Mitä festareilla tapahtuu? Miksi siellä on kivaa?
En ole käynyt festareilla tai muissakaan riennoissa, mutta kiinnostaa se, miksi muut tykkäävät niistä. Nytkin on kuulemma alkamassa oikein kunnollinen festarikesä, ja lehdissä hehkutellaan jo.
Artisteja tietysti seurataan, mutta mitä muuta siellä puuhataan?
Kommentit (36)
Monilla festareilla, varmaan puolessa niistä ei oo telttailualuetta että siellä ei voi rakastella
On olemassa esim Salzburgin musiikkijuhlat, Aix-en-Provencen festivaalit ym. vähän sivistyneimmille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Monilla festareilla, varmaan puolessa niistä ei oo telttailualuetta että siellä ei voi rakastella
Festareille voi ostaa myös päivälipun eli ei ole pakko yöpyä lainkaan tai sitten voi myös yöpyä airbnb:ssä tai hotellissa. Isoilta festareilta voit ostaa myös luksuspaketteja missä majoituksessa esim. porealtaat.
48 Things That Happen At Every Single Music Festival
https://www.buzzfeed.com/mattbellassai/things-guaranteed-to-happen-at-e…
Festareilla on mukavaa koska pääsee nauttimaan hyvästä livemusiikista, tapaa samalla kavereita sekä tutustuu uusiinkin ihmisiin.
Kännissä ja maahan muuttajien ahdisteltavina pääaisassa näyttivät tytöt ainakin viihtyvän, kun roskia keräilin pois maastosta.
Festareille mennään iskemään naisia. Bändit toki bonus mutta kyllähän viikonlopun aikana moni nainen yöpyy teltassani 😉
M25
Livemusiikkia, iloisia ihmisiä, alkoholia, kutkuttavia kohtaamisia, ulkoilmaa.
Seksiä sieltä etsitään. Isoihin festareihin tulee kymmeniä tuhansia ihmisiä eri puolilta Suomea. Vieraassa kaupungissa rima melko matalalla 😅
Festareilla pääsee aina panemaan ilman kondomia. Miespeput odottaa sinuakin kiimaisen kosteina.
Vierailija kirjoitti:
Festarit on ekstroverttien kokoontumisajot ja siksi hyvin puistattavia tapahtumia. Kaiken huipuksi lähes jokaisella festarilla on nykyään samat esiintyjät ja en tajua miksi kukaan niitä paska-artisteja menee edes kuuntelemaan.
Totta. Ennen oli vetonauloina ulkomaisia bändejä/artisteja mitä ei juuri muuten livenä nähnyt. Nykyään näitä samoja suomalaisia naamoja kärrätään festarilta toiselle.
Olen käynyt festareilla aina vain katsomassa bändejä. Sellainen, että kännätään ja paneskellaan on alempien sosiaaliluokkien tasoista toimintaa. Parhaana kesänäni 1997 kävin viisillä festareilla. Aina on ollut tosi kivaa. Olen nähnyt mm. Nirvanan, Prodigyn, Faith No Moren, Björkin, Lynyrd Skynyrdin, Sex Pistolsin ja kymmeniä muita.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt festareilla aina vain katsomassa bändejä. Sellainen, että kännätään ja paneskellaan on alempien sosiaaliluokkien tasoista toimintaa. Parhaana kesänäni 1997 kävin viisillä festareilla. Aina on ollut tosi kivaa. Olen nähnyt mm. Nirvanan, Prodigyn, Faith No Moren, Björkin, Lynyrd Skynyrdin, Sex Pistolsin ja kymmeniä muita.
Pahimmat missaukset ovat R.E.M. (olin niin nuori, eikä matka Ilosaarirockiin yksin oikein aikataulullisesti olisi onnistunut, jos ei halua yöpyä) ja Red Hot Chili Peppers (sairastuin, enkä päässyt paikalle).
Tänäkin kesänä on paljon tapahtumia joissa ei ole sitä samaa paska-artistipakettia. Olen introvertti ja nautin suuresti featareista.