Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko maailmanhistorian ainoa nainen, joka vihaa ravintolaillallisia?

Vierailija
02.06.2022 |

Pakko lähteä kauas kotoa, turhaa matka-aikaa taksissa tai autossa. Suosituimmissa paikoissa joudut jopa jonottamaan kuin lampaat karsinaan. Ravintolassa hirveä hälinä. Vaikka ei ihan baaritasoa, niin ärsyttää kuunnella naapuripöydän ölinää sivukorvalla. Pakko laittautua tai saa ilkeitä katseita, en voi mennä sinne collareissa. Koko "lysti" maksaakin niin pirusti. Deitti ei uskalla keskustella rentoutuneesti tuntemattomien seurassa, vaan puhutaan jostain töistä ymv. turhasta larpaten hienompaa ihmistä. Tarjoilija keskeyttää 5 min välein kysellen, että vieläkö juodaan hirveänmakuista valkkaria. Deitin kanssa epämiellyttäviä tilanteita siitä, että kumpi maksaa, kun molemmat sanoo yhtä aikaa toistensa päälle, että voi maksaa omansa. Lopuksi vielä saa taksia odottaa, että joko pääsisi täältä hlvttiin.

Koti-illat on aliarvostettuja.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää, mitä tarkoittaa ravintolaillallinen. Illallispaikoissa ei tarvitse kuunnella ölinää. Niissä syödään useamman ruokalajin fine dining -illallinen hienostuneessa ilmapiirissä. Kuulostaa siltä, että olet käynyt vain ketjuravintoloissa syömässä ulkona/syömässä päivällistä.

Fine dining vasta hirveää kuraa on, kun siellä kaiken maailman oman elämänsä maisatorppien kanssa ykköset päällä larpaten jonotetaan syömään kolmen ruokalajin illallista, joista yksi on 40 grammaa sieniä ja epämääräistä vaahtoa, josta saa maksaa itsensä kipeäksi. Naapuripöydissä mestiskiekkovaimot ottavat kuvia instagramiin ja hekottavat.

tAP

Ruotsinlaivan noutopöydässäkö sun fine dining on?

Siihen väliin mahtuu monta eri muotoa.

Vierailija
22/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat juntilta, mutta ei siinä mitään vikaa ole. Minä pidän ravintolaillallisista. Meitä on moneen junaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käytät ihan kaikkia kognitiiviset kykysi, niin uskon että pystyt selvittämään vastauksen kysymykseesi ihan itse. Ensimmäisenä vinkkinä: Maapallolla on noin 3,7 miljardia naista tai tyttöä.

Olisit vaan sanonut että itse kyllä tykkäät ravintoloista.

Vierailija
24/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat juntilta, mutta ei siinä mitään vikaa ole. Minä pidän ravintolaillallisista. Meitä on moneen junaan.

Ei ole mielestäni junttia jos ei tykkää ravintolahienostelusta. Junttia on kylläkin mennä kalliiseen ravintolaan ja tilata hirveästi kaikkea ja jättää suurin osa koskematta, kuten tositeeveen mukahienot ihmiset tekevät.

Vierailija
25/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet. Ihana laittautua. Juoda lasi hyvää viiniä alkupalojen kanssa. Syödä toisen laittamaa ruokaa. Ei tarvitse siivota pöytää. Ruoan päälle drinkki tai pari. Saa jutella puolison kanssa rauhassa. En ole kyllä jonottanut.

Vierailija
26/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ja varsinkin fine diningit ja muut dinnerit on kammotus.

Vierailija
27/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käytät ihan kaikkia kognitiiviset kykysi, niin uskon että pystyt selvittämään vastauksen kysymykseesi ihan itse. Ensimmäisenä vinkkinä: Maapallolla on noin 3,7 miljardia naista tai tyttöä.

Olisit vaan sanonut että itse kyllä tykkäät ravintoloista.

No tykkään kyllä, mutta se ei ollut viestin pointti. Tarkoitus oli protestoida tuota "olenko ainoa, joka..." -fraasia vastaan, kun se mielestäni on idioottimainen.

Vierailija
28/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa pukeutua ja laittautua. Siihen jo kaatuu ravintoloissa käynti. Tykkään mielummin röhnöttää kotona ruudun äärellä pierukalsareissa ja syödä YKSIN. Ei tarvise kuunnella kenenkään toisen nassutusta ja hörppimistä ja saa syödä ja nautiskella omaan tahtiin. Solitude is da shit!

Vierailija
29/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä nautin, kun ravintolassa on ajatuksella valmistettu menu ja se tarjoillaan asiantuntevasti pilke silmäkulmassa. Parhaimmillaan on tällaisen illan jälkeen ollut fiilis, et on saanut ruokaa sielulle, ei vain vatsalle.

Hyvälle kotiruoalle on oma paikkansa, samoin rennolle mättöravintolalle. Mutta silloin tällöin on ihanaa panostaa vähän enemmän, varata pöytä ja kokeilla jotain uutta.

Vierailija
30/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mielestäni junttia jos ei tykkää ravintolahienostelusta. Junttia on kylläkin mennä kalliiseen ravintolaan ja tilata hirveästi kaikkea ja jättää suurin osa koskematta, kuten tositeeveen mukahienot ihmiset tekevät.

Minulle se nyt vain näyttäytyy junttiutena, että haluaisi mennä kaikkialle kollareissa, ja että ainoat kokemukset ravintoloista ovat ruuan jonottaminen, meluisa ympäristö ja taksiin jonottaminen. Mikään näistä ei kuulu siihen, minkä itse miellän ravintolaillalliseksi. Tuo kuvaus kuulostaa enemmänkin baari-illalta räkälässä.

Jos jollekin on hienostelua pukeutua johonkin muuhun asuun kuin pieruverkkareihin ja käydä ulkona syömässä, niin olkoon sitten niin. Minulle se on ihan normaalia elämää, joka on mukavaa ja luontevaa.

Tositeeveetä en katso, joten en tunnista mainitsemaasi ruuan ylitilaamisen ilmiötä. Itse syön ravintolassa kaiken mitä tilaan, paitsi jos ei yksinkertaisesti jaksa niin saattaa joku pieni pala jäädä.

Vierailija
31/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole minun illalliskokemukseni kuvatunlaisia. Hyvissä paikoissa ei ole jonotusta tai hälinää. Nykyään ei enää ole pönötystäkään vaan tyyli on aika rento melkein joka paikassa.

Fine diningissa on usein se ilo, että on mahdollisuus maistaa uusia juttuja ja olen monesti saanut ideoita omaan kokkaamiseen. Eikä ole mikään pakko tilata sitä osterivaahtoa tai viiniä, jos ei tykkää.

Vierailija
32/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että joku paikka voisi samaan aikaan olla niin hieno, että sinne on pakko laittautua, ja toisaalta niin rahvaanomainen, että joutuu jonottamaan ja koko paikassa on hirveä hälinä ölinä. Toisaalta en ymmärrä miksi pitäisi mennä treffeille muutenkaan collareissa, mutta eiköhän tuollaiseen hälinäpaikkaan voi mennä ihan tavallisissa farkuissa ja arkipaidassa.

Vierailija
33/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ylivakava pönötyskulttuuri ja hyvä ruoka täysin ylihintaista. Ei kiitos nykyään, jos vaan mitenkään voi tällaiselta välttyä.

N32

Vierailija
34/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää, mitä tarkoittaa ravintolaillallinen. Illallispaikoissa ei tarvitse kuunnella ölinää. Niissä syödään useamman ruokalajin fine dining -illallinen hienostuneessa ilmapiirissä. Kuulostaa siltä, että olet käynyt vain ketjuravintoloissa syömässä ulkona/syömässä päivällistä.

Fine dining vasta hirveää kuraa on, kun siellä kaiken maailman oman elämänsä maisatorppien kanssa ykköset päällä larpaten jonotetaan syömään kolmen ruokalajin illallista, joista yksi on 40 grammaa sieniä ja epämääräistä vaahtoa, josta saa maksaa itsensä kipeäksi. Naapuripöydissä mestiskiekkovaimot ottavat kuvia instagramiin ja hekottavat.

tAP

Kunnollisissa ravintoloissa ei jonotella yhtään mitään kun niihin tehdään pöytävaraus etukäteen. Mitkään pissismaisatorpat ei käy näissä paikoissa. Niissä käy normaaleja aikuisia ihmisiä, jotka osaavat käyttäytyä. Eikä sen tarvitse kuitenkaan olla Michelin-ravintola. Niitä ei Suomessa edes montaa ole.

No ei edes halpispaikoissa tarvitse jonotella, vaikkei olisi pöytävaraustakaan.

Vierailija
35/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ruokalaji riittää itselle mainiosti ja kuljen omalla autolla, joten ei alkoholia. En pidä skandinaavista menuista muutenkaan, joten fine dining on aniharvoin vaihtoehto.

Vierailija
36/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle voisi ihan hyvin antaa porttikiellon kaikkiin maailman ravintoloihin negatiivisen ajattelun ja kiroilemisen takia. Homehdu kotiisi.

Vierailija
37/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoillalliset ovat seurustelusuhteen suola.

Vierailija
38/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee johonkin ketjusedulaan, niin sitten meno on juuri tuollaista. Mutta voi valita muutakin.

Hienot vaatteet päälle (kultaa ja kimallusta jne)

Kovasen kyydillä suoraan kotiovelta ravintolan oven eteen

Jonottamatta sisään (varaus) 

Annat miehen auttaa sinulta takin pois ja istut tarjoilijan tarjoamalle tuolille

Tilaus, mies maistaa viinin

Odotellessa sivistynyttä keskustelua ja pianistin soiton kuuntelua (As times go by esim.)

Sivistynyt ruokailu, sivistynyttä keskustelua

Mies maksaa laskun ilman minkäänlaista keskustelua tai väittelyä

Poistuminen samalla taksilla (mies maksaa)

Kas näin. Ei se tuon vaikeampaa ole.

Vierailija
39/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää että olet ärsyttävä ja yksinkertainen.

Vierailija
40/61 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmasti ole ainoa mutta minä olen päinvastainen.

Ihanaa, kun saa laittautua ja pääsee kotiympyröistä vähän tuulettumaan ja saamaan vaihtelua. Kaunis miljöö, maukas ruoka ja hyvä viini, joista saa nauttia rauhassa hyvässä seurassa. Tulee keskusteltua ihan eri tavalla, arjessa helposti aiheeksi lipsahtavat käytännön asiat ja tylsät aiheet. Mieltä virkistää pieni vaihtelu.