lantionne leveys! taas mittaamaan :)
perintönä tullut leveä lantio ja hyppyripeppu leveimmästä kohdasta mitta 107cm, olen normaalipainoinen. minkäslaisia mittoja muilla? yritän tässä vain todistella itselleni etten ole ainut =P
Kommentit (14)
103cm! 10cm lantio levinnyt...synnytyksestä kylläkin vasta kuukausi..laitetaan sen piikkiin ;)
vyötärö on suhteessa näihin lukemiin tosi kapea, peppu ja rinnat peritty.
85cm... Ennen raskautta 10cm kapeampi.
Normaalipainoinen,
HUOM! Yli 100 cm leveät lantiot miehilllä on todella iso terveysriski, naisilla raja oli alempi.
Vierailija:
Normaalipainoinen,HUOM! Yli 100 cm leveät lantiot miehilllä on todella iso terveysriski, naisilla raja oli alempi.
Naisilla nimenomaan " päärynäpeppu" -tyyppinen pulskistuminen (eli että vartalo on alapäästä pyöreämpi) suojaa sydän- ja verisuonitautiriskiltä miehiä enemmän.
Naiset, joilla myös esiintyy ns. omena-tyyppistä vartaloa, omaavat aivan identtisen riskin kuin miehet sydän- ja verisuonitauteihin.
Meillä suvussa naisten kaikki liikakilot tulevat vain ja ainoastaan vatsaan! Eli ilmeisesti tästä voi päätellä jotain.
Kyllä asia on niin, että jos on leveä lantio, on useimmillä myös leveä vyötärö. Lihavuutta ei kannata puolustella, se on AINA terveysriski sukupuolesta huolimatta!
10
lantio taas ei ole kaventunut oikeastaan ollenkaan vaikka painoa on lähtenyt hirveästi.
silti ne senttirajat on määritelty vyötärölle ei lantiolle.
Lantiota ei voi laihduttaa pois, jos se on leveä luiden takia.
Ja esim minulla on vyötärön ja lantion välillä 20cm, eli se, että jollakin olisi leveä lantio ei automaattisesti tarkoita, että olisi lihava.
Vierailija:
Kyllä asia on niin, että jos on leveä lantio, on useimmillä myös leveä vyötärö. Lihavuutta ei kannata puolustella, se on AINA terveysriski sukupuolesta huolimatta!10
Louise10:
Meillä suvussa naisten kaikki liikakilot tulevat vain ja ainoastaan vatsaan! Eli ilmeisesti tästä voi päätellä jotain.
eli tämä on hyvä tiedostaa. Kiihkoiluun ei toki ole aihetta, mutta tarkkana saa olla vatsan seudun rasvoittumisen suhteen, jotta välttyisi sydänkuolemalta.
Olen hoikka, vyötäröni on 76 cm. Ihmettelen, miten täällä heti sanotaan, että jos peppu ja rinnat ovat pulleat, olisi LIHAVA, voi helvetti.
Olen hoikka, mutta kultani mielestä niin ihana juuri oikeista paikoista.
lantiota löytyy 103cm verran ;)