♥SYYSväen04 VIIKONloppu♥
Kommentit (33)
Pienempi rupesi heti kiukkuamaan aamupalan kanssa. Ei ole yleensä tapana. Heräsi kyllä hyvällä tuulella klo 8 vasta. Nyt on tainnut jo puoli tuntia tuolla änkyröidä.
Eilen pesin syöttötuolin ja aion laittaa sen huuto.netiin myyntiin. Meillähän on sellanen jenkkimallinen omalla tarjottimella. Saa vähän keittiöön lisää tilaa, kun myyn pois sen. Pienempi nykyään istuu tavallisella tuolilla, vaikka sääli sekin on. Leuka just ylettää pöydän reunaan.
Pitäis tunnin päästä mennä sinne uimaan. Ei kyllä huvita tollasen kiukkuajan kanssa ja jos ei edes syö aamupalaansa, niin sitten on siellä nälkäisenä.
Enkeli, enää 2 viikkoa!!! Lepää, lepää, lepää! Koita jaksaa! Nauti siitä, että on edes seuraa! Lintsin ajan loikoile rauhassa sohvalla, kun kerrankin voit!
T: Ynis
Täälläkin unet katoaa..Miehen kello soi arkena 7.20 jamienäen saa unta ku kuuntelen typyä.Tänään heräsin tasan 7.20 eikä uni tullu...Suututtaa!Ja väsyttää!!!
Ppika lähtee tänään,täytyy pakkailla sen tavaroita.
Oiski kiva lintsillä pyörähtää valoja kattelemassa..
jatu
Ollaan nimittäin miehen kanssa kotona kaksin! Onni on mummulassa. No,mikä tässä on outoa? Se että vaikka eilen oli meidän vapaa ilta, me ei ollakaan krapulassa... Käytiin teatterissa ihan autolla. Vuokrattiin vielä leffa ja mentiin yhden pintaan nukkumaan.
Teatteri esitys oli tosi hyvä. Shakespear Hollywoodissa. Sai nauraa paljonkin ja aika kului siivillä. Ei olla miehen kanssa koskaan käyty teatterissa vaikka yhdessä ollaan oltu 8,5 vuotta. Pitäs ottaa ihan asiaksi käydä silloin tällöin.
Ynis, marraskuu ok. Laskettelu tuskin onnistuu näillä keleillä mutta tavataan muuten sitten.
Lepoa teille raskautetuille! Mä oon tuota just miettinyt, että jos tässä vaikka tulis kuin ihmeen kaupalla raskaaksi niin toivottavasti Onni nukkuu päikkyjä vielä pitkään, että sais itsekin sitten levätä niiden aikana. Ainakin Onnia odottaessa olin ihan kuolemanväsynyt ihan alussa. Toisaalta tein kyllä kolmivuorotyötä tuolloin. Mutta silti.
Kyllä nuo toisten viikot vaan etenee. Aina kun luen vaikka äitikuun supistuksista tai vaikka enkelin, mietin että ei vielä, ei vielä. Sitten viestin alla on viikot ja yli 30 jo kasassa!!! No ei nyt vielä tarvikaan syntyä mutta kuitenkin siis hirmu määrä jo viikkoja kaikilla.
Tänään olis pihatalkoot täällä. Mennään pariksi tunniksi niihin ja sitten kai haetaan Onni päikkyjen jälkeen mummulasta. Kauppaan pitää mennä kun Onnin Kokkolan kummitäti tulee huomenna yökylään. Kiva nähdä pitkästä aikaa!
Meillä ei Onni edelleenkään tiedä mitään Puuha-Peteistä tai muista. No yhden P-P koneen sai synttärilahjaksi ja sanoo sitä kyllä ihan oikein Puuha-Peteksi. Toissa päivänä yritin antaa Onnin katsoa ennen pikkukakkosta jotain lastenohjelmaa. No, se loppui tietty melkein heti kun Onni alkoi katsoon ja Onni meinas alkaa itkeen ja sanoi " ei mee tuo nukkumaan" . Noinhan se itki kun Nalle Luppakorva meni nukkumaan kun katsoi sitä kirjastosta lainattua Nalle Luppakorva videota..
No jokohan tässä olis tarpeeksi viety palstatilaa.
T-P
Aamupalat syöty ja muutenkin aamutoimet tehty. Tai no, palloilemme vielä yöpaidoissa kaikki kun ei ole kiirettä minnekään!! Ihana tunne!! Täällä sataa tihkuu koko ajan joten ulos ei viitsi vielä ainakaan mennä, kaupassa kävimme jo eilen, siivota ei tarvitse ... Iltapäivällä mennään ystäväperheen luokse " avoimiin oviin" . Heillä sellainen joka syksyinen traditio kutsua kavereita kylään. Koko päivän ovat ovet auki, jokainen saa tulla kun sopii, on ruokaa ja juomaa. Tosi kiva tapa - näkee paljon ystäviä ja tuttuja :)
Tyttö katselee Ti-Ti-Nalle DVD:tä. Sai syntymäpäivälahjaksi meidän yhdeltä ystäväperheeltä. Se on selkeästi uusin suosikki. Varmasti siksi, että siinä lauletaan ja leikitään ja sitä tyttö tykkää tehdä. Tanssii innoissaan. Tyttö ei kuitenkaan juurikaan jaksa keskittyä varttia enempää noihin videoihin, tms. Onneksi, kai. Eipä tarvitse rajoitella. Eikä jokapäivä edes " kaipaa" . Olikos se Jatun tyttökin Ti-Ti Nalle fani :) ? (Mua vaan ärsyttää jostain syystä se Riitta siinä kasarikampauksessaan mutta mun mielipiteellä ei tietty siinä suhteessa ole väliä :) )
Enkelille tosiaan voimia kovasti kantaa pikkuista, kaksi viikkoa enää. Hurjaa miten aika rientää! Äitikuullekin toivon supistukset pois!
Enkelin viestistä tulikin mieleeni, että käyttääkö muutkin jo tuota jäähymenetelmää ja kuinka? Meillä ei vielä ole jäähy käytössä. Toistaiseksi epätoivottu käytös on jollain muulla tavalla vielä saatu kuriin - juuri mm. tuo läpsiminen tai tavaroiden heittely jota meilläkin enemmän tai vähemmän näkyvillä. Tyttö läpsii lähinnä mua tai miestä, hyvin harvoin ketään muuta. Yleensä vielä on riittänyt, että tytön ottaa syliotteeseen ja sanoo asiasta tiukasti. Mua vaan kiinnostaa tuo jäähyjuttu.
Meillä, muuten, havaittavissa lievää edistystä pottailussa. Jihuu!! Ehkä siis vaipat ovat poissa ennen eskaria ;)
Kerpun Sassalle vielä onnea ja iloa tutittomuudesta! Meillä unitutti käytössä kyllä vielä mutta olemme jo tytön kanssa jutelleet siitä kuinka oravavauvat tarvitsee tuttia paljon enemmän kuin tyttö - olen vakaasti päättänyt että tutti jää ennen vuoden vaihdetta. Me mennään vaan vähän rauhallisempaan tahtiin tämä vieroitus kun tytölle tuo unitutti tuntuu olevan niin äärimmäisen tärkeä. (Vai onko sittenkään ... ? Jos mä vaan luulen niin .. Pohdin edelleen tuota Sassaa kuinka helposti kävi ...)
Mukavaa päivän jatkoa kaikille! Tarvin lisää kahvia ...
Alli
Vahdin lasten aamupalaa samalla..kamalan mekkalan saavat aikaan,en jaksas kuunnella!
Alli:Riitta ärsyttää täälläkin,oikeestaan en olekuullu vielä äidistä ketä ei ärsyttäs.Ja kokemuksella voin sanoa että vielä monet ohjelmat tulee sua ärsyttämään,mutta sitä eitnodellakaannsulta kysytä katotaanko niitä ;-)) Japojan kanssa olemme olleet titi konsertissakin...
Meillä ei myöskän vielä jäähy ole käytössä(pienemmällä siis) mutta esim.nyt typy ja syöttötuoli siirty eri huoneeseen kun ei maidonjuonnista tule mitään!
Nyt on tauko ohi!
jatu
... eipäs ollutkaan - samalla sekunnilla kun tähän koneelle istahdin, alkoikin kuulua iloinen selostus makuuhuoneesta. Eli palaan myöhemmin asiaan :)
Hengissä siis ollaan, huomenna muutetaan takaisin omaan kotiin ja oma arki saa taas alkaa. Mummo ja pappa on parhaillaan siivoamassa meidän kotia. Ihanaa kun auttavat, muuten ois aika sumplimista!
- tea -
Aamu oli ihan kamala, Nea uhmaili ja läpsi aamusta asti ja mä olin niiiiin väsynyt ja loppu, et tunnin verran pidättelin itkua. Sade muutti suunnitelmat ja mentiin Itikseen. Siellä muistin, et Mimmuli oli huhuillut kahviseuraa ja treffattiin! Mies oli Nekun kanssa sillä aikaa ja sain rauhassa rupatella! Kiitos vielä Mimmulille, oli ihana jutella! :) Ja mä olin paaaaljon paremmalla tuulella sen jälkeen. Sen verran vaan kävelin, et katoin Hulluilta päiviltä lasten vaatepuolen, mut mitään en ostanut. Pari kipeää supistusta tuli sitten kun istuttiin kahvilla, mut ohi meni onneksi! Sit käytiin vielä omalla porukalla syömässä ja nyt on ähky, vaikkakin karkkia tekis mieli...
Mua ärsyttää sen Riitan kampaus, vaikka ei dvd:tä olekaan, cd:n kansi riittää! ;-)
TP, kiva kuulla et oli mukava ilta miehen kanssa! :)
Alli, meillä se jäähy on 2min sohvalla miettimistä. Istutaan vieressä, jos/kun ei pysy paikallaan. Usein rauhoittaa tilanteen, ei aina. Läpsimisen kohdalla taitaa paremmin toimia, et kiinnittää huomion muualle, muuten vaan jatkuu. Mut tänään Nea ois ite halunnu läpsimisraivarinsa kanssa miettimään sohvalle, oli kai itekin ahdistunut tilanteesta. No oltiin pukemassa ja Itikseen lähdössä, ni ei enää jäähylle lähtenyt.
Allille vielä, et kuulostipa kivalle tuo kavereidesi traiditio! :) Oispa meilläkin kaveripiirissä jotain tollasta. Tuntuu, et nykyään kaikilla niin kiire ja perheet ja aikataulut ei sovi yhteen, et liian vähän näkee ystäviä. Mäkin olisin niin seurankipeä kaiken aikaa..
Joo, viikot tosiaan vierii. Ja voihan se olla, et menee yli lasketun ajankin, mitä tod. en toivo, kun tää olo niin tuskaista. Voi kun sitä vaan jotenkin jaksais ja erityisesti, et jaksais Nekun kanssa olla kärsivällisempi. On vaan pinna niin kireellä väsyneenä, et kun alkaa läpsiä, niin mua alkaa itkettää, kun harmittaa ja suututtaa niin paljon ja tuntuu et ei vaan jaksa..
Mies on Neaa nukuttamassa. Meinas jo autoon nukahtaa. Vieraat jäi vielä ostoksille. Tässä ehtii nyt sitten vähän levähtää. Eipä muuta, kuin mukavaa päivänjatkoa!
Jatu, ilmottele, jos meette Lintsille, jos vaik siel kävis kahvilla..? Mies vois heittää mut vaikka autolla! :)
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv35
Viikot menevät vauhdilla eteenpäin. Pelottavaa. Juokseeko elämä ohi? Vai juoksenko minä elämän ohi?
Vein lapset eilen aamulla mummollaan. Kamala aamu: lähettiin liian myöhään, piti hakea lasten kuravaatteet tarhasta, ruuhkaa, Valma oksensi autoon ennenkuin päästii edes motarille, piti tankata ja vielä tietokone ja paperit väärässä paikassa ja lopulta oli tolkuttoman myöhässä tapaamisesta. Huh, onneksi aamut eivät yleensä ole tälläisiä.
Illalla olikin sitten kaverin kanssa syömässä ja siiderille. Ihanaa. Tänään aamulla luennoimassa ja nyt olen syönyt valmisruokaa ja marjakakkua. Vielä vähän järkkäilen paikkoja ja menen lasten luokse mummollaan. Taidetaan jäädä sinne, kun mies on mökillä.
Ottaisiko vielä vaikka suklaata?
Pilette -omaa napaa.
Onpa kurjaa kun ei millään enää ehdi joka päivä palstalle kirjoittelemaan :-( Parina päivänä on jopa lukeminen jäänyt kun ei vaan ole ehtinyt. Seuraavana päivänä olen kyllä sitten lukenut. Mutta tavallinen päivä menee nyt niin että ylös, suihkuun, meikkaus ja pukeminen, lapset ylös ja vaatteisiin, kahden tarhan kautta junalle ja töihin, töitä, töitä, töitä, töistä suoraan yliopistolle ja luentoja iltakahdeksaan. Sieltä sitten junalla kotiin ja hetki lasten kanssa, sitten lapset nukkumaan ja itse myös iltapesulle ja nukkumaan. Joinain päivinä en ole ehtinyt syömään mitään muuta kuin lounaan! Terveellistä?
No, onneksi ensi viikolla on syysloma ja ehtii hetken hengähtää. Ehkä viimeinkin ehtisin soittaa kännykälle takuukorjauksen? Ja Lillin 2-vuotisneuvolaankin voisi vaikka yrittää ehtiä syyslomalla.
Lilli oli tässä viikolla pari päivää tarhasta poissa kuumeen ja silmätulehduksen takia. Reippaasti hän on antanut laittaa silmätipat vaikka se kurjaa onkin. Me muut ollaan *kop kop* vielä säästyneet.
Enkelille voimia kantaa pikkuista vielä hetken aikaa! Supistukset hus pois!
Kiitos ihanista keskusteluista, Kukkuun ja Mimmulin viisaista sanoista ja ayapille kauniista tarinasta. Meillä ei iltarukousta lueta läheskään joka ilta, harvoin iltasatuakaan :-( Miten niin suutarin lapsilla ei ole kenkiä? Voi kun saisi olla vielä lasten kanssa kotona niin ehtisi niin paljon enemmän!
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Pienellä on väsy, uhma tai joku. Uimassa oli oma itsensä, mutta muuten on vähän väliä jaksanut raivota ties mistä.
Uimassa oli kivaa, mummikin tykkäsi. Lapset viihtyi pitkään. Itse sain uitua ehkä 500m, mutta normaalia vauhdikkaammin. Lisäksi vesijuoksin 100m. Juoksu päättyi siihen, kun pieni juoksi altaassa ja meni veden alle hetkeksi. Piti mennä olemaan läsnä ja lohduttamaan, vaikkei siinä mitään vakavaa tapahtunutkaan. Mummi taisi vähän pelästyä.
Mies omaehtoisesti kävi Jumbossa ja jopa hulluilla päivillä. Ei taida kovin sairas olla enää:)
Jotain kivaa pitäis keksiä, mutta mitä. Ulkona on tympeän märkää ja vähän väliä sataakin.
Ompa ulkona ollut tänään sateinen ja kurja ilma. Ajattelin et oltais lintsillä käyty mutta ei houkuttele ulkona oleminen.
Enkeliltä supistukset hus pois. Ajatella ei mee enään kauan että teilläkin on pieni nyytti.
Veetin puheesta vielä. Sanoo Veeti sanoja isi, äijä=äiti, hauva, vauva, Enla=Venla, hauan=haluan yms, monet sanat sanoo vaan todella epäselvästi ja monesti sanoo sanoista kaksi ensimmäistä tavua. Ja vain muutamia 2 sanan lauseita sanoo esim. vauva kakka ja sillä tarkoittaa että vauvalla on kakka. Minua kutsuu nykyään melkein aina omalta nimeltäni. Kiva kun huutelee kaupoissa nimeäni. Yritän kyllä selittää että olen äiti sinulle.
Jaahas Veeti tuli istuskelemaan tuohon viereen. Saa nähdä saanko rauhassa kirjoittaa.
Kohta ois sauna. Pitää varmaan mennä ja sen jälkeen vois muutaman lasillisen punaviiniä juoda.
Ynis onko sellainen syöttis hyvä mikä teillä on? Mun pitäis Venlalle ostaa sit kun vähän kasvaa. Meillä on sellainen perus puinen niemen tehtaan ja se ei aikaan Veetiä pitänyt paikallaan hetkeäkään. Ajattelin et jos Venlasta tulee samanlainen vauhti hirmu niin ois hyvä sellainen missä ois se tarjotin.
Torstaina on jälkitarkastus. Pitäis ehkäsy asia miettiä. KAippa mä vaan otan e-pillereitä. Kierukkaa en halua vaikka lapsia ei ookkaan suunnitelmissa.
Nyt tuli vaan omaa napaa.
Öttis, Veeti ja Venla
Laitoin just meidän tuolin myyntiin huuto.netiin. Ei taida vielä näkyä siellä, mutta lähtöhinta 30 euroa eikä hintavarausta:) Toi tuoli vie kyllä enemmän tilaa kuin normaali, mutta se on siitä erinomainen, että sitä saa kallistettua taaksepäin ja meillä on jo varmaan 3kk ikäisestä pidetty tyttöjä siinä. Ovat viihtyneet paljon paremmin kuin sitterissä lattialla, kun pääsevät aikuisten tasolle katselemaan. Mun mielestä on hyvä tuoli. Siinä on lisäksi 5-pistevaljaat, joten lapsen saa varmaan aika hyvin köytettyä kiinni (meillä ei ole tarvinut kauheasti kokeilla). Lisäksi siinä on pyörät alla, joen liikuttelu on helppoa. Käy huutamassa:) Tai jos ei mene kaupaksi, niin voin myydä suoraan, jos kiinnostaa.
Lapset riehuu taas hulluna, kun pitäis rauhottua nukkumaan. Mies ei oikein tajua, vaan on innoissaan, jos keskenään hilluvat hampaita pestessä ja antaa riehua. On varmasti vaikea rauhottua taas.
Menen pois, kun on vaikea laastari sormessa kirjottaa (löin käden tiskipöydällä olleeseen fileerausveitseen) :)
Poika läks mummin ja ukin matkaa..ikävä sitä taas tulee!
Kävästii pikasesti autolla kaapit täytee ruokaa ja hullut päivät kiersin vaik käytii itikses!
Tuo Allin kavereiden tapa on tosiaan kiva,niinkuin Enkeli sanoi ,joskus tuntuu et on mahdoton löytää kyläilypäiviä ni ei nää kavereita niin paljo ku tahtos :-( Me vielä voidaa mennä kylää oikeestaa vaa lauantaina koska typyn unien jälkee ku lähetää ja julkisilla liikutaa ni kotiintulo menee myöhäseks!
Enkeli:taitaa jäädä lintsin valot näkemättä,typy kun tahtos sitte laitteisiin..
Öttis:Meilläki on syöttis tarjottimella ja on kyllä hyvä!Poika pysy siinä ihan istuimen omalla lannevyöllä mut typy on valjaissa ;-)) on edellee,ei pysy tavan tuolilla ollenkaa..
mukavaa iltaa kaikille!
jatu
Saunaan pitää mennä mutta tulinpa piipahtamaan ensin täällä.
Jännät paikat. Nyt on serkku likka sitten synnärillä. Oli jo päivällä käynyt kun supistellut oli mutta iltasella sit meni sinne jäädäkseen. Kun lapsivesi oli vähissä ja sitä rataa. Uskonpa, että huomenissa viimeistään on heillä nyytti sylissä.
Mulla on - tiedän, toistan jo itseäni - ihan epätodellinen olo tuon asian suhteen. Melkein sama fiilis kuin oman raskauden aikana. Tämä pariskunta kun ei aikonut ikinä yrittääkään lasta niin on vaikea uskoa, että nyt ne ponnistelee siellä synnärillä:) Tosi ihanaa!
Tänään oltiin pihatalkoissa ja oli ihan kivaa. Jopa yhden siiderin join:) Ja sitten olinkin ihan väsyksissä. Onni ei tänään ollut nukkunut päikkyjä lainkaan. Oli nukkunut mummun luona 8.30 asti!!!!!!!! Ihan outoa! Tosin nukkumaan oli mennyt 22 ja simahtanut sekunnissa. Äiti on semmonen, ettei aina tarkkaile kelloa niinkään kun Onni on hoidossa vaan vie pojan nukkumaan kun näyttää väsyneelle. Se on mulle ok, toimii siellä kun siellä on iltasella aina enemmän touhua kun pappakin höpöttelee kovasti Onnin kanssa.
Nyt sitten nukahtikin Onni jo vähän yli 8. Toivottavasti nukkuu hyvän yön, pitkän ainakin.
Kävin laittamassa kissojen (meidän Tikru ja vanhempieni Mikki) haudoille kanervat. Ja ostin enemmänkin niitä, että äiti saa viedä omien vanhempiensa ja veljensä haudalle.
No joo nyt mun pitää mennä saunaan.
Meidän neiti se ei välitä, vaikka tutti ois missä kunnossa. Silti se kelpaa. Aikaisemminhan tein jo pari reikää siihen ja tänään vetäsin saksilla kynnenpään kokoisen palan pois kärjestä. Ei sanaakaan, vaan hyvin kelpasi:) Äsken kävin sitten vetämässä tutin pois suusta, kun oli unessa, eikä haitannut mitään. Minäkin haluaisin jotenkin pehmeämmin toimia, mutta ei näköjään hyödytä:)
Öttikselle piti vielä sanoa, että hyvä, jos Veetillä tulee kuitenkin äänteitä ja eri kirjaimia. Meilläkin pienempi tosi paljon puhuu vielä sitä epäselvää mongerrusta. Luulen tietäväni mitä tarkotat:) Mutta puheterapeutilla käynti on kyllä suositeltavaa jo senkin takia, että saatte selvyyttä asiaan josta ette välttämättä ennestään niin paljoa tiedä. On paha, kun vertaa saman ikäisiin jotka on paljon kehittyneempiä. Toisaalta on hyvä myös tunnistaa avun tarve.
T-P, olen lähes kade teidän talkoista. Meillä taloyhtiön pj alkaa olla näköjään täysin kypsä koko hommaan. Voisi sanoa, että käytännössä on jo lopettanut koko homman. Eli tällä hetkellä meillä ei tapahdu yhtään mitään hallituksen toimesta. Mieshän kuuluu hallitukseen ja yritti tiedustella asiaa. Vastaus oli, että talkoothan voi olla millon vaan.
No, en kerro ja jauha enempää. Olen tosi ärsyyntynyt koko tilanteeseen. Miksi ihmisiä ei kiinnosta asuntonsa ja taloyhtiönsä kunto yhtään. Monille se asunto on kuitenkin elämänsä isoin sijoitus. Grrr...
Ynis. Jos et saa sitä myytyä niin mä voisin sen mielelläni ostaa tai sit käyn huutamassa sitä =). Täytyy käydä huuto.netis kattoo jos vaik löytäisin sen sieltä. Mulla ei omia tunnareita ole, mutta miehen tunnareilla voin huutaa.
Puheesta. Veeti oikeestaan vasta kesällä alkoi kiinnostumaan puhumisesta. Siihen asti on vaan touhottanu ja säheltänyt menemään, ei sitä kiinnostanut koko puhuminen. Veeti onkin motorisesti tosi taitava. Mielummin käydään ajoissa puheterapeutilla kuin sitten myöhemmin.. Th sanoi että sekin seuraa nyt Veetin puhetta kun Venlan kanssa kuitenkin joudutaan kuukauden välein neuvolassa käymään.
Joo mutta jos menis Veetiä nukuttamaan että pääsis sit rauhassa leffaa kattomaan jonka mies kävi vuokraamassa.
Öttis
Ja ensin; kerrankin saan olla LiLi. Tässä eiliset
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=8584592&p=2&tmo…
Itse tarvitsen linkkejä useasti (nykyisin viikolla luen n. joka toinen pvä), mutta kirjoittelen niin myöhään, että aina joku on ehtinyt linkittää. Taitaa siis olla eka kerta :) (ja vasta n. 2,5v syysmammailua takana).
Mies on mökillä siis vieläkin, huomenissa tulee. Aamupäivän käytin siivoukseen. Rankin osa oli saada lapset siivoamaan huoneensa, isommat siis. Antsa kyllä kanteli lelunsa lelulaatikkoonsa, mutta isompien kanssa oli kova vääntö. Alku aina hyvin, mutta sitten löytyi aina jotain kiinnostavaa. Lopussa kiitos seisoi, huusholli on puhdas ja siisti :D
Antsan päiväunet olivat tällä kertaa todellinen ponnistus. Kaksi tuntia nukutin poikaa (ensin toki yritin olla nukuttamatta) ja lopulta tuo simahti ennen kolmea. Pakko oli saada päikkäreille, jotta jaksoi illan. Hankala nukahtaminen taitaa johtua siitä, että mies on nukuttanut lähiaikoina poikaa usein päiväunille viereen. Olen kyllä sanonut, että hankaloittaa sitten omaan sänkyyn päivänukuttamista, mutta noh..
Iltapäivällä kävimme koko popula (=minä + 3 omaa + 1 vieras lapsi, esikoisen kaveri) kyläjuhlissa. Juhlat olivat matinea-tyyppinen tapahtuma. Yllättävän hyvin jaksoi nuorimmainen olla runsaan tunnin sylissäni, kuunnella ja katsella. Arpaonnikin suosi. Esikoinen hoki arpajaisten aikana, että hänen on pakko voittaa, koska hänellä on aina niin hyvä onni matkassa ;) . Sitten kun pojan nimi kuulutettiin, ei hän sitä edes ensin kuullut, vaan pelleili omiansa. Voitti tohvelit ja minä lasikoristeen.
Mukavaa viikonlopun jatkoa, sisters! Sairaille jaksamista, supistukset pois niiltä, jotka eivät niitä vielä tarvitse ja rakkautta ja hyvää mieltä kaikille!
Saamuska♥
totesi Nöösä perjantaina kaupassa, kun näki rekissä roikkumassa punaisen takin, jossa oli hupussa valkoinen karvareunus. =D
Sain tänään ostettua Nöösälle talvivaatteet. Meinasin selvitä edullisemmin, mutta lopulta ostinkin Jonathanin kosteussuojatut takin ja henkselihousut. Oli kivan väriset: tummaa ja vaaleampaa roosaa. Halusin kaksiosaisen puvun ja sellaiset housut, joissa henkselit lähtee ylempää kuin vyötärön kohdalta. Karvaakaan ei saanut löytyä kauluksen liepeiltä, kun Nöösä on niin herkkä eikä tykkää karvasta. Jonathan täytti vaatimukseni ja siitä löytyi kokoa 86. Muuta en oikein jaksanut katsella, kun Itis oli tupaten täynnä. Parkkeerauskin tuotti tuskaa, mutta selvisin hyvin tuon meidän koslan kanssa parkkitalon ruuhkassa.
Enkeli: Oli todella mukava nähdä. Näkemisemme piristi myös minua. Se Stockan puku olisi ollut kiva, mutta koot lähti vasta 92. Nöösä olisi siihen hukkunut. No, tulipa ostettua kunnon puku. Supparit huspois ja voimia! Halit.
Tähtönen: Hyvä, että kierukan laitto sujui ihan ok.
Mukavaa, kun Tea perheineen pääsee kotiin takaisin. Jaksua.
Ankkiksen tahti kuulostaa hurjalta. Jaksua ja voimia työn, opiskelun ja perheen yhdistämiseen.
Meilläkin on nyt sitten saunassa lauteet! Vielä puuttuu lauteista juttuja, mm. selkänojat, mutta nyt voi saunoa lauteilla istuen ei tartte seistä. ;)
Hyvikset kaikille ja enkeleitä sängyn päätyihinne!
-Mimmuli ja Nöösä
Tämä on uintipäivä. Isi ja poika ui ja äiti menee salille. Sittenpä jo kahden junassa tulee kummitäti Onnin synttäreille.
Meillä tehdään parhaillaan historiaa. Onni on katsonut n. 10min lastenohjlemaa telkusta hievahtamatta. Mikki-Hiiri siellä näyttää seikkailevan. Eli kyllä sitä näyttäis tuollaiset jutut kiinostavan. Mä olen ehkä siksikin välttänyt ostamasta dvd:nä piirrettyjä että jos vaikka Onni tykkäis niistä tosi tosi paljon, tulis helposti laitettua se niitä katsomaan ikään kuin dvd olis lapsenvahtina sitten. En tiedä tekisinkö näin mutta arvelen,että kiusaus olisi suuri:) Ja se, että Onni sitten osais olla vailla niitä ja antaisin periksi vinkumiselle.
Mepä ei taideta tarvia uutta talvihaalaria. Viime vuotinen sopii hyvin vielä ja tilaakin on. Silti se ei ollut viime talvena mitenkään liian iso. Minä aion pärjätä yhdellä haalarilla. KEväällä sitten metsästän sen välikausipuvun.
Nyt laittautuun että ehtii salille.
T-P
Kuudelta uni katosi, vaikka ei edes liitoskivut vaivanneet, sitten tuli nälkä ja hiivin yksin aamupalalle. Vieraat ja oma väki nukkuu. Eilen oli kiva ilta, me tytöt juteltiin aikaan myöhään keittiössä ja mies veljensä kanssa operoi jotain videotykin kanssa. Nealla oli kyllä kamala vauhti päällä ja oli vähemmän hauskaa, kun esitteli läpsimistään vieraille. Nykyään on niin, et kun suuttuu tai hakee huomiota, niin läpsii. Suuttuessaan oikein murjottaa, on hiljaa ja katsoo alta kulmien. Eilen siis läpsittiin, tavarat lenteli ja nukke survottiin vessan pönttöön. Jäähylle pääsi eilen muutamia kertoja.. Ja meni minuutti ja LÄPS taas. Olin aika kypsä. Etenkin nyt tässä koomaväsymystilassa ja vauvaa odotellessa tuntuu ahdistavalta moinen, vaikka tiedän et minkäs uhmalle voi. Väsyttävää vaan tää johdonmukainen kasvattaminen, kun ei jaksais mitään..
Ynis, ei oo enää mitään lääkäriä. Viikol 33+ oli lääkäri ja sanoi, ettei tartte tulla enää, ellei mitään kummempaa. Nyt siis seuraavaksi vaan Kättärille näytille, jos supistukset yltyy. Vauvan syntymää ei enää tosiaan estellä, vko34 on se raja. Kun soitin silloin suppareiden jälkeen äitipolille, niin kätilö rauhoitteli, et vauvalla ei hätää vaikka syntyiskin. Näin pienet vaan eivät yleensä vielä jaksa itse syödä ja keskospuolelta lueskelin, et viikoilla 34-35 syntyneet yleensä eka ruokitaan nenä-mahaletkun avulla ja sit alkavat harjoitella syömistä. Sairaalassa vierähtää yleensä pari viikkoa.Odotan niin, et saavuttaisin vkon 37 ja vaavi ois täysaikainen, ei tarttis enää stressata! :) Enää 2 vkoa siihen, hurjaa!
Äitikuu, voi että niitä supistuksia! Yritä nauttia levosta, vaikka tiedän et se on aika mahdotonta, kun mieli tekis tehdä monta hommaa! Toivottavasti lepo rauhoittaa tilanteen.
Lintsi aukeaa tänään viikoksi kai. Eilen jo testasivat jotain valonheittimiä ym, näytti kivalta pimeää taivasta vasten. En varmaan kykene mukaan, kun tarkotus ois siellä käydä vieraiden kanssa.. Matkahan on lyhyt, ehkä 10-15 min kävelyä, mutta mutta. Mun pitäis kököttää sitten siellä istumassa penkillä koko aika. Tänään kyllä lähden mukaan kaupungille, pää alkaa seota tästä sisätiloissa olosta. No, ratikka menee vierestä keskustaan ja siellä sit johonkin kahvilaan istumaan siksi aikaa, kun muut käyvät kaupoissa. Saapahan edes hetken tuntea olevansa elossa, kun näkee ihmisiä ja ei vaan istu sisällä.
Kerppu, vielä kerran ihmetys helposta tuttivieroituksesta! :)
Jatu,mulla yleensä aina sama ilmiö irtokarkkien kanssa, kun kontrolli ei pelaa..
Mimmu, olipa kurja kun lähtönne peruuntui..
Menenpä odotuspuolelle surffailemaan, siellä jo joillakin marraskuisilla jännät paikat,mm. Momentilla, joka myös kuului meidän syysporukkaan! :)
Ihanaa viikonloppua kaikille!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv35!!!!!