Kertokaa vaatekappaleesta, joka on ollut kaapissanne vuosia kertaakaan käyttämättä!
Minä ostin ehkä kahdeksan vuotta sitten kaksi keväistä villakangastakkia, luit oikein. Villakangastakit keväisissä väreissä. Milloin Suomessa edes käytetään villakangastakkia? Ei koskaan, koska se ei pidä vettä ja kesällä on liian kuuma. Täysin idioottimaista. Ostin ne, koska ne näyttivät hyvältä päällä. Siellä ne ovat kaapissa hyvännäköisinä. En tiedä, käytänkö niitä ikinä.
Entä teillä?
Kommentit (40)
Valkoinen puhvihihainen toppi. En vaan löydä siihen sopivaa alaosaa millään, eikä sitä myöskään voisi pitää takin alla kun hihat ovat niin suuret. En pysty luopumaankaan kun on niin nätti. Ehkä vielä joskus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linnan juhliin teettämäni hemmetin kallis juhlapuku. Designer ei ottanut huomioon tärkeimpiä toiveitani vaan toteutti puvun tietyin osin oman näkemyksensä pohjalta, joten en sitten lopulta edes laittanut sitä kun en tuntenut oloani varmaksi siinä, vaan ostin viime hetken paniikissa valmispuvun jota muokkaamalla tulikin parempi kuin tuo suunniteltu uniikkipuku. Tuolla se roikkuu vaatekaapissa, kirpaisee hieman joka kerta kun avaan kaapin oven.
Kerro jotenkin ympäripyöreästi, miksi sait kutsun Linnan juhliin!
Mieheni sai kutsun, minä luonnollisesti avecina.
Ok, mutta minkätyyppisellä alalla miehesi on?
Mulla ei ole ainuttakaan vaatetta, jota ei olisi käytetty kertaakaan. Joku juhlamekko on sellainen, joka on ollut vasta kaksi kertaa päällä, mutta kyllä kaikkia muita vaatteita on käytetty useampia kertoja, toisia 3 tai 4 kertaa, toisia 30 tai 300 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverit osti minulle 50-vuotislahjaksi Marimekon JokaPoika-raitapaidan.
En käytä sitä koskaan. Olen insinööri, en arkkitehti tai kirjastonhoitaja!
Eikö voi käyttää kotona vapaa-aikana. Itse ihmettelen Marimekon suosiota.
Mun vaatekaapissa ei ole vuosia siellä olleita käyttämättömiä vaatteita. Ihan outo konsepti ostaa jotain eikä keksi sille käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
ei talvellakaan ole pakko käyttää pelkkää mustaa.käytä niitä talvella.
Villakangastakki ei ole Suomen talvessa hyvä. Märkä lumi kastelee sen hetkessä, sitten on kylmä.
Ostin ruskean kauiin leningin ja sille sopivan jakun. Ruskea ei enstenkään ole minun väri, toiseksi on malli upea, eikä minun elämässä ole upeita juhlia. Sopisi presidentin rouvalle mekoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villakangastakki ei ole Suomen talvessa hyvä. Märkä lumi kastelee sen hetkessä, sitten on kylmä.
Ostin myös tummansinisen vilakangastakin kutanapeilla.Kuin kaunis tahansa, mutta käyttöä ei ole. Sesonki tällaiselle vaatteelle on kovin lyhyt.
Lukiossa abivuodelle hankittu verkkaripuku. Ei mahdu päälle, mutta jotenkin toimii nuoruuden muistona, enkä ole raaskinut heittää menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö keväiset villakangastakit käy ainakin huhtikuussa jos ei muulloin?
Tänä vuonna huhtikuussa oli vielä täysi talvi. Ja sitten on satanut. Ja pari päivää ollut liian kuuma. Eivät ne vain sovi Suomeen. ap
Hassua. Itse olen käyttänyt viimeiset 15-20 vuotta erilaisia villakangastakkeja ja nimenomaan Suomessa. Tosi hyvä vaate syksyllä ja alkukeväästä ja talven leudompina päivinä. Eihän se tietenkään mikään urheiluvaate ole, jos polkee vaikka 20km päivässä työmatkoja, niin silloin ei ehkä ole paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen puhvihihainen toppi. En vaan löydä siihen sopivaa alaosaa millään, eikä sitä myöskään voisi pitää takin alla kun hihat ovat niin suuret. En pysty luopumaankaan kun on niin nätti. Ehkä vielä joskus...
Mä näkisin, että toi olisi söpö mustan minihameen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näkisin, että toi olisi söpö mustan minihameen kanssa.
Tarjoilija. - sivusta
Samaa mieltä villakangastakista. Liian kylmä talveen, ei pidä tuulta eikä vettä ja sitten kun olisi sopiva lämpötila niin villakangas tuntuu jotenkin liian talviselta. Niitä sopivia päiviä on vaan kovin vähän. Yksi tikkivuorinen vähän paksumpi villakangastakki minulla on, sitä tulee talvisin käytettyä.
Iltapuku. Oli juuri sellainen, mistä olin aina haaveillut, kirppiksellä hurjat 12€. 0 iltapukujuhlaa ollut, ja ehkä pitäisi saada painokin takaisin niihin lukuihin, missä olin kun mekon ostin.
Varmaan joku 20 paria sukkia. Lempisukkiani, olivat joskus alennuksessa -70%, joten ostin ison läjän niitä. Läjästä on puolet päätynyt jo käyttöön, ja loputkin n. 20 päätyvät ellen potkaise tyhjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tästä syystähän myös talvella voi käyttää sateenvarjoa.
Joskus aikoja sitten joulun alla ostettu punertava, ohut ja liehuvahelmainen paita. Kai piti mennä kälyn pikkujouluihin se päällä mutta olikin niin epämukava, hengittämätön kangas että valitsin jotain muuta päälle. On jotenkin kauhean tätimäinen epämukavuuden lisäksi eikä väri käy mulle,ihan hutiostos.
Vaatteissa on tärkeää kuitenkin monikäyttöisyys ja mukavuus. Joskus juhlakausina ostan vaatteita jotka eivät näihin sovi ja sitten kadu.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä villakangastakista. Liian kylmä talveen, ei pidä tuulta eikä vettä ja sitten kun olisi sopiva lämpötila niin villakangas tuntuu jotenkin liian talviselta. Niitä sopivia päiviä on vaan kovin vähän. Yksi tikkivuorinen vähän paksumpi villakangastakki minulla on, sitä tulee talvisin käytettyä.
Kieltämättä menneenä talvena pohjepituiselle villakangastakilleni tuli vain vähän käyttöä, mutta toisaalta se onkin hienoin talvitakkini eikä etätyösuosituksen ja rajoitusten vuoksi ollut hirveästi menoja.
Sen sijaan käytin kyllä ahkerasti H&M:n alesta hankkimaani takkia, jossa on 50% villaa. Kylmimpinä päivinä puin sen alle fleeceliivin. Myös kevytuntuvatakki käy hyvin ohuen talvitakin alle.
Minulla on jonkin verran vaatteita (myöskin se kuuluisa villakangastakki), joita olen käyttänyt 1-2 kertaa. Täysin käyttämättömiä ovat mm. liila hihaton mekko (lyhyt, kuin tunika), jota luulin pitäväni housujen kanssa. Se oli hieman liian tiukka jo sovituskopissa ja jäi siksi omaan kaappiini lojumaan. Hintalappukin taitaa olla vielä kiinni. Muistan miettineeni kaupassa pitkään, kannattaako ostaa vai ei. Ei kannattanut.
Hassua, olen käyttänyt villakangastakkia syksyn kylmetessä, talvella muutamasta plusasteesta muutamaan pakkasasteeseen ja keväällä kun vielä viileää. Eihän nyt ole mitään kovin kylmiä talvia ollut edes ja ei joka päivä sada. Ihme nurinaa.
Mieheni sai kutsun, minä luonnollisesti avecina.