Asiakastyö on saanut minut vihaamaan ihmisiä
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
I feel you. Tein lähes 10 vuotta aspahommia (osa opiskelujen ohessa) ja aikamoiseksi ihmisvihaajaksi muutuin. Onneksi en enää ole asiakaspalvelutyössä.
Tuntuu, että nykyään ei ole enää hommia, missä pystyisi välttämään "asiakaskontaktit". Olen myös epätoivoisesti miettinyt minne hakeutuisin, mutta tuntuu, että alalla kuin alalla on tarjolla sama paska eri paketissa. Toivotonta siis.
Asiakkaat ovat välillä suorastaan raivostuttavan typeriä ja yksinkertaisia. Ja vaativat huomiota kuin pikkulapset.
Minulle saman on tehnyt tämä palsta. Ihmiset on pahantahtoisia.
"Vakioasiakkaat" ovat kaikkein rasittavimpia. Kertaluontoiset lyhyet kohtaamiset ovat ok, kun ei tarvitse enää ikinä ko. tyyppiä kiitoksen ja hein jälkeen nähdä. Mutta nämä jatkuvasti pyörivät samat naamat vievät tukan päästä. En jaksa. En kerta kaikkiaan jaksa olla jatkuvasti mielin ja kielin ja teennäisen hehhehhee. Sitten kun tullaan kylillä vastaan, niin ei katsota edes päin. Miksi helvetissä pitää töissä näille suoda mitään huomiota? Tekisi mieli vain haistattaa widut.
Minä lopettaisin heti palstailun jos alkaisin vihaamaan kaikkia ihmisiä ja samalla itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Minulle saman on tehnyt tämä palsta. Ihmiset on pahantahtoisia.
Korjaus, palstan muutamat sekopäätrollit ovat pahantahtoisia.
Päinvastoin pääasiassa pidän ihmisistä työssäni - niin kauan kun ovat asiakkaita/potilaita /omaisia/jne, mutta on joitakin työkavereita, joita ei vaan jaksa🙄
Kyllä. Valitettavasti näin käy, kun on pitkään palvelualalla. Suurin osa asiakkaista on ihan kivoja, mutta sitten ne sekopäisimmät pilaavat homman muiltakin. Aspassa kyynistyy pidemmän päälle, pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Valitettavasti näin käy, kun on pitkään palvelualalla. Suurin osa asiakkaista on ihan kivoja, mutta sitten ne sekopäisimmät pilaavat homman muiltakin. Aspassa kyynistyy pidemmän päälle, pahasti.
Olin joskus puhelinvaihteessa ja laskettiin viikoissa se aika, että kyynistyminen alkoi.
Puhelimessa kun on täysin näkymätön ja joskus "vaan vaihde", joka ei siksi tiedä mitään (se oli pitkälti tottakin), monesti olisi pitänyt tietää ihan kaikki, koska oli ainoa, joka saatiin kiinni.
Puheluita myös tuli sen 500 per päivä, joten parissa viikossa sai vuoden aspa-annostuksen ihmisiä.
Kyllä. Aloitin työurani mäkkärissä opiskelun ohella. Asiakaspalvelua on tullut tehtyä sen jälkeen yliopistolla, kunnalla ja valtiolla. Viimeisen 12v aikana olen oppinut ihan puhtaasti vihaamaan ihmisiä. Ei edes kiinnosta tutustua tai olla asiakas"palvelija" työt hoidan, mutten kyllä millään palveluasenteella.
Sellaiset Karen-asiakkaat (tai Sirpa-asiakkaat) on vielä lisääntyneet ihan räjähdysmäisesti viimeisen parin vuoden aikana. Enemmän on kaikenlaisia minä minä - ihmisiä ja sekopäitä joita kohtaa, kuin ihan normaaleja ihmisiä.
Sinäkö se siellä alusvaate liikkeen ovella sanoit että "katohan kuka se siinä" "ei tuolla ole rahaa kuitenkaan " Pidä rättis kampissa
Tämän saman aiheuttaa sotealalla työskentely. Kiittämättömiä asiakkaita jotka eivät ymmärrä antaa työrauhaa kiireen keskellä. Ängetään työhuoneisiin ilman ajanvarausta koska on vaan totuttu siihen. En jaksa kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Aloitin työurani mäkkärissä opiskelun ohella. Asiakaspalvelua on tullut tehtyä sen jälkeen yliopistolla, kunnalla ja valtiolla. Viimeisen 12v aikana olen oppinut ihan puhtaasti vihaamaan ihmisiä. Ei edes kiinnosta tutustua tai olla asiakas"palvelija" työt hoidan, mutten kyllä millään palveluasenteella.
Sellaiset Karen-asiakkaat (tai Sirpa-asiakkaat) on vielä lisääntyneet ihan räjähdysmäisesti viimeisen parin vuoden aikana. Enemmän on kaikenlaisia minä minä - ihmisiä ja sekopäitä joita kohtaa, kuin ihan normaaleja ihmisiä.
Myöskään se, että soittaa yritysasiakkaana työnantajansa nimissä, ei estä tätä käytöstä. Vähentää, mutta ei estä.
Minulle on mm. alettu huutaa puhelimessa, kun en pystynyt tammikuussa sanomaan asiakkaan kuluvan vuoden laskun lopullista summaa. Kyseessä oli sähkön kaltainen todelliseen kulutukseen perustuva hinnoittelu eikä mikään etukäteen maksettava lehtitilaus.
Itse olen oppinut erittäin paljon ihmisistä aspahommissa (mt-ala). Ymmärrys kun lisääntynyt, viha vähentynyt, jos sitä koskaan on ollutkaan.
Ihmisten kanssa työskentely on saanut minut ryhtymään misantroopiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Aloitin työurani mäkkärissä opiskelun ohella. Asiakaspalvelua on tullut tehtyä sen jälkeen yliopistolla, kunnalla ja valtiolla. Viimeisen 12v aikana olen oppinut ihan puhtaasti vihaamaan ihmisiä. Ei edes kiinnosta tutustua tai olla asiakas"palvelija" työt hoidan, mutten kyllä millään palveluasenteella.
Sellaiset Karen-asiakkaat (tai Sirpa-asiakkaat) on vielä lisääntyneet ihan räjähdysmäisesti viimeisen parin vuoden aikana. Enemmän on kaikenlaisia minä minä - ihmisiä ja sekopäitä joita kohtaa, kuin ihan normaaleja ihmisiä.
Myöskään se, että soittaa yritysasiakkaana työnantajansa nimissä, ei estä tätä käytöstä. Vähentää, mutta ei estä.
Minulle on mm. alettu huutaa puhelimessa, kun en pystynyt tammikuussa sanomaan asiakkaan kuluvan vuoden laskun lopullista summaa. Kyseessä oli sähkön kaltainen todelliseen kulutukseen perustuva hinnoittelu eikä mikään etukäteen maksettava lehtitilaus.
Kuulostaa niin tutulta. Meilläkin virastolla kaikkien pitää saada kaikki heti nyt riippumatta mistään ja juuri niin kuin itse ovat asian päätelleet menevän. Siis jos vaikka todistuksen saamiseen menee 6kk lain mukaan, niin mulle huudetaan kun en tee sitä todistusta ilman asiakirjoja vaikka moittimisaikakaan jollekin pöytäkirjalle ei ole ummessa.
Koska jokainen ihminen on omasta mielestään se jonka asia on tärkein ja jonka vuoksi voi tehdä asiat jopa lainvastaisesti.
Ootko aatellut että työtä voi vaihtaa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Valitettavasti näin käy, kun on pitkään palvelualalla. Suurin osa asiakkaista on ihan kivoja, mutta sitten ne sekopäisimmät pilaavat homman muiltakin. Aspassa kyynistyy pidemmän päälle, pahasti.
Ei kyynisty. Olin 40 vuotta aspahommissa ja pidin ihmisistä. Tykkäsin erityisesti puheluista joissa vihainen asiakas soitti ja pystyin auttamaan hänet tyytyväiseksi. Pahimmat haukkujat jabkiroilijatkaan eivät alkuvuosien jälkeen menneet tunteisiin. Siitä huolimatta että tottumuksells hallitsin tilanteen, pidin oikeasti asiakkaista. Pidin myös työtovereista vaikka kaveripiirini oli muualls kui töissä.
Minulle kävi päinvastoin. Ajattelin ettei minusta ole asiakaspalvelijaksi mutta vuosien myötä aloin tykätä hommasta.
Alkuun typerät, halveksivat, tinkivät, tylyt asiakkaat pelotti ja ärsytti mutta niitäkin oppi sietämään ja käsittelemään eikä ne enää päässeet ihon alle.
I feel you. Tein lähes 10 vuotta aspahommia (osa opiskelujen ohessa) ja aikamoiseksi ihmisvihaajaksi muutuin. Onneksi en enää ole asiakaspalvelutyössä.