Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+Luomuplussa+ vaikka torvet tukossa, mutta.....

14.10.2006 |

eilen testasin selvän plussan, joka oli tänä aamuna aika hailu. Tarkoittanee sitä, että kesken menee tai että ois kohdunulkoinen kun arvot laskussa. Pitäisikö käydä jossain tarkistuttamassa? Vai odottaa? Kun on tosiaan nuo munatorvet laparoskopiassa todettu olevan tukossa.

Ekasta ehkäisyttömästä kierrosta tuli, esikoinen saatu aikaan IVF:llä. Että sikäli ihmeitä tapahtuu ja olihan tämä todellinen yllätys. Mutta kyllä nyt on fiilikset maassa, ensin annetaan ja sitten viedään pois. Alussa, mutta kuitenkin... :(

Baby

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se viiva siitä vielä vahvistuu!! Itse kävisin veritestissä ihan vain varmuuden vuoksi, kun epätietoisuudessa on niin hirveää elää. Joskushan voi tapahtua, että laparoskopiakaan ei anna 100 prosenttisesti oikeaa vastausta. Jos testi positiivinen niin jotenkinhan siittiö- ja munasolun on täytynyt kohdata ja se ei onnistu jos johtimet täysin tukossa. Toivon sydämmeni pohjasta että plussa vahvistuu ja saatte vauvan! Ainakin tuo toivoa antaa tulevaan. Itse juuri kamppailen kohdunulkoisen kanssa, rankkoja juttuja mutta ehkä se kertoo siitä että raskaus on kuitenkin mahdollinen, jos vain kiinnittyisi oikeaan paikkaan. Todella paljon tsemppiä sinne ja ilmoittelethan itsestäsi!!

Vierailija
2/15 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endorfiini: Kiitos sinulle ja voimia oikein kovasti!

Itse testasin nyt päivällä vielä kerran Apteekin omalla. Edelleen todella haalea plussa, mutta kyllä sen nyt näkee tihrustamatta että viiva on. Ei kai tässä auta kuin odottaa...hedelmöitymispäivästä ei tietoa, varmaan 2-3 viikkoa sitten. Lieviä raskausoireita on. Mutta sieltä voi tulla joko vahvempi plussa tai menkat tai sitten tosiaan menee kesken/kohdunulkoinen (joka tosiaan aiheellisesti pelottaa). Eli mitä vaan...

Baby, IVF-poika 1v 2kk, ja luomuylläri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksamista ja voimia kokemukseesi!

Lueskelin vanhoja viestejäsi ja olisin kysynyt, että mihin korkeuksiin tuo hcg sinulla nousi? Itselläni on tällä hetkellä päällä epäily kohdunulkoisesta, ultra ensi tiistaina rv 5+5. Toivottavasti saadaan jotain selkoa asiaan silloin

Vierailija
4/15 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..hoidot ja hormoonit meni näin:

28.8.06 2 huonolaatuista blastokystaa siirrettiin

3.9.06 6.päivä siirrosta alkoi todella runsas vuoto jota kesti 2päivää

6.9.06 9pp vaaleanpunainen vetinen vuoto (aivan kuin kiinnittymisvuotoa)

11.9.06 pp14 kotitestissä haalea haamu (juuri ja juuri näkyi)

12.9.06 pp15 veritestissä hcg vain 13

14.9.06 pp17 kotitestissä yhä haamu

15.9.06 pp18 hcg 23

18.9.06 pp21 kotitestissä vahva plussa

21.9.06 pp24 hcg 131

25.9.06 pp28 hcg 662

29.9.06 pp32 hcg 1912, ultrassa näkyi ehkä alkio kohdussa, sekä nestettä vatsaontelossa ja kysta oikeassa munasarjassa.

4.10.06 pp37 hcg n.4000 (en muista tarkkaa)

5.10.06 pp38 ultrassa näkyi kohdunulkoinen vasemmassa munajohtimessa. Sain ensimmäisen Metotrexaatti piikin.

9.10.06 hcg n.8000 Sain uuden solumyrkky piikin.

12.10.06 hcg n.7000

13.10.06 ultrassa ei näkynyt ulkoista, mutta korkeiden hormoonien vuoksi 3. piikki... Edelleen nestettä ja verta sekä vatsaontelossa että oikeassa munasarjassa, jossa myös kysta 33mm.

Eli näin meni minun kauan odotettu, ensimmäinen " raskaus" . Seuraava verikoe on sitten torstaina ja kovasti toivon että se viimeinen piikki olisi tehonnut ja säästyisin leikkaukselta. Vuotoja ei ole ollut koko aikana, mutta vatsaturvonnut ja ollut kipeänä. Rinnat edelleen suuret ja arat. Henkiset koettelemukset onkin asia erikseen.

Toivon todella että teillä olisi asiat kohdallaan ja vauvanalku oikeassa paikassa! Noita veriarvojakaan kun ei kuulemma sais liikaa tuijottaa kun niissä on niin suuria yksilöllisiä eroja.

Vierailija
5/15 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks onnea luomuplussasta!!! Ja ((())) voimahaleja sinne kovasti! Älä vielä heitä kirvestä kaivoon...sillä eihän viivan vahvuuksilla ole merkitystä. Jos kaksi viivaa tulee tikkuun, niin raskaana olet! Muistat varmaan kun minäkin kesällä kirjoittelin luomuplussastani...ekaks testasin kaks hailakkaa plussaa ja kun en uskonut, ni vein muutaman päivän päästä pissanäytteen arvauskeskukseen, sit oli vahva plussa. Meillähän luomuihmeen kanssa kävi ikävästi...pikkuinen ei jaksanut kasvaa, kehittyä ja tulla luoksemme. Kasvu oli pysähtynyt viikolle 6+1...lääkkellinen tyhjennys tehtiin rv:lla 11+4. Kyllähän se suretti, kun ensiks annetaan ja sit otetaan pois. Luulis, että lapsettomuusajassa ois ollu jo tarpeeks, mut vielä piti keskenmenokin kokea. Emme ole sureneet sitä sen kummemmin vaan ajattelemme paremminkin positiivisin mielin tulevaa. Tämähän kertoo sen, että meillä on myös mahdollisuus luomuna raskautua :) Klinikalla olivat varsin toiveikkaita uudesta luomuylläristä, koska pas-siirtoa ei tehdä ennen kuin keväällä.

Kyllähän nää luomuyllärit niin uskomattomilta tuntuu...pitkän lapsettomuuspolun jälkeen. Mut ihmeitä todellakin voi tapahtua. Et ole ainut, jonka tiedän kenellä olleet torvet tukossa ja eka raskaus hoidolla ja sit luomusti naps! Ilmeisesti sinun eka raskaus avasi torvesi tai jotain?! Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin ja saatte pikkukakkosen!!

Mullahan oli niin, että vasen torvi auki (endo puoli) ja oikea tukossa. Ja vasemman puolen " viipsukat" epämuodostuneet...liekkö endon turmelemat?! Sitä mekin olemme miettineet, että onko oikean (terveen munasarjan) puolen torvi nyt sitten auki vaiko endopuoli toiminut?! Sitähän ei koskaan voi tietää...

Pikkukakkosen toivossa täälläkin

Hansuliini & pikku ukkeli 10kk

Vierailija
6/15 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni veritestien tulokset on menneet seuraavasti

pp13 48

pp14 71

pp18 143

pp21 430

Enempää kuulemma ei tarvitse seurata ja hoitopaikka suostuu tekemään ultran vasta rv 7+0, joten päätimme mennä yksityiselle ensi viikolla tarkistuttamaan tilanteen.

Millä viikolla olit ensimmäisessä ultrassa?

Vierailija
7/15 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle noin käy. Endohan voi kuivua raskauden aikana ja torvetkin avautua sen verran. Itselläni on nyt 4 kk vanhat IVF-kaksoset ja 3-v luomulapsi. Nyt mulla on ollut vähän outoja tuntemuksia viime aikoina. Mulle on tullut jopa raskaus mieleen. Asia olisi kyllä aikamoinen sokki. Kuukautiset ei ole olleet kertaakaan ja testata en uskalla. Mulla kyllä pahoinvointi varmaan kertois asian todellisen laidan. Kummassakin raskaudessa se on ollut aikamoinen...

Vierailija
8/15 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hansuliini toivottavasti teillä pian tärppää uudestaan!

Bambi71 tsemppiä, ehkä nyt siis pitäis toivoa ettet ole raskaana ;)

Tänään testasin ClearBluella, ei mikään kauhean tumma mutta aivan selvä plussa! Huh huh. Tämä on meille todellinen yllätys, vauva ei ollut muutenkaan suunnitelmissa vielä ... Tosin tästä nyt ei voi vielä päätellä että vauva tulisi, mutta ainakin kroppa toimii paremmin kuin ennen raskautta.

Mihin tässä tilanteessa ottaisitte yhteyttä, yksityiseen ultraan, sairaalaan, missä olitte lapsettomuushoidoissa vai neuvolaan, missä ei saa ultraa ennen rv 14?

Vierailija
9/15 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sut tuolta lapsettomuuspuolelta. Ihanaa, että olet luomuplussannut! :)

Meillä on tyttö 10kk ja plussasin (suureksi yllätykseksemme) luomusti! Meilläkään ei ollut vielä varsinaisesti suunniteltu toista vauvaa... Itse etenin seuraavalaisesti. Ensin menin alkuraskaudenultraan yksityiselle rv7+0. Sitten soittelin neuvolaan, johon sain ekan ajan rv10+0. Kaupungin ultraan pääsimme rv13+3. Valitsimme np-ultran, sillä täällä pääsee normaalisti vain yhteen ultraan (sinäkin taisit ola treelta?).

Eli aluksi kannattaa käydä ultrassa yksityisellä. En tiedä ottavatko entiseen hoitopaikkaan (me oltiin Taysissa, enkä edes kysynyt sieltä) ultraan. Voit tietysti soittaa ja kysyä.

Vielä kerran suuret onnittelut!!

v, rv16+2

Vierailija
10/15 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se plussa varmasti ylläri, kun sitä ei osaa odottaa. Asioilla on tapana järjestyä...ja kohta huomaatkin kuinka nautit odotuksen ihanuudesta. Onhan siinä se hyvä puoli, jos kaikki menee hyvin niin ei tarttee enää hoitorumbaan lähteä :) Eihän mekään varmaan näin pian haluttaisi toista, mutta endon takia melkein " pikku pakko" . Jos vaan luomuylläri suotaisi, niin kyllä oltas ikionnellisia.

Minä ainakin pääsin neuvolaan alkuraskauden ultraan. Aika varattiin oltetetulle rv:lle 7, heti kun soitin neuvollaan plussaamisestani. Luulisin, että sinunkin tapauksessasi pääset ultraan kunnalliselle puolelle ettei tarttee yksityiselle mennä. Jos ei neuvolan kautta onnistu, niin kannattaa soitella lapsettomuusklinikalle.

Jotenkin mulla on niin iloinen olo sinun plussauutisestasi :) Luo toivoa itsellekin...

Mukavaa sunnuntai päivää sinne!

Hansuliini

Vierailija
11/15 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kummempia, testailut jatkuu ;) Mitään uutta ei oo selvinnyt, eilen predictorilla tuli haalee pallura ja tänään apteekin omalla jo vähän vahvempi viiva (ei kuitenkaan testiviivanvahvuinen). Neuvolaan en vielä ole ottanut yhteyttä. Katsotaan nyt koska. menkkamaista kipua on selässä.

Oma olo on vieläkin sekava koska ei tässä vielä uskalla vauvaa alkaa odottamaankaan.

Vierailija
12/15 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on todettu laparoskopiassa putket ihan tukossa oleviksi ja lapset ovat IVF/PAS. Väestöliiton lapsettomuuslääkärin mukaan tällaisessa tilanteessa kohdunsisäinen raskaus on lottovoiton todennäköisyysluokkaa. No, raskaana olen minäkin ja tajusin sen vasta 7. viikolla. Ei ole tullut mieleenkään käyttää ehkäisyä!

Suosittelen tosiaan että menet heti ultraan, yksityiselle jos et pääse yleiselle --- tosin tässä tilanteessa kohdunulkoisen mahdollisuus on niin suuri että luulisi yleiselle pääsevän jo oman terveytesi takia.

Jos vauva on oikeassa paikassa, onnittelut mielettömästä lottovoitosta :-)

Vierailija
13/15 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttisi oli jotenkin pelottava vaikkakin ihan oikea. Mulle lapsettomuuspuolelta sanottiin vain onneksi olkoon että kyllä siellä torvessa sitten läpikulkua on. Meidän neuvolassa EI PÄÄSE ultraan, ja mulla ei tottapuhuen olis varaa yksityiseen mutta varaan kyllä kuitenkin ajan.

Nyt pelottaa.

By the way, ihan selkee + testiin tänään.

Vierailija
14/15 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittivatkin lapsettomuuspolilta takasin, lääkäri oli ollut sitä mieltä että ehdottomasti minun taustallani ultraan sinne. No hyvä niin! Menkkakipua on mahassa ja selässä eikä ole yhtään raskaana oleva olo. Ei siis oikein luottavainen tulevaan.

Vierailija
15/15 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut myös kohdunulkoinen raskaus, ja mitään oireita tästä ei kyllä alkuun ollut. Toivottavasti pääset pian ultraan. Ja todellakin oispa vauva oikeassa paikassa. Minulla myös vasen puoli tukossa, sinne alkio sitten kiinnittyi " jumiin" .

Tulethan kertomaan uutiset sitten ultran jälkeen...

Iloisia yllätyksiä tarvitaan aina:)

Tsemppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä