Punalaputettujen tuotteiden hamstraajat
Missä vika? Tunnepuolen köyhyydessä? Kyvyttömyydessä asettua muiden asemaan? Vai oletteko te vain yleisesti välinpitämättömiä?
Pitäisikö näille asettaa ostorajoitus per asiakas, kun ihmisten tarve omasta olemassa olostaan on kasvanut? Itse olin pienen episodin keskipisteessä eilen, kun kysyin voisiko hiukan malttaa ja jättää muillekin.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi kuinka vähätuloinen, ei talouttaan voi perustaa punalaputettujen tuotteiden varaan. On niin sattumanvaraista, mitä tuotteita hinnoitellaan, ja onko niitä edes joka päivä.
Itse ostan, jos huomaan hyllyssä, mutta vain ja ainoastaan, jos yleensäkin käytän ko. tuotetta. Pakko on tehdä muunlaisia valintoja, jos haluaa säästää ruokamenoissa.
Tämä just. Jos siellä laputettuna on makkarapaketti hintaan 7 euroa paketti, niin ei se kyllä halpa ole edes ilta-alessa
Joskus olen nähnyt tällaisenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi kuinka vähätuloinen, ei talouttaan voi perustaa punalaputettujen tuotteiden varaan. On niin sattumanvaraista, mitä tuotteita hinnoitellaan, ja onko niitä edes joka päivä.
Itse ostan, jos huomaan hyllyssä, mutta vain ja ainoastaan, jos yleensäkin käytän ko. tuotetta. Pakko on tehdä muunlaisia valintoja, jos haluaa säästää ruokamenoissa.
Tämä just. Jos siellä laputettuna on makkarapaketti hintaan 7 euroa paketti, niin ei se kyllä halpa ole edes ilta-alessa
Joskus olen nähnyt tällaisenkin
On se silti 60% halvempi kuin täyteen hintaan. Minä ostan usein lapulla Artesaanisarjan makkaroita ja muita kalliita jalosteita. Eihän lappuostaminen tarkoita huonosti syömistä. Lempparini on Luomumozzarella puhvelinmaidosta ja se maksaa lapullakin enemmän kuin kaksi halvinta täyteen hintaan. Silti olen hyvin tyytyväinen, kun niitä välillä on tarjolla.
Alexac kirjoitti:
Ostin tänäaamuna kaupasta kaksi viimeistä -30% lapulla olevaa graavikalapakkausta. Olen pahoillani että toimin näin vain siksi että voin ne pakastaa ja syödä pois juhannuksena saaristolaisleivän päällä.
Se vakuumipakattu "graavikala" on paskaa jo sinällään, pakastettuna myös rakenne on muussia. Hyvää juhannusta!
Kassa tutkisi montako ostaa. Tarkastaa vielä sen jälkeen perhekoon sillä eihän sinkulla ja monilapsisella perheellä sama osto-oikeus pyhiin laputettuihin ruokiin määrällisesti.
Tottakai ostan aina jos mieluista sattuu silmiin. En kuitenkaan vaikka kalaa koskaan. Rehellisesti ei voisi vähempää kiinnostaa jääkö joku itkuntuhruisin silmin tyhjää hyllyä katselemaan. Olisi ollut paikalla aikaisemmin. Joka päivä lisäksi osa menee hävikkiin eikä ole ostajien asia arvuutella onko muillakin juuri tähän ostohalukkuutta.
Ostan punalaputettuja, jos kohdalle osuu sellaista kanaa tai lihaa, jota käytän. Olen ostanut niitä jo 90-luvun lama-aikana. En kuitenkaan käy koskaan ilta-alessa eikä tulisi mieleenkään hamstrata tavaraa kärryyn ja jäädä odottamaan alen alkamista.
Vierailija kirjoitti:
Kassa tutkisi montako ostaa. Tarkastaa vielä sen jälkeen perhekoon sillä eihän sinkulla ja monilapsisella perheellä sama osto-oikeus pyhiin laputettuihin ruokiin määrällisesti.
Kassalla parempaakin tekemistä kuin tutkia kenenkään ostoksia ettei varmasti kukaan osta sallittua määrää enempää edes punalaputettua tai muutakaan. Kassan tehtävä on tuoda liikkeeseen kahisevaa. Menkää ajoissa paikalle kytikselle niin saatte keskenänne tapella niistä punalapputuotteista ensimmäisinä. Muussa tapauksessa tyytykää kohtaloonne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassalla parempaakin tekemistä kuin tutkia kenenkään ostoksia ettei varmasti kukaan osta sallittua määrää enempää edes punalaputettua tai muutakaan. Kassan tehtävä on tuoda liikkeeseen kahisevaa. Menkää ajoissa paikalle kytikselle niin saatte keskenänne tapella niistä punalapputuotteista ensimmäisinä. Muussa tapauksessa tyytykää kohtaloonne.
Tottakai jostain kiven kolosta löytyy väkeä jotka ottivat vinoilun tosissaan.
Kaikki laatuliha mikä irtoaa, niin lähtee mun pakastimeen.