Selibaatti - hyvät ja huonot puolet?
Olen miettinyt ryhtyä määräaikaiseen selibaattiin. Vähän niin kuin seksipaastolle. Onko sinulla kokemusta -nainen tai mies?
Jos nyt pysytään ihan vaan sillä ruumiillisella tasolla mitä kokemuksia sinulla on? Tuleeko vieroitusoireita, jos siihen ryhtyy? Saako selibaatista enemmän energiaa muuhun toimintaan, kun seksiin tarvittava energia säästyy? Voitko yleensä ottaen paremmin vai huonommin selibaatin aikana? Miten sitten, kun selibaatin lopettaa. Kuinka nopeasti hormonitoiminta tasapainottuu säännöllisen seksin vaatimalle tasolle?
Kommentit (31)
Viime yön jälkeen vain selibaatti on vaihtoehto!
Poissa silmistä on poissa mielestä
Vierailija kirjoitti:
No tässä on jo 18 vuotta parikymppisestä lähtien mennyt selibaatissa ihan hyvin. Seksiä minulla tietysti on itseni kanssa ja hyvää sellaista. Hyvät puolet on siinä, että ei enää ole jatkuvia virtsatietulehduksia ja alavatsakipuja, eikä tarvitse käyttää ehkäisyä, eli pillereitä tai kierukkaa, eikä tarvitse pelätä tauteja. Eikä tarvitse suostua asioihin mitä itse ällöää vain miehen mieliksi. Kuten suuseksi ja peffaseksi.
En usko että voisin löytää miehen, joka ei halua ainakin toista noista.
Saahan ihminen haluta mitä tahansa, ei se tarkoita että toisella on velvollisuus tehdä sitä.
Mutta sinä vaikutat estyneeltä, hyvä ettet sekaannu miehiin.
Aina kun on rakastellut, kuten tänään, mieli on parempi. Jos viikkokin menee ilman sen huomaa omassa huonommassa tuulessa ja aikaansaamattomuudessa.
Olen ollut vuosiakin ilman seksiä tosin en tiedä voiko sitä nimittää selibaatiksi kun ei se ole mikään periaatteellinen päätös ollut. Ei ole vain ollut kiinnostavia kumppaneita saatavilla. Oikeastaan koko elämäni on yhtä selibaattia tosin välillä hairahdan kerran pari vuodessa kokeilemaan seksiä jonkun kanssa mutta en nauti enkä saa siitä mitään irti.
Eikö selibaatti ole se ettei harrasta myöskään itsetyydytystä? eli kaikenlainen seksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö selibaatti ole se ettei harrasta myöskään itsetyydytystä? eli kaikenlainen seksi.
Olen pitänyt tuollaista selibaattia kerran muutaman kuukauden. Eli ei seksiä eikä masturbointia. En huomannut muuta vaikutusta kuin sen että näin pari kertaa seksiunia. Normaalisti en näe niitä ikinä paitsi joskus painajaisia asiaan liittyen mutta onneksi harvoin niitäkin. Tosin olihan tuo aika lyhyt, pitäisi pitää joskus pidempi selibaatti.
Mä, 28-v mies, kokeilin parisuhteen jälkeen pitäytyä selibaatissa kuukauden. Tarkoittaa siis ettei masturboikaan. Ensimmäinen viikko meni ilman sen enempää miettimättä. Toisella viikolla tuntui kuin eturauhanen olisi suurentunut. Kolmannella viikolla alkoi pallit tulla aroiksi ja isoja seisokkeja då och då.
Yhtenä yönä katselin epämääräistä seksiunta pyytämättä. Muistan unen läpi kun koko alakerta lähetti siemenlastin yöpuvun housuihin. Tuntui taivaalliselta!
Tästä lähtien joko saan seksiä, tai masturboin kolmen päivän välein. Miehen terveys velvoittaa.
No mulla ainakin toimii loistavasti.
Taas päätty yks toxinen parisuhde ja nyt 2kk selibaatissa.
Ennen tätä suhdetta olin joku 7kk.
Treeni kulkee ja tekee mieli tehä kaikkee muuta rakentavaa. Lenkkeilyy, kitaraa ja kaikki tuntuu sujuvan paremmin ja mielenkiinto on ihan uusilla leveleillä.
Seksi ei käy mielessä vaikka naiset näyttääkin hyvältä. Purkautuminen tapahtuu öisin n.1-2kk välein märkinä unina. Pidemmälle kun menee niin nämäkin harventuu kun kivekset tottuu tuottamaan vähemmän siemen-nestettä. Testoa kyllä tuntuu riittävän ja energiaa vaikka muille jakaa.
No tässä on jo 18 vuotta parikymppisestä lähtien mennyt selibaatissa ihan hyvin. Seksiä minulla tietysti on itseni kanssa ja hyvää sellaista. Hyvät puolet on siinä, että ei enää ole jatkuvia virtsatietulehduksia ja alavatsakipuja, eikä tarvitse käyttää ehkäisyä, eli pillereitä tai kierukkaa, eikä tarvitse pelätä tauteja. Eikä tarvitse suostua asioihin mitä itse ällöää vain miehen mieliksi. Kuten suuseksi ja peffaseksi.
En usko että voisin löytää miehen, joka ei halua ainakin toista noista.