Työvoimatoimisto tarjosi miehelleni rautatieaseman Wc rahastajan työtä
tämäkö on työllistämistä, mieheni tehnyt ruumiillista työtä koko ikänsä menisi nyt istumaan ja rahastamaan vessassa kävijöitä, voi jestas
Kommentit (43)
kumminkin vähän parempi tilanne, että aikuinen mies istuu jonkun aikaa lämpimässä kopissa (vai mitä siellä nyt tehdäänkään) kuin vaikka että 8-v lapsenne olisi 12 tuntia päivässä ompelutehtaassa? Asiat voisi olla huonomminkin.
vaan mainitsin, että minulla on työkokemusta vaativista asiantuntijatehtävistä :)
Mutta syy siihen, miksi minulla ei ole kunnon kokopäivätyötä on se, että yliopistot ovat tässä maassa melkoisessa talousahdingossa ja supistavat kuluja jatkuvasti erilaisin säästötoimenpitein. Yksi näistä toimenpiteistä on määräaikaisten työntekijöiden tehtävien vähentäminen.
Ja tässä maassa on tällä hetkellä muuten paljon muitakin korkeastikoulutettuja osa-aikaisia, joilla on kokemusta vaativista asiantuntijatehtävistä.
jos työkkäri minulle assan vessan ovea osoittaisi. Olen sentäs maisterisnainen ja työkokemusta löytyy vaativista asiantuntijatehtävistä.
olet sitten työtön?
Olen osa-aikatöissä. Saan sovitettua ansiosidonnaista.
ai, että vaativa asiantuntijatehtävä yliopistossa. Reps!!!
vaan mainitsin, että minulla on työkokemusta vaativista asiantuntijatehtävistä :)
Mutta syy siihen, miksi minulla ei ole kunnon kokopäivätyötä on se, että yliopistot ovat tässä maassa melkoisessa talousahdingossa ja supistavat kuluja jatkuvasti erilaisin säästötoimenpitein. Yksi näistä toimenpiteistä on määräaikaisten työntekijöiden tehtävien vähentäminen.
Ja tässä maassa on tällä hetkellä muuten paljon muitakin korkeastikoulutettuja osa-aikaisia, joilla on kokemusta vaativista asiantuntijatehtävistä.
jos työkkäri minulle assan vessan ovea osoittaisi. Olen sentäs maisterisnainen ja työkokemusta löytyy vaativista asiantuntijatehtävistä.
olet sitten työtön?
Olen osa-aikatöissä. Saan sovitettua ansiosidonnaista.
jos työkkäri minulle assan vessan ovea osoittaisi. Olen sentäs maisterisnainen ja työkokemusta löytyy vaativista asiantuntijatehtävistä. Jättäisin menemättä ja ottaisin sen karenssin.
mutta mulla ei paa kolkkaa tyhjaa.
Olen insinööri ja tällä hetkellä yliopistossakin ja ihan mielelläni ottaisin tuon työn vastaan. Mikä estää hakemasta muita töitä samalla, kun siellä on töissä? Parempi sekin kuin kotona/työttömänä lorvia. Varsinkin nykyään, kun jokainen työpaikka on kiven alla.
Ei helpompaa duunia voi ollakaan!! :)
työvoimatoimistossa ehdotettiin työelämävalmennusta.
Tuommoinen pistää vihaksi >:(
Ymmärtäisin valmennuksen tarpeen jos minulla ei olisi mitään kokemusta työelämästä. Olen kuitenkin pätevä alallani ja minulla on pitkä ura takanani. Laman takia työnantajani päättii siirtää kaiken toiminnan halvan työvoiman maihin eikä alani työpaikkoja nyt ole avoinna (tämän **keleen laman takia).
Nyt minun pitäisi sitten etsiä itse itselleni se valmennuspaikka semmoisesta firmasta jossa ei ole ollut yt-neuvotteluita. Vielä en ole yhtään semmoista oman alani firmaan löytänyt. Onneksi.
Vihaksi pistää. Toivottavasti löydän jonkun työpaikan tai edes opiskelupaikan ennen kuin seuraavan kerran tarvitsee avata työkkärin ovi.
Nyt alkaa vähennys jos ei hae ja keksi mitä hakea.
En oo nähny Suomessa tuollaista työtä, vain ulkomailla?onko Helsingissä
Vierailija kirjoitti:
Oli ennen vanhaan. En usko että oli vielä 2010.
Vierailija kirjoitti:
Tsekeissä ainakin oli vielä ja huvittavaa, että kolikolla "automaattisesti toimivassa puomiveskissä" oli myös ihminen paikalla, no hän rikkoi meille sen kolikon oikean kokoiseksi, että se toimi siihen "puomiin", joten oli siitä hyötyä.
Suomessahan tuokin nostaisi saman rahan ja istuisi kotisohvalla, kun täällä kaikki on ulkoistettu ja kilpailutettu, eikä sillä kilpailutuksen voittaneella firmalla ole varaa pitää tuollaisia "ylimääräisiä" töissä.
T arvovalintoja, joten älkää ihmetelkö, miksi sohvalla istuvien määrä kasvaa
Vierailija kirjoitti:
16 vuotta sitten jossakin ehkä oli. Eihän aloittaja kertonut, että Suomessa tuo olisi tapahtunut, koska ei 2010 täällä ollut edes työnvälitystä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ennen vanhaan. En usko että oli vielä 2010.
Kyllä oli Helsingin päärautatieasemalla vielä 2010.
Miettikää miten erilainen keskustelukulttuuri oli 16 vuotta sitten. Silloin ihmiset ottivat tämän kaltaiset aloitukset tosissaan. Nykyään taas kaikki on vaan pelkkää provoa.
Yhä edelleen tarjotaan samaa työpaikkaa samalle miehelle kuin vuonna 2010?
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttu on torin yleisö wc rahastajana., ainakin kesäisin.
Helppoa hommaa! Ei pomoa hönkimässä niskaan,ei raportointia, ei palsuja Nyt kyllä kävi miehelläsi pulla! Tuohonkin pestiin oli varmaan 10 000 hakijaa. Tuo on lottovoitto 2.0.
Taalla USA:ssa alkoi juuri TV-ohjelma missa suurten firmojen pomot tekevat nimettomina juuri tallaisia hommia. Yksi joutui puhdistamaan tyomaavessoja ja kouluttaja oli niin positiivinen ihminen etta hanet pyydettiin kouluttamaan koko firmaa.
En ymmarra mika tassa lampimassa sisatyossa on niin alentavaa.