+ + ENSIKOT viikonloppuun 14.-15.10.2006 + +
Heippa!
En sitten eilen tajunnut, että täällähän tehdään yleensä viikonloppupinoja. Nyt sitten tulee la-su pino tästä.
Yllättäen heräsin täpinöissäni tänä testi-aamuna todella varhain. Ja POSITIIVISIA uutisia. Testiin pärähti selkeä plussa. :D :D :D :D :D Herätin miehenkin, ja hän oli sen 10 sekuntia pystyssä onnellisena, kunnes jatkoi uniaan. Niinhän ne tavalliset ihmiset tekevät. Otin pari valokuvaa testistä, jos alkaa vielä epäilyttämään, mikä tulos oli. Ja olihan tuossa paketissa toinenkin testi.
Nyt vaan jäitä hattuun, alkuvaiheessahan voi tapahtua vielä mitä vaan. Varmaan varaan ajan alkuraskauden ultraan, jotta saisin vähän varmuutta asiaan.
Rouvavauva rv 4+3 (KÄÄÄÄÄK!) :o
Kommentit (48)
Onnea Rouvavauva ja Titi!!! Matka käy siis o-puolelle, tarriksia ja vaaviliimaa mukaan vaan! Onneaonneaonneeeaaaa!
Onnittelut rouvavauvalle ja titi-uu:lle plussista. Täytyy kyllä sanoo että en mäkään ois rouvavauvan housuissa pystyny jatkaan uniani vaan oisin rynnänny viivana testaan. :) Toisilla on malttamaton luonne.
Kun puhuitte siitä greippimehusta niin koska sitä sitten pitäs juoda? Oviksen aikaan vai koko ajan? Mikäli sillä nyt on mitään merkitystä,mutta voihan sitä aina kokeilla. Mukavaa illan jatkoa kaikille.
Mahtavat onnittelut Titille ja Rouvavauvalle plussista!!! Ja paljon tarrasukkia mukaan!!
Tervetuloa Buuffa ja Hätähousu!
).( Masentaa, täti kolkuttelee kp 23/25-30. Kierrot kyllä kokoajan lyhentyneet...tuhrua ja silleen. No kerkeepähän ainakin sukulainen hävitä ennen lääkäriä. Viikko vielä pitäs kituutella sinne. Mieskin totesi tänään että varmaan meidän pitää kertoa vanhemmille että hoitoihin lähdetään.
Simppatestin tuloksetkin tuli ja kun ei niistä oikein mitään ymmärrä... osaako joku selittää vähän? Sen liikkuvuus-homman tiedän, mutta mikä siinä on vielä ihan hyvä prosenttiosuus? Ei nimittäin ollut kovin hyvä... Vaivaa kun sitäkin asiaa pitää viikko pohtia!!
Anteeksi taas omanapaisuuteni, nyt korkkaan saunaoluen vapaiden kunniaksi ja tähän v......seen!!
+++++++++++++pölyjä toivottelen!!!
-ninnuli-
Rouvavauvalle ja Titille !!!!!!! Olipas ihana tulla pitkästä aikaa tänne kun heti sai lukea iloisia uutisia.
Kuinkahan moni muu on saanut plussan viime aikoina?! En ole käynyt täällä aikoihin.
ON: kp. 14/28-30.
Vilkutuksia kaikille!
-Nenna-
[color=00008B]BB taas tältä illalta katsottu (olen siis aivan koukussa) ja punkku-kuuri aloitettu: tänään nimittäin ihan piruuttani testasin ovistestillä, vaikka ei tässä kierrossa ollut tarkoitus, ja melkein yhtä vahvat viivat sain! Testaan vielä huomenna, mutta jos ovat heikkenemässä, niin pidän tuota plussana.
NENNA ja NINNU: moikat molemmille!
Ja NINNU: mun miehen näytteessä suoraan eteneviä oli 24% ja vaikka viitearvot on >25% on se kuulemma ihan hyvä. Muodoltaan normeja oli 10% ja viitearvot 15%, mutta lääkärin mielestä kaikki oli ok. Ota siitä sitten selvää... Nyt rupesi tietty huolestuttamaan,kun tuota asiaa parin punkkulasillisen jälkeen pohtii... :S Mitä ne teidän tulokset sanoi?
BUUFFA: greippimehua pitäisi juoda koko alkukierto ovikseen asti. Pari kiertoa jaksoin, mutta eipä mun kohdalla ollut mitään tehoa!
No jokohan sitä menisi nukkumaan, öitä kamut! :)
Killa
[color=red]Heti alkuun kiitokset onnitteluista [b]Nuutti[/b], [b]Naksu[/b], [b]Buuffa[/b], [b]ninnuli[/b] ja [b]Nennaliina[/b]!
On kai se pikku hiljaa alettava uskomaan, että siellä masussa joku asustaa. Mieskään ei kyllä ollenkaan usko vielä, vaikka testissä viivat näki. Mutta niin kuin sanoin, haluan tehdä myöhemmin vielä sen varmistustestin, että saisin ihan kunnon viivat aikaiseksi!
[b]Rouvavauva[/b]: Onkos sulla mitään raskausoireita?
Mulla varmaan päällimäisenä on tuo alavatsan kipuilu, joka siis alkoi 3 päivää oviksesta ja jatkunut aina tähän päivään asti. Siitä osasin jo melkein ennakoida, että raskaana ollaan, koska ei ole ennen ollut tuollaisia kipuja. Eilen tuli taas vähän vaalean ruskeaa tuhrua. Rinnat on turvonneet (ja turvottaa muutenkin joka puolelta kehoa) ja ovat tosi kipeät! Väsymys alkaa nostaa päätään, eilen piti nukkua parin tunnin päikkärit, vaikka nukuin ihan hyvät yöunet. Ilmavaivoja on ollut oviksen jälkeen päivittäin ja on vieläkin. Tässä varmaan tärkeimmät. Voi tietty olla muitakin vähäpätöisempiä oireita, mutta kun mulla on ollu niin rajut noi pms-oireet niin nämä vois nyt olla sitten niitä ihan oikeita raskausoireita, kun ovat ihan erilaisia kuin mitä pms-oireet on olleet.
PLUSSAONNEA OVIKSEN METSÄSTÄJILLE JA TIETENKIN VAUVAPLUSSAONNEA KAIKILLE PIINAILIJOILLE!
Voi kun saisin mahdollisimman monta mukaan tuonne o-puolelle. Tulee ikävä teitä, otte niin ihania kuumeilukavereita! Tosin en ole vielä lähdössä mihinkään, teen sen varmistustestin ennen kuin menen o-puolen ovelle notkumaan, enkä senkään jälkeen aio hävitä täältä pysyvästi, ainakin alkuraskauden ultraan asti aion roikkua täällä! Ja tietty sen jälkeenkin haluan käydä välillä moikkailemassa teitä!
T:Titi-uu rv 4+5 (kp 33/26-31)
PS. Yritettiin miehen kanssa miettiä jo masuasukille nimeä, siis millä nimellä sitä nyt raskausaikana voisi kutsua, mutta eipä ole tullut vielä mitään kivaa mieleen... Kun pitäis kuitenkin olla sellanen mikä käy niin tytölle kuin pojallekin. Oiskos eskoilla ehdotuksia Titin masuasukin nimeksi?! :)[/color]
Höpöttelin mieheni kanssa, tai oikeammin sanottuna, miehelleni vähän taas vauvajuttuja illalla ja aamutuimaankin. Se kun oli taas ensimmäisenä mielessä kun heräsin. Ihmeellistä, mutta nykyään olen aina unissani joko raskaana tai pienen vauvan kanssa. Toivottavasti ne ovat enneunia...
Ihan vielä kun en ole saanut tuota kultaani suostumaan. Tai tarkoitukseni onkin saada nyt ennen vauvaprojektia muutamia kiloja pois, että vaavi " mahtuisi" paremmin ja sitten meillä on tammikuussa varattu matka Thaimaaseen. En ole ikinä käynyt missään noin pitkällä matkalla ja tietenkin odotan sitä malttamattomana. Mutta sitten... kun tullaan matkalta voitais aloittaa vauvaprojekti. Katsoa ainakin tapahtuuko mitään...
Siihen siis tähtään ja yritän saada mieheni suostumaan. Että on tässä vielä hetki aikaa taivutella...
Moikkis kaikille!
Tulin pikaisesti lukaisemaan viikonlopun juttuja ennen töihin lähtöä ja ihania uutisiahan täällä on.
Eli tooosi paljon onnea Rouvavauvalle ja Titi-uulle =)Tosi mukavaa kuulla hyviä uutisia!!!
Mun on pakko lähteä laittautumaan töihin lähtöä varten joten pikaista on viestittely tänään.
Kaikille paljon halauksia ja mukavaa sunnuntain jatkoa!
Killalle vielä terkut et törmäillään pumpissa =)
Hermione
Huomenta kaikille tasapuolisesti.
Aamulla tein taas ovistestin. Ensin ei näytänyt kun pelkkää kontroliviivaa ja lähdin touhuilemaan aamuaskareita. Sitten kun tulin takaisin ja tarkoituksena oli heittää testisysteemit roskiin olikin ilmestynyt toinen haamuviiva :), tosin tuo ohjeen mukainen 5 minuuttia oli jo varmasti mennyt umpeen ja voi olla että hihkun turhaan. Mutta ajattelin tehdä iltapäivällä uuden testin,joten pitäkäähän peukkuja. Itselläni ei meinaan ole yhtään hajua kiertoni oikeasta pituudesta koska yksiäkään luomumenkkoja ei ole vielä tullut ja ennen pillereitä menkat oli tosi epäsäännölliset (tosin tästä aikaa varmaan 9 vuotta). Eli yritän turvautua täysin ovistikkuihin ja kiitos sille joka on ne keksinyt.
Hätähousu: onnea miehen taivutteluun,eiköhän se päänkääntö onnistu matkaan menessä, onhan tässä vielä muutama kuukausi aikaa.
Killa:Kiitos greippimehu inffosta, enpä sitten ainakaan tässä kierrossa sitä kokeile kun ovis pitäisi olla ihan kulman takana. Seuraavassa ehkä. Mutta toivottavasti ei tarvisi :) Toivossa on hyvä elää,heh.
Niin ja kiitos kaikille jotka toivotitte tervetulleiksi. En aikasemmin muistanut kiitää.
T: Buuffa
Titi: kiva, että pysyt täällä vielä. On mukava kuulla miten raskautesi sujuu :) Paljon vauvaliimaa mukaan.
Hätähousu: varmasti saat miehesi vielä taipumaan vauva-ajatuksen kannalle. Kauan minunkin piti asiasta puhua ennen kuin sain miehen tosissaan mukaan.
Killa: kiitos greippimehuvinkistä, täytyypä pitää mielessä.
Tein aamulla ovistestin ja kaksi viivaa se näytti. Kunpa nyt tosiaan olisi oikea aika peittojen heiluttelulle...kp 15/28-30.
Nenna
kuulostaa hyvältä et oot ite asettanut tavoitteeksi tuon " matkan jälkeen" . siihen on kuitenkin muutama kuukausi aikaa taivutella miestä mukaan projektiin. ei tarvi itse ihan päivittäin pettyä ajatukseen etten tänäänkään saanut häntä innostumaan asiasta. ehdit rauhassa vihjailla asiasta miehellesi, joten toivotaan että hän on tammikuuhun mennessä ehtinyt sopeutua ajatukseen ja pääsette aloittamaan yrityksen tosissaan.
Kiitos onnitteluista, -Naksu-, Buuffa, -ninnuli1-, Nennaliina, Hermione77! :D
Tuohon täällä puhuttuun greippimehu- & punaviinijuttuun, siis mä tykkään ihan älyttömästi greipeistä ja punaviinistä, joten olen kyllä taatusti nauttinut molempia yrityskierrossa. Tosin en ole mitään ajoituksia laskeskellut. Punaviinistä luopuminen onkin raskauden " ikävä" puoli, toisaalta onhan sitä ihan kiva toisaalta olla vaihteeksi ihan ilman alkoholiakin. Tosin ystävälleni gyne sanoi, että saa juoda lasillisen silloin tällöin.
-ninnuli1-:lle (((empatiahali))), varmasti otti aivoon. Toivottavasti saunaolut ja vapaat piristivät ja piristävät mieltä.
Nennaliinalle peukkuja, sullahan on laskennallisesti juuri tärppiajankohta päällä.
Killalle taisi siis mahdollisesti tulla ovisplussa? Onnea! Ja kiitos mielenkiintoisesta infosta, olisin ajatellut, että luvut olisivat jotenkin suhteutetut 100 %:iin, mutta näköjään katsotaan hela ainesta.
Titi-uu84: Pystyn hyvin samaistumaan fiiliksiisi, vähän samanlainen olo itselläkin on. Raskausoireita tai normi-olotilasta poikkeavaa on/oli vatsan möyrintä/nipistely, ilmavaivat (ou jee), hieman turvotti vatsasta ja pienet muutokset rinnoissa. Onneksi *koputtaa puuta* ei ole erityisesti väsyttänyt (tietenkin nyt väsyttää, kun on valvonut niin paljon) eikä olo ole ollut mitenkään huono. Siis summa summarum, mitään merkittäviä oireita ei kuitenkaan ole ollut. Työnimeä en ole vielä itsekään miettinyt. Mä en vielä samaista itseäni odottajaksi, joten varmaan itsekin täällä roikun/taustailen jonkin aikaa vielä.
Hätähousu: Tuo ulkomaanmatkahan olisi myös hyvä ajankohta aloittaa yritys. :) Toivotaan, että unet olivat enneunia ja että saat miehen samoihin aatoksiin kanssasi.
hermione77:lle hyvää työpäivää!
Buuffa: Uusi testi voisi olla tosiaan paikallaan. bd
Nennaliinalle onnittelut ovisplussasta!
Killa:
mun miehen näytteessä suoraan eteneviä oli 24% ja vaikka viitearvot on >25% on se kuulemma ihan hyvä. Muodoltaan normeja oli 10% ja viitearvot 15%, mutta lääkärin mielestä kaikki oli ok. Ota siitä sitten selvää... Nyt rupesi tietty huolestuttamaan,kun tuota asiaa parin punkkulasillisen jälkeen pohtii...
Heippa!
Piti vaan tulla tsemppaamaan Killaa ja kertoa, että meillähän tulokset oli ihan toista luokkaa. Suoraan eteneviä oli muistaakseni jotain pari prosenttia ja normimuotosiakaan ne ei ollut. Ja tässä sitä nyt ollaan. Vielä tuo pikku-quu ei ole suoraan etenevä, mutta sylissä se pyörii jo kuin väkkärä! :) Pupuiluintoa ja punkkua kehiin! Tulen parin viikon päästä lukemaan sun plussauutiset. :) +++++++++++++++++++++++++++
Huomaan, että täällä enskoissa on meininki pysynyt yhtä positiivisena kuin ennenkin. Plussapöllyä kaikille!
-Q- ja -q- 2kk
Vielä tuo pikku-quu ei ole suoraan etenevä
:D :D :D
Ihana Q, kun jaksat meikäläisiäkin vielä muistella! :) Ja pikku-quukin on jo 2 kuukautta! Uskomatonta, mutta kai se pitää vaan jaksaa uskoa, että meilläkin vielä tärppää! :) Toivotaan parasta eli sitä tärppiä, ennen kuin sä palaat tänne kuumeilupuolelle " Tahdomme pikkukakkosiin" ! ;)
Killa
Pitkästä aikaa tulin taas kirjottelemaan, muistaakohan kukaan edes mua? :)
Hirveästi plussia tullut! Onnea kaikille, näin päällimmäisinä ainakin rouvavauvalle ja titi-uulle! :)
Munkin täytyy tunnustaa että tällä aikaa kun en oo täällä ollu, on mun jutut pyörähtäny niin että meen tällä hetkellä rv 6+6 :) Ensi tiistaina ekaa kertaa neuvolaan pitäisi mennä. Eli mut voi laittaa plussanneisiin, LA on 4.6.2007 ainakin omien laskujen mukaan.
Paljon plussaonnea nyt kaikille ketkä ei vielä oo junaan mukaan päässy! Toivon että mahdollisimman moni saisi kanssa kesävauvan.. :)
Kiitos vaan kovasti kaikille tsemppauksista, se on paikallaan!!!!
Niin ja kiitos myös hauskan illan vieton toivotuksista. Ihan kivaa oli. Lähes koko ajan mietin et tuleeko täti vai ei! En uskaltanut juoda kuin 2 pulloa kaljaa ja yhden tuopin siideriä. Yritin vaan sanoo et en mä nyt jaksa lähtee kunnolla bilettää. Ei ne edes kysynyt et miksei. No mut nyt on kyl kiva olo. Oli hiukan pää kipee aamulla, mutta mulla on kyl ollu kohta viikon putkeen taas pää kipee. Se on tää mun pää tällanen!!!
Tällä hetkellä en oikein tiedä mitä ajatella.... täti ei ole vielä ilmoittanut mitenkään tulostaan. Kp on siis 27/24-31. Ti tai ke pitäis testaa sit niin kuin " sääntöjen" mukaan. Näin siis sanottiin et inssistä 16. päivän päästä pitää testata. Saa nähdä tarviiko odottaa niin kauaa. Ei ole mitään erikoista. Ne kaikki vatsan nippailut ja pistot ym. on kyl vähentynyt. Eilen kyl oudosti pisti tohon aika alas keskelle. tuntu et joku olis neulalla pistänyt välillä. Ei ole rinnat edelleenkään kipeet. Menkkakipuja on välillä ja välillä tuntuu et kohta lorahtaa, mut sekin on vain ajoittaista. Voi herran jestas et pitää kestää tällästä piinailua. En suostu kuulemaan mitään muuta kuin et olen raskaana!!! Siihen en anna joustoa ollenkaan! =)
Missä Aftis luuraa??? Tule ilmoittautumaan välillä! On jo ikävä! Ajattelen sua paljon suurella lämmöllä!!!!
Mielettömät tsempit Killan punkkukuuriin!!!!! Plussaa plussan perään vaan =)
Naksulle jaksuja lekurin odotukseen! Olitteko menossa yksityiselle vai julkiselle puolelle??
+++++
[color=red]Kiitokset onnitteluista [b]hermione[/b] ja [b]anitah[/b]!
Ja SUUREN SUURET ONNITTELUT [b]anitah[/b]ille plussasta myös! Kyllä minä ainakin sinut muistan, kivaa kun tuttuja enskoja plussaa yhtä aikaa!
[b]Nennaliina[/b]lle onnittelut oviksen bongaamisesta! Nyt vaan pupuilemaan ahkerasti niin hypäät säkin sit seuraavan plussajunan kyytiin! ;)
Yhtenä oireena voisin kuvata vielä kasvojen kukkimisen, liekö sitten raskausoire vai mikä hormoonihäiriö, mutta naama on kuin perunapelto, eikä mulle yleensä tule finnejä! Josko siellä sitten olis tyttölapsi tulossa, kun eikös sitä sanota että tytöt vievät äitinsä kauneuden! :D
Mis mun [b]Juli[/b] kaveri luuraa? HUHUU?!?!? Tule " näyttäytymään" ! Ikävä on![/color]
höh, viikonloppu jo melkein ohi ja huomenna taas aikainen herätys. mut toisaalta se myös tarkoittaa sitä, että ollaan viikonlopun verran lähempänä testaamista.. ;)
buuffa: mä unohdin sut edellisestä viestistä. eli TERVETULOA mukaan tänne ensikoihin. ja tsemppiä oviksen bongailuun. ovistesteissähän viivojen pitäisi olla yhtä vahvoja jotta tulos olisi positiivinen. mulla on pillereiden lopettamisen jälkeen ollut kierto ihan sekaisin. sais jo mun puolesta lyhentyä.. käy hermoille nää yli viiden viikon kierrot! monestihan sanotaan että pillereden lopettamisen jälkeen olisi kuukauden verran kohonnut todennäköisyys tulla raskaaksi. toivottavasti tämä pätee suhun :)
Killa: sullakin siis punkkukuuri menossa. kuinkas paljon sitä pitäis juoda? mäki oo sitä tässä litkinyt, mutten tiiä olenko juonut riittävästi.. ehkä noin desin olen joka päivä juonut ruoan yhteydessä.
nenna: onnea ovisplussasta. nyt vaan paljon pupuiluintoa sinne.
hätähousu: toivottavasti saat miehen käännytettyä ennen matkaa :) mikäs sen mukavampi tuliainen kuin pieni masuasukki.
testeistä oli puhetta: mä olen käyttänyt mammaksin ovistestejä tämän kierron ajan, ja olen ollut niihin tyytyväinen. raskaustestejä en vielä koskaan ole päässyt kokeilemaan, joten niistä mulla ei ole kokemusta. mammaksin raskaustestit minulla kuitenkin kaapissa jo on odottamassa.. toivottavasti niille on käyttöä jo reilun viikon päästä. :)
nyt parkkeeraan peppuni telkkarin eteen. mukavaa illanjatkoa kaikille ensioille ja plussa-tuulia jokaiselle.
-pingu-
[color=olive]Odottavan aika on pitkä...
Eilen iltapäivällä tein raskaustestin ja selvä NEGA tuli. Mutta edelleenkään ei mitään oireita tädin tulosta. Aina ennen tässä vaiheessa se on kivuilla jo itsestään ilmoitellut.
Keiju kp 29/27-29[/color]
Vieraat tulevat kohta, joten tämän pidempään en ehdi kirjoittamaan. :) Ihanaa lauantai-iltaa kaikille!