Millainen on teidän aamuinen ihonhoitorutiini? Entä illalla?
Haluaisin alkaa pitää ihosta parempaa huolta, kun ei tässä nuoremmaksi muutu. Meikkaan satunnaisesti, voisin kyllä ottaa tavaksi tehdä kevyen meikin päivittäin.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla:
- puhdistusvoide
- kasvovesi
- eliksiiri
- seerumi
- silmänympärysvoide
- kosteusvoide uv- suojalla ja cc voide tai sävytetty päivävoide uv-suojalla
- luomien pohjustus
- kulmageeli
- yläluomen rajaus
- ripsiväri
- poskipuna
- huulikiiltoIllalla
- puhdistusvoide
- misellaarivesi
- seerumi
- silmänympärysvoide
- yövoideImeisesti sinulla ei ole muuta tekemistä, ei ainakaan pieniä lapsia, työpaikkaa
Vastakysymyksenä voisi kai kysyä, millaisessa kaaoksessa elävät he, joilla ei ole aikaa haluamiinsa aamu- ja iltatoimiin? Elämänhallinnassa ongelmia?
Elämänhallinnassa ongelmia jos on pieniä lapsia??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkina vuorokauden aikoina se on liukuvoide. Tekkopilde on aina valmiina.
Mikä on tekkopilde ? Google ei tunne sanaa
Tekko Aikamiespoika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikää 44 ja meikkaus lähes olematonta. Olen aina pessyt kasvot nestesaippualla ja vedellä. Kosteusvoide päälle. Ihoni on hyvässä kunnossa.
Mitä tarkoittaa "iho on hyvässä kunnossa"?
Iho on tasainen ja puhdas ilman näppyjä ja juonteita. Ikäisekseni ja tupakoitsijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pliis, kasvovettä en käytä kun aina saa ihoni punoittamaan :D on hyvä muistaa että ihon tarpeet ovat yksilölliset eikä samat asiat sovi kaikille.
Kaikki maailman kasvovedet? En usko. Kasvoveden käyttäminen poistaisi tuon "kuivat kohdat" ongelman.
Ehkei "kaikki maailman kasvovedet", mutta jos olen 13v saakka kokeillut erilaisia kasvovesiä ja jokainen niistä aiheuttaa ihon pinkeyttä tai punoitusta, olen päätellyt että ehkä ei lähtökohtaisestivain sovi. Ja ihan kyllä silloinkin oli kuivia kohtia. Ihotyyppi ei maagisesti muuttunut vaikka käytin kasvovesiä vuosia. Sitä paitsi, kaikki ihotautilääkäritkään eivät sano kasvoveden olevan tarpeellinen.
Todennäköisesti nämä kokeilemasi tuotteet sisältävät alkoholia ja puhdistavia ainesosia, ja olet laittanut kasvoveden iholle vanulapulla hinkkaamalla? Mun kasvojen pintakuivuuteen ei ole auttanut mikään muu kuin reilu määrä kosteuttavaa kasvovettä suoraan kasvoille suihkutettuna tai kämmenien kautta holvattuna.
Olen eri, mutta sama juttu. En koe kasvovedellä olevan mitään vaikutusta. Ei alkoholia, mieto, kosteuttava kasvovesi suoraan läträttynä iholle, saa ihoni vain tahmeaksi ja kutisevaksi. Aivan sama tulos vanulapulla, ei mitään eroa.
Miksi käyttää väkisin tuotetta mikä sopii ehkä toisille, mutta ei itselle?
Sairasta laittaa kymmenet tökötykset naamaan.Itse pesen aina silloin tällöin, otan meikit pois ja Niveaa Lidlistä kasvoihin pari kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla:
- puhdistusvoide
- kasvovesi
- eliksiiri
- seerumi
- silmänympärysvoide
- luomien pohjustus
- kulmageeli
- yläluomen rajaus
- ripsiväri
- poskipuna
- huulikiiltoIllalla
- puhdistusvoide
- misellaarivesi
- seerumi
- silmänympärysvoide
- yövoideImeisesti sinulla ei ole muuta tekemistä, ei ainakaan pieniä lapsia, työpaikkaa
Minä en nyt ymmärrä tätä jeesustelua, lista ei näytä mitenkään ihmeelliseltä. Itselläni on samat rutiinit, ja hyvin ehdin töihin aamu seitsemäksi. Puhdistus + kasvovesi + seerumi + silmänympärysvoide vie multa aikaa yhteensä ehkä kolme minuuttia. Eikö lapsiperheistä löydy muka tuon vertaa löydy vapaata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla:
- puhdistusvoide
- kasvovesi
- eliksiiri
- seerumi
- silmänympärysvoide
- luomien pohjustus
- kulmageeli
- yläluomen rajaus
- ripsiväri
- poskipuna
- huulikiiltoIllalla
- puhdistusvoide
- misellaarivesi
- seerumi
- silmänympärysvoide
- yövoideJuuri tällaisten naisten johdosta kosmetiikkateollisuus on miljardibisnes. Usko siihen, että mitä kalliimpi tuote ja luksusbrändi, sen tehokkaampi ja parempi. Näitä myydään unelmina kauniista rypyttömästä ihosta.Jos tämä olisi totta, ei rypyttömiä naisia olisikaan. No, siitä huolimatta naiset menevät tähän kusetukseen.
Puhuiko joku luksusbrändeistä?
Vierailija kirjoitti:
Vuosikymmenten päästä sen näkee mikä on ollut turhaa ja mikä ei. Ainakin aurinkosuojaa päivittäin käyttävien pitäisi erottua muista selkeästi.
Höpöhöpö, jokainen päättää itse omalla kohdallaan mikä on tarpeellista ja mikä ei. Ei muut ihmiset.
Rasvainen 40+ iho
Aamulla suihkussa teen tuplapuhdistuksen eli puhdistusöljy ja -geeli. En laita mitään kosteusvoiteita tai muutakaan suihkun jälkeen, korkeintaan silmänympärysvoidetta ja huulirasvaa.
Illalla misellivedellä putsaan ja sen jälkeen laitan seerumin (talvella myös perusvoidetta).
Ihoni on hyvässä kunnossa. Ei kiristä, kutise eikä kiillä tai kärsi epäpuhtauksista.
Kasvojen pesu vedellä + kasvovesi, kosteusvoide tai pelkkä cc-voide näin kesällä. Silmänympärysvoide joskus, mutta nykyään joudun käyttämään paksuja silmätippoja jotka kyllä kosteuttaa myös silmän ympäryksiä.
Illalla kasvojen pesu vaahtomaisella meikinpoistoaineella tai pelkällä vedellä, kosteusvoide, silmänympärysvoide (joskus).
Iltaisin:
- Tuplapuhdistus
- Kosteuttava kasvovesi
- Kaktusseerumi
- Bakuchiol-silmänympärysvoide
- Vitamiinikasvoöljy
Aamuisin:
- Vesihuuhtelu
- Kosteuttava kasvovesi
- Kaktusseerumi
- Heleyttävä silmänympärysvoide
- Patykan spf 30 -kasvovoide
Kerran viikossa:
- Gua sha -käsittely
- Happokuorinta
- Mutanaamio
Iho on kuulas, hehkuva ja rypytön, eikä ole koskaan tarvetta meikkivoiteelle tai peiteaineelle. Vesi+perusvoide-metodilla ei todellakaan saa samaa lopputulosta, olen kokeillut sitäkin. Luonnonkosmetiikkaa olen käyttänyt viimeiset 15 vuotta. Ikää 41 ja ihoni verrattuna ikätovereihini on ihan toista maata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikää 44 ja meikkaus lähes olematonta. Olen aina pessyt kasvot nestesaippualla ja vedellä. Kosteusvoide päälle. Ihoni on hyvässä kunnossa.
Iho on tasainen ja puhdas ilman näppyjä ja juonteita. Ikäisekseni ja tupakoitsijaksi.
Ei kai aikuisilla mitään näppylöitä normaalisti olekaan?
Aamupesu, kahvia, tupakkaa, jotain aamupalaa, töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Voi tarkottaa montaa asiaa
Cera Ve tuplapuhdistus
kasvovesi
silmänympärysvoide
päivävoide
aurinkovoide
illalla:
tuplapuhdistus
micellivesi meikinpuhdistus
kasvovesi
seerumi
ryppyvoide silmänympäryksille
yövoide
Aamulla kasvovedellä pyyhin kasvot, sitten seerumi, silmänympärysvoide, päivävoide aurinkosuojalla.
Mun meikki on peittävä ja kestävä, en tarkemmin ala erittelemään. Kukin meikatkoon tyylillään.
Illalla puhdistus misellikasvojenpuhdistusgeelillä ja misellivedellä, seerumi, silmänympärysvoide, yövoide.
Meikittöminä päivinä käytän vain vettä ja kasvovettä näin kesällä aamuin illoin, jos ei oo tarkoitus olla pitempään ulkona. Talvella on pakko rasvata, muuten naama kuivuu.
Aamulla suihku ja noin pari kertaa viikossa sauna. Ei mitään humpuukieliksiirejä naamaan. M51
Vierailija kirjoitti:
Aamulla:
- puhdistusvoide
- kasvovesi
- eliksiiri
- seerumi
- silmänympärysvoide
- luomien pohjustus
- kulmageeli
- yläluomen rajaus
- ripsiväri
- poskipuna
- huulikiiltoIllalla
- puhdistusvoide
- misellaarivesi
- seerumi
- silmänympärysvoide
- yövoide
Patologista ja kallista. Ei myöskään mitään hyötyä.
Aamu: ei mitään (paitsi jos olen käyttänyt silmämeikkiä edellisenä päivänä, niin kastelen vanulapun ja pyyhin meikit naamalta)
Ilta: ei mitään
Pesen kasvot vain suihkussa vedellä, samalla käytännössä teen kuorinnan kynsillä. Suihkun jälkeen vähän kookosöljyä, jos tuntuu kuivalta.
Aurinkovoidetta en käytä (ai ai, viimeistään nyt tulee akapeukkua) ja meikkivoidettakin erittäin harvoin, puuteria en koskaan, poskipunaa joskus. Naama on parempi kuin koskaan silloin, kun käytin koko ajan kaikenlaista tököttiä ja purnukkaa.
Minulla on kuiva iho enkä pese kasvoja kuin kerran päivässä eli iltaisin. Aamuisin meikkaan kevyesti joinain päivinä, joskus en lainkaan.
Iltaisin pesen vedellä ja puhdistusnesteellä, sen jälkeen laitan apteekin kosteusvoidetta/rasvaa. Joskus harvoin kasvovettä, en ole huomannut sen käytöstä olevan mitään hyötyä.
Näin olen mennyt aina, minulla on kuivuudestaan huolimatta tasainen ja nätti iho. Olen aidosti vähän hämmentynyt siitä miten paljon erilaisia tuotteita ihmiset näyttävät käyttävän ihonhoitoonsa. Toisaalta eihän sen pitäisi yllätys olla kun myytävinäkin on jos jonkinlaista tuotetta...