Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestätte tehdä töitä koko päivän maski naamalla?

Vierailija
04.06.2022 |

Vai onko ketään joka edes pitää maskia enää naamalla töissä?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen ffp2 kanssa pitkä päivä on vähän raskasta, mutta arvostan terveyttäni.

Vierailija
22/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen jää vähälle työpäivän aikana, kun pitää katsoa , että saa syödä yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä maski ollut pakollinen jo vaikka kuinka monta vuotta. Samoin kypärä, turvakengät, heijastinliivit ja yrityksen paloturvalliset vaatteet. Omat sukat ja alusvaatteet saa olla, mikäli ne eivät ole mitään keinomateriaalia. Kaikki korut on oltava poissa (miehenä minulla on ainoastaan sormus, mutta sekin jätetään kaappiin). Työskentelen siis ihan erään ison tehtaan valvomossa. Myös satunnaiset puhallustestit portilla ja ennalta arvaamattomat huumeseulat kuuluvat asiaan. Kaiken edellä mainitun joudut hyväksymään työsopimuksessa jotta tänne ylipäätään pääsee töihin joten pienet on murheet jollakin konttorirotalla.

Vierailija
24/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä maski ollut pakollinen jo vaikka kuinka monta vuotta. Samoin kypärä, turvakengät, heijastinliivit ja yrityksen paloturvalliset vaatteet. Omat sukat ja alusvaatteet saa olla, mikäli ne eivät ole mitään keinomateriaalia. Kaikki korut on oltava poissa (miehenä minulla on ainoastaan sormus, mutta sekin jätetään kaappiin). Työskentelen siis ihan erään ison tehtaan valvomossa. Myös satunnaiset puhallustestit portilla ja ennalta arvaamattomat huumeseulat kuuluvat asiaan. Kaiken edellä mainitun joudut hyväksymään työsopimuksessa jotta tänne ylipäätään pääsee töihin joten pienet on murheet jollakin konttorirotalla.

Ollaankohan samassa paikassa töissä 😀

Vierailija
25/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaankohan samassa paikassa töissä 😀

Saatetaan olla. Unohdin tuosta listasta vielä suojalasit. Jos vaikka se valvomo sattuisi romahtamaan päälle niin viimeistään ne, taikka heijastinliivi pelastaa tilanteen.

Vierailija
26/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski ei ole vaikuttanut sitä eikä tätä. Henki on ahtaalla päivän päätteeksi kuitenkin, kun hengittelee astmakeuhkoilla päivän työpaikan huonoa sisäilmaa ja työkavereiden hajusteita yms.

Vierailija
27/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. 15 vuoden kokemuksella maskin käyttöön työaikana on tottunut. Vaihtoehto olisi hengittää kivipölyä ynnä muut sontaa, joten valitsen ennemmin hengityssuojaimen, jota nykyisin kutsutaan kansankielellä FFP3 maskiksi. 

Vierailija
28/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Joudun töissä käyttämään maskia eikä se ole helppoa. Tuntuu, etten saa happea. Ja absurdeinta on, että meidän työpaikalla kaikki ovat rokotettuja.

Absurdia on ainoastaan se, että osa vieläkin kuvittelee rokotteen olevan 100% suoja. Ei ole. 

Vierailija
29/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna taas töihin, kunnon ffp-suojain nassulla kun en halua aivovauriota, veritulppia, vyöruusua tai kasvohalvausta.

Vierailija
30/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojavarusteet ovat vakiona monilla aloilla. Ei mitään uutta ja ihmeellistä. Kaikkeen tottuu. 

Vierailija
31/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna taas töihin, kunnon ffp-suojain nassulla kun en halua aivovauriota, veritulppia, vyöruusua tai kasvohalvausta.

Maski ei sinua noilta suojaa. Aivovaurion voit saada ihan vaikka kaatumalla ja lyömällä pääsi. 

Vierailija
32/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta olen käyttänyt ffp2-maskia töissä, ihan menee jo rutiinilla. Ei haittaa, eikä häiritse. Kummasti kaikkeen näköjään tottuu.

Vierailija
33/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa ajatuskin, että joutuisin tekemään töitä ILMAN maskia. 

t. suuhygienisti

Vierailija
34/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tottuu ffp2 maskiin. T: ope

Vierailija
35/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kaupassa ja olin ainoa, jolla maski. Minua katsottiin. Aion käyttää maskia jatkossakin, olen 88v isäni hoitaja ja itsekin jo 57v.

Vierailija
36/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottunut siihen, mutta päätä särkee useasti.Ennen maskiaikaa ei oikeastaan koskaan.

Mulla maskin käyttö laukaisi auralliset migreenit. Migreenejä ollut siis ennenkin, mutta ennen maskin käyttöönottoa oli aina aurattomia.

Vierailija
37/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitajana maskinkäytössä ei ole mitään outoa. Yököttää ajatuskin olla ilman maskia tässä työssä.

Vierailija
38/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpäosastolla maski on ollut vakiovaruste aina. Ei mitään uutta länsirintamalla. Maski myös käytössä bussissa, kaupoissa.

Vierailija
39/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille sanotaan, että on pidettävä, mutta ette tiedä, että ei ole olemassa sellaista lakipykälää, joka määrää pitämään maskia. Teitä ei voida erottaa sen vuoksi. Jos yrittää erottaa, sanotte, että katsotaan mitä laki sanoo.

Vierailija
40/54 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen on tottunut jo parin vuoden aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi