Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatteko te hyviä arvoituksia :-D Voin aloittaa...

Vierailija
03.06.2022 |

Kuolemantuomio: Olipa kerran eräässä maassa julma diktaattori. Kerran hän oli tuominnut erään miehen pienestä rikkeestä kuolemaan. Ennen tuomion täytäntöönpanoa diktaattori päätti taas kerran vähän höynäyttää kansaa. Hän julisti olevansa reilu diktaattori ja antavansa kuolemaantuomitulle miehelle mahdollisuuden selvitä hengissä. Diktaattori laittoi ruukkuun kaksi lappua: toisessa lukisi "Kuolema" ja toisessa "Vapautus". Kuolemaantuomitun pitäisi mestausta katsomaan tuleen kansan edessä nostaa toinen lapuista. Mies kuitenkin arvasi diktaattorin juonen, silla kummassakin lapussa luki tosiasiassa "Kuolema". Mies nosti toisen lapuista ja - hän selvisi hengissä... Mistä tämä johtui?

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maapallon ympäri vedetään tiukasti köysi päiväntasaajaa pitkin. (Kuvitellaan koko maa kiinteäksi kauttaaltaan.) Sitten köyteen lisätään yksi metri ja köyttä nostetaan tasaisesti siten, että se on joka kohdasta yhtä etäällä maan pinnasta.

Mikä on tällöin köyden etäisyys maan pinnasta?

16 cm.

Vierailija
102/108 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet huoneeseen. 2 koiraa, 4 hevosta, kirahvi ja sorsa makaavat sangylla. 3 kanaa lentaa tuolin yli. Kuinka monta jalkaa on maassa?

6

Minun 2 ja tuolin 4

Unohdit sängyn. Eli sänky 4 jalkaa, tuoli 4 jalkaa, sinä 2 jalkaa yhteensä 10 jalkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme henkilöä seisoo peräkkäin. Heille laitetaan kullekin päähän pipo säkistä, jossa on kaksi mustaa ja kolme valkoista pipoa. Kukaan ei näe oman piponsa väriä, mutta takimmainen näkee kahden edessään olevan pipojen värin ja keskimmäinen edessään olevan pipon värin. Ensimmäinen ei näe kenenkään pipon väriä. Kukaan ei näe, minkä värisiä pipoja säkkiin jää.

Tehtävänä on selvittää oman pipon väri ja huutaa se ääneen. Hetken hiljaisuuden jälkeen ensimmäisenä seisova huutaa oman piponsa värin oikein.

Kysymys: minkä värinen pipo hänellä on ja mistä hän saattoi tietää sen värin?

Jos kahdella ensimmäisellä olisi musta pipo, viimeinen huutaisi että hänellä on valkoinen.  Jos ensimmäisellä olisi musta pipo, keskimmäinen tietäisi, että hänellä on valkoinen, koska muutenhan viimeinen näkisi ne kaksi mustaa pipoa edessään ja tosiaan tietäisi oman piponsa värin. Koska keskimmäinenkin on hiljaa, ensimmäinen tietää, että hänellä on valkoinen pipo. 

En vieläkääm ymmärrä, voi minua :( Ihan kuin itse arvoituksesta puuttuisi joku pala... Selittäkää tyhmälle vielä kerran,,,

Taaimmainen ei voi nähdä kahta mustaa, koska silloin hän tietäisi oman piponsa olevan valkoinen. Eli hän näkee joko kaksi valkoista tai mustan ja valkoisen, eikä osaa vastata.

Koska keskimmänenkään ei osaa vastata, hän ei näe mustaa pipoa. Jos hän näkisi mustan pipon, keskimmäinen tietäisi, että hänellä on valkoinen (koska viimeinen ei osannut vastata, ekalla ja keskimmäisellä ei molemmilla voinut olla mustia).

Keskimmäisen hiljaisuudesta ensimmäinen päättelee, että hänellä täytyy olla valkoinen. Jos se olisi musta, jompi kumpi takana olevista olisi jo osannut päätellä oman värinsä. Taaimmainen silloin, jos molemmilla edessä olevilla olisi musta ja keskimmäinen silloin, jos ekalla olisi musta ja keskimmäisellä valkoinen.

Vierailija
104/108 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muistaa semmoisen arvoituksen ratkaisun, missä mies makasi pellolla kuolleena, reppu selässä. Tarkoituksena on kyselemällä selvittää mitä on tapahtunut. Sen muistan että reppu ei ollut laskuvarjo. Itse olen harmikseni unohtanut ratkaisun...

Vierailija
105/108 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muistaa semmoisen arvoituksen ratkaisun, missä mies makasi pellolla kuolleena, reppu selässä. Tarkoituksena on kyselemällä selvittää mitä on tapahtunut. Sen muistan että reppu ei ollut laskuvarjo. Itse olen harmikseni unohtanut ratkaisun...

Se reppuhan nimenomaan oli aukeamation laskuvarjo.

Vierailija
106/108 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varas aittaan menee, mutta jättää säkit kynnykselle.

Vierailija
107/108 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä viikonpäivä alkaa H -kirjaimella?

Vierailija
108/108 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä viikonpäivä alkaa H -kirjaimella?