Kysy mitä vaan papilta!
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mielestäsi papin tärkein tehtävä?
Saattaa sielu taivaaseen.
Ap
Miten se onnistuu jos ei ota siihen annettua opaskirjaa todesta?
Se tapahtuu uskon avulla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koska uskovaiset sanovat että jumalalle mikään ei ole mahdotonta, pystyykö jumala siis luomaan niin ison kiven ettei itse pysty sitä nostamaan?
Siisitselleenkin jotain mahdotonta?
Kun on itse vastuussa painovoimasta ja kivenkin alkuaineista on moinen kivennostopuuha lapsellinen erityis hakea jotain ristiriitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jäisikö se ilman tuota pyörimään tänne maan päälle ehkä jopa kummituksena?
En usko yliluonnollisiin asioihin!
Ap
Missä iässä sairastuit, painostettiinko sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten se onnistuu jos ei ota siihen annettua opaskirjaa todesta?
Se tapahtuu uskon avulla.
Ap
Mihin uskosi dogmit perustuvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Klassinen esimerkki papistossa yleisesti vallitsevasta suuruusharhasta. Todellisuudessa sinä et saata mitään minnekään, korkeintaan paskan pönttöön ulostaessasi.
Mistä tämä teidän suunnaton röyhkeytenne ja ylemmyydentuntonne kumpuaa?
Ettekö todella ymmärrä, että teillä ei ole mitään erityiskykyjä tai erityisoikeuksia Jumalan silmissä?
Vierailija kirjoitti:
Missä iässä sairastuit, painostettiinko sinua?
Mihin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Klassinen esimerkki papistossa yleisesti vallitsevasta suuruusharhasta. Todellisuudessa sinä et saata mitään minnekään, korkeintaan paskan pönttöön ulostaessasi.
Ettekö todella ymmärrä, että teillä ei ole mitään erityiskykyjä tai erityisoikeuksia Jumalan silmissä?
Missä kohtaa hän väitti että hänellä olisi erityiskykyjä tai -oikeuksia?
"Mikä on mielestäsi papin tärkein tehtävä?"
"Saattaa sielu taivaaseen."
Ohhoh!! Nyt viimeistään paljastit itsesi.
Yksikään oikea pappi ei kuvittele olevansa sielujen taivaaseen saattaja, sitä valtaa ei papilla eikä yhdelläkään ihmisellä ole.
Jos noin kuvittelet, olet kyllä itsesi ylentänyt ja unohtanut sen raamatunkohdan että "joka itsensä ylentää, se alennetaan".
Itse en ole uskovainen eikä papit ja pipit merkitse minulle yhtään mitään, samanlaisia raadollisia ihmisiä kuin kaikki muutkin, mutta huomaan että vieläkin, nykyaikana näitä itsensä ylentäneitä siinäkin ammattikunnassa esiintyy. Jos nyt ylipäätään edes pappi olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinulla on täysi oikeus minun kuullen sanoa noin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
...kuten jumalaan?
"Mikä on mielestäsi papin tärkein tehtävä?"
"Saattaa sielu taivaaseen."
Ohhoh!! Nyt viimeistään paljastit itsesi.
Yksikään oikea pappi ei kuvittele olevansa sielujen taivaaseen saattaja, sitä valtaa ei papilla eikä yhdelläkään ihmisellä ole.
Jos noin kuvittelet, olet kyllä itsesi ylentänyt ja unohtanut sen raamatunkohdan että "joka itsensä ylentää, se alennetaan".
Itse en ole uskovainen eikä papit ja pipit merkitse minulle yhtään mitään, samanlaisia raadollisia ihmisiä kuin kaikki muutkin, mutta huomaan että vieläkin, nykyaikana näitä itsensä ylentäneitä siinäkin ammattikunnassa esiintyy. Jos nyt ylipäätään edes pappi olet.
Kerro jotain, mistä tiedän, että olet oikeasti pappi!
Tuosta taivaaseen menosta ja omien edesmenneitten rakkaiden jälleennäkemisestä: eikös Raamatussa sanota, että se tapahtuu vasta viimeisenä päivänä, tuomiopäivänä? Niinhän uskontunnustuksessakin sanotaan ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Niin että eivät ne kuolleet taivaassa hillu, saati sitten enkeleinä, kuten lapsena kuolleista usein puhutaan, vaan odottavat haudoissaan tuomiopäivää.
Siis miten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
...kuten jumalaan?
Jumala on totta
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska uskovaiset sanovat että jumalalle mikään ei ole mahdotonta, pystyykö jumala siis luomaan niin ison kiven ettei itse pysty sitä nostamaan?
Siisitselleenkin jotain mahdotonta?
Kun on itse vastuussa painovoimasta ja kivenkin alkuaineista on moinen kivennostopuuha lapsellinen erityis hakea jotain ristiriitaa.
Siis et tpysty vastaamaan. Arvasin.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta taivaaseen menosta ja omien edesmenneitten rakkaiden jälleennäkemisestä: eikös Raamatussa sanota, että se tapahtuu vasta viimeisenä päivänä, tuomiopäivänä? Niinhän uskontunnustuksessakin sanotaan ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Niin että eivät ne kuolleet taivaassa hillu, saati sitten enkeleinä, kuten lapsena kuolleista usein puhutaan, vaan odottavat haudoissaan tuomiopäivää.
Siis miten on?
Ei, vaan se sielu menee taivaaseen.
Ap
Eikö pitkät valkeat mekot tunnu naurettavilta päällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Mutta kuitenkin tärkein tehtäväsiä saattaa asia X paikkaan Y joiden kummankaan olemassaoloon et usko. Merkillistä.
Häh, en?
Ap