Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen kanssa riidanpoikanen ruuanlaitosta...

Vierailija
04.06.2022 |

Ollaan kohtapuoliin muuttamassa yhteen. Tyttöystävällä ja minulla on hieman erilaiset ruokamieltymykset. Hän pitää kokkaamisesta, minä en. Minä teen joka päivä nistipataa, lihaa ja perunaa tai ihan vaan pakastepitsaa tai muuta valmista. Mitäs sitten, kun muutetaan yhteen? Pitääkö minunkin ruveta vääntämään jotain monimutkaisia keitoksia?

Onko reilu ratkaisu se, että tehdään sitten omat murkinat, kun ei nuo minun samat nistipadat kelpaa hänelle, enkä minä halua tehdä mitään gordon ramsayn eväitä? Minusta tuo olisi ainakin reilua.

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä AP:n kaltaisia ihmisiä, jotka mussuttaa nistipataa ja pakastepitsaa päivästä toiseen? Ja vielä ihan vapaaehtoisesti? Miksi, kun voisi tehdä kunnollista ruokaa?

Mitä vikaa lihassa ja perunassa on? Mitä ne muiden kotiruoat sisältää jos liha ja peruna ei ole kunnollista ruokaa?

Vierailija
42/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran kuulen nistipadasta, hyvältä kuulostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoista hänelle ruuanlaitto. Osallistut ruokarahalla, maksat siis puolet kauppalaskusta.

Autat pilkkomisessa ja kuorimisessa ja vaikka kastikkeen sekoittamisessa,  osallistut tavalla tai toisella.

Sun on aika päästä nistipadasta, ensinnäkin se on kamalaa ja toiseksi se on heveletin epäterveellistä!

Niin ja:

Tiskaat ja huolehdit tiskikoneesta tai roskista, ilman että hänen tarvii naputtaa!

No tuossa on reilu diili! Nainen hoitaa yksin ruoanlaiton ja mies panostaa jopa maksamalla puolet ruoasta, josta kuitenkin itse syö kaksi kolmasosaa.

Vierailija
44/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoista hänelle ruuanlaitto. Osallistut ruokarahalla, maksat siis puolet kauppalaskusta.

Autat pilkkomisessa ja kuorimisessa ja vaikka kastikkeen sekoittamisessa,  osallistut tavalla tai toisella.

Sun on aika päästä nistipadasta, ensinnäkin se on kamalaa ja toiseksi se on heveletin epäterveellistä!

Niin ja:

Tiskaat ja huolehdit tiskikoneesta tai roskista, ilman että hänen tarvii naputtaa!

No tuossa on reilu diili! Nainen hoitaa yksin ruoanlaiton ja mies panostaa jopa maksamalla puolet ruoasta, josta kuitenkin itse syö kaksi kolmasosaa.

Joo ostat ihan ruokarahalla ja maksat puolet. Eikö ole ihan normaalia maksaa puolet ruuista ja vähän enemmänkin, jos syö yhteisistä ruuista enemmän varsinkin, jos toinen ne vielä kokkaa? 

Vierailija
45/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisen kultakimpaleen joku löytänyt. Tekstisi perusteella vaikutat vajaalta. 

Vierailija
46/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä AP:n kaltaisia ihmisiä, jotka mussuttaa nistipataa ja pakastepitsaa päivästä toiseen? Ja vielä ihan vapaaehtoisesti? Miksi, kun voisi tehdä kunnollista ruokaa?

Mitä vikaa lihassa ja perunassa on? Mitä ne muiden kotiruoat sisältää jos liha ja peruna ei ole kunnollista ruokaa?

Ei mitään vikaa lihassa, mutta söisin ihan vaan kasviksia mieluummin sen kanssa kuin makaronia ja tai vehnätaikinaa. 

Vierailija
47/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko syödä samaa ruokaa. Näin meillä menty jo seitsemän vuotta.

Meillä menty näin 18 vuotta. Neljä-viisi kertaa vuodessa syödään miehen kanssa samaa ruokaa, muuten molemmat tekevät mieleisensä ruoat.

Vierailija
48/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yli 30v syöty eri ruokia ja tulee kalliimmaksi mutta meille se sopii eikä tarvitse ruuasta säästellä. 

Vierailija
49/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hellanlettas, mitä jos vaikka opettelisit. Ei ole niin vaikeaa. On varmaan ihan kädestä pitäen opetettukin kotsan tunnilla sulle, mutta ei tainnut pieneen päähäsi mennä.

Ei ruoanlaitto kaikkia kiinnosta, eikä tarvitsekaan. Pariskunnan tai perheen työnjako voi olla muutakin kuin joka asia fifty-fifty. Toinen kokkaa, toinen siivoaa, ja siihen malliin.

Vierailija
50/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sun nistipatas ei paljon voimia ja ravinteita anna. Mieti mikä kunto kun olet 60 vee.

Vierailija
51/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistipadan ja Ramsayn välilläkö ei ole mitään välimuotoja?

Vierailija
52/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ongelma on ratkaistu niin että woltataan joka päivä kun kumpaakaan ei erityisesti kiinnosta laittaa joka päivä ruokaa. Minä tykkäisin kyllä kokata yhdessä ja tehdä hyviä ruokia, mutta ty on vähän nirso ja vegaaniin päin kallellaan niin emme välttämättä pääsisi yhteisymmärrykseen ruoista.

Ollaan siis tilailtu ruokamme itse ja minusta tämä on aivan täydellinen ratkaisu vaikka ruokiin meneekin aika paljon rahaa niin säästyy vaivaa ja jää aikaa seksiin ja kaikkeen muuhun. Asiassa on myös se hyvä puoli että ty on lihonnut melkein 20 kg niistä ajoista kun aloitettiin seurustelu ja tämä ruokavalio. Tykkään pullukoista ja täyteläisistä naisista ja minusta on ihanaa syöttää ty:tä, hän on aivan täydellinen ylipainoisena. On myös paljon aiempaa säyseämpi, viihtyy kotona ja antaa seksiä milloin vain haluan.

Vierailija
53/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää vuorotellen ruokia ja välillä yhdessä ruokaa. Yhdessä tehtävät suunnittelette myös yhdessä. Pitäkää kivaa.

Vierailija
54/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on nistipata?

Vierailija
55/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa, että mitä ovat nämä Gordon Ramsey - ruoat?

Pakastrpitsan ja huippukokkien kokkailuiden välillä on pitkä matka.

Tekeekö teistä kumpikaan siis tavallista kasviksia sisältävää kotiruokaa? Kalakeittoa, uunijuureksia ja uunikalaa, lasagnea, pastaa ja tomaattikastiketta, munakasta jne

Osa noista Gordon Ramseyn ruuista on muutes myös oikeasti ihan helppoja ja nopeita tehdä.

Vierailija
56/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin olen miehen kanssa samaa mieltä näissä riitaketjuissa. Tehkää omat ruokanne. Noin mikään ei oikeastaan muutu sitten, kun muutatte yhteen.

Vierailija
57/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua opetella kokkaamaan? Luulisi olevan tylsää syödä nistipataa päivästä toiseen. Ei sen kokkaamisen tarvitse olla aikaa vievää tai vaikeaa. Kun opettelee perusasiat niin alle puolessa tunnissa saa aikaan vaikka minkälaisia aterioita. Ehkä se tyttöystävä kokee yhdessä ruokailun myös tärkeänä hetkenä, jolloin voitte rauhoittua päivän kiireiltä ja keskustella keskenänne.

Vierailija
58/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä,minä teen kaikki ruoat.Tykkään kokata ja leipoa, olen ihan hyvä siinä.Mies siivoaa ruoan jälkeen keittiön kuntoon ja laittaa astiat ym ja osallistuu muutenkin muihin kotitöihin .Näin menty 30 vuotta , ei mitään ongelmaa eikä eripuraa tästä.

Tietenkään asiassa ei ole ongelmaa niin kauan kuin kaikki on hyvin ja molemmista tuntuu reilulta. Mutta se tilanne voi tulla eteen, jolloin toisenkin olisi syytä selviytyä ruuanlaitosta edes auttavasti. Eli ota hänet mukaan opettelemaan. Ja ap. kasva aikuiseksi ja lakkaa ylpeilemällä sillä, ettei ole pakko. Omaa oksaasi siinä vain sahaat, ja vain siksi että vielä vähän lapsettaa. Kun olhjaat itse itseäsi järkevään suuntaan niin muiden ei tarvi leikkiä sinulle vanhempia. Ja he myös katkeroituvat seuraasi vähemmän. 

Vierailija
59/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vaihtoehto voisi olla se, että tyttöystävä tekee ruoat ja sinä jonkin toisen kotityön (esimerkiksi siivoat enemmän, tiskaat jne), jotta ne eivät jakaudu epäreilusti. Omien ruokien tekeminenkin olisi reilua, mutta saattaa mennä hankalaksi pidemmän päälle.

Vierailija
60/105 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin pari vuotta sitten 37v miestä joka ei ollut oikeastaan ikinä kokannut.

Siis miten ihminen pärjää elämässä jos ei osaa/halua tehdä ruokaa? En ymmärrä. Mielestäni on etuoikeus valmistaa itsellensä pöperöt niin että pitää huolta tasapainoisesta, terveellisestä ruokavaliosta ja on perillä siitä, mitä suuhunsa laittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi