Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kesälomaa ollenkaan, miten jaksaa?

Vierailija
04.06.2022 |

Mulla ei ole tänä vuonna kesälomaa ollenkaan kun vaihdoin työpaikkaa. Tuntuu tosi raskaalta ajatus että seuraava loma on yli vuoden päästä. Miten jaksaa? Palkatonta en saa.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin sinuna kesän rennosti ja syksyllä kun koeaika on ohi (jos sellainen on) ottaisin saikkua ja lähtisin etelään. Jos työnantaja ei jousta kesällä palkattoman suhteen, miksi joustaisit sinäkään mihinkään suuntaan? Olen sitä mieltä, että nykyisenlaisessa työelämässä täytyy ajatella ensi sijassa omaa jaksamistaan. Sääli ettei yhteiskunta tajua työläisiään ajatella.

Vierailija
42/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä viikonloppuisin joku minireissu, jotta pääsee arjesta vähän pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä viikonloppuisin joku minireissu, jotta pääsee arjesta vähän pois?

Tai kalareissu. Nyt on maksettu taas erämaakäppä pariksi vuorokaudeksi. Odotan sitä niin paljon.

Vierailija
44/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämää ei voi muutenkaan elää niin, että odottaa vaan jotain ja työ on sellainen, ettei ilman lomaa kestä, se on väärä työ.

Lomat pitäisi sinun mielestä ilmeisesti lakkauttaa, kun ovat niin turhia. 

Lukutaito! Tuossa ei sanottu, että lomat ovat turhia. Sanottiin, että jos ei työtä kestä ilman lomia, työ on väärä. Olen samaa mieltä. Jos työ on niin uuvuttavaa, että vuosi ilman lomia on ylivoimainen asia, on väärällä alalla. 

t. eri

Lukutaito itsellesi vaan! Siinä väitettiin, että ilman lomaa pitää kestää, eikä että ilman lomaa pitää kestää vain yksi vuosi. Eikä kaikki voi muutenkaan aina valita sellaista työtä, joka on täysin oman toiveen mukainen. Moni joutuu tekemään epämieluisaa työtä, vai annatko sinä heille synninpäästön ja lupaat, että he saavat olla tyttömiä kunnes löytävät oikean alan ja lempiduuninsa? 

Vierailija
45/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämää ei voi muutenkaan elää niin, että odottaa vaan jotain ja työ on sellainen, ettei ilman lomaa kestä, se on väärä työ.

Lomat pitäisi sinun mielestä ilmeisesti lakkauttaa, kun ovat niin turhia. 

Lukutaito! Tuossa ei sanottu, että lomat ovat turhia. Sanottiin, että jos ei työtä kestä ilman lomia, työ on väärä. Olen samaa mieltä. Jos työ on niin uuvuttavaa, että vuosi ilman lomia on ylivoimainen asia, on väärällä alalla. 

t. eri

Lukutaito itsellesi vaan! Siinä väitettiin, että ilman lomaa pitää kestää, eikä että ilman lomaa pitää kestää vain yksi vuosi. Eikä kaikki voi muutenkaan aina valita sellaista työtä, joka on täysin oman toiveen mukainen. Moni joutuu tekemään epämieluisaa työtä, vai annatko sinä heille synninpäästön ja lupaat, että he saavat olla tyttömiä kunnes löytävät oikean alan ja lempiduuninsa? 

Kannattaisiko näiden turhista valittajien joskus miettiä, että monella menee vielö huonommin?

Vierailija
46/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin loparit, jos kesällä ei olisi lomaa.

Jotain rajaa sentään. Elämä menee ohi sillä tavalla.

Vierailija
47/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan otin loparit paskamaisesta työstä. Olen vastuussa vain itsestäni ja pidän nyt ehkä vuoden hengähdystauon. Kattelen sitten sen jälkeen. Hyvin pärjään säästöilläni ja sain myös perinnön.

Vierailija
48/53 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla, vaikka Jenkeissä, ei ole mitään lomia tai max pari viikkoa joten jaksaa ihan hyvin. Työpäivätkin täällä on lyhyitä.

Vierailija
49/53 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei kukaan näytä jaksavan enää mitään. Aivopesty ihmiset tuollaisiksi tai sitten laiskuus geeniperintönä. 

Vierailija
50/53 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Pidä palkatonta lomaa syksyllä ja jos se ei käy, niin tee väliaikaisesti parin kuukauden ajan 50% työaikaa.

En saa palkatonta ollenkaan.

Sitten olet sairaslomalla. 

Vierailija
51/53 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, tässä sulle pelle: 😂😂😂😂😂

Kohta kolkyt vuotta hoitoalaa takana. On ollut matkan varrella ainakin 8 kesälomatonta kesää, kun olen omasta halustani vaihtanut työpaikkaa, opiskellut töiden ohessa keikkalaisena jne.

Kasva aikuiseksi

Vierailija
52/53 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit olla onnellinen kun sinulla on töitä. Ei se aina itsestään selvyys sekään ole. Ole kiitollinen ja lopeta se turhan päivänen valittaminen.

Vierailija
53/53 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt sitä paikallista sopimista. Kepu, Persut ja kokkareet tämänkin keksivät.