Työpaikkapukeutuminen: sopiiko paljaat varpaat?
Mua on alkanut aivan suunnattomasti ärsyttämään se, kun meidän toimistossa muutama nainen käyttää korkeakorkoisia ns. juhlakenkiä töissä. Ilman sukkahousuja / ohuita sukkia. Mä en tosiaan haluaisi työpaikalla katsella toisen paljaita varpaita...
Onko siis korrektia pukeutumista paljastaa varpaansa töissä? Mua tämä henk. koht. häiritsee, mutta onko vika siis mun omassa korvien välissä ja nipotan turhasta?
Kommentit (32)
olisi suotavaa peittää sukkahousuilla. Ovat ihmisen intiimiä aluetta, mielestäni.
mulle ei ole tullut mieleenkään, että jotakin voisi moinen häiritä. Pukeudun sään ja mielialan mukaan ja kesäaikaan takuulla sandaaleihin ja paljaisiin varpaisiin. En ole missään kovin muodollisella alalla, mutta en usko, että moinen häiritsisi mua, jos henkilön muu olemus olisi huoliteltu ja jalat hoidetut.
Enemmän ärsyttää naiset, jotka eivät välitä ulkonäöstään ollenkaan, eivät meikkaa tai laita hiuksiaan ja pukeutuminen on sellaista mainos-T-paita ja huonosti istuvat, kulahtaneet housut -linjaa. Vaikka ei asiakastyössä olisikaan, olisi ihan kohteliasta kollegoja kohtaan vähän miettiä, miltä näyttää....
Minä olin helteillä avojaloin ja narutoppi päällä.
Toimistotyötä tavallaan, mutta ei asiakkaita :D
Helvetin seksikästähän se vaan on, jos on paljaat varpaat!? Missä ihmeen diakonissalaitoksella sä olet töissä?
1950-luku meni jo!?
Miten olet saanut lapsesi? Et ilmeisesti ihan perinteisin keinoin?
Ei tulisi mieleenkään käyttää kesäisin sukkia hameen kanssa, ja lähes kaikki kesäkenkäni ovat avokärkisiä, samoin sisäkengät, joita käytän kautta vuoden. Mutta alamme onkin kaikkea muuta kuin konservatiivinen. Asiakkaan luo mennessä voin laittaa umpinaiset avokkaat, mutta muualla liikun työasioissakin kesäisin paljain varpain, lakatuin kynsin.
Tuo ap:n niin ihannoima "kaikkein tarkin etiketti" on todellakin kaikkein tarkin etiketti, jota noudattavat lähinnä kruununprinsessat ja pääministerin kihlatut.
näyttää seksikkäältä. ei oikein sovi business-lookiin.
Mutta eri asia tietysti jos olet töissä jossain mäkkärin siivoojana. Silloin ehkä duunikaverisi arvostavat "seksikkyyttäsi".
Helvetin seksikästähän se vaan on, jos on paljaat varpaat!? Missä ihmeen diakonissalaitoksella sä olet töissä?
1950-luku meni jo!?
Miten olet saanut lapsesi? Et ilmeisesti ihan perinteisin keinoin?
Mä kuolisin virastoon tai lakitoimistoon, jossa ihmiset saa hilsettä paljaista varpaista.
Kaikki bisness ei ole samanlaista. Toisilla aloilla arvostetaan jotain ihan muuta kuin tiukkoja nutturoita ja kireitä jakkupukuja ja hillittyä olemusta.
Ja ikääkin huikeat 42v. Narutopeissa en kulje, mutta kesällä kylllä toisinaan topissa kuitenkin. Tosin toimistomme on sen verran kylmä, että usein on kuitenkin ainakin joku neulejakku harteilla.
Meikkaan kevyesti huolitellen ja hiukset laitan niin että näyttävät siisteiltä. En kuitenkaan väkerrä.
Ja hui, nytkin on jalassa farkut, joiden lahkeet on käännetty niin, että puolipohjetta näkyy.
Ihan olen peräti päättävässä asemassa, isossa kansaivälisessä firmassa. Ei ole tyylini haitannut urapolkuani :)
Meillä kärjestä avoimet kengät, farkut yms. on yksiselitteisesti kielletty ilman erillistä lupaa. Joskus voi tulla tilanne, jossa farkut on ainoa oikea vaihtoehto, mutta siitä on sovittava pomon kanssa erikseen. Pukeutumissäännöt ei riipu millään tavalla siitä, onko asiakas paikalla vai ei.
Jotenkin varpaat (yleensä melko rumat ja hoitamattomatkin) ovat intiimiä aluetta, joka ainakin toimistotöissä pitäisi piilotta sukkahousujen alle. Sama pätee halkeilleisiin, mustiin kantapäihin.