Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulta tarkastettu luottotiedot, kun olet hakenut uutta työpaikkaa?

Vierailija
02.06.2022 |

Mistä paikasta ollut kyse? Minä hain vaateliikkeeseen, suomalaisomisteiseen, en päässyt koska merkintä luottotiedoissa :(

Kommentit (47)

41/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mark kirjoitti:

Eli yksi syy miksi suomessa on niin paljon luottotiedottomia ihmisiä on se että heidän ei anneta parantaa sitä tilannetta mitenkään. Joka puolelta lyödään ovia kiinni ja matot vedetään alta kaikki menee rahaa jää juuri ja juuri elämiseen jossain läävässä. Heitä kohdellaan kuin saastaa. Olen varma että löytyisi paljon parempia ratkaisuja kuin nykyiset.

Niin, että ovat ihan täysin syyttömiä omaan tilaansa?

Suomessa voi ihan hyvin kuule käydä niin, että sairastuu ja laskuja kertyy koska ei ole oikeutettu esim toimeentulotukeen, tai julkinen TH ei hoida kunnolla niin tulee väkisin yksityisen laskuja. Tai on kokeillut yrittäjyyttä ja sen jälkeen työkkäri evää kaikki tuet. Tai on sairastunut maniaan/psykoosiin ja osastolle ei oteta koska paikkoja on joku yksi 50 tarvitsevaa kohti.

Ehkä niin. Mutta kuinka monen tiedot on menneet tän takia? Ja kuinka monella vaan oman perseilyn takia?

Suomessa ei kannata yrittää, se on selvää. Itsellä on mt-sairaus(itseasiassa useampia diagnooseja) mutta olen aina hoitanut asiani kunnolla. Jos sairastuu saa kyllä yhteiskunnan tukea ja jos esteenä toimeentulotuelle on asia X niin sitten kannattaa tehdä asialle jotakin.

Hyvä että olet. Moni on menettänyt syitä on useita. Esim Päihderiippuvuus on sairaus ei mikään heikon ihmisen perseily sillä tavalla myös menettää luottotietojaan. Pitäisikö sairaan ihmisen kärsiä velkavankeudessa loppu ikänsä?

Vierailija
42/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaongelmaisen on matalampi kynnys käyttää tilaisuutta hyväksi ja varastaa työnantajalta. Näin ainakin itse ajattelen.

Miksi muka? Minulla näkyy vielä 8 vuotta merkintä luottotiedoissa. Moka josta se aiheutui on tapahtunut 10 vuotta sitten. Senkö takia en voisi olla luotettava työntekijä? Miksi. Olen 10 vuotta elänyt ilman yhtäkään maksamatonta laskua.

Sitten asia on kunnossa. Eihän rekisterissä edes näy noin vanhoja juttuja, kun asiat on hoidettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksuhäiriömerkintää kannattaa välttää viimeiseen asti. Velkojan kanssa voi usein sopia maksujärjestelyistä tiukassa paikassa.

Luottotietonsa menettänyt on kakkosluokan kansalainen ja monia vaikeuksia tulee.

Vierailija
44/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko luottotietojen menetys lain sallima syy hylätä hakija? Vrt raskaus ei saa olla syy, mutta usein kuitenkin on.

Vierailija
45/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedottomat eivät ole enää hyviä kansalaisia ollenkaan joten itsemurhakoppiin vaan koska sitähän kaikki kateelliset suomaalaiset naapurit toivovat :( :( :(

Vierailija
46/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vetää niin hyvin roolia, että on hyvä kurkistaa vähän kulissien taakse mitä oikeasti on puuhailtu.

Vierailija
47/47 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi työhaastattelu myyjäksi, käskettiin ottaa henkilöllisyystodistus mukaan. Kannattaako edes mennä tuhlaamaan omaa ja muiden aikaa? Luottotietoja ei siis ole.