Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WHO: Jatkuvissa tehosterokotuksissa ei järkeä

Vierailija
02.06.2022 |

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/5ca307c8-7c15-4476-a361-b544d3b9e77e

"Maailman terveysjärjestö WHO:n asiantuntijoiden mukaan toistuva alkuperäistä koronarokotetta sisältävien tehosteannosten ottaminen ei ole järkevää, eikä strategia toimi uusia muunnoksia vastaan"

Miksi siis neljänsiä rokotuksia laajennetaan, kun tiedetään, että jatkuva piikittäminen ei auta? Vaikea ymmärtää...

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä oon niistä päivitetyistä tehosteista kuulunut rokotefirmoilta kurahdustakaan, vaikka alunperin luvattiin, että sellainen valmistuu tarvittaessa näppärästi ihan parissa viikossa.

Eikös se koko buusterin idea perustunut sen helppoon, edulliseen ja nopeaan muokattavuuteen muuttuvien varianttien mukana?

Muistelisin että omikroniin räätälöity boosteri lupailtiin maaliskuuksi.. No eipä ole näkynyt ei kuulunut vaan edelleen annetaan sitä samaa rokotetta jonka jo todettiin olevan tehoton omikron tartuntaa vastaan.

Siis mikä järki on edes antaa tällä hetkellä rokotuksia kun se ei tehoa edes sitä vähää tähän omikroniin variantteineen mitä luvattiin originaalia vastaan.

Immuniteettia ei tule rokotuksilla eikä sairastamalla. Eikä edes näiden yhdistelmällä.

Vierailija
22/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä oon niistä päivitetyistä tehosteista kuulunut rokotefirmoilta kurahdustakaan, vaikka alunperin luvattiin, että sellainen valmistuu tarvittaessa näppärästi ihan parissa viikossa.

Eikös se koko buusterin idea perustunut sen helppoon, edulliseen ja nopeaan muokattavuuteen muuttuvien varianttien mukana?

Eikös täällä ole koko epidemian ajan huudettu että rokotteet pitää testata huolella eikä tuoda kiireella käytöön? Mutta nyt pitäisi olla heti käytössä kun joku variantti on muutaman kuukauden ollut olemassa. Esim. tuo ensimmäinen omikron on ollut tiedossa ehkä puoli vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä järkeä ole jatkuvissa/toistuvissa koronavarianttien sairastamisissakaan.

Rokotettuna on ilmeisesti järkeä, superimmuniteettien ja hybridi-immuniteettien takia. Näin olen ymmärtänyt.

Vierailija
24/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelisin että omikroniin räätälöity boosteri lupailtiin maaliskuuksi.. No eipä ole näkynyt ei kuulunut vaan edelleen annetaan sitä samaa rokotetta jonka jo todettiin olevan tehoton omikron tartuntaa vastaan.

Siis mikä järki on edes antaa tällä hetkellä rokotuksia kun se ei tehoa edes sitä vähää tähän omikroniin variantteineen mitä luvattiin originaalia vastaan.

Immuniteettia ei tule rokotuksilla eikä sairastamalla. Eikä edes näiden yhdistelmällä.

Sellainen on toki olemassa mutta ei tietenkään vielä yleisessä käytössä vaan testausvaiheessa.

Vierailija
25/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään ei ole järkeä rokottaa delta rokotteella omikronia vastaan .

Ei nämä rokotteet tehonneet siihen deltaankaan. Nämä on tehty sitä alkuperäistä virusta vastaan jota ei ole enää missään.

Tai no, kiinalaisesta viruslabrasta sitä(kin) löytyy.

Vierailija
26/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtälailla näppärästi lupailtiin Suomen olevan Naton jäsen parissa viikossa..

Vierailija
27/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään ei ole järkeä rokottaa delta rokotteella omikronia vastaan .

Ei nämä rokotteet tehonneet siihen deltaankaan. Nämä on tehty sitä alkuperäistä virusta vastaan jota ei ole enää missään.

Tai no, kiinalaisesta viruslabrasta sitä(kin) löytyy.

turpakiiqanonpelle

Vierailija
28/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, tajusin itse jo ennen ekan rokotteen käyttöönottoa ettei hengitystieinfektioina esiintyviin tauteihin ole edes mahdollista kehittää toimivaa rokotetta. Niissä kun riskinä on juuri viruksen nopea mutatoituminen. Puhupa järkeä nyt liki 3v jälkikäteen.

Vierailija
29/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotettuna on ilmeisesti järkeä, superimmuniteettien ja hybridi-immuniteettien takia. Näin olen ymmärtänyt.

Melkoinen superimmuniteetti tosiaan, kun rokotettuna sairastaa jokaisen tarjolla olevan variantin..

Vierailija
30/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt ei tainnut tarkoittaa vanhusten ja riskiryhmien tehosteita vaan jatkuvaa rokottamista samalla rokotteella ihan yleisesti koko väestössä.

Kyllä se tarkoitti myös niitä joilla rokote ei toimi senkään vertaa mitä terveen immuunipuolustuksen omaavilla.

Eikähän näitä erityisryhmien tehosteita anneta ihan lääketieteellisen harkinnan ja tutkimuksen perusteella eikä WHO:n tiedotteiden.

Luulen niin. Vähän kuin riippuvuuksissa, suhteellisen turvallisena korvaushoitona, kun tehokasta toteutettavissa olevaa ratkaisua ei ole.

Vierailija
31/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen superimmuniteetti tosiaan, kun rokotettuna sairastaa jokaisen tarjolla olevan variantin..

Ja? Se on ihan eri juttu sairastaa variantit rokotettuna ja rauhallisesti kotona, kuin joutua sinne teholla aina vähän välillä. Sinä tietenkin kiellät tämän, mutta tilastot puhuvat puolestani.

Vierailija
32/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, tajusin itse jo ennen ekan rokotteen käyttöönottoa ettei hengitystieinfektioina esiintyviin tauteihin ole edes mahdollista kehittää toimivaa rokotetta. Niissä kun riskinä on juuri viruksen nopea mutatoituminen. Puhupa järkeä nyt liki 3v jälkikäteen.

Tuostahan oli paljonkin keskustelua siinä ekassa koronaketjussa, että toimivan rokotteen saaminen ei ole mitenkään todennäköistä eikä sitä ole saatu kehitetyksi kaikkiin muihinkaan viruksiin edes vuosikymmenissä. HIV nyt vaikka esimerkiksi on sellainen.

Ja nämä keskustelijat haukuttiin pessimisteiksi, persuiksi ja ties miksi kulkutautimyönteisiksi trumpeiksi jotka haluaa vaikka väkisin koronapandemian sekä rajoitusten jatkuvan ikuisesti. 

Vierailija
33/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole ottanut mitään rokotuksia peruskoulun jälkeen. Enkä tule ottamaan. Enkä myöskään koskaan nussinekeereitä tai muita paskaisia ihmisiä.

No kielenkäyttösi perusteella siitä peruskoulusta ei ole kauaa aikaa, joten et ole vielä vaarassa. Mutta rokotekieltäytyjille tuntuu yleensä olevan aika lyhyet elämät, ei pelkästään edes rokotekieltäytymisen takia, vaan heidän elämäntapansakin ovat huonoja.

Minä olen kylläkin jo kahdeksankymmentä vitunhuora.

Vierailija
34/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös täällä ole koko epidemian ajan huudettu että rokotteet pitää testata huolella eikä tuoda kiireella käytöön? Mutta nyt pitäisi olla heti käytössä kun joku variantti on muutaman kuukauden ollut olemassa. Esim. tuo ensimmäinen omikron on ollut tiedossa ehkä puoli vuotta.

Voi ziisus että te muka-nokkelat viisastelijat olettekin raskaita keskustelijoita.

Vierailija
35/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuostahan oli paljonkin keskustelua siinä ekassa koronaketjussa, että toimivan rokotteen saaminen ei ole mitenkään todennäköistä eikä sitä ole saatu kehitetyksi kaikkiin muihinkaan viruksiin edes vuosikymmenissä. HIV nyt vaikka esimerkiksi on sellainen.

Ja nämä keskustelijat haukuttiin pessimisteiksi, persuiksi ja ties miksi kulkutautimyönteisiksi trumpeiksi jotka haluaa vaikka väkisin koronapandemian sekä rajoitusten jatkuvan ikuisesti. 

No riippuu siitä mikä on "toimiva". On jo aika iso asia että nykyinen rokote laskee sairaalaan joutumisen riskiä ja kuoleman riskiä niin paljon että koronaa ei ole pakko tukahduttaa rajuin sulkutoimin.

Vierailija
36/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole ottanut mitään rokotuksia peruskoulun jälkeen. Enkä tule ottamaan. Enkä myöskään koskaan nussinekeereitä tai muita paskaisia ihmisiä.

No kielenkäyttösi perusteella siitä peruskoulusta ei ole kauaa aikaa, joten et ole vielä vaarassa. Mutta rokotekieltäytyjille tuntuu yleensä olevan aika lyhyet elämät, ei pelkästään edes rokotekieltäytymisen takia, vaan heidän elämäntapansakin ovat huonoja.

Minä olen kylläkin jo kahdeksankymmentä vitunhuora.

turpakiiqanonpelleJONNE

Vierailija
37/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kehittää sellaisen koronalaastarin, joka vaihdetaan aika ajoin vastaamaan uutta varianttia? 

Laastari on jo kehitetty, kysymys on vain markkinoinnista.

Vierailija
38/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ziisus että te muka-nokkelat viisastelijat olettekin raskaita keskustelijoita.

No minusta ei ole viisastelua jos muistuttaa että uuden rokotteen testausprosessi kestää enemmän kuin pari kuukautta vaikka se itse rokote saataisiinkin nopeasti tehtyä.

Vierailija
39/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja? Se on ihan eri juttu sairastaa variantit rokotettuna ja rauhallisesti kotona, kuin joutua sinne teholla aina vähän välillä. Sinä tietenkin kiellät tämän, mutta tilastot puhuvat puolestani.

Voi luoja. Kaikki sairastuneet ei päätyneet teholle edes sen alkuperäisen viruksen takia. Ja silloin rokotuksia ei ollut kenelläkään.

Ja aika harva tykkää jatkuvasta sairastamisesta edes kotona. 

Vierailija
40/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Kaikki sairastuneet ei päätyneet teholle edes sen alkuperäisen viruksen takia. Ja silloin rokotuksia ei ollut kenelläkään.

Ja aika harva tykkää jatkuvasta sairastamisesta edes kotona. 

Jos muistat kevättä 2020 niin meillä oli teholla kymmeniä ihmisiä silloin kun sairastuneita oli joku sadasosa siitä mitä meillä on ollut nyt tänä keväänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi