Olen varma, että olen elänyt 1800-luvulla useamman kerran.
Kaipaan takaisin 1800-luvulle, erityisesti kaipaan 1880-lukua koska minulla on selviä muistikuvia ajasta 1880-luvulla kun elin 1880-luvulla. Elin Tampereella ja vaikka perheeni oli melko köyhä ja lapsia oli melko monta, niin se on ollut silti minun sielulleni onnellisin elämä ja siksi kaipaan sinne takaisin. Vaikka siis kuolin lapsena, niin se oli hyvä elämä.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Oliko teillä suolaa, sokeria ja voita aina vai harvoin? Entäs juustoa? Tuskin juustoa on aina ollut saatavilla.
Suolaa oli ja juustoa. Voin sijasta muistan oliiviöljyn, jolla paistettiin ja maustettiin ruokia. Kyyhkyspaisti oli harvinaista mutta todella arvostettu herkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kaipaan takaisin 1950 luvulle, seurasin erästä karismaattista viiksekästä johtajaa uskollisesti.
Olisit seurannut historiantunnillakin yhtä innokkaasti.
Riippuu tietysti siitä tarkoitetaanko tällä Hitleriä vai Stalinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko teillä suolaa, sokeria ja voita aina vai harvoin? Entäs juustoa? Tuskin juustoa on aina ollut saatavilla.
Suolaa oli ja juustoa. Voin sijasta muistan oliiviöljyn, jolla paistettiin ja maustettiin ruokia. Kyyhkyspaisti oli harvinaista mutta todella arvostettu herkku.
Espanjastako toivat teille oliiviöljyn? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tulla sieltä fingerporimaailmastasi ensin tänne takaisin...
Kumma kun mikään ei kelpaa vaikka toimin täsmälleen ohjeesi mukaan ja kerroin sinulle 1400-luvusta asioita joita ei ole mahdollista löytää googlella sekunnissa. Tämän kun piti logiikkasi mukaan todistaa jotain.
Me kaikki tiedämme ettei tuona aikana oltu vielä kehitetty polttomoottoritekniikkaa eikä fordeja joten oma metaforasi ontuu kuin kampurajalkainen mummo joten emme tarvitse edes googlea tuon todistamiseen. Taidat kai uskoa myös, että maa on litteä?
Tuossa ylempänä pyysin kertomaan esim. miten monta kertaa sanomalehti ilmestyi 1880 luvulla. Se voi olla jo kohtuu vaikea saada selville googlen kautta, mutta varmasti asiantuntija kykenisi kertomaan miten useasti lehdet tuolloin ilmestyivät JA todistaisi tuon heti vääräksi tai oikeaksi.
Paskat. Ns tiede ei pysty kertomaan kuinka väitetyillä pronssityökaluilla sahattiin pyramidien kivet. Kuinka Mayjat mukamas kivivasaroilla naputtelivat omat pyramidinsa jne. Kaikki on vain hypoteesi, kuinka asiat Ehkä oltaisiin tehty. Ei Varmaa Tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjastako toivat teille oliiviöljyn? 😂
Elin lähi-idässä jossa oliivipuita kasvaa kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap tietää eläneensä juuri 1880-luvulla? Tuon ajan köyhä lapsi oli hädin tuskin lukutaitoinen, saati että olisi tiennyt mitä vuotta eletään.
Olin lahjakas lapsi ja opin itsekseni lukemaan jo ennen kuin pääsin kahdeksi vuodeksi kouluun. Sanomalehdessä luki päivämäärä.
-ap
Mitä koulua kävit?
Voisitteko muistelijat nyt vähän avata että mistä saatte näitä juttujanne? Näette toistuvia unia ja uskotte niiden olevan edellisistä elämistä vai kuinka?
Mun mielestä on todella masentava ajatus, että tänne synnyttäisiin aina vain uudestaan ja uudestaan. Mieluummin sitten jatketaan jossakin muussa ulottuvuudessa tai kadotaan kokonaan.
Ihminen syntyy vain kerran, et ole elänyt mitään edellisiä elämiä henkivallan juttuja noi, voi kaivata tai ikävöidä jotain vanhaa vuosisataa mutta että olis elänyt silloin,ei mahdollista. Henkinen romahdus kyseessä, tiedän mistä puhun, kun nykyaika erittäin pahaa ja raskasta nii alkaa miettiä miltä tuntuisi elää vaikka just 1800,1900 luvulla esim.
Me kaikki tiedämme ettei tuona aikana oltu vielä kehitetty polttomoottoritekniikkaa eikä fordeja joten oma metaforasi ontuu kuin kampurajalkainen mummo joten emme tarvitse edes googlea tuon todistamiseen.
Niinhän sinä luulet kun joudut elämään googlen tarjoaman väärän tiedon varassa etkä ole itse elänyt edellisessä elämässäsi 1400-luvun Knaresboroughssa Ford-merkkihuollossa kuten minä.
Juuri tämä googlesta löytymättömien aikalaismuistojen esittäminen todistaa sinun mukaasi sielunvaelluksen todeksi
No niin, nyt niitä lääkkeitä syömään taas.
Mielenkiintoista. Laittakaa vuosiluvut jolloin olette eläneet ja lääkkeet mitkä teillä on käytössä.
Muistan kun Evan ja koiran kanssa oltiin toisen maailmansodan loppuvaiheella kämpillä. Mietein että olinkohan liian ankara sittenkin niille juutalaisille.
Raamatun totuus kertoo että Jeesus kuoli sinunkin puolestasi ristillä. Ei ole mitään entisiä elämiä. On vain tämä yksi syntisen taival ja vaihtoehtoina on helvetti tai taivas. Kumpaan haluat mennä?
Vierailija kirjoitti:
Todistakaa, että olette eläneet noilla vuosisadoilla ja kertokaa edes jotain mikä ei ole yleisesti tiedossa?
Jos jokin asia ei ole yleisesti tiedossa, niin miten sillä voisi todistaa mitään, koska eihän sille tiedolle löytyisi mitään vahvistusta mistään?
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan esim Austenin 1800-luvulle sijoittuvia kertomuksia. Ne vaatteet ja herramiehet ja käytöstavat ylipäätään! Tanssiaiset ja vienon varovaiset kontaktit vastakkaiseen sukupuoleen, voi kun olisin elänyt silloin!
Ei se ollut kovinkaan romanttista. Tanssiaisten yksi tarkoitus oli etsiä nuorelle sopiva puoliso. Sopivuudella tarkoitettiin rahaa ja asemaa, ei rakkautta.
Minusta Aistenin kirjat ovat puisevia. Yhdessäkin kerrottiin heti alussa päähenkilön perheen varallisuus ja tulot. Minulle tuli sellainen kuva, että heti alussa kerrotaan se tärkein juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan esim Austenin 1800-luvulle sijoittuvia kertomuksia. Ne vaatteet ja herramiehet ja käytöstavat ylipäätään! Tanssiaiset ja vienon varovaiset kontaktit vastakkaiseen sukupuoleen, voi kun olisin elänyt silloin!
Ei se ollut kovinkaan romanttista. Tanssiaisten yksi tarkoitus oli etsiä nuorelle sopiva puoliso. Sopivuudella tarkoitettiin rahaa ja asemaa, ei rakkautta.
Minusta Aistenin kirjat ovat puisevia. Yhdessäkin kerrottiin heti alussa päähenkilön perheen varallisuus ja tulot. Minulle tuli sellainen kuva, että heti alussa kerrotaan se tärkein juttu.
Esim Ylpeys ja ennakkoluulot elokuvassa se juuri on niin viehättävää miten ihastus syntyy ja kasvaa tanssiaisissa ja aroissa kohtaamisissa. Siinä on jotain niin mielettömän kaunista ja viehtättävää verratessa tähän nykypäivän *näytä tissit* / *kato tässä mun muna* -kulttuuriin.
Ja se perheen äidin kaikki liikuttava hösellys että saisi tyttärensä naimisiin. Siskokset keskenään piirtelevät romantiikkaa joka sitten toisinaan törmää arjen karuihin kiviin. Ja kaikki on niin mielettömän kaunista: esineet, talot, vaatteet, kankaat.
Olen varma että sanot eläneesi, olen epävarma luuletko eläneesi, olen varma että et ole elänyt.
Olen varma, että olet laittanut tänään, tai viikon sisällä, suuhusi molekyylejä, jotka ovat kulkenee 1800 luvulla eläneen ihmisen virtsaputken läpi. Samoin olet juonut dinosauruksen pissaa.
Ihmisten lukumäärä on kasvanut niin nopeasti, ettei menneitä elämiä riitä edes yhtä jokaiselle. Tänä päivänä on elossa enemmän ihmisiä, kuin ihmisiä on koskaan kuollut!
Matemaattisesti mahdotonta.
Me kaikki tiedämme ettei tuona aikana oltu vielä kehitetty polttomoottoritekniikkaa eikä fordeja joten oma metaforasi ontuu kuin kampurajalkainen mummo joten emme tarvitse edes googlea tuon todistamiseen. Taidat kai uskoa myös, että maa on litteä?
Tuossa ylempänä pyysin kertomaan esim. miten monta kertaa sanomalehti ilmestyi 1880 luvulla. Se voi olla jo kohtuu vaikea saada selville googlen kautta, mutta varmasti asiantuntija kykenisi kertomaan miten useasti lehdet tuolloin ilmestyivät JA todistaisi tuon heti vääräksi tai oikeaksi.