Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat saunatavat?

Vierailija
04.06.2022 |

Yhtenä ainakin saunamajurit, jotka heittää älyttömän kovat löylyt ja heti perään pakenevat paikalta.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että ei peseydytä ennen saunaan menoa. Yöh.

Perinteisesti sauna on se paikka, jossa peseydytään. Suihkut ym on myöhempien aikojen hapatuksia. Yleisissä saunoissa kyllä kuuluu hyviin tapoihin käydä suihkussa ennen löylyhuonetta. Yksityisissä saunoissa noudatetaan talon tapaa, minä kysyn isäntäväeltä. Saaristossa ei välttämättä edes ole muuta kuin merivettä, ei kylmällä merivedellä itseään kovin mielellään pese ennen saunomista. Löylystä sitten voi mennä kylmään mereen.

Jos on tottunut perinteiseen tapaan mennä kuivana löylyyn niin on kyllä silloin löylyt tuntuvat paremmalle. Jotkut tapaavat käyttää pyyhettä lauteilla, jotkut pesevät lauteensa joka saunomiskerralla. Minä pesen lauteeni painepesurilla molemmin puolin ja vaihdan lauteet yleensä kerran vuodessa.

Mitä tuhlausta. Lauteet kestää 20 vuotta kun pesee ja huoltaa.

Vierailija
22/59 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunalenkki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunalenkki

Kävely- tai juoksulenkki vai makkara joka paistetaan kiukaalla?

Vierailija
24/59 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti sauna on se paikka, jossa peseydytään. Suihkut ym on myöhempien aikojen hapatuksia. Yleisissä saunoissa kyllä kuuluu hyviin tapoihin käydä suihkussa ennen löylyhuonetta. Yksityisissä saunoissa noudatetaan talon tapaa, minä kysyn isäntäväeltä. Saaristossa ei välttämättä edes ole muuta kuin merivettä, ei kylmällä merivedellä itseään kovin mielellään pese ennen saunomista. Löylystä sitten voi mennä kylmään mereen.

Jos on tottunut perinteiseen tapaan mennä kuivana löylyyn niin on kyllä silloin löylyt tuntuvat paremmalle. Jotkut tapaavat käyttää pyyhettä lauteilla, jotkut pesevät lauteensa joka saunomiskerralla. Minä pesen lauteeni painepesurilla molemmin puolin ja vaihdan lauteet yleensä kerran vuodessa.

Saunassasi ei ole pataa eikä kiukaassa vesisäiliötä?

Vierailija
25/59 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saunalenkki

Kävely- tai juoksulenkki vai makkara joka paistetaan kiukaalla?

Sasse.

Vierailija
26/59 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Tuttavaperheen koira tulee aina mukaan lauteille. Musta se on jotenkin creepy

Eläinrääkkäystä se on jos sen annetaan olla siellä pidempään.

Meillä koira ihan vapaaehtoisesti tulee saunaan ja siellä myös pysyy. Jos koira pestään ilman että sauna on lämmitetty, menee koira silloinkin saunaan ja nököttää lauteilla odottaen lämpöä.

Vierailija
27/59 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on saunamajuri?

Vastoin ap:n luuloa se on sammakko. Ennen vanhaan maalattiaisissa. rantasaunoissa lymyili sammakkoja. Kun saunojat tulivat paikalle, nämä loikkivat kiireen kaupalla pois rantapusikkoon.

Vierailija
28/59 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyvä ap! Noita en käsitä yhtään, jotka heittävät löylyä välittömästi heti astuttuaan saunaan.

Itse heitän ensimmäisen kauhallisen istuttuani noin 5-10 minuuttia. Se on just se paras aika saunassa, ennen ensimmäistä kauhallista.

Vierailija
29/59 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirasta saunassa tulee lähinnä mieleen, että haju on varmaan aikamoinen.

Läpimärkä koira koko ajan vieressä, hyh.

Vierailija
30/59 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/59 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastapäisen kerrostalon nuorten miesten joukko tulee aina munasilleen pihalle jäähdyttelemään saunavuorollaan.

Ei siinä, että minua haittaisi yhtään. Otan kiikarit valmiiksi esille.

Vierailija
32/59 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuultua: rouva korosti naiseuttaan antamalla kk-veren valua pitkin reisiä saunoessaan, että poikansa ymmärtäisi sen olevan luonnollista. Herrakin kuulema oli hyvin vapautunut ja miehekäs, piereskeli löylyssä vastineeksi rouvan käytökselle. Järkyttävää mutta ihan tosi juttu.

Vierailija
33/59 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran naisseurassa saunassa, nainen siis minäkin, ja joku esitti, että sauna on ainoa paikka, jossa saa piereksiä vapaasti. Mitä??? Varmaan jos on yksin.

Vierailija
34/59 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä peseydytä saunan jälkeenkään. Yöh. 

Vierailija
35/59 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuultua: rouva korosti naiseuttaan antamalla kk-veren valua pitkin reisiä saunoessaan, että poikansa ymmärtäisi sen olevan luonnollista. Herrakin kuulema oli hyvin vapautunut ja miehekäs, piereskeli löylyssä vastineeksi rouvan käytökselle. Järkyttävää mutta ihan tosi juttu.

Kamalaa. Tai itse asiassa oksettavaa. 

Vierailija
36/59 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Tuttavaperheen koira tulee aina mukaan lauteille. Musta se on jotenkin creepy

Eläinrääkkäystä se on jos sen annetaan olla siellä pidempään.

Meillä koira ihan vapaaehtoisesti tulee saunaan ja siellä myös pysyy. Jos koira pestään ilman että sauna on lämmitetty, menee koira silloinkin saunaan ja nököttää lauteilla odottaen lämpöä.

Mun aikaisempi kissani tuli mukaan saunaan. Alkuun koetin viedä sen pois löylyistä, mutta reppana hakkasi kylpyhuoneen ovea ja huusi niin kauan, kunnes päästin saunan puolelle. Toki löylyä en heittänyt kissan ollessa lauteilla, mutta tuo kyllä halusi ihan ehdoin tahdoin tulla sinne ylälauteelle köllöttelemään. Pääsi kyllä itsekseen pois saunan oven ali, mutta yleensä oli kyllä viimeisenä lauteilla ja tuli pois vasta kun valot sammutti.

Kauheaa eläinrääkkäystä :)

Vierailija
37/59 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo hyvä ap! Noita en käsitä yhtään, jotka heittävät löylyä välittömästi heti astuttuaan saunaan.

Itse heitän ensimmäisen kauhallisen istuttuani noin 5-10 minuuttia. Se on just se paras aika saunassa, ennen ensimmäistä kauhallista.

Itse en ole saunassa noin kauaa kerralla, joten joutuisin sitten lähtemään ennen löylynheittoa.

Vierailija
38/59 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraanani käynyt perhe saunoi siten, että eivät peseytyneet ennen löylyyn menoa.  Saunassa sitten 

lotrasivat vettä päällensä älyttömästi, niin että hikinen likavesi valtasi saunan.  Kyllä lauteet haisi

jälkeenpäin hirveälle.  Piti kuurata koko sauna perusteellisesti.

Vierailija
39/59 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain etelänmatkalla olimme muka suomalaisessa saunassa, huone oli puulla vuorattu ja lämmin, seinässä laveri istumakorkeudella, jalat siis jäi lattiaan. Kiuasta emme löytäneet. 

Vierailija
40/59 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran naisseurassa saunassa, nainen siis minäkin, ja joku esitti, että sauna on ainoa paikka, jossa saa piereksiä vapaasti. Mitä??? Varmaan jos on yksin.

Sauna on ainut paikka missä EI piereskellä, ei edes miesten kesken. Pyhäpaikka. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi