Oletko löytänyt sen "täydellisen" kampauksen/hiustyylin
Jokainen on varmaan nähnyt näitä -naisia (ja myös miehiä) jotka leikkauttavat ja kampaavat hiuksensa aina samalla tavalla, ja ovat tehneet näin vuodesta ja usein jopa vuosikymmenestä toiseen.
Miten on käynyt omalla kohdallasi ? Eli onko löytynyt se ns "täydellinen" hiustyyli, joka sopii mielestäsi itsellesi niin hyvin, että et ole kokenut tarpeelliseksi muuttaa sitä pitkänkään ajan jälkeen.
Kommentit (26)
Tavallaan. Hiukseni ovat luonnonkiharat ja ehdottomasti helpoimmat pitää pitkänä. Joten näillä mennään.
Minulla on ohuet hennot ja lättänä tukka ihan silloinkin kun olen terve, eli ei johdu mistään kilpirauhasesta tai muusta. Ylhäällä pito niin että hiukset eivät mene pitkin päänahkaa, vaikka hollantilaisella letillä tai hainhampailla tai arfikkalaisella perhonkammalla on hyvä. Etsin edelleen ohjeita hiusten saamiseksi karheammaksi.
Olen löytänyt. Jo lukioajoista saakka mulla on ollut aikalailla sama tukkatyyli, eli hiukset auki ja suoristettuna. Tykkään varsinkin nyt, kun tukassa alkaa olla kunnolla pituutta. Jakauksen paikkaa kyllä vaihtelen välillä, esim. nyt olen innostunut keskijakauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ohuet hennot ja lättänä tukka ihan silloinkin kun olen terve, eli ei johdu mistään kilpirauhasesta tai muusta. Ylhäällä pito niin että hiukset eivät mene pitkin päänahkaa, vaikka hollantilaisella letillä tai hainhampailla tai arfikkalaisella perhonkammalla on hyvä. Etsin edelleen ohjeita hiusten saamiseksi karheammaksi.
Auttaako syväpuhdistavalla tai hilseshampoolla pesu?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama ongelma ja hiusten värjäys on ainoa joka auttaa. Ärsyttävää, muuten pidän omasta väristäni.
En ole montaa syväpuhditsavaa kokeillut, mutta tietenkin kuivashampoo ja suolasuihke ja värjäys kuivattaa tyveä niin että se kohoaa. En enää halua käyttää kuin luonnon värejä, ja se ei kuivata kuten synteettiset.
Vierailija kirjoitti:
En ole montaa syväpuhditsavaa kokeillut, mutta tietenkin kuivashampoo ja suolasuihke ja värjäys kuivattaa tyveä niin että se kohoaa. En enää halua käyttää kuin luonnon värejä, ja se ei kuivata kuten synteettiset.
6 siis
En ole löytänyt. Mulla on pitkät, alaselkään ulottuvat hiukset, koska en ole muutakaan keksinyt.
Mulle sopisi 1980-luvun tyyli
Eli edestä kerronsottain ja takatukka ja permanentti. En kehtaa pitää, kun ei ole muodissa
Aika monella hiuslaatu rajoittaa kampausta.
Jos on vahvat hiukset, niistä saa vaikka mitä, mutta katkeileville hiuksille ei välttämättä käy kuin lyhyet, tai korkeintaan polkka.
Olen, annoin vain kasvaa vähän yli olkapäiden. Nyt tukka "laskeutuu" eikä tuuhota joka suuntaan.
Olen käynyt viimeksi kampaajalla 2006. Fiskarsseilla lähtee ja päähän jäävä hamppu ponnarille. Ainoa ja paras, tyyli meinaan.
Ihastuin 80-luvulla Cindy Crawfordin hiuksiin, ja siitä lähtien olen heittänyt omat, hartiapituiset hiukseni edestä ilmavasti taakse. Kiharuus omasta takaa. Nykyisin hiukseni ovat aika harmaat, mutta leijonatyyli säilyy loppuun asti.
Mulla on ollut sama hiustyyli viimeiset 30 vuotta. Pitkä suorat hiukset ponnarilla.
M51
Ihana hiustyyli. Kyllä jotkut osaa!
Kyllä, itselläni on paksut, pitkät, laineikkaat hiukset. Paras pituus kasvonpiirteileni on hieman olkapäiden alapuolelle ulottuvat ja yöksi kieputus pantakiharoiksi, joilloin saan hyvät, vahvat laineet. Saan usein kehuja hiuksistani, vaikka ikää on jo melkein 50v.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kuivashampoota!
Vierailija kirjoitti:
Mulle sopisi 1980-luvun tyyli
Eli edestä kerronsottain ja takatukka ja permanentti. En kehtaa pitää, kun ei ole muodissa
Maailmalla afropermis on muotia. Meillä kahden vuoden päästä jos joku uskaltaa.
Pitkät värjäämättömät paksut hiukset melkein aina auki. Sama tyyli viimeiset 20 vuotta. Sitä ennen oli otsahiukset.
Hiuslaatu on karhea ja laineikas. Mitä vähemmän sitä yrittää laittaa sen parempi lopputulos.
En, koska minulla ovat luonnonkiharat hiukset. Ne eivät kuulemma sovi minulle. Laiskistuneet koronan aikana niin paljon, etten jaksa suoristaa niitä. Nyt ne ovat pitkät ja pidän niitä kiinni. Aivan sama, että mitä muut ajattelevat niistä.