Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te opettajat teette pitkillä lomilla? Siis oikeesti, eikö aika käy pitkäksi?

Vierailija
05.06.2022 |

Ja se siinä. Oma lomani, 4 vkoa on vielä kaukana, mutta toisaalta en koe, että olisi vielä tarvettakaan totaalilevolle. Musta on ihan mukava, että rutiinit jatkuu vielä, eikä aamuisinkaan töiden aloittaminen ole mitenkään vastenmielistä. Usein laitan kahvit kiehumaan ja istahdan sohvannurkkaan työskentelemään. Lounastauolla käyn lenkillä ja toimistolla 1-2 kertaa viikossa tapaamassa kollegoita.

Niin eikö 10 viikon lomalla käy aika jo pitkäksi?

Kommentit (227)

Vierailija
21/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin se opettajien kesäloma virallisesti alkaa?

Laskennallinen vuosiloma alkaa 16.6. periaatteessa pitäisi olla käytettävissä siihen asti jos jotain tulee.

Mutta kyllähän se loma alkoi nyt. Valtaosa mun tuntemista opettajista lähtee reissuun heti tässä kesäkuun alussa. Jotkut lähti jo.

Miten ne lähtee reissuun nyt jo jos on oltava käytettävissä 16.6 asti? Eihän he ole käytettävissä jostain Kreikan saarilta käsin?

Etätyöt? Miksi sinne tyhjään kouluun pitäisi mennä? 

Vierailija
22/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yleensä niin väsynyt, että ekat viikot menevät puhtaasti toipuessa. Juhannuksen jälkeen alkaa pikkuhiljaa toipua ja heinäkuussa sitten mökkeilyä ja kotimaanmatkailua. Kyllä jo loman loppuvaiheilla alkaa kaipaamaan töihin. Vaikka se onkin usein raskasta, niin tykkään silti työstäni kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy aika pitkäksi, ole ihan huoleti :)

Vierailija
24/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ihmettelen tätä jatkuvaa keskustelua opettajien ns. pitkistä lomista. Suomessa suurimmalla osalla on mahdollisuus valita oma työnsä. Valitessa otetaan huomioon mm. alan kiinnostavuus, omat vahvuudet ja heikkoudet suhteessa työhön, palkka, työajat, hyvät ja huonot puoletjne. Plus tietenkin vaiva, jonka on valmis näkemään kouluttautumiseen. Jos opettajan pitkät lomat houkuttelee tarpeeksi ja näet sen korvaavan työn raskaat puolet, niin sitten vaan hakemaan yliopistoon ja opiskelemaan. Itse olen näin tehnyt ja voin sanoa, että helppoa ei ole tämä työ. Ihan varmasti pääsisin helpommalla jossain muussa työssä. Saman ovat huomanneet ne lukuisat kollegat, jotka ovat vaihtaneet alaa.

Vierailija
25/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla helposti vaikka kaksi vuotta lomalla. Ei tulisi yhtään tylsää. Jopa ruohon kasvun katselu on mielenkiintoisempaa kuin työnteko.

Vierailija
26/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa nollaan aivojani ja sen jälkeen tajuan vähitellen, että oppilaiden huoltajien mitä merkillisimmät soitot, mitä merkillisimpiin aikoihin, mitä merkillisimmistä asioista ovat - jos eivät tyystin loppuneet- vähentyneet. Siinä tärkein.

Vierailija
27/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas mietin hyvin paljon sitä että kuinka tavallinen neljän viikon lomalla varustettu työntekijä oikein jaksaa pahimmassa tapauksessa vuosikymmeniä sitä että 11 kuukautta vuodesta on varattu jollekin muulle kuin itselle.

Vierailija
28/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahah. Ei käy pitkäksi. No ehkä vaikka sen takia, ettei opettajan työ ole mitään kahvin keittelyä ja sohvannurkassa istustelua. Mikä lounastauko?

Opet ei syö koskaan

Vierailija
29/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koulua juhannukseen asti ja taas elokuun alusta alkaen. Maatalousoppilaitos, niin nyt tehdään talven teoriatunneilla opittuja asioita käytännössä.

Vierailija
30/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän millään ammattiryhmällä ole niin paljoa vapaa-aikaa kuin opettajilla.

Vierailija
31/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah. Ei käy pitkäksi. No ehkä vaikka sen takia, ettei opettajan työ ole mitään kahvin keittelyä ja sohvannurkassa istustelua. Mikä lounastauko?

Opet ei syö koskaan

Mä söin lähes joka päivä lukuvuoden aikana oppituntieni päätyttyä, ennen kuin jatkoin työntekoa.

Vierailija
32/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monella ammattiryhmällä on kaksi vapaapäivää viikossa.

Vierailija
33/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan hajoaa eläkepäivinään. 

En ole ap, mutta varmasti hajoan eläkkeellä. Siksi toivonkin, että kuolen ennen kuin eläkeikä koittaa. Lomat ovat jo nyt yhtä helvettiä mutta silloin on sentään valoa tunnelin päässä.

Vierailija
34/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin se opettajien kesäloma virallisesti alkaa?

Laskennallinen vuosiloma alkaa 16.6. periaatteessa pitäisi olla käytettävissä siihen asti jos jotain tulee.

Mutta kyllähän se loma alkoi nyt. Valtaosa mun tuntemista opettajista lähtee reissuun heti tässä kesäkuun alussa. Jotkut lähti jo.

Miten ne lähtee reissuun nyt jo jos on oltava käytettävissä 16.6 asti? Eihän he ole käytettävissä jostain Kreikan saarilta käsin?

Etätyöt? Miksi sinne tyhjään kouluun pitäisi mennä? 

Esimerkiksi sellaisessa tilanteessa että joku oppilas saa sellaisen harvinaisuuden kuin "ehdot". Tänäkin vuonna tässä maassa jollekulle on varmasti käynyt niin.

Vierailija
35/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ikinä kenelläkään joka rakastaa kirjoja, voi aika käydä pitkäksi?

Vierailija
36/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Miten kukaan voi olla eläkkeellä.

Vierailija
37/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Vierailija
38/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysypä selluköpiltä! Lomia riittää vaikka sulle jakaa.

Vierailija
39/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen kesätöihin, sen tarkemmin en yksilöi, mutta alaan liittyy.

Pää ei kestä pitkiä lomia. Viikon ehkä lomailen.

T. Ope (ADHD)

Eli kesäleirejä? Lasten valmentamista? Kesälukioiden ja kurssien opettajaksi?

Vierailija
40/227 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin olla helposti vaikka kaksi vuotta lomalla. Ei tulisi yhtään tylsää. Jopa ruohon kasvun katselu on mielenkiintoisempaa kuin työnteko.

Harmillista ja surullista että olet niin väärällä alalla töissä. Olisi kannattanut valita ala paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä