Olen varma, että olen elänyt 1800-luvulla useamman kerran.
Kaipaan takaisin 1800-luvulle, erityisesti kaipaan 1880-lukua koska minulla on selviä muistikuvia ajasta 1880-luvulla kun elin 1880-luvulla. Elin Tampereella ja vaikka perheeni oli melko köyhä ja lapsia oli melko monta, niin se on ollut silti minun sielulleni onnellisin elämä ja siksi kaipaan sinne takaisin. Vaikka siis kuolin lapsena, niin se oli hyvä elämä.
Kommentit (62)
Olet elänyt suunnattoman määrän elämiä yksisoluisesta eliöstä ihmiseksi. Olet osa loputonta tietoisuuden jatkumoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap tietää eläneensä juuri 1880-luvulla? Tuon ajan köyhä lapsi oli hädin tuskin lukutaitoinen, saati että olisi tiennyt mitä vuotta eletään.
Olin lahjakas lapsi ja opin itsekseni lukemaan jo ennen kuin pääsin kahdeksi vuodeksi kouluun. Sanomalehdessä luki päivämäärä.
-ap
Kuinka usein sanomalehti ilmestyi ja minkä niminen lehti oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kaipaan takaisin 1950 luvulle, seurasin erästä karismaattista viiksekästä johtajaa uskollisesti.
Olisit seurannut historiantunnillakin yhtä innokkaasti.
Charles de Gaulle on ilmeisesti sinulle tuntematon hahmo.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kovin tuttu ollut sinullakaan kun kesti 45 minuuttia googlata joku 1950-luvun viiksivallu sen jälkeen kun tajusit sotkeneesi vuosikymmenet ajassa 21:28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap tietää eläneensä juuri 1880-luvulla? Tuon ajan köyhä lapsi oli hädin tuskin lukutaitoinen, saati että olisi tiennyt mitä vuotta eletään.
Olin lahjakas lapsi ja opin itsekseni lukemaan jo ennen kuin pääsin kahdeksi vuodeksi kouluun. Sanomalehdessä luki päivämäärä.
-apKuinka usein sanomalehti ilmestyi ja minkä niminen lehti oli?
Tampereen Wiralliset Sanomat, kerran viikossa.
Tai jotain sinne päin.
Kannattaa tulla sieltä fingerporimaailmastasi ensin tänne takaisin...
Kumma kun mikään ei kelpaa vaikka toimin täsmälleen ohjeesi mukaan ja kerroin sinulle 1400-luvusta asioita joita ei ole mahdollista löytää googlella sekunnissa. Tämän kun piti logiikkasi mukaan todistaa jotain.
Mielikuvanne ja "muistonne" ovat leffoista/tv:stä/kirjoista. Ja mielikuvitus hoitaa loput.
Vierailija kirjoitti:
Mielikuvanne ja "muistonne" ovat leffoista/tv:stä/kirjoista. Ja mielikuvitus hoitaa loput.
Painu helvettiin ateisti. Kuole.
Vierailija kirjoitti:
Uudelleensyntymä ei kuulu kristilliseen oppiin. Iloisella keskiajalla sinut olisi poltettu noitana roviolla kun olisit kuvaillut edellisiä elimiäsi (pun intended) ja paavi olisi henk koht tuikannut tuohusta persuksiin.
Minä rakastan esim Austenin 1800-luvulle sijoittuvia kertomuksia. Ne vaatteet ja herramiehet ja käytöstavat ylipäätään! Tanssiaiset ja vienon varovaiset kontaktit vastakkaiseen sukupuoleen, voi kun olisin elänyt silloin!
Vierailija kirjoitti:
Just olin tulossa kirjoittaan, että no eipä ihme, että on niin tarkkoja mielikuvia eri aikakausista, kun jatkuvasti tulee historiaan sijoittuvaa materiaalia esim. teeveestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistakaa, että olette eläneet noilla vuosisadoilla ja kertokaa edes jotain mikä ei ole yleisesti tiedossa?
Ja mitenköhän sinä tarkistat asian jonka vain 1800-luvulla itse elänyt voi tietää.
Pöhkö-asburgeri. Kerro jotain 1400 luvulta mikä ei ole sekunnissa googlattavissa....
Tiedän kuinka miekan terästä saatiin ohut mutta kestävä. Näin kun seppä takoi niitä. Hämeenlinnan edessä kasvoi tammipuita paljon, silloin oli lämpimämpää kuin nyt. Milläs nämä todistaisin? Itse olen ne nähnyt, googlesta vastausta löydä et, koska kaikki muuttunut on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudelleensyntymä ei kuulu kristilliseen oppiin. Iloisella keskiajalla sinut olisi poltettu noitana roviolla kun olisit kuvaillut edellisiä elimiäsi (pun intended) ja paavi olisi henk koht tuikannut tuohusta persuksiin.
Niin, mutta tuon helvettiin toivottelun ja toisen kuoleman toivomisen perusteella, ei olekaan kristitty. On kyllä uskontoja, missä tuollaisia saa toivotella ihan virallisesti. Esim. muslimit toivottelevat kaikille vääräuskoisille tuollaisia jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paavit ovat aina olleet pahimpia kristinuskon vääristelijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistakaa, että olette eläneet noilla vuosisadoilla ja kertokaa edes jotain mikä ei ole yleisesti tiedossa?
Ja mitenköhän sinä tarkistat asian jonka vain 1800-luvulla itse elänyt voi tietää.
Pöhkö-asburgeri. Kerro jotain 1400 luvulta mikä ei ole sekunnissa googlattavissa....
Tiedän kuinka miekan terästä saatiin ohut mutta kestävä. Näin kun seppä takoi niitä. Hämeenlinnan edessä kasvoi tammipuita paljon, silloin oli lämpimämpää kuin nyt. Milläs nämä todistaisin? Itse olen ne nähnyt, googlesta vastausta löydä et, koska kaikki muuttunut on.
Avaa vähän mistä olet saanut nämä ajatukset? Olet nähnyt paljon unia ja jotenkin siitä oivaltanut että ne ovatkin entistä elämääsi vai kuinka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti, paljon pohjoisempanakin kasvaa vaikka kuinka paljon tammipuita. Etkö o koskaan nähnyt siis taontaa, kuin teeveessä? No mitenkä siitä miekan terästä saatiin ohut mutta kestävä? Ootko varma, että on miekka, eikä partaveitsi, jos on niin ohut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kovin tuttu ollut sinullakaan kun kesti 45 minuuttia googlata joku 1950-luvun viiksivallu sen jälkeen kun tajusit sotkeneesi vuosikymmenet ajassa 21:28
Luuletko oikeasti että CdG olisi tuntematon kenellekään muulle kuin sinulle?
Oliko teillä suolaa, sokeria ja voita aina vai harvoin? Entäs juustoa? Tuskin juustoa on aina ollut saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta tuon helvettiin toivottelun ja toisen kuoleman toivomisen perusteella, ei olekaan kristitty. On kyllä uskontoja, missä tuollaisia saa toivotella ihan virallisesti. Esim. muslimit toivottelevat kaikille vääräuskoisille tuollaisia jatkuvasti.
Jeesus sanoi aikalaisilleen ( juutalaisille ) että rangaistus koittaa tämän ( heidän ) sukupolven aikana. Totisesti se koitti. Lue 66-70 AD, Jerusalemin tuho ja mitä roomalaiset historioitsijat mm Josephus sanoi. Jopa paha keisari Nerokin sanoi nähneensä kuinka haudat aukenivat ja kuolleita nousi ylös. Paavali ei ollut apostoli, niitä oli 12. Ainoa joka Raamatussa sanoo Paavalia apostoliksi on Paavali itse. Luuletko ettei paholainen hyökännyt Raamattua vastaan Jeesuksen jälkeen? 12 vuotias lapsikin osaisi sen.
-ap