Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos muuttaisi talveksi Espanjaan, niin mitä siellä käytännössä tekisi päivät pitkät?

Vierailija
02.06.2022 |

Lomalla kierretään nähtävyyksiä ja syödään ulkona, mutta ei tuollaiseen ole varaa 3kk putkeen vaikka olis halpaa. Eli mitä arkena tekisi, kokemusta?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä vaikka?

Vierailija
22/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista arkea siellä eletään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Espanjasta. Täällä tehdään töitä siinä missä muuallakin. Joko etänä tai paikan päällä. Tai jos ei tarvitse tehdä töitä (minun ei tarvitse), tekee sitä, mitä lystää. Ja näin kahvipaussilla voi vaikka palstailla.

Tällä hetkellä olen kotona, maalarit pesevät ja maalaavat taloa kevään hiekkamyrskyn jäljiltä. Puutarhurit näkyvät olevan hommissa ja juuri kävi yksi heistä putsaamassa uima-altaan ja sen pumpun sekä suodattimen.

Eilen olin hoitamassa asioita vähän kauempana, siinä tuli mukavasti 10.000 askelta täyteen, vaikka siirtymät ajoinkin autolla.

Huomenna ajattelin mennä pelaamaan golfia. Joka aamu ja ilta käyn uimassa, käyn kuntosalilla, lenkkeilen, jos ei ole liian kuuma. Vuorilla voi käydä vaeltamassa tai vaeltaa pitkin rantoja. Käyn usein ravintolassa syömässä, koska se on halpaa ja tapaa muita ihmisiä. Täällä on monia klubeja, joihin voi liittyä, jos kaipaa seuraa ja erilaisia tapahtumia.

Mitä tulee asuntojen kylmyyteen tai kosteuteen, sitä saa, mistä maksaa! Meillä on ilmastointi, lattialämmitys ja ilmalämmitys, tiiviit turvalasi-ikkunat, joista ei vedä, pitävät äänet loitolla, eikä varkaat tule läpi. Uima-altaassa on lämmitys, käytössä lähinnä talvella jonkin aikaa. Talossa on kaikki fasiliteetit, mitä toivoa saattaa.

Keskitalvellakin voi olla todella lämmin, usein olen pelannut sortseissa golfia. Sateet yleensä tulevat silloin, mutta ei täällä mitään pipoa ja toppatakkeja tarvita koskaan.

Vierailija
24/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se talvihan kuluisi siinä, kun yrittää häätää talonvaltaajat sijoitusasunnostaan. seuraavana syksynä sama homma

Vierailija
25/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä autoharrastusta?

Vierailija
26/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi elää samanlaista elämää ja arkea kuin Suomessa.

Jos lämmintä haluaa, on mentävä Euroopan Ulkopuolelle. Kanarian saaret on suht ainoa paikka Espanjasta jossa ei ole koleaa talvella.

Euroopan ulkopuoli kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella koska ulkopuoli ei ole mikään maa.

Vierailija
27/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä töitä. Muutan kaikki nuo Epsanjan haaveilut kannattaa kuopata, ellei satu olemaan miljonääri. Ja ette takuulla ole. Pthui!

Vierailija
28/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se talvihan kuluisi siinä, kun yrittää häätää talonvaltaajat sijoitusasunnostaan. seuraavana syksynä sama homma

Kannattaa investoida hälylaitteisiin ja kameroihin.

Vierailija
29/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan sijaan ehkä menisin itse talveksi jonnekin Marseille - Montpellier-akselille osittain siksi että Espanjassa talonvaltaajat ovat oikeasti riesa.

Vierailija
30/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä saa kammettua talonvaltaajia veks kiinteistöltä alle 48 tunnissa.

Vierailija
31/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä Espanjasta. Täällä tehdään töitä siinä missä muuallakin. Joko etänä tai paikan päällä. Tai jos ei tarvitse tehdä töitä (minun ei tarvitse), tekee sitä, mitä lystää. Ja näin kahvipaussilla voi vaikka palstailla.

Tällä hetkellä olen kotona, maalarit pesevät ja maalaavat taloa kevään hiekkamyrskyn jäljiltä. Puutarhurit näkyvät olevan hommissa ja juuri kävi yksi heistä putsaamassa uima-altaan ja sen pumpun sekä suodattimen.

Eilen olin hoitamassa asioita vähän kauempana, siinä tuli mukavasti 10.000 askelta täyteen, vaikka siirtymät ajoinkin autolla.

Huomenna ajattelin mennä pelaamaan golfia. Joka aamu ja ilta käyn uimassa, käyn kuntosalilla, lenkkeilen, jos ei ole liian kuuma. Vuorilla voi käydä vaeltamassa tai vaeltaa pitkin rantoja. Käyn usein ravintolassa syömässä, koska se on halpaa ja tapaa muita ihmisiä. Täällä on monia klubeja, joihin voi liittyä, jos kaipaa seuraa ja erilaisia tapahtumia.

Mitä tulee asuntojen kylmyyteen tai kosteuteen, sitä saa, mistä maksaa! Meillä on ilmastointi, lattialämmitys ja ilmalämmitys, tiiviit turvalasi-ikkunat, joista ei vedä, pitävät äänet loitolla, eikä varkaat tule läpi. Uima-altaassa on lämmitys, käytössä lähinnä talvella jonkin aikaa. Talossa on kaikki fasiliteetit, mitä toivoa saattaa.

Keskitalvellakin voi olla todella lämmin, usein olen pelannut sortseissa golfia. Sateet yleensä tulevat silloin, mutta ei täällä mitään pipoa ja toppatakkeja tarvita koskaan.

Teetkö mitään älyllistä?

Vierailija
32/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä töitä. Muutan kaikki nuo Epsanjan haaveilut kannattaa kuopata, ellei satu olemaan miljonääri. Ja ette takuulla ole. Pthui!

Mitä sä sekoilet? Ei todellakaan tarvitse olla miljonääri viettääkseen 3 kk Espanjassa.

Vierailija
33/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sinä teet Suomessa päivät pitkät? Kai niitä samoja asioita voi tehdä missä vaan. Hiihtäminen ja pilkkiminen eivät varmaan Espanjassa onnistu, joten jos niitä meinaat tehdä, niin kannattanee pysyä Suomessa.

Mutta on kyllä outo kysymys. Mitähän kuvittelet espanjalaisten tekevän Espanjassa?

Vierailija
34/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä saa kammettua talonvaltaajia veks kiinteistöltä alle 48 tunnissa.

No meillä hälyt on kytketty hälyfirmaan, joka on tähän mennessä ollut paikalla 10 minuutissa ja poliisi vartissa.

Vierailija
35/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö mitään älyllistä?

Varmasti kommentoija on tehnyt / tekee jotain älyllistäkin...

Hänhän tuntuu elelevän/ asuvan kovinkin mukavasti.

Mukavasta elämästä on maksettava Espanjassakin; sulla on oltava sitä, millä maksaa eli varallisuutta.

Vierailija
36/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö mitään älyllistä?

Riippuu siitä, mitä sillä tarkoitat? Mitä älyllistä sinä teet?

Töitä minun ei tarvitse enää tehdä. Autan muita ihmisiä mitä ihmeellisimmissä asioissa, joita keksivät kysyä. Opiskelen kieliä (muitakin kuin espanjaa), tulen hyvin toimeen seitsemällä kielellä. Luen paljon erilaista kirjallisuutta (siis muutakin kuin vauvapalstaa, tämä on välillä hauskaa viihdettä:D), ja seuraan aktiivisesti useamman maan lehtiä ja uutisia. Teen vaativia pitsineuleitakin. Kaiken tämän on osoitettu ehkäisevän dementiaa, heh.

Vierailija
37/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopottelisin ja irstailisin vapaamielisten naisten kanssa. Isot pojat on kertoneet, että sieltä löytyy sellaisia.

Vierailija
38/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodi muutti sinne pysyvästi. Ottaa rennosti. Käy lenkillä, viettää aikaa altaalla ja pitää silloin tällöin livejä youtubeen. Kannattaa käydä tilaamassa hänen kanava.

Vierailija
39/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin bongaamassa tipuloita

Vierailija
40/58 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sinä teet Suomessa päivät pitkät? Kai niitä samoja asioita voi tehdä missä vaan. Hiihtäminen ja pilkkiminen eivät varmaan Espanjassa onnistu, joten jos niitä meinaat tehdä, niin kannattanee pysyä Suomessa.

Mutta on kyllä outo kysymys. Mitähän kuvittelet espanjalaisten tekevän Espanjassa?

Hiihtäminenkin onnistuu jopa eteläisessä Espanjassa, Andaluciassa! Sierra Nevadan hiihtokausi kestää marraskuusta pitkälle toukokuuhun.

Ajattelepa, sesongin aikaan tänään voin hiihtää parin tunnin ajomatkan päässä ja huomenna istua rannalla.

Pilkkiminen ei kyllä onnistu.