Jos tyttäresi ei ole niin tyttömäinen kuin toivot,laita BALETTIIN oppii siellä sitä mitä
Kommentit (15)
Siellä vasta oppiikin tälläämään ja olemaan NAISELLINEN PIKKUTYTTÖ!
Olen tanssinut balettia koko lapsuus- ja nuoruusikäni. Itse myös olen jonkin verran ohjannut jumppaa ja tanssia aikuisena.
Ei siellä mitään naisellisuutta opi!! Se vasta onkin epätoivoista kun pikkutyttöjä tuoda hepenet päällä äidin toiveesta tanssitunnille, vaikka tytön paikka olisi paljon paremmin vaikka jalkapallossa. Ja siihen että baletti ei olisi kunnon urheilua. Suosittelen, että mene vaikka aikuisbalettiin kokeilemaan ja keskustellaan sitten.
Olen tanssinut balettia koko lapsuus- ja nuoruusikäni. Itse myös olen jonkin verran ohjannut jumppaa ja tanssia aikuisena.
Ei siellä mitään naisellisuutta opi!! Se vasta onkin epätoivoista kun pikkutyttöjä tuoda hepenet päällä äidin toiveesta tanssitunnille, vaikka tytön paikka olisi paljon paremmin vaikka jalkapallossa. Ja siihen että baletti ei olisi kunnon urheilua. Suosittelen, että mene vaikka aikuisbalettiin kokeilemaan ja keskustellaan sitten.
mun 7-vuotias poikani käy baletissa ja rakastaa lajia.
Balettiopettajakin on muuten mies - ja naimisissa ja isä, oikein mukava tapaus.
jos antaisit lapsen olla mikä on? - se on rakkautta se.
Tyttöni ei ole tyttömäinen, mutta ei tulisi mieleenkään laittaa hänet esim. balettiin oppimaan tyttöjen käytöstä. Itsekään en ole naisellisuuden huippu ja hyvin on silti miesystäviä saatu ja naimisissakin olen, hui. Ammatiksenikin valitsin ei naisellisen alan ja parhain puoli siinä onkin hyvä palkka.
Siksiköhän minäkin kävin useamman vuoden baletissa lapsena ;D?
Leikin nimittäin pikkuautoilla ja polvet verillä kiipeilin isobroidin perässä.. Ei nuo kyllä toisiaan pois sulkeneet mitenkään :D.
Saa kauniin, sopusuhtaisen vartalon ja notkeutta. Ja miesten ilmeet, kun kerrot harrastaneesi balettia... ;D
Tässä varmaan selvisi syy, miksi kävin monta vuotta baletissa lapsena ;D..
Ei sillä tosin ollut näkyvää vaikutusta siihen, että myös leikin pikkuautoilla ja kiipeilin polvet verillä joka paikassa isobroidin perässä ;))..
Yksi on vikuroiva villivarsa, poikatyttö joka mennä viilettää tuolla naapurin poikien kanssa, toinen on satubaletissa käyvä, siitä todella nauttiva, mutta kömpelö tapaus, jonka balettiesitys näyttää kaikelta muulta kuin sirolta, mutta pääasia on että hän itse nauttiin. Kolma tytär on pitkä kuikelo, joka mennä harppoo huterasti omia murrosikäisen teitään punkkariksi pukeutuneena. Jokainen saa olla juuri sellainen kuin on, rakastan heitä juuri sellaisena.
En ole edelleenkään niin tyttömäinen, mutta kyllä siitä tykkäsin. Tykkäsin myös pelata futista, ratsastaa, retkeillä, skeitata, kamppailulajeista, afro-tanssista, koripallosta, jääpallosta, kaunoluistelusta, uimisesta... Olin/olen urheilullinen ja rakastan fyysisiä haasteita. Baletissa saa kehittää kurinalaisesti hienomotoriikkaa. Se oppiiko "tyttömäiseksi" riippuu ihan lapsesta itsestään.
Meillä yksi tyttö pissasi baletissa tahallaan allensa ja lopetti siihen, kun opettaja yritti häntä vähän koulia tyttömäisemmäksi. Ja niillä, jotka ovat jatkaneet balettia aikuisikään saakka on kaikilla häiriintynyt kehonkuva ja syömishäiriöitä. Tätä oli baletti n. 20 vuotta sitten. Toivottavasti jotain muuta tänä päivänä.
En ole edelleenkään niin tyttömäinen, mutta kyllä siitä tykkäsin. Tykkäsin myös pelata futista, ratsastaa, retkeillä, skeitata, kamppailulajeista, afro-tanssista, koripallosta, jääpallosta, kaunoluistelusta, uimisesta... Olin/olen urheilullinen ja rakastan fyysisiä haasteita. Baletissa saa kehittää kurinalaisesti hienomotoriikkaa. Se oppiiko "tyttömäiseksi" riippuu ihan lapsesta itsestään.
Meillä yksi tyttö pissasi baletissa tahallaan allensa ja lopetti siihen, kun opettaja yritti häntä vähän koulia tyttömäisemmäksi. Ja niillä, jotka ovat jatkaneet balettia aikuisikään saakka on kaikilla häiriintynyt kehonkuva ja syömishäiriöitä. Tätä oli baletti n. 20 vuotta sitten. Toivottavasti jotain muuta tänä päivänä.
Mun tytät on ihana vaikka rekkalesbona, ja baletti on naurettavin laji minkä tiedän.