Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näytin poomerille joka tuli valittamaan metelistä!

Vierailija
03.06.2022 |

Muistan nuoruudessa vuonna 2017, kun isi osti mopon. Tai eihän se isi ollut, mutta se naapurin Rane joka välillä nukkui meillä kun sen oma vaimo oli työmatkalla, antoi oman vanhan romunsa.

Samoista asioista valitettiin. Kerran omakotitaloalueen paikalle sattui noin nelikymppinen mies. Ilmeisesti habituksesta päätellen taisi olla isä ja toimitusjohtaja tms kova jehu työelämässä.

Tuli katsomaan kävikö pahasti, kun ajelimme pe-la-iltaisin rallia hiekkakentällä.

Näytti olevan kova huoli päällä. Ajattelin että nyt pitää säilyttää kasvot kun on K E R R A N K I N tyttöjäkin kentän laidalla. Olin koko kouluajan joutunut olemaan ilman tyttistä, se toki jatkuu edelleen mutta se on toinen tarina.

Kaahasin kentällä jälleen näyttävästi mopolla kaatuen ja aikani happea keränneenä nousin pystyyn. Siinä samassa paiskasin kypärän maahan ja pyöräytin päätäni, hitto kun se vihlas. Takkuiset vaaleat hiukset pulpahtivat ulos kypärästä. Äiti tykkäsi leikata hiukseni ja se olikin mukavaa. Ainut naisen kosketus on edelleen partureilta.

Mies ei ollut odottanut että vähän nuorempi uros ottaa nousee kivuliaan näköisen kaatumisen jälkeen niin ripeästi pystyy ja sanoo MINÄ ITSE.

Päälläni oli t-paita, jossa luki Prätkähiiret. Ne on parhaita, edelleen.

Olin jo silloin melko reppana ja mopo myös oli sitä laatua. Risat farkut eivät peittäneet tikkumaisia reisiä tai luista persettäkään. Sanotaan nyt suoraan teille kaikille, että näytin ihan satujen kerjäläiseltä. Olin sellainen tyyppi jolle ei aleta edes juttelee ja ei sitä tarvinnut sedälle mitenkään erikseen selittää. Ukon naama venähti naurun partaalle ja keskustelun sijaan hän alkoi totesi ettei tainnut olla ensimmäinen kerta kun kynnän maata naamallani.

Totesin siihen väliin aika tiukkaan sävyyn ja silmiin tuijottaen kuten länkkäreissä oli tapana, että MINÄ ITSE. En tiedä mistä tuo on jäänyt minulle päähän, mutta aina kun tahdon jotain, kerron sen selkeästi.

MINÄ ITSE.

Kun neljä kaveria kurvasi hiekat pöllyen taakseni, anteeksi pyydellen, näytimme varmasti koomisilta. Minä ja neljä muuta reppanaa.

Mies naurahti kerran ja lähti mäkeen.

Pistettiin kavereiden kanssa tupakiksi, oltiin kerätty maasta natsoja, ja mölistiin äänekkäästi, kun ukko poistui nurkan taakse, sieltä kuului raikuva nauru.

Yöllä ajellaan mopoilla sen varten, että ei ole äiti näkemässä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain lääkettä voisi varmaan ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla