Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kesälomaa ollenkaan, miten jaksaa?

Vierailija
04.06.2022 |

Mulla ei ole tänä vuonna kesälomaa ollenkaan kun vaihdoin työpaikkaa. Tuntuu tosi raskaalta ajatus että seuraava loma on yli vuoden päästä. Miten jaksaa? Palkatonta en saa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ottaa viikonlopuista kaikki irti. Valoisat kesäillat edessä, kyllä se siitä. :) Been there, done that.

Vierailija
22/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parastahan se on olla kesällä töissä ja menee sekin vuodenaika nopeasti. Tulee syksy ja raikkaat kelit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämää ei voi muutenkaan elää niin, että odottaa vaan jotain ja työ on sellainen, ettei ilman lomaa kestä, se on väärä työ.

Lomat pitäisi sinun mielestä ilmeisesti lakkauttaa, kun ovat niin turhia. 

Vierailija
24/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, toista vuotta putkeen, viime vuodet yksittäisiä viikkoja saanut, vain huonoon (loska)aikaan. Tietyllä tavalla tilanteen sanelema mutta toivon mukaan ohimenevä välttämättömyys.

Lisäksi niille jotka aiemmin sanoitte että lomattomuus oli normimeininkiä opiskeluaikoina 80-luvulla, silloin oli normimeininkiä myös inhimillinen työkuorma ja tahti, nykyään työelämässä hyvin usein pitää kestää epävarmuutta, revetä joka suuntaan ja hoitaa ainakin kahden työt. Silloin oli taloustilannekin sellainen että muutaman vuoden kesätyörahoilla jo melkein hoiti ensiasunnon käsirahan, nyt saa vaan stressata alati laskevaa ostovoimaa.

Vierailija
25/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla seitsemäs kesä peräkkäin ilman lomaa. nautin täysillä kaikesta vapaasta mitä on

Miten jaksat? Onko muina aikoina lomaa?

talvella on toisinaan jos on hiljasta. pidin lomaa viimeksi kolme vuotta sitten helmikuussa kaksi viikkoa.

Vierailija
26/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla seitsemäs kesä peräkkäin ilman lomaa. nautin täysillä kaikesta vapaasta mitä on

talvella on toisinaan jos on hiljasta. pidin lomaa viimeksi kolme vuotta sitten helmikuussa kaksi viikkoa.

Hatunnosto. En tiedä jaksaisinko itse. Millä alalla olet?

Vierailija
27/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hatunnosto. En tiedä jaksaisinko itse. Millä alalla olet?

rakennusalalla, yrittäjä

Vierailija
28/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin jaksaa. Eihän siellä töissä olla kuin noin 40h/viikko. Loppuaika aikaa levätä. 

Vierailija
29/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämää ei voi muutenkaan elää niin, että odottaa vaan jotain ja työ on sellainen, ettei ilman lomaa kestä, se on väärä työ.

Lomat pitäisi sinun mielestä ilmeisesti lakkauttaa, kun ovat niin turhia. 

Lukutaito! Tuossa ei sanottu, että lomat ovat turhia. Sanottiin, että jos ei työtä kestä ilman lomia, työ on väärä. Olen samaa mieltä. Jos työ on niin uuvuttavaa, että vuosi ilman lomia on ylivoimainen asia, on väärällä alalla. 

t. eri

Vierailija
30/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti kuitenkin sitä, että sinulla on illat jat viikonloput vapaat. Itselläni on tuntikausia pakko-oireita jok päivä, ei ole ollut niistä lomaa yli kymmeneneen vuoteen. Mielellään vaihtaisin kanssasi osia.

Vierailija
31/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä on just hyvä olla töissä. Oon pitänyt aina mun lomat syksyllä, ollan lähdetty matkoille perheen kanssa.

Kesällä jaksaa herätä töihin kun on valoisaa. Työmatkat on leppoisia. Työpaikalla on rauhallista. Eväitä voi syödä ulkona. Töiden jälkeen on vielä monta ihanaa valoisaa tuntia tehdä kivoja asioita. Kaupungeissa on hiljaista.

Lisäksi suomen kesä on niin lyhyt, että olisi sääli kuluttaa lomat silloin toisessa maassa/reissaten. Näin saa nauttia täysillä Suomen suvesta ja vielä perään halutessaan toisen kesän ulkomailla.

Suosittelen, jos on mitenkään mahdollista järjestää syksyksi lomaa!

Vierailija
32/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei ole kone. Palatte loppuun, jos ette pidä lomaa koskaan.

Vierailija
33/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silleen että aattelet aina perjantaisin että viikonloppu on lomaa. Ja pidät huolta omasta jaksamisestasi. Mulla ei ole yli kymmeneen vuoteen ollut kuin maksimissaan kaks viikkoa lomaa putkeen.

Entäs jos viikonloput töissä.

Vierailija
34/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sairauslomaa? Selkäkivusta saa viikon, ja jumiutuneesta niskasta myös. Stressistä saat kaksi viikkoa.

Vierailija
35/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti kuitenkin sitä, että sinulla on illat jat viikonloput vapaat. Itselläni on tuntikausia pakko-oireita jok päivä, ei ole ollut niistä lomaa yli kymmeneneen vuoteen. Mielellään vaihtaisin kanssasi osia.

tämä on totta. normielämää elävät tajuakaan kuinka helppoa heidän elämänsä on.

Vierailija
36/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihdoit työpaikkaa, olisi kannattanut neuvotella aloitusehdot huolellisesti. Et varmaan pitänyt edellisestä työpaikasta kertyneitä lomia, vaan ne maksettiin rahana. Ota palkatonta muutama viikko. 

Vierailija
37/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut lomaa yli kymmeneen vuoteen kun tein kahta työtä. Jos toisesta työstä oli lomaa, niin paahdoin töitä toisessa paikassa. Tämä siksi, että ei tarvinnut hakea sisun tukea. Äijä oli häipännyt toisen kanssa ja jäin kahden lapsen kanssa.

Ei ottanut kovillekaan. Kun oli varaa lopettaa toinen työ, menin iltakouluun suorittamaa yo-tutkinnon.

Vierailija
38/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuudenhaluiset vinkuu lomista. Pitäisi olla kiitollinen, että on edes töitä.

Vierailija
39/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku vaihtaa työpaikkaa kesälomakauden kynnyksellä, muttei sovi uuden työnantajan kanssa edellisessä paikassa kertyneen kesäloman pitämisestä, vaikka sitten syksyllä.

Sitä lomaa kertyi ymmärrykseni mukaan vanhassa paikassa. Jos ei olisi kertynyt, niin ei ap manaisi niistä.

Ja lomapalkkaa on myös kertynyt, joten ei tarvii mitään palkatonta pitää.

Vierailija
40/53 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaihdoit työpaikkaa, olisi kannattanut neuvotella aloitusehdot huolellisesti. Et varmaan pitänyt edellisestä työpaikasta kertyneitä lomia, vaan ne maksettiin rahana. Ota palkatonta muutama viikko. 

Aika monta kertaa jo vastattu, että palkatonta ei saa.