Millainen on teidän aamuinen ihonhoitorutiini? Entä illalla?
Haluaisin alkaa pitää ihosta parempaa huolta, kun ei tässä nuoremmaksi muutu. Meikkaan satunnaisesti, voisin kyllä ottaa tavaksi tehdä kevyen meikin päivittäin.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Kauhean monelta unohtuu kasvovesi, mikä on erittäin oleellinen osuus kasvojen kosteuttamista.
No ei kasvovesi mikään välttämättömyys ole, toki voi käyttää jos tykkää. Jos kasvovesi viimeistelee puhdistuksen, silloin on tehty riittämätön puhdistus. Ennemmin ehdottaisin kaksoispuhdistusta.
Jos kasvovedessä on puhdistavia tensidejä, niin ne jäävät iholle ja voivat ärsyttää. Vähän sama misellivesien kanssa, sopii useimmille vaan ei kaikille.
Kasvovesi on vähän terminä vanhanaikainen. Hoitavia aineita voi levittää kasvoille seerumina tai kasvovetenä, ei sillä muodolla niin merkitystä vaan aineella. Korealaisesta ihonhoidossa termi essence on vähän kasvoveden ja seerumin risteymä.
Ei se ihonhoito ole tuotteen olomuodosta kiinni, ihan yhtä hyvin voi käyttää kiinteää, voidemaista tai juoksevaa puhdistustuotettakin - tärkeintä on että puhdistaa ja omalle iholle sopivilla tuotteilla.
Meikinpuhdistusliina jos olen meikannut, vesipesu, aurinkovoide kesällä.
Jos alkaisin nyt panostaa, mistä kannattaa kysyä tuotesuosituksia? Osataanko apteekissa neuvoa? Kosmetologilta en haluaisi kysyä kun suosittelee varmasti liian kalliita tuotteita. Enkä koskaan käy kosmetologilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla:
- puhdistusvoide
- kasvovesi
- eliksiiri
- seerumi
- silmänympärysvoide
- kosteusvoide uv- suojalla ja cc voide tai sävytetty päivävoide uv-suojalla
- luomien pohjustus
- kulmageeli
- yläluomen rajaus
- ripsiväri
- poskipuna
- huulikiiltoIllalla
- puhdistusvoide
- misellaarivesi
- seerumi
- silmänympärysvoide
- yövoideImeisesti sinulla ei ole muuta tekemistä, ei ainakaan pieniä lapsia, työpaikkaa
Vastakysymyksenä voisi kai kysyä, millaisessa kaaoksessa elävät he, joilla ei ole aikaa haluamiinsa aamu- ja iltatoimiin? Elämänhallinnassa ongelmia?
Aamulla hellävarainen puhdistus geelillä, sen jälkeen C-vitamiinikasvovesi, silmänympärysvoide, päivävoide ja aurinkovoide. Illalla poistan ensin silmämeikin, minkä jälkeen puhdistan koko kasvot putsarilla. Sitten misellivettä, silmänympärysvoide, seerumi, yövoide ja kosteusvoide. Noin kerran viikossa käytän naamiota.
Pesen naamani toisinaan vedellä. En edes joka aamu ja ilta. Iho on kuin vauvan peppu ja kuulen siitä välillä kohteliaisuuksia. Salaisuus lienee ruokavalio ja veden juominen.
Kunnioituksella ja ihmetyksellä luen näitä monen kohdan toimenpidelistoja. En jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä yllätys, että kun joku kertoo huolellisesta rutiinistaan, suomimammat alkaa heti selittää miten huono juttu se on ja miten oma vesipesu-linja on jotenkin oikeampaa elämää. Ja nämä tämän linjan vastauksethan alkoi odotetusti jo ensimmäisellä sivulla.
Näinhän se on. Suomessa kilpaillaan vaatimattomuudella ja arkisuudella, ja kaikki ovat rypyttömiä vielä eläkeläisinäkin vaikka kasvoille on laitettu vain sadevettä ja moottoriöljyä ja kuoritaan pihasoralla. Aurinkosuojaa ei tarvi kun UV-säteet eivät vanhenna juuri minun ihoani, ja seerumit sun muut hömpötykset on heikomman aineksen juttuja.
Oikeasti, vain Suomessa tämä on ylpeilyn aihe.
Harmittaako se sinua, kun valutat rahaa viemäristä alas? Ne tuotteet ovat turhia, ei siitä mihinkään pääse. Yhtä hyvin voisi sanoa että vain Suomessa ylpeillään jonkun turhanaikaisen seerumin ja taputteluveden käytöllä.
Vierailija kirjoitti:
Kauhean monelta unohtuu kasvovesi, mikä on erittäin oleellinen osuus kasvojen kosteuttamista.
En ole ikinä käyttänyt kasvovettä. Kasvot ihan kosteutettu muutenkin.
N53
Illalla puhdistus ja kosteuttava hoitovesi. Seerumi ja kosteusvoide.
Aamulla laitan kevyesti kosteusvoidetta ja päälle 50 suojakerroin.
Silmänympärys voidetta en ole käyttänyt koskaan. Hoitovesi on ollut Sven hyvä. Olen 51v ja minulla ei ole ryppyjä. Olen käyttänyt aurinkovoidetta kasvoihin 18v lähtien. Oleilen auringossa, mutta kohtuus siinä.
Alkuillasta käyn suihkussa, siellä iho peseytyy. Sen jälkeen perusvoide kasvoille. Varsinaisesti illalla ei mitään. Aamulla ei mitään myöskään. Jos olen meikannut (tapahtuu ehkä 2-3 kk välein), poistan meikit meikonpoistoaineella ennen suihkua.
Vuosikymmenten päästä sen näkee mikä on ollut turhaa ja mikä ei. Ainakin aurinkosuojaa päivittäin käyttävien pitäisi erottua muista selkeästi.
Ikää 44 ja meikkaus lähes olematonta. Olen aina pessyt kasvot nestesaippualla ja vedellä. Kosteusvoide päälle. Ihoni on hyvässä kunnossa.
Aamulla vesipesu ja kosteusvoide (Essex lotion), illalla pesu puhdistusmaidolla (Nivean normaalille iholle suunnattu), Epiduo-lääkevoide akneen (3 kk kuuri, jonka aloitin vastikään) ja kosteusvoide.
Puhdistusmaitoon en ehkä ole ihan tyytyväinen, taidan kokeilla lähiaikoina vielä vähän hellävaraisempaa. Aiemmin käytin vielä pesevämpiä puhdistusaineita ja vaihto maitoon vaikutti positiivisesti, vähensi rasvoittumista ja teki ihohuokosista vähemmän erottuvia.
Kasvovettä en ole ikinä käyttänyt kun en ole etsimisestä huolimatta löytänyt vastausta siihen, mitä eroa sillä on tavalliseen hanaveteen verrattuna.
"Tehoaineita" kosmetiikassa en harrasta. Pääasiallinen iho-ongelmani on akne, johon on tutkitusti tehokkaita lääkkeitä. Uskon, että jos jokin kosmetiikan "tehoaine" olisi tehokas akneen, lääketeollisuus olisi jo ottanut siitä kopin.
Aurinkosuojaa pitäisi varmaan käyttää säännöllisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla vesipesu ja kosteusvoide (Essex lotion), illalla pesu puhdistusmaidolla (Nivean normaalille iholle suunnattu), Epiduo-lääkevoide akneen (3 kk kuuri, jonka aloitin vastikään) ja kosteusvoide.
Puhdistusmaitoon en ehkä ole ihan tyytyväinen, taidan kokeilla lähiaikoina vielä vähän hellävaraisempaa. Aiemmin käytin vielä pesevämpiä puhdistusaineita ja vaihto maitoon vaikutti positiivisesti, vähensi rasvoittumista ja teki ihohuokosista vähemmän erottuvia.
Kasvovettä en ole ikinä käyttänyt kun en ole etsimisestä huolimatta löytänyt vastausta siihen, mitä eroa sillä on tavalliseen hanaveteen verrattuna.
"Tehoaineita" kosmetiikassa en harrasta. Pääasiallinen iho-ongelmani on akne, johon on tutkitusti tehokkaita lääkkeitä. Uskon, että jos jokin kosmetiikan "tehoaine" olisi tehokas akneen, lääketeollisuus olisi jo ottanut siitä kopin.
Ai niin, akneen on myös antibioottikuuri meneillään, jos se lasketaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko se tehoaine, mutta minun aikuisiän akneen auttoi salisyylihappoa sisältävät tuotteet. Niitä saa apteekista ja pikku hiljaa ovat ilmestyneet marketteihinkin. Aiemmin oli aina finnejä, etenkin ennen menkkoja. Nyt kun mietin niin minulla ei ole ollut yhtään finniä sen koommin melkein vuoteen :O
Toki aknea on montaa sorttia mutta ainakin omani on pysynyt kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, akneen on myös antibioottikuuri meneillään, jos se lasketaan.
Laita ihmeessä aurinkosuojaa! Nykyään on saatavilla miellyttäviä koostumuksia, jotka eivät aiheuta komedoja kasvoihin. Minä sain kombolla epiduo+doksisykliini melasmaläiskät otsaan, kun spf oli vaivaiset 15. Sen jälkeen opin käyttämään kunnon kertoimia aina mahdollisesti auringolle herkistävien lääkkeiden kanssa ja nyt valoisana vuodenaikana muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Illalla puhdistus ja kosteuttava hoitovesi. Seerumi ja kosteusvoide.
Aamulla laitan kevyesti kosteusvoidetta ja päälle 50 suojakerroin.
Silmänympärys voidetta en ole käyttänyt koskaan. Hoitovesi on ollut Sven hyvä. Olen 51v ja minulla ei ole ryppyjä. Olen käyttänyt aurinkovoidetta kasvoihin 18v lähtien. Oleilen auringossa, mutta kohtuus siinä.
Tähän vielä lisäisin, että minulla on kuiva iho ja meikkaan päivittäin. Uskon ihoni rypyttömyyden johtuvan kosteusveden ja aurinkovoiteen käytöstä. Kannattaa panostaa laadukkaaseen aurinkovoiteeseen kasvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ikää 44 ja meikkaus lähes olematonta. Olen aina pessyt kasvot nestesaippualla ja vedellä. Kosteusvoide päälle. Ihoni on hyvässä kunnossa.
Mitä tarkoittaa "iho on hyvässä kunnossa"?
Ihailen niitä, jotka jaksavat hoitaa ihoa. Mä en edes jaksa ottaa selvää, mitä sille pitäisi tehdä. Mä pesen suihkussa vedellä tai Lactolinellä (jos naama on tosi likainen/hikinen tai jos on meikkiä) ja rasvaan suihkun jälkeen. Aamulla pesen silmät vedellä tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu, pesu saippualla + kuivauksen jälkeen kosteusvoidetta.
Ilta, ei mitään.
En ole mikään tuhannen purkin irmeli itsekään, mutta vaihda nyt edes tuo saippua johonkin kasvoille suunnattuun vähemmän kuivattavaan tuotteeseen. Ja päivän hiet ja liet pyyhkäiset illalla vaikka kasvovedellä.
minä käytän saippuaa vaan nenään.viimeksi kylmää vettä .
Olen kokeillut suihkutettavaa ja olen levittänyt vanulapulla taputellen kyllä, koskaan en hinkkaamalla. Hienoa jos sinä olet saanut kasvovedestä apua.