiedä miksi kummi toimi näin. En kertakaikkiaan tiedä. Tämä ei toki ollut ensimmäinen kerta, kun kummi selkeästi suosii toista.
Kommentit (44)
Hämmästynyt kirjoitti:
Väittäisin, että molemmat lapset pahoittivat mielensä. Harva sisarus nauttii siitä, että hänen sisarustaan kohdellaan huonommin.
Toki molemmat ovat jo sen verran vanhoja ettei tuohon kannata puuttua. Mikäli molemmat pahoittivat mielensä, niin eiköhän molempien suhde kummiin viilene.
Ei tämä tosiaan mikään maailmaloppu ole. Kenellekään. Ihmetyttää vaan kummin toiminta. En tiedä onko kyse jollakin tavalla "vahingosta" tai esim. ajattelemattomuudesta vai ihan tietoista toimintaa. Tai kummi suosii alitajuisesti poikaa tyttären kustannuksella tai jostakin ihan muusta. Jos itse tuottaisin pahaa mieltä vahingossa, niin kyllä mä haluisin kuulla siitä jotta voisin korjata/yrittää korjata toimintaani.
Itse luokittelisin tuollaisen toiminnan suoraan tarkoitukselliseksi kiilan lyömiseksi. Ei tuollaista voi vahingossa tehdä, mutta olen samaan mieltä kanssasi tuosta oman käytöksen korjamisesta kun tapahtunut johtuu ajattelemattomuudesta.
Voi myös olla niin, että hän kuvittelee tasapainottavansa sisarusten saamaa kohtelua, koska kokee toisen jäävän samalla tavalla vähemmälle huomiolle kuin itse aikoinaan jäi (jos tuo yksi viesti kyseisen aiheen tiimoilta oli ap:n).
Itse kaksosena olen myös kokenut vastaavanlaista kohtelua kummin taholta. Minä olin jostain syystä se josta välitti vähemmän. Sisareni sai halaukset ja hymyn ja kehuja, minä en. Tosin olin jotenkin niin tottunut tuohon että rupesin kiinnittämään siihen huomiota vasta sitten, kun ulkopuolinen ihminen ihmetteli miksi minua kohdellaan "jäätävämmin". Olin tosin äidillenikin se huonompi, ja koska kyse äidin sukulaisesta niin toimi samalla tavalla, kai. Lapsesta asti olin huonompi kuin siskoni kaikessa äidin mielestä. Lihavampi (noin 2kg), lyhyempi (noin 2 cm), hiljaisempi, huonompi koulussa, tyhmempi joka ei osaa ja josta ei ole mihinkään. Yritäpä siinä kasvaa tasapainoiseksi hyvän itsetunnon omaavaksi. No, onneksi 5 vuoden terapia auttoi. Ja kaiken alta paljastui: hyvin myöhemmin opiskeluissa pärjäävä, normaalia älykkäämpi (testeissä todettu) sisupussi.
Mitä ajatuksia tämä teissä herättää?
= minulla on tylsää, keksimpä provon
Toinen kirjoittaa ällän paperit ja toinen approbaturin paperit. Molempien kirjeisiin onnittelut poikkeuksellisen erinomaisesta koulumenestyksestä :D
ohis