♥SYYSväen04 VIIKONloppu♥
Kommentit (33)
Jotakin asiaa mulla kai oli, kun tänne kirjauduin mutta nyt katosi ajatuksen pätkä, höh.
Ynikselle piti varmaankin jotakin sanoa liittyen tuohon taloyhtiön toimintaan. Tosi tympeältä tosiaan kuulostaa, enkä minääkään ymmärrä sitä että ei olla kiinnostuneita oman taloyhtiön kunnosta ja voinnista. Kun omaahan siinä hoidellaan! Siis minusta ainakin oman kodin lisäksi sillä ympäristöllä on suuri merkitys, piha-alueet, jne. Minä en osaa tuohon taloyhtiön ulkopuoliseen hallitukseen sanoa mitään mutta toivottavasti joku ratkaisu löytyisi! Onko teillä jonkin huoltoyhtiön kanssa sopimusta jostain palveluista vai toimiiko kaikki taloyhtiön asukkaiden varassa?
Meillä pidetään suht hyvää huolta yhteisesti tästä taloyhtiöstä. Talkoita on kaksi kertaa vuodessa, lisäksi " hiekkalaatikko" -talkoot, " laiturin nosto" -talkoot ja mahdolliset " sokkelin maalaus" -tai " maalaus" talkoot yleensä. Ja aina riittää osallistujia. Ei kaikkien tarvitse aina olla mukana mutta vaihdellen. Jotkut innokkaat ovat aina paikalla .... (me ei olla niitä kylläkään vaikka pyritään siihen että talkoissa aina oltaisiin .. ) Joskus kun ulkoillaan lasten kanssa, saatetaan huvikseen vaan ottaa haravat käteen ja haravoida että tulee jotakin tehdyksi (Äitikuu, minäkin tykkään haravoida).
Kiva, että Mimmulilla ja Enkelillä oli mukava kahvihetki joka piristi mieltä :)
TP, mulla samoja aatoksia noiden dvd-hommien suhteen. Meilläkään ei vielä tyttö tosiaan kauan jaksa katsella eikä muistakaan asiaa joka päivä. Mutta totta se on, että helpottaahan se paljon että edes sen 15 min. jaksaa jotakin katsella jos tarvitsee rauhaa tehdä jokin asia pikaisesti kuntoon ... :)
Äh, meilläkin joku vaihe menossa että päiväunet tökkii. Tyttö höpötellyt jo kauan sängyssään eikä tunnu lainkaan siltä että nukahtaisi ...
Oli tosi kiva iltapäivä/ilta siellä ystäväperheen luona :) Antaa taas kivasti energiaa tuollainen visiitti. Kun siellä oli niin paljon lapsiakin, tykkäsi tyttökin olla. Tämä traditio taisi jäädä silloin siitä, kun aikoinaan ekaa kertaa pitivät tupareita. Hienoa minusta on se, että jotkut jaksavat tosiaan nähdä noin vaivaa ja laittaa juhlia.
Rauhaisaa päivän jatkoa kaikille!
Alli
Talkoopäivä on päätetty. Pj pysykööt jossain maan raossa. Tein ja laitoin ilmotuksetkin kaikkialle:) Alli, meillä on huolto- ja isännöintiyhtiö, mutta surkea sellainen. Yksi iso homma oiskin kilpailuttaa ne uudelleen, mutta ketään ei kiinnosta eikä tietotaitoakaan oikein riitä. Voisin itsekin ruveta puheenjohtajaksi muuten, mutta talousasiat on se heikko lenkki. En uskalla ottaa niin isoa vastuuta, jos en ole kärryillä asioista.
Meidän taloyhtiössä on alussa tehty paljon yhdessä, rakennettu aidat ympärille ja grillauspaikka pihalle jne. On vietetty yhteisiä pikkujouluja jne. Enää ei näytä ketään kiinnostavan. Vanhat asukkaat ei enää jaksa innostua ja uudet ei kai osaa tulla mukaan tai eivät ole kiinnostuneita. Kaikilla tuntuu myös olevan niin kiire, ettei kiinnosta hoitaa omaisuuttaan. Talvityöthän meillä teetetään huoltoyhtiön toimesta, mutta ruohonleikkuu yms. jää kesällä asukkaille (toisin sanoen meille ja yhdelle toiselle perheelle).
Lapset on olleet megaärsyttäviä tänään! Ihanaa, viikon päästä olen Mikkelissä ma-pe ja saan vähän paremman hotellihuoneenkin. Tavallaan on sellainen olo, että mies maistakoot nyt omaa lääkettään, kun minä alan työmatkailla ja mies joutuu olemaan lasten kanssa. Toisaalta eihän sitä niinkään voi ajatella. Eihän tässä kukaan omaa itsekyyttään työmatkoilla ole. Miehelle se luultavasti tulee olemaan muutenkin rankempaa, kun ei ole tottunut siihen.
Pitäis jaksaa pihahommia. Kalusteet vois viedä sisälle varastoon, samoin grillin. Jaksaiskohan mies... Meillä näyttää olevan kaikki muut nyt flunssassa paitsi minä!
T: Ynis
Ei auta varmaan kuin peiliin katsoa, jos tuntuu, että palstoilla on hiljaista. Mitähän ihmiset oikein puuhailee. Kaikki käy vaan kattelemassa, josko joku muu ois kirjoittanut jotain????
Perjantaina mäkin kävin " shoppailemassa" . Heh. Eli paikallisessa lähituotemyymälässä ja kirppiksellä. Löysin neidille pitkikset, 2poolopaitaa ja collegepaidan. Lisäks ostin vähän leipää ja rieskaa, hunajaa, kuivattua lipstikkaa ja kuivatut luomu-borskeittoainekset. Yhteensä 11.60. Pe iltana täällä sattui vielä olemaan nuorisoseurantalolla elokuva Autot ja mies lähtikin sitte kolmikon kanssa sitä kattomaan. Toki oli varsin pitkä Pekalle, mutta pukkasin vaan hänetkin mukaan. Ois kuitenki ollu harmissaan jos ei päässy ja mä pääsin sitten Iikan kans vaunuttelemaan ja sain naapurin vielä juttukaveriksi.
Eilen oltiin mun kotona käymässä. Reissu meni ihmeen kivasti. Mies oli koirakokeissa ja tuli nyreissään pois, kun ei homma oikein ollu sujunut.
Tänään sitte hirvijahtiin. Aamu alkoi ihan kivasti, mutta puolesta päivästä on ollukki melkosta sitten. Itkua, kiukkua, pyllyn punoitusta, ja toukkia! Yäk! Oli jääny kompostiastia turhan pitkään muhimaan :( Kohta pitääkin vielä mennä roskiskaappia siivoamaan, että ei enää tulis moista. Mies kun on nyt hoitanu noita tiskejä, niin en oo itekään sitte huomannu astiaa käydä tyhjäämässä.
Enkelille malttia masuvauvan kantelemiseen. Mä muuten luulin, että täysiaikaiseksi lasketaan vasta rv 38 jälkeen syntyneet. Aina mun tekis mieli sanoa vielä jotakin enemmän, mutten kuitenkaan osaa. Mulle tulee susta niin yks kaverini mieleen, mutten silti osaa kumpaakaan oikeasti auttaa eikä kuunnella. Mutta huoli on jaksamisestasi.
Mimmuli osaa kyllä aina yhtä ihanasti huomioida meitä kaikkia erikseen. Ite tulee nykyään kirjoitettua ihan mitä sattuu muistamaan ja paljon jää laittamatta.
Öttis. Älä murehdi turhaan. Toki voit puheterapeutilla käydä Veetin kanssa, mutta mun mielestä teillä ei oo mitään syytä huoleen. Täällä ruuneperien joukossa vain voi tuntua puheen määrä vähäiseltä. Pekan puhe on varsin samanlaista kuin kuvailit. Samoi oli esikoisella aikanaan ja nyt hän on reipas eskarilainen, joka lukee yksinkertaisia sanoja. Pääasia on, että poika ymmärtää puhetta ja yrittää itsekin tapailla sanoja. Kyllä ne pikku hiljaa rupeavat tulemaan paremmin ja sanavarasto karttuu.
Nyt on lähdettävä siivous- ja pyykkihommiin, vaikka pyhä onkin. Ei auta.
T@hti
Juu, on tullut kurkittua, et josko ois ihmiset käyneet kirjottamassa! Pitääpä nyt muutama sana laittaa, kun on aikaa. Katkerana jäin kotiin, kun muut lähti Lintsin valoja ihastelemaan. Mä jouduin tyytymään meidän ikkunasta avautuvaan näköalaan ja täytyy sanoa, että näin syyspimeällä näyttää kyllä tosi kivalta huvipuisto, kun kesällä ei niitä valoja juuri näy. Aamullakin oisin ulkoilemaan tahtonut, mut en uskaltanut.Kohdunsuulla oli vihlontaa ja jäin sitten ruuan laittoon. No, pitää yrittää iloita yksin olosta! Kohta tämäkin on historiaa...
T@hti ja muut, kiitos välittämisestä! Tää on hieno porukka, kun täällä oikeasti huolehditaan ja tuetaan! :)
Ynis, toivottavasti taloyhtiöjutut selviää! Ymmärrän, et tuntuu varmaan ihanalta välillä ITSE päästä kotoa hetkeksi ja jättää arjen touhut miehen vastuulle! Voipi tehdä ihan hyvää ja sitten on ihana palata taas lasten luo!
Alan jo odotella äitini tuloa, viikko vielä niin sitten nähdään, ihanaa! Mulla on aamulla neuvola, hyvä kun vieraat meillä, niin Nekulla hoitajat sillä aikaa. On uskomattoman rentouttavaa päästä YKSIN istumaan raitiovaunuun!
Nea vähän yskiskellyt. Ekaa kertaa elämässään tyttö yskii!! Nyt vaan pelkään kuollakseni, et itse tuun kipeäksi. Ei ei ei enempää valvomista tämän päälle...!!
Momentti oli saanut pienen tytön! :) ONNEA ja siunausta pikkuiselle, jos täällä meidän vanhojen tuttujen juttuja käyt lukemassa! :)
No jospa siirtyis sohvalle ja telkun ääreen. Maha on täynnä sitä epäterveellistä pannaria ja irtokarkkiähky toi Jatun mieleen! Hyviä illan jatkoja!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv35+1
Suositelkaa. Keraaminen taso lieteen vai minkälainen? Yritän ympäripuhua miestä hankkimaan uuden hellan meille:) Minä ottaisin tavalliset levyt ja muutenkin perushellan uunilla jossa ala- ja ylälämpö sekä grillivastus. Sitten vois miettiä uudelleen, jos joskus rempataan keittiö (ehkä 10 vuoden päästä). Mies ei halua väliaikaista hellaa, vaan sellasen joka pysyis pitkään remontista huolimatta (mikähän se pitkään mahtaa olla). Keraaminen taso ei innosta mua yhtään jostain syystä. Jos saisin vapaasti valita, niin ottaisin ehdottomasti kaasulieden (uuni vois ehkä olla sähkö), mutta sen voi unohtaa. Kauhean paljoa minä en haluais maksaa hellasta, mutta jotenkin ois helpompaa uusia se kokonaan kuin alkaa hinkata tota vanhaa puhtaaksi ja etsiä siihen uusia uunipeltejä. Siistin näköiseksi se tuskin enää tulis millään hinkkaamisella.
Enkelille kivaa neuvolareissua! Hyvä, että pääset yksin sinne! Nauti:)
ompa pinossa ollut hiljaista tänään.
Me just kotiuduttiin katsomasta mun serkun eli Veetin kummisedän jääkiekko peliä. Pelaa Hifk.n b-junnuissa. Veeti aivan onnessaan katseli matsia. Viime kaudella ei malttanut edes kahta minuuttia katsoa peliä. Nyt vaan hoki koko ajan haluan haluan, Haluais niin kovasti päästä luistelemaan ja aina kun näkee jossain lehtimainoksessa lätkätavaroita hokee myös haluan, haluan. Ollaan luvattu jouluksi ostaa ensiluistimet sille. Saa nähdä onko liian pieni vielä mutta toinen kun niin kovasti haluaa.
Mies just antaa Veetille iltapalaa niin saan rauhassa koneella hetken kirjoitella.
Meijän naapuri rapusta muuttaa ihmisiä pois. Ajattelin huomenna soittaa huoltoyhtiölle (joka vastaa asuntojen vuokraamisesta) että onks se 4h+k mistä muuttavat pois ja jos sinne ei oo vielä uusia asukkaita muuttamassa niin voitaisko mahdollisesti siihen muuttaa. Tää nykyinen asuntohan on 3h+k. Ois kiva et Venlakin sais oman huoneen. Vielähän ei Venla omaa huonetta tartteis, mutta näis taloista vapautuu tosi harvoin 4h+k asuntoja.
Taas tuli vaan omaa napaa.
Nyt meen itekkin syömään jotain.
Öttis, Veeti ja Venla
Tänään on tosiaan ollut hermot kireällä, kuten kerroinkin. Päiväunille mennessä alkoi pieni taas riehua ja huudella sängyssään ja heittää tuttia. Laitoin sitten tutin kokonaan pois ja siitähän se riemu repesi. Ei sitä huutoa kestänyt kuin 15 min, mutta uskokaa pois, että itsestä se tuntuu pitkältä ajalta. Nyt illalla mies ei antanut tuttia ollenkaan ja kauhea huuto taas. Kävin äsken pyyhkimässä räät naamalta pois ja koitin jutella tutin oravavauvoille antamisesta. Ei auttanut. Otin sitten tutin ja leikkasin siitä leveästä päästä puolet pois ja koitin selittää, että tutti on ihan rikkikin. No, halusi sen kuitenkin ja koittaa kai sitä tuolla imeskellä. Jos ei vieläkään jätä tuttia pois, niin sitten on jo pakko vaan heivata se roskiin tai ulos niille oraville. Tota tutin heittelyä en vaan enää jaksa.
Esikoisellekin selitin, että sisko on jo liian iso syömään tuttia, että siksi annetaan huutaa, ettei toisella kuitenkaan ole mitään hätää. Tyttö rupesi selittämään kuinka hän pienenä vauvana söi tuttia ja sitten se oli rikki ja se annettiin oravavauvoille. Ihana:) Jätti nimittäin oikeasti tutin 5kk ikäisenä ihan itse:)
Mukana kuvioissa, nostatan vain pinoa. Iltatoimet kutsuu. Palaan astialle huomenna!
Mimmu kera jälkikasvun
Voi, miten ihanaa onkin kolmen viikon jälkeen päästä kotiin! Ollaan vain ihmetelty omaa hiljaisuutta ja rauhaa. Niin, yhden lapsen taloudessa voi tosiaan joskus olla hyvinkin hiljaista, varsinkin kun tuo yksi lapsi on aika rauhallinen tapaus. Venna on halinut pehmolelujaan ja touhunnut koko illan omiaan. Nyt tuntuu myös kolmen viikon väsymys todella purkautuvan, olen menossa nyt jo nukkumaan kun ei enää silmät pysy auki!
Huomenna päiväkodilla on valokuvaus, aamulla edessä taistelu palmikoiden laittamisesta... Ne vaan on niin nätit Vennalla enkä uskalla jättää hoitajien huoleksi. Erona letityksessä kotona on se, että päiväkodilla typy suorastaan hinkuu omahoitajan letitykseen, äidin kanssa tuo homma taas hoituu melkoisen vastustushuudon saattelemana :/
Miehen selkä on edelleen vaan huonona. Kävelee linkussa ja mutkalla ja napsii vahvoja lääkkeitä, jotka auttavat vain vähän. Viides kipuviikko tulee kohta täyteen. No, jospa tämä kotiinpääsy ja stressin helpottaminen helpottaisi selkäkipuakin.
Toivottavasti nyt ehdin taas paremmin palstailemaan ja parantamaan tapani tämä omanapaisuuden suhteen!!
- tea remontista selvinneenä (ja H19+3 menossa) -
Iikalla itkupäivä. No, ei kylläkään oo koko päivää itkeny, mutta selvästi tavallista enemmän. En oo yhtään selvillä, mikä johtuu mistäkin. Ei auta kuin koittaa seurata tilannetta ja saada jotain selkoa. Jos ei muu auta, niin sitten täytyy lähteä allergialääkäriä tapaamaan.
Tea. Ihanaa, että remontti on ohi. Toivottavasti miehesi selkävaivat helpottaa.
Öttis. Pisti silmään tuo ensiluistimet. Jos ostatte luistimet, kannattaa ostaa kunnon luistimet, ettei tee huonoa jalalle. Kyllä pienikin voi oppia luistelemaan, jos sinnillä harjoittelee. Ja Veetihän on motorisesti lahjakas muutenkin.
Ynis. Tsemppiä tuttiasiaan.
Meillä on keraaminen liesi. Oltais otettu induktioliesi turvallisuussyistä, mutta niitä oli aika huonosti silloin tarjolla ja sitte ois pitäny melkein kaikki kattilat ja pannut uusia. Välillä tympii, että miksi piti tuo ottaa, kun sitä pitää olevinaan olla koko ajan pyyhkimässä ja varomassa, mutta toisaalta on kyllä ihan kätevä. Ja kiertoilmauunista oon kyllä tykänny. Saa laitettua kaks peltiä kerrallaan paistumaan.
Hyvää yötä!
T@hti
Siellä neiti nukkuu pätkitty tutti suusta roikkuen. Voi hyvänen aika! Millonkohan sitä huutoa kestäis, että vois vaan kylmästi heittä tutin romukoppaan.
T@hti, just toi keraamisen lieden hoitaminen on se kompastuskivi. Jotkut sanoo, että pitää heti pyykiä puhtaaksi ja jotkut taas, että on helppo saada puhtaaksi pinttyneetkin liat. Mitähän uskois, meillä kun ei todellakaan joka ruuanlaiton jälkeen heiluta rätti kourassa. Mun mielestä tavalliset levyt on ihan ok, kun en kerran sitä kaasuhellaa saa:)
Tea, millainen tuli kylppäristä?! Kiva, että Venna viihtyy taas kotona ja leikkii itsekseen!
Ynis, miksi ei kaasuliettä? Pullo vie kyllä jonkinverran tilaa keittiönkaapissa. Tälläviikollakin oli kiva kokkailla kynttilänvalossa, kun oli sähköt poikki. Ja meillä ne on usein poikki. Onneksi on kaasu. Sopii megahätäiselle kokkaajalle.
Täällä kypsynyt äiti-ihminen. Tulee sellainen olo, että enpä taida enää kaivata tälläsiä " perhe" -viikonloppuja. Nyt niitä on ollut oikeastaan 2 peräkkäin. Ainakaan mulla ei ole ollut muuta menoa. No, uimassa ja kävelyllä olen käynyt. Mutta hermoja raastaa ihan tosissaan noi lasten kiljumisen ja kiukuttelut. Enkä ymmärrä miksi esikoinen on ruvennut heräilemään melkeen joka yö ja tulee ruinaamaan päästä meidän sänkyyn (yleensä sanon, ettei käy ja meneekin suosiolla takas omaansa). Tänä aamuna klo 5.45 heräsin pelästyen, kun esikoinen kiljui täysillä ja tuli valittamaan sitten meidän ovelle. Meni kyllä taas omaan sänkyynsä takasin, kun ensin selvitin, että nenä on tukossa. Mutta tohon kiljumiseen heräsin silleen, että uni karkas kokonaan sen takia. Sitten vielä nää taloyhtiön asiat alkoi vaivaamaan.
Enkeli, mulla ei ole viime aikoina ollut paljoa ongelmaa sen suhteen, mutta tiedän hyvin mitä tarkotat, kun uni karkaa kokonaan. Tuttu homma! Nyt on hermo ihan kireällä, kun esikoinen vielä aamulla sitten herätessään rupesi kiljumaan heti meidän sängyssä. Miksi pitää aina taistella ja tapella joka asiasta!
Millä ihmeellä vois opettaa lapselle vähän kärsivällisyyttä!
Näyttäis vielä siltä, että pienelle on tulossa flunssa uudelleen viikon tauon jälkeen. Kenties esikoisellekin (syksyn eka). Nytkö sitten jatkuvasti sairastetaan, vaikka vaan tavallista flunssaa. Lisäksi kun päiväkodin henkilökunta on sairaana, niin pyytävät jatkuvasti hakemaan aikasemmin hoidosta.
Kysynpä omituisen kysymyksen samalla. Onko kenelläkään kokemusta taloyhtiön ulkopuolisesta talohallituksesta?