Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi työpaikka ja valtava puhelinkammo

Vierailija
04.06.2022 |

Nyt on hyvät neuvot kalliit. Oikeasti puhelinkammoon kaivataan nyt pikaista apua.

Aloitin uudessa työpaikassa kuukausi sitten, enkä totta puhuen haastattelussa tajunnut koko toimenkuvaa, sillä minut palkattiin tietynlaiseen asiantuntijarooliin oman alani puolelta. Kyseessä on kuitenkin toinen toimiala, jossa aluksi pääsen työskentelemään omissa tehtävissäni ja kesän jälkeen jatkan toisenlaisessa roolissa yrityksen oman toimialan puolella. Tähän tehtävään kuuluu myös koko yrityksen toimiston puhelimeen vastaamista, joka on melkoisen keskeisellä paikalla monen ihmisen kuuluvissa. Kysesssä olevat puhelut ovat sellaisia, joissa täytyy puhua enemmänkin soittajan kanssa. Ihan lyhyellä vastaamisella ja yhdistämisellä tästä ei pääse. Tunnen jo nyt kauhun tunteita syksyä kohtaan, sillä kärsin aivan valtavan pahasta puhelinkammosta.

Olen siis pitkän linjan esiintymisjännittäjä ja se näkyy myös puhelimessa. Saatan saada todella pahoja Black out-kohtauksia, olla kykenemätön ymmärtämään asioita, ääni värisee ja saattaa jopa kadota kokonaan, pulssi hakkaa, on hankala puhua, ajatus ei kulje tuntuu etten tule selviämään tästä hommasta syksyllä ollenkaan!

Näitä puhelinpäivystysvuoroja ei ole jatkuvasti, kyseessä ei ole koko toimenkuvani. Kaikki muu tämän lisäksi, on lähes unelmieni täyttymys. Palkkataso, työaikojen jousto, mahdolliset etätyöt sekä kaikki muu olisi todella itselleni sopivaa. Paitsi tämä puhelujen vastaanottaminen.

Mistä ihmeestä saan apua tähän pelkotilaan? Kuka tässä voisi auttaa ennen syksyä? Korostan että kyseessä on niin paha kammo ja pelkotila, että myös oikeanlainen lääkitys saattaa olla alkuun tarpeellinen. Ei ole kyse siis pienestä jännityksestä, vaan lamauttavasta oikeasta pelosta.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas alentuvan sävysiä nää vastaukset. Itse tiedän johtajatasonkin ihmisiä, jotka käyttävät beetasalpaajia esiintymisjännitykseen. Kyllä se on ihan normaalia.

Ei todellakaan ole normaalia. Jos esiintymiset jännittävät niin paljon, että tarvitaan rauhoittavaa lääkitystä, kyse on pahasta ongelmasta, ei todellakaan normaalista tilanteesta. Rauhoittavien napsimista ei pidä edes yrittää normalisoida. 

Beetasalpaaja ei ole mikään rauhoittava.🤪

Ovat, jos niitä käytetään jännitysoireisiin. Oikeastihan kyseessä on sydänlääke. Käyttötarkoitus: rytmihäiriöiden ja sepelvaltimotauti (angina pectoris -oireen lievittäminen ja sydäninfarktin jälkitila), kohonnut verenpaine, osalla valmisteista (bisoprololi, karvediloli, metoprololi ja nebivololi) sydämen vajaatoiminnan tietyt muodot ja tietyt rytmihäiriöt.

Vierailija
22/41 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas alentuvan sävysiä nää vastaukset. Itse tiedän johtajatasonkin ihmisiä, jotka käyttävät beetasalpaajia esiintymisjännitykseen. Kyllä se on ihan normaalia.

Ei todellakaan ole normaalia. Jos esiintymiset jännittävät niin paljon, että tarvitaan rauhoittavaa lääkitystä, kyse on pahasta ongelmasta, ei todellakaan normaalista tilanteesta. Rauhoittavien napsimista ei pidä edes yrittää normalisoida. 

Beetasalpaaja ei ole mikään rauhoittava.🤪

Ai sille tuntemallesi johtajalle iskee aina sepelvaltimotauti ennen esiintymistä 🤪😜🤪😜

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juokse ja lujaa. Jos tarvitset lääkitystä tuohon hommaan mitä sulla tulee jatkossakin olemaan niin ei ole oikeaa hommaa sinulle. Ei se helpota ajan kuluessakaan. 

Sanoisin omakohtaisen kokemukseni puolesta ihan samaa. Itse en lähtisi tuollaiseen työhön, joka voi loppupeleissä viedä työkyvyttömyyseläkkeelle. Ne, jotka tarjoavat altistamista vastaukseksi: joo voi toimia peruspelkotapauksiin. Jos henkilöllä on voimakas, tosi paha tilanne, altistaminen saattaa vain entisestään pahentaa sitä, etenkin jos kertyy lisää itselle negatiivisia kokemuksia.

Vierailija
24/41 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juokse ja lujaa. Jos tarvitset lääkitystä tuohon hommaan mitä sulla tulee jatkossakin olemaan niin ei ole oikeaa hommaa sinulle. Ei se helpota ajan kuluessakaan. 

Sanoisin omakohtaisen kokemukseni puolesta ihan samaa. Itse en lähtisi tuollaiseen työhön, joka voi loppupeleissä viedä työkyvyttömyyseläkkeelle. Ne, jotka tarjoavat altistamista vastaukseksi: joo voi toimia peruspelkotapauksiin. Jos henkilöllä on voimakas, tosi paha tilanne, altistaminen saattaa vain entisestään pahentaa sitä, etenkin jos kertyy lisää itselle negatiivisia kokemuksia.

Ongelmat eivät poistu pakenemalla ja välttelemällä. Pitää hakea apua, jos noinkin tavallinen asia kuin puhelimessa puhuminen saa aikaan työkyvyttömyyden uhan. Ei ole tervettä se. 

Vierailija
25/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä kiitollisena!

Teillä on ollut aivan huikeita vastauksia ja koen saaneeni näistä jo suurta apua. Etenin itsesiassa jo eteenpäin siten, että hain beetasalpaajien verkkoreseptin verkkolääriltä ja nyt laukussa on valmiina propral 10mg odottamassa haastavia tilanteita. Koska olen pahemman luokan esiintymisjännittäjä, lääke on minulle tuttu ja tiedän sen vievän fyysisten oireiden pahimman kärjen. Jostakin syystä en ole sitä nyt vuosiin käyttänyt, mutta nyt tämän uuden työn myötä tilanteet ovat menneet haastavampaan ja huomaan etten pärjää enää pelkästään omin päättelyin ja yrityksin.

Tosi hyviä vinkkejä käytäntöön on tullut muualtakin. Tavootteenani on siis ihan oikeasti nyt myös tässä hommassa kehittyä, eli motivaatiota on selättää tämä pelko ja saada kehitettyä itseäni uusiin työtehtäviin, koska näen jo kauas että se voi viedä todella pitkälle uudella uralla, johon tähtään. Haluan olla jonain päivänä vielä tätäkin enemmän, joten olen jokseenkin valmis haastamaan itseni vaikka nyt tuntuu ettei tästä mitään tule.

Harjoittelu pelikin edessä, muistiinpanot, tähän tottuminen, sekä ajatus siitä ettei haittaa vaikka on vähän outo. Loistavia vinkkejä! Kunhan saan propralilla leikattua alkuun sen jännityksen pahimman terän, uskon että elimistö tottuu siihen ettei puhelimessa puhuessa ole mitään hätää. Pystyn keskittymään ja kokoamaan itseni paremmin, kun äänen värinä ja pulssi eivät hakkaa tuhatta ja sataa.

Uskon, että tässä on vuosisadan mahdollisuus kehittyä eteenpäin ihmisenä, sekä työelämässä ja tämän kortin haluan katsoa!

Vierailija
26/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto lienee oikea osoite avun hakemiseen, ei mammis.

Vierailija
27/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka paha tilanne sulla oikeasti on, mutta uskon että tulet selviytymään hyvin! Nehän soittaa sulle, koska tarvitsevat jotain(?), toisin sanoen sä olet se joka on tilanteen päällä. Muakin jännitti töissä vastata puhelimeen, mutta jostain saan aina päälle asiantuntija roolin ja sujuvasti selitän. Uskon että pärjäät hyvin!!

Vierailija
28/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat silmät kiinni (ei siis sitä työtä tehdessä, vaan vaikka nyt tai tänään myöhemmin) ja annat sen ajatuksen siitä puhelimessa puhumisesta kaikkine oireineen ja uusine ajatuksineen nousta mielesi "työpöydälle" ja annat olla sen ajatuksen mielessäsi ja tietoisuudessasi pakenematta sitä tai yrittämättä muuttaa tunteita. Sitten vähitellen tunnustelet kehosi tuntemuksia; tuleeko johonkin paikkaan kehoa tunteiden ja ahdistuksen aiheuttamia tuntemuksia. Hengität kehoosi siihen osaan, jossa tuntuu fyysisiä tuntemuksia.

Vierailija
29/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämieluisia tunteita on paettava, ja on pahat tunteet, sekä hyvät tunteet, ja on aina pyrittävä kohti niitä hyviä tunteita, jotta pystyy ylipäänsä olemaan. Tätähän ihmisille viestitään mm. mainonnalla jne.. Mutta miettikää, kuinka älytön pyrkimys se on!

Vierailija
30/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittele puhelimeen puhumista jonkun sukulaisen kanssa. Kehitätte puhelimeen jotain sopivia keskusteluja mitä töissäsi voi tulla asiakkaiden kanssa vastaan. Pääset pikkuhiljaa kammosta eroon.

Vierailija
31/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä edessäsi koko ajan kynä ja lehtiö, ja kuuntele tarkasti, mitä soittaja sanoo. Voit myös kertoa, että kirjoitat muistiinpanoja samalla, niin pääset ongelmaan käsiksi nopeammin. Silloin ei pieni tauotuskaan haittaa, ja saat miettimisaikaa. Tee tarkentavia kysymyksiä, jolloin varmistut, että puhut soittajan kanssa täsmälleen samasta asiasta. Jos vielä tässä vaiheessa tuntuu ylivoimaiselta, sano tarkistavasi asioita, ja soitat vähän ajan kuluttua takaisin. Harva kieltäytyy siitä, koska silloin osoitat selvästi, että otat asian vakavasti. Takaisin soittaessa pahoittele viivästystä, vaikka aikaa ei olisi kulunutkaan.

Vähä vähältä vastaamisesta ja ongelmien ratkaisuista tulee niin rutiininomaiseksi, että epävarmuuden ja pelon saa hallintaan. Ne ongelmathan syntyvät siitä, että ei hallitse tarpeeksi hyvin asioita, joita kysytään, ja tulee pelko haukuista ja ikävästä palautteesta. Jos joku ihmettelee käytäntöjäsi, niin kannattaa rehellisesti sanoa, että asioiden hoitaminen puhelimitse on sinulle hankalaa jostain syystä.

Itselläni on myös tuollaista taustaa, mutta pikku hiljaa olen siitä päässyt, koska välttelyllä se ei poistu. Pienetkin onnistumiset ruokkivat uusia hyviä kokemuksia.

Vierailija
32/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole normaalia jos beetasalpaajia joutuu käyttämään että puheluista ja työnteosta selviää. Sosiaalisen median käyttö varmasti vielä pahentaa tilannetta, kun ei joudu altistamaan itseään epämukaviin tilanteisiin, siis puhelimessa puhumiseen. Esiintymisjännitykseen saa kyllä apua, ilman että tarvitsee lääkitä itsensä joka aamu ennen töihinlähtöä.

Vierailija
33/41 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti hyvä saada aluksi mieto lääkitys lääkäriltä.  Minä työskentelin myös asiakas- ja puhelinpalvelussa muiden toimistotöiden lisäksi.  Olin/olen myös ujo ja jännittäjä.  Kaikki alkoi sujua sitten kun  tietoisesti ajattelin, että olen "työroolissa" tai tavallaan näyttelen, enkä ole se arka yksityishenkilö.  Tällä tavalla suhtautumalla ajattelin olevani niissä tilanteissa ulkopuolinen ja tiesin osaavani auttaa asiakasta.

Vierailija
34/41 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko tai älä, siihen tottuu kyllä ajan mittaan. Sinun on nyt vaan kestettävä tämä tulikoe, hankit vaikka tarvittavan lääkityksen. Tuossa mainittiinkin jos beetasalpaajat, jotka ovat hyviä esiintymisjännitykseen ja esimerkiksi vapinaan, eikä vaikuta mitenkään aivotoimintaan. Jos taas tuntuu että sekään ei auta, voi aina miettiä bentsoja, mutta nämä eivät ratkaise perusongelmaa ja ei hyvä pitkästi käytettynä. 

Olen ollut samassa tilanteessa suunnilleen vuosi sitten ja alku oli kauheaa. 4/5 puheluista tuntui olevan ihan hirveän hankalia ja oli vaikeaa. Nyt se lukema on enää 1/5. Että altistaminen auttaa ja samalla ne taidot kehittyy. 

Tsemppiä!

Ap täällä ja nykytilanne. Kesä on ohi ja olen pihelintöissä. Ja tiedättekö mitä, vaikka en olisi ikinä uskonut olen päässyt etenemään ja kehittymään tässä pihelinkammossani siihen pisteeseen että vastaanotan puheluita.

Kiitän teitä niin paljon näistä kaikista tsemppaavista kommenteista! Olen todella kiitollinen kaikesta taustatuesta täällä, koska en tästä muualla uskaltanut kertoa.

Olen pystynyt rauhoittamaan mieleni, beetasalpaajat ovat olleet turvana laukussa mutta niitä en ole enää tarvinnut. Pystyn nyt kuuntelemaan soittajaa puhelimessa ja hänen asiaansa sen sijaan, että keskittyisin omaan jännitykseeni enkä mainittavasti kärsi enää Black out-kohtauksista. Minua auttoi todella paljon se, että sain harjoitella puheluita ensin rauhassa omassa työhuoneessa ja kesän ajan etätöissä. Olen saanut todella paljon varmuutta töihini ja asioiden hoitamiseen.

Kaikkeen tottuu ja niin sitä vaan pikkuhiljaa siedättyy ihan todella haastaviinkin tilanteisiin. Olen tavallaan myös todella onnellinen siitä, että uskalsin ottaa tämän haasteen vastaan ja lähteä kehittymään uuden työn mukana.

Ap

Vierailija
35/41 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko tai älä, siihen tottuu kyllä ajan mittaan. Sinun on nyt vaan kestettävä tämä tulikoe, hankit vaikka tarvittavan lääkityksen. Tuossa mainittiinkin jos beetasalpaajat, jotka ovat hyviä esiintymisjännitykseen ja esimerkiksi vapinaan, eikä vaikuta mitenkään aivotoimintaan. Jos taas tuntuu että sekään ei auta, voi aina miettiä bentsoja, mutta nämä eivät ratkaise perusongelmaa ja ei hyvä pitkästi käytettynä. 

Olen ollut samassa tilanteessa suunnilleen vuosi sitten ja alku oli kauheaa. 4/5 puheluista tuntui olevan ihan hirveän hankalia ja oli vaikeaa. Nyt se lukema on enää 1/5. Että altistaminen auttaa ja samalla ne taidot kehittyy. 

Tsemppiä!

Ap täällä ja nykytilanne. Kesä on ohi ja olen pihelintöissä. Ja tiedättekö mitä, vaikka en olisi ikinä uskonut olen päässyt etenemään ja kehittymään tässä pihelinkammossani siihen pisteeseen että vastaanotan puheluita.

Kiitän teitä niin paljon näistä kaikista tsemppaavista kommenteista! Olen todella kiitollinen kaikesta taustatuesta täällä, koska en tästä muualla uskaltanut kertoa.

Olen pystynyt rauhoittamaan mieleni, beetasalpaajat ovat olleet turvana laukussa mutta niitä en ole enää tarvinnut. Pystyn nyt kuuntelemaan soittajaa puhelimessa ja hänen asiaansa sen sijaan, että keskittyisin omaan jännitykseeni enkä mainittavasti kärsi enää Black out-kohtauksista. Minua auttoi todella paljon se, että sain harjoitella puheluita ensin rauhassa omassa työhuoneessa ja kesän ajan etätöissä. Olen saanut todella paljon varmuutta töihini ja asioiden hoitamiseen.

Kaikkeen tottuu ja niin sitä vaan pikkuhiljaa siedättyy ihan todella haastaviinkin tilanteisiin. Olen tavallaan myös todella onnellinen siitä, että uskalsin ottaa tämän haasteen vastaan ja lähteä kehittymään uuden työn mukana.

Ap

Nyt mua ahistaa tää hiton PIHELIN! Mikä ihmeen ennakoiva tekstinkorjaus taas vauhdissa :))) en kestä tätä väsyneenä! PIHELINkammoinen täällä vaan hei.

Ap

Vierailija
36/41 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vihaan puhelimessa puhumista, mutta sitten kun opin työn ja joku soitti niin olin tosiaan sen 'tilanteen päällä' koska tiesin mistä puhun. Mutta kannattaa kuunnella itseään ja miten lähtee menemään, jos siitä ei vain tule mitään niin vaihda työpaikkaa! Työuupumuksen/paniikkihäiriöt kokeneena voin sanoa että ei ole sen arvoista!

Vierailija
37/41 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä Ap ja nykytilanne taas! Olen tehnyt tätä työtä nyt kesän lopusta saakkaa ja kehitys on ollut valtavaa. Koko puhelinkammo on tällä hetkellä taaksejäänyttä aikaa, enkä oikein meinaa uskoa itsekään miten paha tilanne oikeasti olikaan. Lähdin tähän työhön aivan kauhean pahasta kammosta ja ekat puhelut todellakin mokailin aivan hirveällä tavalla, kun niitä nyt muistelen.

Tällä hetkellä jopa odotan innoissani puheluita ja koen, että on valtava etuoikeus saada puhua asiakkaiden kanssa heidän vaativan tason ongelmista, joissa pystyn ohjaamaan eteenpäin ja auttamaan. Olen oppinut laittamaan omaa persoonaani myös peliin ja toimimaan puhelimessa luonnollisesti. Osana yhdistää siihen myös tarpeen tullen kohteliaisuutta, osanottoa ja empatiaa. Olen itsestäni todella todella ylpeä!

Työnanatajalla ei ole aavistustakaan siitä, millaisen matkan olen kulkenut tähän pisteeseen. Jos he olisivat tienneet, en todennäköisesti olisi paikkaa edes saanut. Onneksi tosiaan sain harjoitella kesän aikana ensin etätöissä ja omassa huoneessa, suoraan tulikoepaikalle en olisi pystynyt suuntaamaan.

Mutta tsemppiä muille saman kanssa painiville, ihan oikeasti minäkin selvisin tästä eteenpäin, mutta pitkällistä altistusta ja inhottavia hetkiä se kyllä alkuun vaati.

Ap

Vierailija
38/41 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vielä Ap ja nykytilanne taas! Olen tehnyt tätä työtä nyt kesän lopusta saakkaa ja kehitys on ollut valtavaa. Koko puhelinkammo on tällä hetkellä taaksejäänyttä aikaa, enkä oikein meinaa uskoa itsekään miten paha tilanne oikeasti olikaan. Lähdin tähän työhön aivan kauhean pahasta kammosta ja ekat puhelut todellakin mokailin aivan hirveällä tavalla, kun niitä nyt muistelen.

Tällä hetkellä jopa odotan innoissani puheluita ja koen, että on valtava etuoikeus saada puhua asiakkaiden kanssa heidän vaativan tason ongelmista, joissa pystyn ohjaamaan eteenpäin ja auttamaan. Olen oppinut laittamaan omaa persoonaani myös peliin ja toimimaan puhelimessa luonnollisesti. Osana yhdistää siihen myös tarpeen tullen kohteliaisuutta, osanottoa ja empatiaa. Olen itsestäni todella todella ylpeä!

Työnanatajalla ei ole aavistustakaan siitä, millaisen matkan olen kulkenut tähän pisteeseen. Jos he olisivat tienneet, en todennäköisesti olisi paikkaa edes saanut. Onneksi tosiaan sain harjoitella kesän aikana ensin etätöissä ja omassa huoneessa, suoraan tulikoepaikalle en olisi pystynyt suuntaamaan.

Mutta tsemppiä muille saman kanssa painiville, ihan oikeasti minäkin selvisin tästä eteenpäin, mutta pitkällistä altistusta ja inhottavia hetkiä se kyllä alkuun vaati.

Ap

Olipa harvinaisen positiivinen ja ilahduttava kommentti tällä palstalla, kiitos! Hieno homma. Menestystä työhösi jatkossakin!

Vierailija
39/41 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä kiitollisena!

Teillä on ollut aivan huikeita vastauksia ja koen saaneeni näistä jo suurta apua. Etenin itsesiassa jo eteenpäin siten, että hain beetasalpaajien verkkoreseptin verkkolääriltä ja nyt laukussa on valmiina propral 10mg odottamassa haastavia tilanteita. Koska olen pahemman luokan esiintymisjännittäjä, lääke on minulle tuttu ja tiedän sen vievän fyysisten oireiden pahimman kärjen. Jostakin syystä en ole sitä nyt vuosiin käyttänyt, mutta nyt tämän uuden työn myötä tilanteet ovat menneet haastavampaan ja huomaan etten pärjää enää pelkästään omin päättelyin ja yrityksin.

Tosi hyviä vinkkejä käytäntöön on tullut muualtakin. Tavootteenani on siis ihan oikeasti nyt myös tässä hommassa kehittyä, eli motivaatiota on selättää tämä pelko ja saada kehitettyä itseäni uusiin työtehtäviin, koska näen jo kauas että se voi viedä todella pitkälle uudella uralla, johon tähtään. Haluan olla jonain päivänä vielä tätäkin enemmän, joten olen jokseenkin valmis haastamaan itseni vaikka nyt tuntuu ettei tästä mitään tule.

Harjoittelu pelikin edessä, muistiinpanot, tähän tottuminen, sekä ajatus siitä ettei haittaa vaikka on vähän outo. Loistavia vinkkejä! Kunhan saan propralilla leikattua alkuun sen jännityksen pahimman terän, uskon että elimistö tottuu siihen ettei puhelimessa puhuessa ole mitään hätää. Pystyn keskittymään ja kokoamaan itseni paremmin, kun äänen värinä ja pulssi eivät hakkaa tuhatta ja sataa.

Uskon, että tässä on vuosisadan mahdollisuus kehittyä eteenpäin ihmisenä, sekä työelämässä ja tämän kortin haluan katsoa!

Sun tilanne on sen verran hankala, että suosittelisin lisäksi jotain ratkaisukeskeistä terapiaa. Sen ei välttämättä tarvitsisi olla hirveän pitkäkään. Julkiselta et varmaan ehdi saada apua, mutta oisko sulle taloudellisesti mahdollista maksaa terapia itse? Se olisi myös panostus tulevaisuuteen.

Vierailija
40/41 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä kiitollisena!

Sun tilanne on sen verran hankala, että suosittelisin lisäksi jotain ratkaisukeskeistä terapiaa. Sen ei välttämättä tarvitsisi olla hirveän pitkäkään. Julkiselta et varmaan ehdi saada apua, mutta oisko sulle taloudellisesti mahdollista maksaa terapia itse? Se olisi myös panostus tulevaisuuteen.

Ai tää olikin vanha ketju. Ei tule hirveästi katsottua noita päiväyksiä.