Miten kestätte tehdä töitä koko päivän maski naamalla?
Vai onko ketään joka edes pitää maskia enää naamalla töissä?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Teille sanotaan, että on pidettävä, mutta ette tiedä, että ei ole olemassa sellaista lakipykälää, joka määrää pitämään maskia. Teitä ei voida erottaa sen vuoksi. Jos yrittää erottaa, sanotte, että katsotaan mitä laki sanoo.
Itse asiassa sellainen lakipykälä on. Se on nimeltään työturvallisuuslaki. Tietyillä aloilla hengityssuojain on pakollinen varuste ja sen käytön laiminlyöminen on irtisanomisperuste siinä missä muidenkin asianmukaisten suojavarusteiden käytön laiminlyöminen. Esim. leikkaussaliin ei ole mitään asiaa ilman hengityssuojaimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään kaupassa ja olin ainoa, jolla maski. Minua katsottiin. Aion käyttää maskia jatkossakin, olen 88v isäni hoitaja ja itsekin jo 57v.
Sama täällä. Yritän säästää vanhempani tartunnalta, ja on epämielyttävää kun kaupassa tuijotetaan niitä harvoja maskillisia.
Ei, en pelkää tartuntaa, mutta en halua sitä enkä varsinkaan tahdo tartuttaa muille.
Hassu ajatus, että ilman maskia automaattisesti tartuttaisit kaikki. Miten se edes olisi mahdollista, jos et itse sairastuisi?
t. ei koskaan maskia käyttävä
Olihan se aikamoista puhua 6 oppituntia putkeen 20-28 teinille. Sitten vielä joku palaveri siihen perään, niin olo oli aika väsynyt. Mutta maskiin tottui, mutta se rasitti ääntä, koska piti kyllä oikeasti puhua kovempaa, jotta ääni kuului luokassa normaaliin tapaan. Eli siis piti lähes huutaa.
Onneksi ei tarvitse enää koulussa käyttää. Harmi vain, että mitään ilmansuodattimia tai pienempiä ryhmiä ei tullut koska se maksaa.
Hammashoitajana olen tottunut pitämään maskia naamalla jo 10 vuotta että ei mitään ongelmaa.
Olen vanhusten tehostetussa palveluasumisessa töissä ja pakko on käyttää maskia. Kyllä se on ainakin mulle vaikeaa astmaatikkona. Hengitys vaikeutuu ja on vaikeaa tehdä fyysisesti raskasta työtä. Kesäkuumat tulee ja siinä sitten saunotat väkeä...
Vierailija kirjoitti:
Olen vanhusten tehostetussa palveluasumisessa töissä ja pakko on käyttää maskia. Kyllä se on ainakin mulle vaikeaa astmaatikkona. Hengitys vaikeutuu ja on vaikeaa tehdä fyysisesti raskasta työtä. Kesäkuumat tulee ja siinä sitten saunotat väkeä...
Lisään vielä, että vapaa-ajalla en maskia enää käytä. En myöskään vahtaa niitä jotka maskia käyttävät. En tajua miksi sitä pitäisi vahdata ja ihmetellä jos jotkut edelleen käyttää maskia.
Sairaalassa töissä ja maskipakko edelleen. Käytännässä kuitenkin valtaosan maski jokaisella leuan alla tai käsivarressa tai roikkuu toisella korvalla esimerkiksi. Ketään ei kiinnosta maskin käyttö enää lainkaan. Juuri potilashuoneeseen mennessä maski edes osapuilleen paikalleen ja poistuessa taas mihin kukakin sen laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna taas töihin, kunnon ffp-suojain nassulla kun en halua aivovauriota, veritulppia, vyöruusua tai kasvohalvausta.
Miten nuo sairaudet maskinkäyttöön liittyvät?
Käytän myös töissä maskia, ja olen ainut. Oli jotenkin musertavaa huomata, kuinka uusi esimieheni pyöritteli silmiään toisille työkavereilleni, luuli etten huomaa ja sitten vasta, kun oli saanu ilmeillään mollattua minua, esitteli itsensä. Paholainen siis esimiehenäni.
En pystynyt, koska saan maskin käytöstä migreenin. Jäin siksi vuorotteluvapaalle. Nyt ei enää töissä tarvitse pitää.
T. Sihteeri
Oma terveys edellä. FFP2, kumihanskat, pitkähihainen takki ja pitkät housut plus turvakengät ja kypärä. Ei siis koronan vuoksi, mutta tietyissä työtehtävissä nyt vaan on suojautumistarvetta, niin ikävältä kun nuo kamat varsinkin hellekeleillä tuntuvatkin..
Ottaisin mieluummin jonkun hottismilffin hikiset kädet tuohon naamalle. Ei haittaisi vaikka vähän ahdistaisi hengitys ja 70-kiloinen "maski" istuisi reppuskassa suojaten käsillään hengityselimiäni
Töitä ei enää ole , mutta maskia käytän edelleen.
Töissä käytin maskia, hyvin jaksoin, ei ollut fyysistä työtä.
Sama täällä. Yritän säästää vanhempani tartunnalta, ja on epämielyttävää kun kaupassa tuijotetaan niitä harvoja maskillisia.
Ei, en pelkää tartuntaa, mutta en halua sitä enkä varsinkaan tahdo tartuttaa muille.