Asiakastyö on saanut minut vihaamaan ihmisiä
Kommentit (69)
Ihmisistä yllättävän iso osa on melkoisia mulkkuja ja sitäkin isompi osa päälle vielä niiden peesaajia. En edes tiedä kumpi on oikeasti pahempaa sorttia. Onneksi silti eivät kaikki ihmiset.
Ei kaikille sovikaan, eri syistä. Voi tulla väärinkäsityksiä asiakaspalvelijoille, jos asiakas sanoo jotain ja toinen ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat ovat välillä suorastaan raivostuttavan typeriä ja yksinkertaisia. Ja vaativat huomiota kuin pikkulapset.
Monilla on sama näkemys toisinpäin, eli asiakaspalvelija luulee olevansa parempi ja töksäyttelee asiakkaille mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
"Vakioasiakkaat" ovat kaikkein rasittavimpia. Kertaluontoiset lyhyet kohtaamiset ovat ok, kun ei tarvitse enää ikinä ko. tyyppiä kiitoksen ja hein jälkeen nähdä. Mutta nämä jatkuvasti pyörivät samat naamat vievät tukan päästä. En jaksa. En kerta kaikkiaan jaksa olla jatkuvasti mielin ja kielin ja teennäisen hehhehhee. Sitten kun tullaan kylillä vastaan, niin ei katsota edes päin. Miksi helvetissä pitää töissä näille suoda mitään huomiota? Tekisi mieli vain haistattaa widut.
Mitä tapahtuu jos et ole aina mielin kielin? Saatko potkut? Siinä tapauksessa kannattaa ihan vapaaehtoisestikin vaihtaa työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lopettaa tyót
Kunpa voisikin. Pakko saada muutama satanen massia kuussa, että saa ruokaa ja katon pään päälle. Muuten olisin lopettanut jo ajat sitten.
Tämä palsta on saanut minut vihaamaan ihmisiä.
Miehet vihaa naisia, naiset miehiä, lapsettomat lapsellisia, sinkut varattuja...
You name it.
Mä olen yllättynyt siitä, kuinka yksinkertaisia ja avuttomia ihmiset lopulta ovat (myös ne jotka ovat elämässään meitä asiakaspalvelijoita "ylempänä").
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vakioasiakkaat" ovat kaikkein rasittavimpia. Kertaluontoiset lyhyet kohtaamiset ovat ok, kun ei tarvitse enää ikinä ko. tyyppiä kiitoksen ja hein jälkeen nähdä. Mutta nämä jatkuvasti pyörivät samat naamat vievät tukan päästä. En jaksa. En kerta kaikkiaan jaksa olla jatkuvasti mielin ja kielin ja teennäisen hehhehhee. Sitten kun tullaan kylillä vastaan, niin ei katsota edes päin. Miksi helvetissä pitää töissä näille suoda mitään huomiota? Tekisi mieli vain haistattaa widut.
Mitä tapahtuu jos et ole aina mielin kielin? Saatko potkut? Siinä tapauksessa kannattaa ihan vapaaehtoisestikin vaihtaa työpaikkaa.
Ensin pari varoitusta ja sitten potkut. Pomo ja firma ovat asiakkaiden puolella eivätkä puolusta työntekijöitä. Näin eräässä kotimaisessa tekstiilialan firmassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yllättynyt siitä, kuinka yksinkertaisia ja avuttomia ihmiset lopulta ovat (myös ne jotka ovat elämässään meitä asiakaspalvelijoita "ylempänä").
Ja etenkin ne. Pikkulasten kanssa on helpompi asioida kuin sellaisten aikuistaaperoiden jotka raivoaa asiakaspalvelijalle. Olen aika varma että kaikki siedettävät asiakkaat joko on tai ovat olleet itsekin asiakaspalvelijoina töissä.
Minulla ei ole tullut tuommoista kokemusta asiakaspalvelussa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lopettaa tyót
Osa-aikaseksi olen jo ruvennut. Kokonaan ei ole taloudellisista syistä valitettavasti mahdollista lopettaa. En halua työkkärin talutusnuoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Valitettavasti näin käy, kun on pitkään palvelualalla. Suurin osa asiakkaista on ihan kivoja, mutta sitten ne sekopäisimmät pilaavat homman muiltakin. Aspassa kyynistyy pidemmän päälle, pahasti.
Ei kyynisty. Olin 40 vuotta aspahommissa ja pidin ihmisistä. Tykkäsin erityisesti puheluista joissa vihainen asiakas soitti ja pystyin auttamaan hänet tyytyväiseksi. Pahimmat haukkujat jabkiroilijatkaan eivät alkuvuosien jälkeen menneet tunteisiin. Siitä huolimatta että tottumuksells hallitsin tilanteen, pidin oikeasti asiakkaista. Pidin myös työtovereista vaikka kaveripiirini oli muualls kui töissä.
Hahaa kyyniset ämmät alapeukuttaa kun joku on osannut työnsä ja tykännyt siitä 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Valitettavasti näin käy, kun on pitkään palvelualalla. Suurin osa asiakkaista on ihan kivoja, mutta sitten ne sekopäisimmät pilaavat homman muiltakin. Aspassa kyynistyy pidemmän päälle, pahasti.
Ei kyynisty. Olin 40 vuotta aspahommissa ja pidin ihmisistä. Tykkäsin erityisesti puheluista joissa vihainen asiakas soitti ja pystyin auttamaan hänet tyytyväiseksi. Pahimmat haukkujat jabkiroilijatkaan eivät alkuvuosien jälkeen menneet tunteisiin. Siitä huolimatta että tottumuksells hallitsin tilanteen, pidin oikeasti asiakkaista. Pidin myös työtovereista vaikka kaveripiirini oli muualls kui töissä.
Hahaa kyyniset ämmät alapeukuttaa kun joku on osannut työnsä ja tykännyt siitä 😁
Meinasin kysyä tyypiltä, että mikä lääkitys on päällä? Vain hullu oikeasti nykyään tässä ammattiloukkaantujien viidakossa viihtyy asiakastyössä.
Kaikenlaista soittelijaa löytyy. Esim. jotkut soittaa ihan mihin tahansa numeroon kysyäkseen asiaa, jota useimmat kysyy kaveriltaan tai sukulaiseltaan.
Nautinnollisinta oli kun asiakkaat alkoi kiroilemaan, sillon niille sai laittaa luurin korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista soittelijaa löytyy. Esim. jotkut soittaa ihan mihin tahansa numeroon kysyäkseen asiaa, jota useimmat kysyy kaveriltaan tai sukulaiseltaan.
Ihmisillä ei ole enää ystäviä eikä läheisiä kontakteja joiden kanssa keskustella ja pähkäillä. Sitten avaudutaan tämän vuoksi ihan ventovieraille asiakastyötä tekeville. Minä ainakin olen työpaikalla vain töissä, en terapeuttina enkä seuraneitinä. Ei kiinnosta puupennin vertaa kaiken maailman marjaliisojen elämät eikä ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti enää ei ole suurin osa mukavia tai edes neutraaleita vaan nykyään on vähemmistössä nämä asialliset asiakkaat.
Mitä enemmän porukka tuijottaa näitä älypuhelimiaan niin sitä älyttömimmiksi ne muuttuu ja ihan normaalit asiatkin on kuin ydinfysiikkaa.
Ja se on tietenkin sen aspan syy että asiakkaan korvienväli on jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet oiva esimerkki just sellaisesta ihmisestä jonka takia aspat pääsääntöisesti vhaa ihmisiä.
Ylimielinen, ivallinen ja kaikkitietävä.
Sympatiseeraan.