Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi luoja toi SANNIN MURRE ON KAMMOTTAVAN KUULOISTA!

Vierailija
13.10.2006 |

Siis missä tolleen puhutaan? Ihan hirevän juntin kuulosta! Ihme lespaava ja venyttävä tyyli...voi herrajumala opettakaa se nainen puhumaan!!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa te sanon minä :) suomessa on murteita ja se on mielestäni vain rikkaus!!!!!

Vierailija
2/14 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta saanko ihan vaan vilpittömästi mielenkiinnosta kysyä, miten päädyit tähän ketjuun sinä joka kommentoit  "hohhoijaa te sanon minä :) suomessa on murteita ja se on mielestäni vain rikkaus!!!!!". Mä en saa näppyjä vanhojen ketjujen nostelusta, mutta ihmettelen kyllä miten ja miksi joku näitä löytää ja kommentoi.

Enkä btw tiedä yhtään, mistä tässä ketjussa puhutaan. Jostain telkkariohjelmasta oletettavasti? Vuonna 2006 mä en ollut kuullutkaan av:sta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 00:35"]

Sori mutta saanko ihan vaan vilpittömästi mielenkiinnosta kysyä, miten päädyit tähän ketjuun sinä joka kommentoit  "hohhoijaa te sanon minä :) suomessa on murteita ja se on mielestäni vain rikkaus!!!!!". Mä en saa näppyjä vanhojen ketjujen nostelusta, mutta ihmettelen kyllä miten ja miksi joku näitä löytää ja kommentoi.

[/quote]

Joo en oo tuo tyyppi, mutta olisko haulla. Ite löydän haulla vaikka mitä vanhoja ketjuja, mutta en kyllä yhtään niitä toissapäiväisiä, joita etin.

Vierailija
4/14 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 00:35"]

[/quote]

Joo en oo tuo tyyppi, mutta olisko haulla. Ite löydän haulla vaikka mitä vanhoja ketjuja, mutta en kyllä yhtään niitä toissapäiväisiä, joita etin.

[/quote]

Hmm eli mahdollisesti tämä henkilö on etsinyt ketjuja Iholla-Sannista ja vastannut randomilla tähän ketjuun lukematta kenestä kyse ja koska ketju on kirjoitettu...?

Vierailija
5/14 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kenestä alun perin on ollut kyse, mutta ehdottomasti tämä ketju pätee myös Iholla-Sanniin. Ärsyttävästi kuuluu puheesta maalaisuus vokaalien venyttelyn kautta, vaikka kovasti yrittääkin yleiskieltä puhua.

Vierailija
6/14 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 00:58"]

En tiedä kenestä alun perin on ollut kyse, mutta ehdottomasti tämä ketju pätee myös Iholla-Sanniin. Ärsyttävästi kuuluu puheesta maalaisuus vokaalien venyttelyn kautta, vaikka kovasti yrittääkin yleiskieltä puhua.

[/quote]

Ja sehän onkin vallan kauheaa jos, hui sentään, maalaisuus kuuluu puheesta! Kyllä se on niin paljon parempaa, jos puheesta kuuluu helsinkiläisyys.

Vierailija
7/14 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläis-uusimaalainen, laahaavan monotoninen flegmaattisuus on tämän maan ylivoimaisesti kamalin murre. Eritoten miesten puhumana, ihmettelen miten yhtäkäään näin puhuvaa miestä voi koskaan pitää edes etäisesti seksikkäänä, hehän kuulostavat sekakäyttäjiltä kaikki.

Vierailija
8/14 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa? Vantaalla puhutaan noin, Helsingissä siihen tulee mukaan vielä nasaali ja suhinaa.

Vierailija
9/14 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on tämä mystinen Sanni?

Vierailija
10/14 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla pääkaupunkiseudulla asuvilla tuntuu olevan käsitys, että he puhuvat jonkinlaista neutraalia yleiskieltä, vaikka ihan yhtä lailla heidän puheestaan kuuluu heidän taustansa. Ei siinä ole mitään pahaa, vaan minusta "maalaisuus" ja "kaupunkilaisuus" saavat vapaasti kuulua puheessa. Ihmettelen vain että johtuuko tämä harha siitä, että esimerkiksi radiossa ja televisiossa puhutaan paljon pääkaupunkilaisittain.

Vierailija
11/14 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 12:15"]

Monilla pääkaupunkiseudulla asuvilla tuntuu olevan käsitys, että he puhuvat jonkinlaista neutraalia yleiskieltä, vaikka ihan yhtä lailla heidän puheestaan kuuluu heidän taustansa. Ei siinä ole mitään pahaa, vaan minusta "maalaisuus" ja "kaupunkilaisuus" saavat vapaasti kuulua puheessa. Ihmettelen vain että johtuuko tämä harha siitä, että esimerkiksi radiossa ja televisiossa puhutaan paljon pääkaupunkilaisittain.

[/quote]

hellsinskissä puhe on jotain ihan helvetin kamalaa ja kaukana suomesta. Nasaali vittuslaaki yhdistettynä narisevaan puhetyyliin ja vittuhuutoihin ja päälle sössötystä. Miehetkin kuullostaa ihan hinteiltä. Sitten on tietenkin se porukka, joka on muuttanut jostain Kajaanin perämettistä ja koittaa miellyttää.

Vierailija
12/14 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn aloittajaan, Sanni pitäis laittaa puheopetukseen.

Vierailija
13/14 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseistä murretta voi puhua ihan selvästikin. Sannilla on vain järkyttävän epäselvä puhetyyli, ei avaa suutaan kunnolla, puhuu hiljaa, artikuloi laiskasti jne. Johtuu varmaankin ujoudesta ja arkuudesta osittain.

Vierailija
14/14 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtyisit vaan siihen Sanniin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi